Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
17 april 2009, 14:53 uur | Bericht #28382
Ravage door bliksem in Hoofddorp


Een huis in Hoofddorp werd aan het begin van de avond getroffen door een bolbliksem. De bewoonster, die op dat moment haar vijfjarige dochter naar bed bracht, moest met gehoorproblemen naar het ziekenhuis. Het huis is door de klap onbewoonbaar geworden. De familie wordt tijdelijk in een hotel opgevangen.



Bron: RTL Nieuws
Every cloud has a silver lining
stef-c
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 329
Lid sinds: 7 dec. 2006
17 april 2009, 15:18 uur | Bericht #28384
Wow...das heftig
Waarom deze advertentie?
Keesjovic
Lid
Woonplaats: Zoetermeer
Berichten: 235
Lid sinds: 20 jul. 2007
17 april 2009, 16:05 uur | Bericht #28387
Dit is zo bizar!
ongeloofelijk gewoon om te zien wat de kracht van die bliksem moet zijn geweest...
Zijn er nog mensen hier die meer info hebben, of wat hebben gehoord rond die tijd?
Ben erg benieuwd.

Groet, Keesjovic
Woonplaats: Erm (Drenthe)
Berichten: 585
Lid sinds: 3 jun. 2008
17 april 2009, 16:51 uur | Bericht #28391
Wat een verschillende soort bliksems zijn er dan.
Soms slaat het in en gebeurt er niks, hooguit een dakpan kapot of en zwarte vlek.
De andere keer is het hele huis naar de kloten
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
17 april 2009, 17:03 uur | Bericht #28392
Citaat van Mark-Emmen, vrijdag 17 april 2009, 14:51 uur Wat een verschillende soort bliksems zijn er dan.
Soms slaat het in en gebeurt er niks, hooguit een dakpan kapot of en zwarte vlek.
De andere keer is het hele huis naar de kloten

Inderdaad, ik dacht precies hetzelfde. Ik heb een keer meegemaakt dat de bliksem tegenover het huis insloeg op een vlaggenmast, die niet eens stuk was! Er was alleen een zwarte vlek op de bovenkant. Maar ik begrijp dat het hier dus gaat om bolbliksem? Dat is dus wel vrij bijzonder!
Janine
Lid
Woonplaats: Het midden van het westen :-)
Berichten: 7
Lid sinds: 16 apr. 2009
17 april 2009, 17:25 uur | Bericht #28393
Citaat van Keesjovic, vrijdag 17 april 2009, 16:05 uur Zijn er nog mensen hier die meer info hebben, of wat hebben gehoord rond die tijd?

Ik woon in Lisse, niet zo heel ver van Hoofddorp vandaan dus. Ik heb rond die tijd wel een felle flits gezien en het duurde erg lang voor de donder kwam dus het zou daarvan geweest kunnen zijn qua afstand. Ik schrok me ook lam, het regende nog helemaal niet hier en had ook nog niet gerommeld. Maar het hoeft niet van die klap geweest te zijn hoor, ik weet niet precies hoeveel km Hoofddorp van hier is en of dat wel mogelijk is...

Zoiets als dit is dus ook een reden dat ik bang ben voor onweer, het is zó krachtig en ze zeggen toch altijd dat een huis veilig is?? Natuurlijk is de kans dat zo iets als dit gebeurt heel klein, maargoed ik slaap op de bovenste verdieping en hij zou maar in het dak boven m'n bed inslaan... Moet je niet teveel aan denken

Hebben jullie dat dan nooit dat je bang wordt door zulke berichten?
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
17 april 2009, 17:56 uur | Bericht #28398
Bolbliksems zijn NOOIT grappig
ruk
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 1694
Lid sinds: 10 jun. 2007
17 april 2009, 18:51 uur | Bericht #28402
ZOOOO!!!! das pas een vette zeg!!!

wat een ravage zeg , moet er niet aan denken, heb net de zolder klaar.
maar ja ,daar ben je dan hopelijk voor verzekerd!

gelukkig is er niemand gewond daar!!!



reactie op janine; ik zelf wordt in ieder geval niet bang van zulke berichten, het geeft me juist meer interesse...moet je die kracht van die inslag eens indenken!!
heb zelf ooit eens een blikseminslag meegemaakt in een straatput enkele meters voor me, en heb daar de hele dag van 'genoten'.

maar ik begrijp en respecteer volledig de mensen die hier absoluut niet van houden!

mijn ervaring lijkt op het volgende filmpje maar dan overdag,en ietsie dichterbij!!




groetjes Ruk. | Gewijzigd: 17 april 2009, 19:22 uur, door ruk
één ding is zeker, er is ALTIJD WEER!!!!
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
17 april 2009, 18:57 uur | Bericht #28403
sooooow . die ging lekker, dan schijt je ook een regenboog......
Sietse
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1772
Lid sinds: 10 sep. 2008
17 april 2009, 19:29 uur | Bericht #28405
Zo zie je maar weer dat bliksem mooi is, geen twijfel mogelijk, maar wat een vernietigende kracht het eigenlijk is
“There is no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.”Mijn Weerblog
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
17 april 2009, 20:41 uur | Bericht #28396
Citaat van Keesjovic, vrijdag 17 april 2009, 16:05 uur Zijn er nog mensen hier die meer info hebben, of wat hebben gehoord rond die tijd?

Kijk eens op de wiki van onweer-online. Daar staat het een en ander op.
Woonplaats:
Berichten: 128
Lid sinds: 7 aug. 2006
18 april 2009, 23:09 uur | Bericht #28451
Er is sowieso ook een 'normale' wolk-aarde ingeslagen, heb hem namelijk zelf gezien Maar het kan best zijn dat de blikseme en hoog ampérage had.
Ingrid
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1
Lid sinds: 26 mei. 2009
26 mei 2009, 03:28 uur | Bericht #30448
Beetje late reactie, ben hier namelijk helemaal nieuw op de site.

Maar dat is inderdaad flink heftig, zo'n inslag in huis. Heel wat jaren geleden gebeurde het bij mijn overburen via de stenen schoorsteen recht door de pijp tot waar deze eindigde in de huiskamer. Gelukkig waren m'n buren toen niet thuis, want er was heel wat kapot gegaan natuurlijk! Het geluid was een oorverdovende klap met natuurlijk nergens in de buurt nog elektriciteit aanwezig. Ik was toen een jaar of 10, maar dat beeld en geluid staat nog vers in m'n geheugen.

2 Jaar geleden gebeurde hetzelfde in Hongarije tijdens 1 van de vele stormen aan het Balatonmeer. Dit keer was de storm behoorlijk hevig en sloeg het in op een boom op een grote camping waar dus tenten bij stonden. Heb het niet gezien, maar sprak 1 van de personen die er zat. Flinke schrik daar natuurlijk! We zagen het gebeuren ook vanaf het hotelbalkon.
Woonplaats: Hoofddorp
Berichten: 40
Lid sinds: 24 jul. 2009
24 juli 2009, 19:39 uur | Bericht #42883
Ik woon een paar straten verop waar de bliksem inslag is geweest in een woning. Je zag een felle flits en je hoorde een oor verdovende klap gelijk daarna. Dat was echt schrikken. We gingen gelijk kijken want er kwamen brandweer politie en ambulance. Er was echt een ravage te zien. Maar helaas heb ik geen foto's.
arjens
Lid
Woonplaats:
Berichten: 281
Lid sinds: 24 mei. 2009
24 juli 2009, 20:05 uur | Bericht #42888
Ja spectaulaire verhalen.. Zelf gelukkig geen inslag in mijn huis mee gemaakt. wel eens op afstand gezien. de schade was wel enorm.
Maar ik weet dat een kennis van mij, bij hun was de bliksem in de lantaarnpaal voor het thuis ingeslagen. Als gevolg al hun electrische spullen waren aan gort. Haha, hadden ze net het eea vervangen, tv, pc, van dat soort spul.
Ze hebben dan ook een vrij exclusieve auto, deze staat normaal onder de des betreffende lantaarnpaal. De auto hadden ze net de avond verplaatst, vlak voor het onweer. Van de lantaarnpaal was de lichtbak har naar beneden gekomen, nu op een auto van iemand anders. Die had flinke schade...
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 1083 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 1083, lezen 12 mensen het topic "Berichtgeving Noord- en Zuidpool".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden