Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garfield, OK; Grant, OK.

27 Apr 2024 18:12:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Blaine, OK; Dewey, OK; Major, OK; Woods, OK; Woodward, OK.

27 Apr 2024 18:05:20

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Garfield, OK.

27 Apr 2024 18:03:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Major, OK.

27 Apr 2024 17:57:03

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Dewey, OK.

27 Apr 2024 17:57:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alfalfa, OK; Garfield, OK; Major, OK.

27 Apr 2024 17:57:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Collingsworth, TX; Donley, TX; Gray, TX; Wheeler, TX.

27 Apr 2024 17:53:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ellis, OK; Roger Mills, OK.

27 Apr 2024 17:53:06

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Custer, OK; Dewey, OK; Roger Mills, OK.

27 Apr 2024 17:46:43

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Garfield, OK; Major, OK.

27 Apr 2024 17:46:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Custer, OK; Dewey, OK; Ellis, OK; Roger Mills, OK.

27 Apr 2024 17:26:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Collingsworth, TX; Hemphill, TX; Wheeler, TX.

27 Apr 2024 17:26:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Collingsworth, TX; Wheeler, TX.

27 Apr 2024 17:26:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Blaine, OK; Major, OK.

27 Apr 2024 17:15:02

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Dewey, OK; Roger Mills, OK.

27 Apr 2024 17:10:51
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 juni 2023, 13:19 uur | Bericht #499205
Onweerskans Dinsdag 20 juni 2023:

Voorwoord:

Na lang wachten eindelijk eens kans op dynamisch onweer, en daarmee de eerste kansen topic van 2023. Vanavond laat volgt mijn definitieve bericht. Dit bericht is een beetje globaal wegezet. Want 24 uur is voor een onweersituatie soms best nog wel een opgave. Er is een redelijke kans op serieuze convectie. Het is allemaal wat dynamischer dan we dit jaar gezien hebben. (Wat ook alweer ruim een maand geleden is.) Dat waren vooral pulse buien. Buien die zeer lokaal waren. Morgen zijn de buien wat georganiseerder. En kunnen ze op een wat grotere schaal fors gaan uitpakken. Maar ook hierin zullen weer onweersliefhebbers teleurgesteld gaan worden. Morgen is heel het land gevoelig voor buien met kans op onweer. Maar binnen dit verhaal zien we natuurlijk wel accenten terug.


Situatie vannacht:
Vannacht trekt een warmtefront over. Hetgeen er voor zorgt dat we morgenmiddag weer stevig in een warme vochtige luchtsoort komen. Er bestaat een kleine kans dat het sporadisch tot onweer komt op dit frontje (Vanaf Frankrijk). Trigger warmteadvectie op hoogte op 850 hpa en 700 hpa. Cape ongeveer 300-500 j/kg schering daarbij rond de 20 knopen. Deze verlaat rond 8-9 uur in de ochtend volgens de modellen al het noorden des land. Daarachter komen we flink in de opklaringen terrecht. En dan is het wachten op convectie van het zuidwesten/zuiden uit.

Morgenmiddag en avond van het zuidwesten/zuiden uit. Enkele stevige regen en onweersbuien. De buien nemen toe in activiteit richting het binnenland en (noord)oostelijke helften.

Morgenmiddag komen we flink in de warme sector terecht na passeren warmtefront. De temperatuur stijgt naar 24 tot lokaal 30 graden. Door de hoge luchtvochtigheidsgraad voelt het drukkend warm aan. Het zal zeker niet overal zonnig zijn. Ondertussen ontwikkeld zich in de omgeving van Parijs een thermisch laagje op een uitlopen van hogedruk. Deze golf trekt noordwaarts richting NL. Cape waardes gaan morgen richting de 1500-2000 j/kg, Lokaal iets meer. Daarbij een effectieve schering van rond de 30 knopen of iets meer. Door outflow processen iets hoger, maar niet effectief. Forcering is er doormiddel convectie temperatuur, forcering door rechteruitgang jet. Onzekerheid is nu waar de zwaarste buien op gaan treden, zoals het er nu uitziet lijken zware buien overal mogelijk. Over het algemeen wel meest terugkomend noordoosten/oosten. Vanavond kan ik daar een betere gooi naar doen. Convectie modus >goed georganiseerde multicellen. Dit zijn in eerste instantie losse buien. Kortstondig kan een enkele even de kenmerken van een supercel krijgen.(er zijn wat verhoogde pockets maar dit ligt er zeker niet dik op). De buien lijnen al snel op naar clusters, mogelijk uiteindelijk tot een MCS>Squall-line type richting de Duitse grens.

Randverschijnselen:
Naast de algemene kans op blikseminslag. Op zwaardere exemplaren hagel in de orde van 2-4 cm. En windstoten van 75-100 km/u.

Het heeft verder geen nut om convectie te tonen. Allen hebben net even een andere lokalisering. Maar hebben allemaal de focus op zwaardere convectie. Vanavond ter vormgeving wellicht wel even in mijn definitieve bericht.

Met vriendelijke groet,

Tatanka
  | Gewijzigd: 19 juni 2023, 13:26 uur, door Tatanka
there can be only one
Woonplaats: Emmen
Berichten: 42
Lid sinds: 25 dec. 2015
19 juni 2023, 13:37 uur | Bericht #499206
Bedankt voor de uiteenzetting @Tatanka! :D
Het heeft lang geduurd dit jaar, maar eindelijk eens een setting met potentie. Hopelijk levert het her en der een mooi spektakel op.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 juni 2023, 14:17 uur | Bericht #499207
Yeah eindelijk weer een echt los onweerkansen topic. #Dank
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
19 juni 2023, 15:48 uur | Bericht #499209
Om er even snel wat plaatjes in te gooien van bijvoorbeeld een Arome:






Zoals in de openingspost aangegeven, voor aandachtslocatie wordt het nog even de volgende runs afwachten, maar kans zit er zowat in de hele Benelux.

Zowel het KNMI als het KMI hebben reeds een code geel staan voor onweer in alle provincies.
Marije
Lid
Woonplaats: Zuidwest Friesland
Berichten: 138
Lid sinds: 2 jul. 2008
19 juni 2023, 16:04 uur | Bericht #499210
Bovenste plaatje is 15:00UTC dus 17:00 uur onze tijd. Wat heeft dat complex in Groningen daarvoor dan al uitgericht? Kind gaat morgen op schoolreis, ik vermoed naar Hellendoorn of Slagharen (is altijd een spannend geheim tot de dag zelf).
Onzin is ook zin, want onweer is ook weer
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 juni 2023, 17:43 uur | Bericht #499217
Citaat van Marije, maandag 19 juni 2023, 16:04 uur Bovenste plaatje is 15:00UTC dus 17:00 uur onze tijd. Wat heeft dat complex in Groningen daarvoor dan al uitgericht? Kind gaat morgen op schoolreis, ik vermoed naar Hellendoorn of Slagharen (is altijd een spannend geheim tot de dag zelf).
Kijk het is zo Sven die post nou 1 model. De kansen worden gemaakt op wel 7 modellen. Het liefst zien we die modellen allemaal qua locatie bij elkaar. Soms gaan er 2 mee soms wat meer. Maar er zijn ook kansen waarbij ze allen net even binnen dit geheel een ergens anders bui of complex tonen. De potentie voor morgen is gewoon in de namiddag en richting de avond hoog. Alle modellen komen wel met zware convectie.

Hou er gewoon rekening mee dat er morgen een verhoogde kans is op op wat extremer weer dan een normale dag. Parken zoals Hellendoorn en Slagharen hebben dat ook wel in de smiezen. Die gaan geen attracties draaien met noodweer. Dat model wat Sven nou post geeft idd de optie dat voor het echte stampwerk ook al wat onweersbuien kunnen voorkomen in noordoost groningen. Maar er zijn dan weer andere modellen die dat verwerpen. Overigens toont dat model ook een forse cluster mogelijk al een MCS boven ons land zelf. Een andere model komt weer met veel losse cellen en later pas geclusterd richting het noordoosten-oosten. Binnen dit verhaal moet ik ook gaan vergelijken wat zie ik veel terug komen etc etc.

Het is voor ons ook een hobby dus ik kan vanavond laat nog een allerbeste gooi van mijn kant doen. En daarna moet het morgen toch echt zelf gaan gebeuren of niet voor de gene die er niet van houden. Ik doe dit vanavond laat ook definitief en het liefst zelfs nog morgenvroeg. Maar er moet ook ruimte zijn voor kennisgeving ervan.

Ik hoop hier wat meer duidelijkheid gegeven te hebben Marije.

  | Gewijzigd: 19 juni 2023, 17:51 uur, door Tatanka
there can be only one
Marije
Lid
Woonplaats: Zuidwest Friesland
Berichten: 138
Lid sinds: 2 jul. 2008
19 juni 2023, 17:56 uur | Bericht #499219
Citaat van Tatanka, maandag 19 juni 2023, 17:43 uur
Ik hoop hier wat meer duidelijkheid gegeven te hebben Marije.


Zoals altijd, Tatanka, top!
Onzin is ook zin, want onweer is ook weer
madeagle1
Lid
Woonplaats: Zeewolde
Berichten: 746
Lid sinds: 22 jan. 2008
19 juni 2023, 18:21 uur | Bericht #499220
Dank voor de heldere uiteenzettting en ook heel fijn weer wat actie hier (op het forum) te zien! | Gewijzigd: 19 juni 2023, 18:21 uur, door madeagle1
Woonplaats: Leeuwarden
Berichten: 303
Lid sinds: 6 jan. 2017
19 juni 2023, 19:09 uur | Bericht #499223
hoi
vind dit allemaal zo SUPER , kan haast niet wachten op wat komen gaat, kaarten zien er wel top uit.
weerpraatje van Omrop Fryslân was wat zuiniger en laat een buitje over het oosten van de provincie passeren,
waardoor het allemaal wel mee zal vallen, hoop dat ze ongelijk krijgen.
fototoestel maar in de aanslag en morgenvroeg nog even vlug checken.

gegroet allemaal

gr ut fryslân
Brouwer
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 juni 2023, 21:55 uur | Bericht #499231

Morgen van het zuidwesten/zuiden uit, verspreid over het land enkele stevige regen en onweersbuien. Daarbij is lokaal kans op windstoten van 75 km/u zeer lokaal tot 100 km/u, en hagel in de orde van 2 tot max 4 cm.


Ter vormgeving situatie model Arome. Een 3 tal modellen toont zelfde convectie

Situatie:
Een sturend laag bij (golf van Biskaje) houd de gemoederen de komende dagen in onze omgeving bezig. Bij het warmtefront zien we vannacht nog enige convectie terug (WA). Mogelijk over de zuidoostelijke en oostelijke helften nog wat uitstervend onweer.Elevated zouden er boven die helften ook nog nieuwe buien kunnen ontstaan. Het is een kleine kans. Maar mocht zo'n buitje of buien bij je ontstaan zijn deze vaak goed voor CG's.

De temperatuur stijgt naar 24 tot lokaal 30 graden. Door de hoge luchtvochtigheidsgraad voelt het drukkend warm aan. Tussen het warmtefront ligt genoeg ruimte hiervoor tot aan de thermische vore die in de loop van de middag/namiddag via het zuidwesten/zuiden binnenkomt. Ik denk dat het wel goed zit, mede ook omdat meerdere modellen toch wel met die opbouw komen vanuit het zuidwesten en best fors is. Toch is het morgen weer nowcasten ook. Ik kan niet eeuwig berichten gaan zetten

In Vlaanderen en zuidwesten en zuiden zullen dit eerst losse cellen zijn. Naar mate de boel meer noordoost oostwaarts gaat binneland in en uiteindelijk naar noorden/noordoosten en oosten. Gaat het naar een grote cluster noordoost-oostwaarts. En neemt daar in activiteit en structuur toe. Modellen hinten toch veelal op uiteindelijk een MCS-Systeem/Squall-line. Statistisch gezien hebben de noordoostelijke en oostelijke helften. Het meeste kans op onweer deels in het donker.

Onstabiliteit:
Cape veelal rond de 1500-2000 j/kg op grote schaal. Effectieve schering daarbij ruim 30 knopen. Zoals boven aangegeven, convectiemodus veelal goed georganiseerd multicel, in een verder gevorderd stadium als groter systeem. Uiteindelijk mogelijk tot MCS (Squall). Met het oog op de 0-3 km schering is er zelfs kans op wat bow segmentjes. Het zijn ook op dit soort segmentjes waarbij de kansen op zeer zware windstoten voor kunnen komen. Echter is dit allemaal zeer lokaal.

Randverschijnselen:
Naast de algemene kans op blikseminslag. Vooral bij boven beschreven convectie en zeker op een goed ontwikkelde buienlijn windstoten van 75-100 km/u. Veelal tot max 75 km/u maar op een eventuele burst of segment 100+ nog lokaler. Dit is lastig aan te geven waar precies. Verder kans op hagel veelal 1-2 cm, maar in een goed ontwikkelde bui tot max 3-4cm.

Met vriendelijke groet
Niels
  | Gewijzigd: 19 juni 2023, 21:58 uur, door Tatanka
there can be only one
Woonplaats:
Berichten: 18
Lid sinds: 12 mrt. 2022
19 juni 2023, 23:45 uur | Bericht #499232
Aanvullend op de vorige berichtgeving. De timing van de buien is altijd lastig. Vandaar dat bijvoorbeeld sites als die van het KNMI de onweerswaarschuwing voor mijn regio bijvoorbeeld afgeven voor tussen 16:00 en 23:00
Wel valt me op dat de Harmonie run me een beetje tegenvalt kwa neerslag. Dit hoeft natuurlijk niks direct over onweer te zeggen maar ik dacht ik deel hem toch even. Wat tevens opvalt is dat GFS en ECMWF verwachten dat het onweer rond 17:00 komt. Harmonie denkt hier anders over:


Daarnaast ligt ICON-EU op dezelfde lijn als Harmonie wat betreft de timing van de buien. Echter is dit model het wel weer meer eens met de andere modellen als het aankomt op neerslag hoeveelheden:


Als bonus prop ik nog even de onweersverwachting van Weerslag.nl hier neer. Wellicht gebruiken zij hetzelfde Model namelijk Harmonie. Wat je op het kaartje zit is 17:00. Tevens zie je er ook dat wanneer je op de website zelf doorscrolled op de verwachting, dat de kracht er een beetje uitgaat naarmate het verder het land op trekt:


Conclusie: Wat een spannende dag wordt het morgen maar goed ik wil geen captain obvious zijn in dat opzicht Ik heb er in ieder geval enorm veel zin in en ik kijk uit naar alle berichtgeving van jullie en eventuele foto's/ video's! Happy rumbling!
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 juni 2023, 03:49 uur | Bericht #499233
... NE France and parts of BeNeLux ...



During the afternoon hours, storms are forecasted to develop. They may become supercells as supported by ID2 UH tracks and may bring large hail and severe wind gusts Later in the outlook period storms are forecasted to organize into a line given the linear forcing (LL convergence along the slowly E ward moving cold front). This reduces the chance for large hail but still, severe wind gusts may play a role when bowing segments will develop.Finally, tornados cannot be ruled out during the phase of discrete storms. LCLs are forecasted around 1000 m and LLS will have values around 10 m/s.




A level 2 was issued for NE France and parts of BeNeLux mainly for large hail, severe wind gusts, and heavy precipitation. A tornado cannot be excluded.

A level 1 surrounds the two level 2 area and includes the Pyrenees and the Alps. This level 1 was issued for the same reason but with less likelihood or coverage.


  | Gewijzigd: 20 juni 2023, 03:51 uur, door Tatanka
there can be only one
sneeuwww
Lid
Woonplaats:
Berichten: 44
Lid sinds: 11 feb. 2012
20 juni 2023, 04:55 uur | Bericht #499234
Tatanka Is een "Bow segmentje" zo eentje met een shelfcloud?
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 juni 2023, 05:34 uur | Bericht #499235
Citaat van sneeuwww, dinsdag 20 juni 2023, 4:55 uur Tatanka Is een "Bow segmentje" zo eentje met een shelfcloud?
Dat zijn vaak wel delen op de lijn waarbij een shelf op kan zitten ja. Mocht de gehele lijn zich echt heel goed doorontwikkelen is dit op regionale schaal wel mogelijk. Op de segmenten zijn vooral extra aandacht naar windstoten. Juist daarop kunnen ze forser uitpakken. Maar het is lastig om precies aan te geven waar dat gaat gebeuren. Dat kan op de gehele lijn van west naar oost, maar niet over de gehele lengte of breedte hoe je het ook maar wil noemen
 
there can be only one
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Berichten: 836
Lid sinds: 6 jun. 2010
20 juni 2023, 07:12 uur | Bericht #499236
Mooie kaarten, leuk vooruitzicht, ik teken voor deze harmonie weergave



PS. erg blij dat Estofex er ook weer actueel bij is momenteel, is altijd een fijne toevoeging....veel plezier allemaal vandaag!

  | Gewijzigd: 20 juni 2023, 07:25 uur, door Jo Capelle
simone
Lid
Woonplaats: Helmond
Berichten: 88
Lid sinds: 28 jun. 2012
20 juni 2023, 10:35 uur | Bericht #499240
Buienradar is onbetrouwbaar !  Geeft altijd onjuiste info zelfs uur van te voren nog veel fout !
shade1414
Lid
Woonplaats:
Berichten: 3
Lid sinds: 20 jun. 2023
20 juni 2023, 11:01 uur | Bericht #499241
Ik denk dat het verschil met actueel en wat buienradar laat zien eerder te maken heeft met de 6 uur runs. Dus om de 6 uur een update van harmonie en die draait pas weer 6 uur later en actueel ververst elke minuut. Hierdoor kunnen er verschillen ontstaan.
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
20 juni 2023, 11:27 uur | Bericht #499242
Citaat van simone, dinsdag 20 juni 2023, 10:35 uur Buienradar is onbetrouwbaar !  Geeft altijd onjuiste info zelfs uur van te voren nog veel fout !
Buienradar 3uurs vooruit kijkt inderdaad enkel naar de actuele situatie en op basis van de stroming gaat die dit verder projecteren. Dus ontwikkeling van nieuwe cellen of het uitdoven van cellen wordt hierin niet in meegenomen: dus niet te hanteren. 

Echter de 24- en 48uur vooruit zijn gewoon op basis van het weermodel Harmonie, vandaar dat deze ook worden gebruikt om een kans neer te zetten. Echter locatie bij onweer is onmogelijk te voorspellen, enkel grofweg de aandachtsgebieden  
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 juni 2023, 11:29 uur | Bericht #499243
Citaat van simone, dinsdag 20 juni 2023, 10:35 uur Buienradar is onbetrouwbaar !  Geeft altijd onjuiste info zelfs uur van te voren nog veel fout !
Buienradar draait op weermodel harmonie en is zeker niet onbetrouwbaar. Het is een model die je meepakt in de kansen verwachting. Mijn kans word gemaakt op circa 7 modellen waarbij harmonie er 1 is. En samen met die modellen kom je tot een bepaalde kans. Er komt wel wat meer bij kijken dan alleen de buienradar.

Voor vandaag laten vrijwel alle modellen dezelfde convectie zien zij het in timingsverschillen intensiteit, en lokalisering. Dat maakt de kans voor vandaag aardig hoog op vespreid georganseerd onweer.
there can be only one
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
20 juni 2023, 12:50 uur | Bericht #499248
Actueel zien we de eerste onweerscellen in Frankrijk nabij de Belgische grens. De verwachting is dat er de komende uren ook losse cellen gaan ontstaan die dan later gaan clusteren.

Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 131 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 131, lezen 2 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 15".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden