Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Falls, TX; Milam, TX.

28 Apr 2024 22:06:44

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Freestone, TX; Limestone, TX.

28 Apr 2024 22:01:06

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Falls, TX; Milam, TX; Robertson, TX.

28 Apr 2024 22:01:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Freestone, TX; Limestone, TX.

28 Apr 2024 21:55:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bell, TX; Falls, TX; Milam, TX.

28 Apr 2024 21:33:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor DeWitt, TX; Gonzales, TX; Karnes, TX; Wilson, TX.

28 Apr 2024 21:20:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Limestone, TX.

28 Apr 2024 21:17:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Karnes, TX; Wilson, TX.

28 Apr 2024 20:27:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Guadalupe, TX; Wilson, TX.

28 Apr 2024 20:03:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Wilson, TX.

28 Apr 2024 19:46:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atascosa, TX; Bexar, TX; Wilson, TX.

28 Apr 2024 19:30:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atascosa, TX; Bexar, TX; Wilson, TX.

28 Apr 2024 18:26:49

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Falls, TX.

28 Apr 2024 16:45:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Milam, TX.

28 Apr 2024 16:35:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adair, OK; Cherokee, OK; Haskell, OK; Muskogee, OK; Sequoyah, OK.

28 Apr 2024 16:12:09
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
8 juli 2023, 18:45 uur | Bericht #499361


Uit de guidance van het KNMI:


Wind:
Bij de buien van zaterdagavond kans op windstoten tot ongeveer 35 kn. Er is duidelijke organisatie en de hoge basis zorgt voor aanzienlijke verdamping. Zondagmiddag en -avond concentreren de windstoten van meer dan 41 kn zich in alle uitvoer voornamelijk op het zuiden en oosten. Een enkele windhoos is daar ook mogelijk (updraught heliciteit is lokaal significant) Het lijkt erop dat aan de westflank van het thermisch laag de grenslaag stabiel wordt zodat windstoten minder makkelijk tot de grond doordringen. Wanneer de convectie echter sterk georganiseerd raakt (squalline of supercells) kunnen ook hier de windstoten tot ongeveer 60 kn lokaal tot aan de grond toe doordringen. Dit is een onzekerheid. We gaan nu uit van het zuiden en oosten.

Neerslag:
Zaterdagavond is er ongeveer 30 kn schering en 1000 j/kg CAPE. Buien worden voornamelijk getriggerd door outflows en leven kort. Zondagmiddag neemt de schering van het westen uit toe, naar 30-40 kn (effectieve schering in het westen niet vanaf de grond, maar vanaf 1-2 km). CAPE is hoog, 1500-2000 J/kg. Er valt dan ook goede organisatie te verwachten, multicell, lokaal met squalline karakteristieken en ook zullen lokaal supercells voorkomen. Grote hagel is dan ook lokaal mogelijk, tot circa 4 cm. Plaatselijk valt 20-50 mm en kan er meer dan 30 mm/uur vallen, maar de treksnelheid is relatief groot. | Gewijzigd: 8 juli 2023, 18:51 uur, door Sven
Woonplaats:
Berichten: 18
Lid sinds: 12 mrt. 2022
9 juli 2023, 00:22 uur | Bericht #499363
Hallo lieve mensen,

Ik ga hier waarschijnlijk geen vrienden mee maken maar waar de codes om de oren vliegen en heel het land volgens onze "trouwe pers" onweer lijkt te krijgen, ben ik hier een stuk negatiever/ realistischer over. Sterker nog, ik denk dat het grootste deel van Zuidwest, West en Noordwest, helemaal geen onweer krijgt. Ik heb  zojuist alle modellen bekeken: GFS, EC, ICON-EU, Arome, Harmonie en ARPEGE. Daarnaast ga ik een nog gewaagdere verwachting doen. Ik denk dat waar code oranje is ingetekend, geel moet zijn en waar code geel is ingetekend, groen had kunnen blijven
Dit is mijn conclusie:


Ik hoop dat ik echt helemaal afga als een gieter en compleet ongelijk heb. Ik gun iedereen in NL vuurwerk. Maar mijn realistische kant zegt iets anders. Duimen maar(H)
Waarom deze advertentie?
Ryan_Apd
Lid
Woonplaats: NietDaar
Berichten: 9
Lid sinds: 30 jul. 2013
9 juli 2023, 03:34 uur | Bericht #499364
Citaat van Waveman1984, zondag 9 juli 2023, 0:22 uur Hallo lieve mensen,

Ik ga hier waarschijnlijk geen vrienden mee maken maar waar de codes om de oren vliegen en heel het land volgens onze "trouwe pers" onweer lijkt te krijgen, ben ik hier een stuk negatiever/ realistischer over. Sterker nog, ik denk dat het grootste deel van Zuidwest, West en Noordwest, helemaal geen onweer krijgt. Ik heb  zojuist alle modellen bekeken: GFS, EC, ICON-EU, Arome, Harmonie en ARPEGE. Daarnaast ga ik een nog gewaagdere verwachting doen. Ik denk dat waar code oranje is ingetekend, geel moet zijn en waar code geel is ingetekend, groen had kunnen blijven
Dit is mijn conclusie:


Ik hoop dat ik echt helemaal afga als een gieter en compleet ongelijk heb. Ik gun iedereen in NL vuurwerk. Maar mijn realistische kant zegt iets anders. Duimen maar(H)


Het is natuurlijk afwachten. Maar ik denk zelf toch dat heel Nederland een kans maakt op onweer. Maar ik verwacht dat wat in/richting de lijn Brussel/Tilburg/Enschede ontstaat vanaf een uirtje of 2 het zwaarst zal zijn. Zeker als ze oostelijker gaan trekken.
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
9 juli 2023, 06:42 uur | Bericht #499365

Estofex over vandaag




DISCUSSION

France, Benelux, Germany, Switzerland...

Model guidance suggests that an elongated zone of convergent winds, related to a cold front, will stretch from the northern Netherlands to southwestern France. Substantial MLCAPE on the order of 1500-2000 J/kg will build in response to the diurnal heating of the most low-level air mass near this boundary. There, approximately 20 m/s of deep-layer shear will be present, suggesting that storms will be well-organized.

In particular, across the level 2 area, quite high storm coverage is simulated. The severe risk will be large (2-5 cm) hail with any more isolated storms, but most convection-allowing models do simulate a quick transition into a linear mode, which would elevate the wind risk. These models suggest the highest risk of wind gusts will develop in case a bow echo propagating north-northeastward along the boundary materializes. However, this does not seem to be the most likely scenario. Regardless of the scenario, scattered severe wind reports are likely, but in case of such a bow echo wind speeds may become extreme and exceed 32 m/s.
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 juli 2023, 07:19 uur | Bericht #499366
Citaat van Waveman1984, zondag 9 juli 2023, 0:22 uur Hallo lieve mensen,
 Ik denk dat waar code oranje is ingetekend, geel moet zijn en waar code geel is ingetekend, groen had kunnen blijven
Dit is mijn conclusie:



 

Ik denk dat je daar wel mis zit. Want hoewel de kans natuurlijk nog uit moet pakken zoals de modellen aangeven. Staan alle signalen op Code oranje criteria over die helften. Over het zuidwesten en westelijke helften heb je gelijk. Maar code geel volstaat daar ook.. Alleen komt daar de zeewind vroeger in. Dus die buien genieten natuurlijk nooit van veel CAPE.

Georganiseerde onweersbuien met lokaal één of meer van de volgende verschijnselen criteria. Onder code oranje voorwaarden. Onder ligt ik toe via de guidance in het rood. Zoals criteria is 2 cm hagel voor code oranje. Maar op de mogelijk zwaardere buien kan 4+ cm zitten. 1 model komt zelfs met 5-6 cm. Dus alleen die gaat er al dik over, veelal 3-4cm op explictier exemplaren. De windstoten in zomerperiode zijn 75 km/u op onweersbuien. Maar ook her en der komen die met 100 + km. Op een bowecho die een 2 tal modellen toont zelfs 120+.

zware windstoten (≥ 75 km per uur)
of lokaal veel neerslag (≥ 50 mm in 1 uur)
of grote hagel (≥ 2 cm)


Guidance>>>>
Vanmiddag neemt de schering van het westen uit toe, naar 30-40 kn (effectieve schering in het westen niet vanaf de grond, maar vanaf 1-2 km). CAPE is hoog, 1500-2000 J/kg, in het oosten boven de 2000 J/kg. Er valt dan ook goede organisatie te verwachten, multicell, plaatselijk met squalline karakteristieken en ook supercells kunnen niet worden uitgesloten. Grote hagel is dan ook lokaal mogelijk, tot circa 4 cm.



En die worden op aardig plekken daar gehaald.

De nieuwe Icond2 en Swiss 4x4 komen daar met supercellen en een Bow-Echo. Waar zelfs windstoten van 100+ opzitten.



Wind:

Vanmiddag en vanavond zullen de zwaarste windstoten van meer dan 41 kn zich voornamelijk concentreren op het zuidoosten en oosten. Een enkele windhoos is daar ook mogelijk (updraught heliciteit is lokaal significant). Het lijkt erop dat in het westen de grenslaag stabiel wordt a.g.v. de aanlandige wind. Hierdoor kunnen de windstoten minder makkelijk tot de grond doordringen. Wanneer de convectie echter sterk georganiseerd raakt (squalline of supercells) kunnen ook hier de windstoten tot ongeveer 60 kn lokaal tot aan de grond toe doordringen, dit is een onzekerheid. Mochten de zwaarste buien pas later vanmiddag en vanavond ontstaan dan worden ook in het oosten en zuidoosten minder waarschijnlijk, de 21 UTC run van HA40 liet dit zien. Maandag geen bijzonderheden.

41 knopen = 75 km/u wat veelal zal voorkomen.

60 knopen waar een aantal modellen mee komen is al 110 km/u

Wat denk je wat dit doet met bomen die vol in het blad staan. Alleen al bij 75 km/u kan dat. | Gewijzigd: 9 juli 2023, 07:39 uur, door Tatanka
there can be only one
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
9 juli 2023, 09:27 uur | Bericht #499367
Ook vanwege het KMI werd er opgeschaald naar code oranje in bepaalde provincies

Woonplaats:
Berichten: 18
Lid sinds: 12 mrt. 2022
9 juli 2023, 10:42 uur | Bericht #499368
Citaat van Tatanka, zondag 9 juli 2023, 7:19 uur Citaat van Waveman1984, zondag 9 juli 2023, 0:22 uur Hallo lieve mensen,
 Ik denk dat waar code oranje is ingetekend, geel moet zijn en waar code geel is ingetekend, groen had kunnen blijven
Dit is mijn conclusie:
Ik denk dat je daar wel mis zit. Want hoewel de kans natuurlijk nog uit moet pakken zoals de modellen aangeven. Staan alle signalen op Code oranje criteria over die helften. Over het zuidwesten en westelijke helften heb je gelijk. Maar code geel volstaat daar ook.. Alleen komt daar de zeewind vroeger in. Dus die buien genieten natuurlijk nooit van veel CAPE.

Nogmaals Tatanka, ik hoop echt dat je gelijk hebt! Het is een enorm lastige situatie. Ook de laatste runs van een viertal modellen zijn all over the place. Zeker als het aankomt op de timing en de organisatie van de storing. Arome bijvoorbeeld laat de boel splitsen waardoor het grootste deel van NL het droog houdt en om 18:00 :

ARPEGE daarentegen laat het meer over centraal NL trekken met een wat sterker, georganiseerde structuur, tevens om 18:00:


EC en ICON-EU laten de buien juist halverwege de middag overkomen, maar hier zie je in dat EC een wat rommelige prut afgeeft en ICON weer meer structuur:



Kortom echt heel spannend maar tegelijkertijd enorm onzeker! Eerste lijntje trekt inmiddels over de Noordzee heen maar dat is verder niks. Bospop is inmiddels ook afgelast. Duimen vandaag(H)

 
sneeuwww
Lid
Woonplaats:
Berichten: 44
Lid sinds: 11 feb. 2012
9 juli 2023, 10:59 uur | Bericht #499369
Citaat van Tatanka, zondag 9 juli 2023, 7:19 uur Citaat van Waveman1984, zondag 9 juli 2023, 0:22 uur Hallo lieve mensen,
 Ik denk dat waar code oranje is ingetekend, geel moet zijn en waar code geel is ingetekend, groen had kunnen blijven
Dit is mijn conclusie:



 

Ik denk dat je daar wel mis zit. Want hoewel de kans natuurlijk nog uit moet pakken zoals de modellen aangeven. Staan alle signalen op Code oranje criteria over die helften. Over het zuidwesten en westelijke helften heb je gelijk. Maar code geel volstaat daar ook.. Alleen komt daar de zeewind vroeger in. Dus die buien genieten natuurlijk nooit van veel CAPE.

Georganiseerde onweersbuien met lokaal één of meer van de volgende verschijnselen criteria. Onder code oranje voorwaarden. Onder ligt ik toe via de guidance in het rood. Zoals criteria is 2 cm hagel voor code oranje. Maar op de mogelijk zwaardere buien kan 4+ cm zitten. 1 model komt zelfs met 5-6 cm. Dus alleen die gaat er al dik over, veelal 3-4cm op explictier exemplaren. De windstoten in zomerperiode zijn 75 km/u op onweersbuien. Maar ook her en der komen die met 100 + km. Op een bowecho die een 2 tal modellen toont zelfs 120+.

zware windstoten (≥ 75 km per uur)
of lokaal veel neerslag (≥ 50 mm in 1 uur)
of grote hagel (≥ 2 cm)


Guidance>>>>
Vanmiddag neemt de schering van het westen uit toe, naar 30-40 kn (effectieve schering in het westen niet vanaf de grond, maar vanaf 1-2 km). CAPE is hoog, 1500-2000 J/kg, in het oosten boven de 2000 J/kg. Er valt dan ook goede organisatie te verwachten, multicell, plaatselijk met squalline karakteristieken en ook supercells kunnen niet worden uitgesloten. Grote hagel is dan ook lokaal mogelijk, tot circa 4 cm.



En die worden op aardig plekken daar gehaald.

De nieuwe Icond2 en Swiss 4x4 komen daar met supercellen en een Bow-Echo. Waar zelfs windstoten van 100+ opzitten.



Wind:

Vanmiddag en vanavond zullen de zwaarste windstoten van meer dan 41 kn zich voornamelijk concentreren op het zuidoosten en oosten. Een enkele windhoos is daar ook mogelijk (updraught heliciteit is lokaal significant). Het lijkt erop dat in het westen de grenslaag stabiel wordt a.g.v. de aanlandige wind. Hierdoor kunnen de windstoten minder makkelijk tot de grond doordringen. Wanneer de convectie echter sterk georganiseerd raakt (squalline of supercells) kunnen ook hier de windstoten tot ongeveer 60 kn lokaal tot aan de grond toe doordringen, dit is een onzekerheid. Mochten de zwaarste buien pas later vanmiddag en vanavond ontstaan dan worden ook in het oosten en zuidoosten minder waarschijnlijk, de 21 UTC run van HA40 liet dit zien. Maandag geen bijzonderheden.

41 knopen = 75 km/u wat veelal zal voorkomen.

60 knopen waar een aantal modellen mee komen is al 110 km/u

Wat denk je wat dit doet met bomen die vol in het blad staan. Alleen al bij 75 km/u kan dat.
Waarom het niet tornado noemen?
  | Gewijzigd: 9 juli 2023, 11:01 uur, door sneeuwww
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 juli 2023, 11:00 uur | Bericht #499370
Citaat van Waveman1984, zondag 9 juli 2023, 10:42 uur
Nogmaals Tatanka, ik hoop echt dat je gelijk hebt! Het is een enorm lastige situatie. Ook de laatste runs van een viertal modellen zijn all over the place. Zeker als het aankomt op de timing en de organisatie van de storing. Arome bijvoorbeeld laat de boel splitsen waardoor het grootste deel van NL het droog houdt en om 18:00 :

 

Die modellen kunnen allemaal de prullenbak in omdat er vanmorgen en deels vanmiddag teveel bewolking werd berekend wat actueel niet het geval is. We zitten dus vandaag in vrijwel de volledige opwarming zuidoosten zit actueel al in de 30 graden en het warmste theta's moeten nog overtrekken de thermische vore ligt nog helemaal in Frankrijk zelf.

KNMI geeft dit ook aan. Tis meer dan alleen modellen kijken Waveman ook de actuele situatie.

KNMI>>>

Modelbeoordeling:

De algehele setting voor zware onweersbuien vanmiddag en vanavond is in alle modellen wel duidelijk. Op detailniveau zijn er echter verschillen in de zwakke luchtdrukgradiënt, we zien dan ook steeds een iets andere vorm van het thermische laagje en de rug boven de zuidelijke Noordzee. Deze verschillen zorgen ervoor dat de buien steeds op een andere plek ontstaan, waardoor ook steeds het verdere verloop net weer wat anders is, o.a. door steeds andere interactie tussen de outflow boundaries van de verschillende buien. T.o.v. gisteren is er een toegenomen onzekerheid in timing en precieze locatie van de zwaarste buien, deze verschilt van model tot model en van run tot run. Er zijn modelruns die vanmiddag nog weinig zware convectie toelaten, mede a.g.v. te weinig opwarming a.g.v. restanten van buien die vanochtend al boven land worden berekend of nu al boven het zuidwesten van het land zouden moeten zitten, van dat laatste is momenteel niets terug te vinden. De voorkeurslocatie van de zwaarste buien blijft ondanks alle onzekerheden het oosten en zuidoosten, hier bevindt zich namelijk de warmste lucht en worden de buien vanaf de grond gevoed. | Gewijzigd: 9 juli 2023, 11:09 uur, door Jenss
there can be only one
Vriezzer
Lid
Woonplaats:
Berichten: 10
Lid sinds: 1 jan. 2017
9 juli 2023, 11:06 uur | Bericht #499371
Citaat van Waveman1984, zondag 9 juli 2023, 10:42 uur
Nogmaals Tatanka, ik hoop echt dat je gelijk hebt! Het is een enorm lastige situatie. Ook de laatste runs van een viertal modellen zijn all over the place. Zeker als het aankomt op de timing en de organisatie van de storing. Arome bijvoorbeeld laat de boel splitsen waardoor het grootste deel van NL het droog houdt en om 18:00 :

ARPEGE daarentegen laat het meer over centraal NL trekken met een wat sterker, georganiseerde structuur, tevens om 18:00:


EC en ICON-EU laten de buien juist halverwege de middag overkomen, maar hier zie je in dat EC een wat rommelige prut afgeeft en ICON weer meer structuur:


Kortom echt heel spannend maar tegelijkertijd enorm onzeker! Eerste lijntje trekt inmiddels over de Noordzee heen maar dat is verder niks. Bospop is inmiddels ook afgelast. Duimen vandaag(H)

 

Wat ongelofelijk zuur voor de organisatie incl. al die vrijwilligers van Bospop. 

Edit Jenss: Onnodige citaten en afbeeldingen eruit gehaald. | Gewijzigd: 9 juli 2023, 11:08 uur, door Jenss
Aantal onweersdagen 2024: 3
Aantal onweersdagen 2023: 17
Aantal onweersdagen 2022: 21
Aantal onweersdagen 2021: 16
Aantal onweersdagen 2020: 17
Aantal onweersdagen 2019: 22
Aantal onweersdagen 2018: 26
Aantal onweersdagen 2017: 12
Aantal onweersdagen 2016: 20
Aantal onweersdagen 2015: 14
Woonplaats: Enschede
Berichten: 381
Lid sinds: 19 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 juli 2023, 11:06 uur | Bericht #499372
Top info weer
Jenss
Moderator
Woonplaats: mechelen(belgie)
Berichten: 2921
Lid sinds: 7 jun. 2011
9 juli 2023, 12:54 uur | Bericht #499373
Even een korte update op basis van de actualiteit. Momenteel zien we de eerste cellen ontstaan in Noord-Frankrijk. Deze zullen zich steeds meer richting de warmere lucht begeven en dus steeds meer surface based gaan worden en verder activeren. Verder noordelijk boven Nederland kunnen er mogelijk eveneens losse cellen ervoor gaan, maar dit is onzeker. De temperaturen zitten wel goed momenteel door de vele opklaringen. 


 
Woonplaats: Dinteloord
Berichten: 67
Lid sinds: 19 jun. 2019
9 juli 2023, 13:17 uur | Bericht #499374

hier boven Dinteloord al towering cumulus, gaat niet lang meer duren voor het losbreekt | Gewijzigd: 9 juli 2023, 13:18 uur, door NielsKoomans
Groetjes, Niels Koomans.
Woonplaats: Pijnacker
Berichten: 11
Lid sinds: 15 aug. 2020
9 juli 2023, 14:45 uur | Bericht #499375
Net boven Apeldoorn onweer, regen en hagelstenen opwarmertje voor later vandaag | Gewijzigd: 9 juli 2023, 14:47 uur, door KevinGeboers
Ryan_Apd
Lid
Woonplaats: NietDaar
Berichten: 9
Lid sinds: 30 jul. 2013
9 juli 2023, 15:07 uur | Bericht #499377
Citaat van KevinGeboers, zondag 9 juli 2023, 14:45 uur Net boven Apeldoorn onweer, regen en hagelstenen opwarmertje voor later vandaag
Ik heb in Apeldoorn alleen gerommel. De Veluwe bui trekt richting Deventer(Zutphen?)
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
9 juli 2023, 15:15 uur | Bericht #499378

Code oranje uitgebreid naar Drenthe en Groningen


Woonplaats: Pijnacker
Berichten: 11
Lid sinds: 15 aug. 2020
9 juli 2023, 16:10 uur | Bericht #499381
Citaat van Ryan_Apd, zondag 9 juli 2023, 15:07 uur Citaat van KevinGeboers, zondag 9 juli 2023, 14:45 uur Net boven Apeldoorn onweer, regen en hagelstenen opwarmertje voor later vandaag
Ik heb in Apeldoorn alleen gerommel. De Veluwe bui trekt richting Deventer(Zutphen?)


Om precies te zijn Oldebroek. Regende lekker door, hagel en onweer.
Woonplaats: hoogeveen drenthe
Berichten: 5
Lid sinds: 23 aug. 2011
9 juli 2023, 16:19 uur | Bericht #499382
ik blijf wel rustig thuis wachten het komt vanzelf over ons heen haha
 
ik voel me het best tussen de donder en bliksem hehe beste chase tot nu toe 10 05 2012
Marije
Lid
Woonplaats: Zuidwest Friesland
Berichten: 138
Lid sinds: 2 jul. 2008
9 juli 2023, 16:42 uur | Bericht #499383
Citaat van Sven , zondag 9 juli 2023, 15:15 uur Code oranje uitgebreid naar Drenthe en Groningen
Terwijl de dikste buien in het noorden nu pal over Friesland trekken 🤔
 
Onzin is ook zin, want onweer is ook weer
Novi
Moderator
Woonplaats: Meppel
Berichten: 394
Lid sinds: 31 mei. 2018
9 juli 2023, 17:11 uur | Bericht #499385
Citaat van Marije, zondag 9 juli 2023, 16:42 uur Citaat van Sven , zondag 9 juli 2023, 15:15 uur Code oranje uitgebreid naar Drenthe en Groningen

Terwijl de dikste buien in het noorden nu pal over Friesland trekken 🤔
 

Inmiddels heeft het KNMI ook in Friesland code oranje geactiveerd




 
Twitter account over het weer: twitter.com/weerextremen.



Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.855 topics, welke bij elkaar 448.367 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.581 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 111 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 111, lezen 3 mensen het topic "DIY Onweer detectie".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden