Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Foard, TX; Knox, TX.

26 Apr 2024 08:22:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dodge, NE.

26 Apr 2024 08:22:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dodge, NE; Saunders, NE.

26 Apr 2024 07:57:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cottle, TX; Dickens, TX; King, TX.

26 Apr 2024 07:57:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX.

26 Apr 2024 07:54:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cottle, TX; Dickens, TX; Kent, TX; King, TX; Stonewall, TX.

26 Apr 2024 07:48:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Miami, KS.

26 Apr 2024 07:48:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Kent, TX.

26 Apr 2024 07:40:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Morris, KS; Wabaunsee, KS.

26 Apr 2024 07:30:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Kent, TX; Motley, TX.

26 Apr 2024 07:19:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crosby, TX; Garza, TX.

26 Apr 2024 07:08:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Lynn, TX.

26 Apr 2024 07:08:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crosby, TX; Garza, TX; Lynn, TX.

26 Apr 2024 06:53:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lynn, TX.

26 Apr 2024 06:22:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Rawlins, KS.

26 Apr 2024 04:49:38
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
19 februari 2018, 21:19 uur | Bericht #485571
Naar jaarlijkse gewoonte weer eens de sneeuw gaan opzoeken deze winter, deze keer niet richting Letland, Zweden of de Ardennen (waar ik ook pas naartoe ga wanneer er minimaal 50cm ligt ) maar naar een klassieke winterbestemming namelijk Oostenrijk!

Ik ben ondertussen al een weekje terug, maar nu pas wat tijd gevonden voor de foto's. Ik ga deze opsplitsen per locatie waar ik ben geweest en de komende dagen worden deel 2 en deel 3 ook gepost! Zal er ook wat videomateriaal proberen aan toe te voegen

Deel 1: Innsbruck & Nordkette

Gevlogen op Innsbruck (waar je trouwens in een uurtje staat) en van hieruit was mijn uitvalsbasis. Eerst dag onmiddellijk richting de Nordkette gegaan (bergketen vlak aan Innsbruck). Met 1 tandrandbaan en 2 kabelbanen ben je in zo een 20-tal minuutjes vanuit het centrum van de stad tot op 2300 meter hoogte!

Het was een prachtige zonnige dag, tot ik natuurlijk boven was toen er wolkenvelden kwamen opdagen:





Toen ik terug afdaalde richting 1900 meter hoogte kwam de zon er gelukkig weer door wat de foto's toch nog altijd iets mooier maken:




Zoals je kan zien, overal dikke pakken sneeuw, er lag tot ongeveer 250cm aan sneeuw



 
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
20 februari 2018, 21:23 uur | Bericht #485613

Deel 2: Seefeld in Tirol


Goed, tweede dag in Oostenrijk en dus ook nog maar eens richting sneeuw aangezien de vrij zonnige voorspellingen! Ditmaal tot in Seefeld gegaan vanwege de uitstekende wandelmogelijkheden. Getrokken wandelwegen zijn wel heel handig als er pakken sneeuw liggen en deze zijn in overvloed aanwezig in en rond Seefeld. Ook heel wat langlauf mogelijkheden net zoals de gebruikelijke skipistes.

De dag begon nog met wat flarden bewolking, maar de pakken sneeuw waren genieten!



Mooie tocht gedaan van een dikke 15km (tot op ongeveer 1.300 meter hoogte) langs verschillende kleine meren, alleen kwam ik er pas achter dankzij google maps dat ik midden op een van de meertjes stond Ondertussen ruimde de zon meer en meer de bewolking op




Dan op de terugweg naar Seefeld nog heel wat platen geschoten, hieronder een kleine selectie:







Kon het niet laten om ook wat sluikreclame te voorzien onderweg


Afsluiten deden we dag natuurlijk een lekker drankje in de zon, genieten was het!



Binnenkort het derde deel!
Waarom deze advertentie?
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
21 februari 2018, 21:26 uur | Bericht #485647

Deel 3: Zugspitze


Tijd voor het derde deel! Aangezien er redelijk wat bewolking werd voorspeld, was het lastig kiezen waarnaar toe. Toch maar het risico genomen om richting de Zugspitze te gaan op de grens Oostenrijk-Duitsland in de hoop om toch boven de bewolking uit te komen.

Wel ik had geluk! Het was nipt, maar zat toch in de zon Nu en dan trokken er wel nog wolkenvelden nog over de top waardoor de -12 die er al was opeens een stuk kouder aanvoelde. Ik zou er ook wel eens naartoe willen als er eens amper sneeuw ligt, want nu zie je niet eens dat er pakweg een metertje of 4 sneeuw ligt

Zoals ik al zei: bij het begint van de middag trokken er nog enkele wolkenvelden over wat ook wel mooie beelden opleverde met soms wat optische verschijnselen.







Naarmate de middag vorderde waren er minder en minder wolken die nog over de top kwamen en scheen de zon volcontinu.






Om uiteindelijk te eindigen met een staalblauwe hemel!




Ook nog wat poolsneeuw kunnen waarnemen die heel af en toe tevoorschijn kwam (wat een prachtig fenomeen is dat toch!). Een meer dan geslaagde trip en een fantastische 4-daagse gehad. Is zeker voor herhaling vatbaar! 

Dit was dan ook het laatste deel van de foto's, er komen nog enkele filmpjes aan waar ik zo snel mogelijk werk zal proberen te maken.
Stay tuned

En toen was het terug naar het warme (hoewel ik werd verwelkomd door 5cm sneeuw) België

 
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 246 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 246, lezen 5 mensen het topic "De zware tornado van 23 augustus 1950".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden