Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osborne, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 13:10:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osborne, KS; Phillips, KS; Rooks, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 12:33:33

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

25 Apr 2024 08:00:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
gilles
Lid
Woonplaats: Dordrecht
Berichten: 168
Lid sinds: 10 feb. 2009
26 mei 2009, 01:04 uur | Bericht #30409
Ik maak al jaren foto's van van alles en nog wat en dat lukt me best aardig. Alleen onweer platen had ik tot vanavond nog niet eerder gedaan. Maar alles is te leren en de bui zat een mooi eindje weg zodat ik rustig op het balkon aan de slag kon met statief en diverse instellingen... Het resultaat was zoals een 1e keer meestal is, niet al te best Een paar plaatjes hebben de selectie overleeft...

Wat aan de bewogen kant; toch maar een remote gaan kopen...



Einde van de bui (en inhoud accu), eindelijk begint het ergens op te lijken:



Ik blijf oefenen, de accu zit in de lader en buienradar voorspelt nog wat voor morgenochtend. Dus wordt vervolgd...
Woonplaats: Gouda
Berichten: 453
Lid sinds: 22 mei. 2009
26 mei 2009, 01:09 uur | Bericht #30410
Bij jouw waren er tenminste wat bliksemflitsen, ik moest toch veel geduld hebben om mijn eerste bliksemfoto te maken en schreeuwde het uit van blijdschap
Waarom deze advertentie?
gilles
Lid
Woonplaats: Dordrecht
Berichten: 168
Lid sinds: 10 feb. 2009
26 mei 2009, 01:18 uur | Bericht #30416
Deze bui was best ver weg, ik schat toch minimaal boven Rotterdam. Hier in Zwijndrecht hebben we de hele avond alleen een paar druppels regen gehad.
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
26 mei 2009, 01:28 uur | Bericht #30422
Jammer dat ze bewogen zijn, maar alsnog leuk om te zien
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 15 mei. 2008
26 mei 2009, 01:30 uur | Bericht #30423
Net vette bliksem inslag heel vlak bij mijn huis en opeens heel veel regen. Het onweert nog steeds hevig
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 mei 2009, 03:36 uur | Bericht #30451
erg goed genomen, Het is alleen jammer inderdaad dat ze onscherp zijn. Probeer de volgende keer eens goed scherp te stellen op een lichtpunt ergens om je heen. Als hij scherp was, dan waren de foto's erg mooi geweest

in ieder geval heb je er wel een paar te pakken!!
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 15 mei. 2008
26 mei 2009, 04:01 uur | Bericht #30456
zo hallo de wereld vergaat..jezus zeg, het barst opeens volgens mij in heel Nederland los! Ik zie overal rode gele oranje kruisjes staan. Heel veel explosies ik bedoel ontladingen.........whoohoe!!! Niemand is wakker, alleen ik zie ik. | Gewijzigd: 26 mei 2009, 04:03 uur, door blackidentity
gilles
Lid
Woonplaats: Dordrecht
Berichten: 168
Lid sinds: 10 feb. 2009
26 mei 2009, 04:19 uur | Bericht #30461
Ik blijf oefenen

Woonplaats: Utrecht
Berichten: 571
Lid sinds: 8 jul. 2008
26 mei 2009, 09:51 uur | Bericht #30557
jammer van de vage bliksem, volgens mij door beweging. zoals andere al zeiden.
maar goed blijven oefenen en je hebt straks een mooie plaat.!
'' It's the wonder of nature baby''
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
26 mei 2009, 10:42 uur | Bericht #30574
Prachtige foto's!!! Ik had helaas hetzelfde
Woonplaats: Geldermalsen
Berichten: 4
Lid sinds: 26 mei. 2009
26 mei 2009, 15:47 uur | Bericht #30714
Heb weer zat mee gemaakt Mensen wat een nacht zeg...

Maandag avond was ik in amsterdam heb nacht dienst deze week ..
Maandag avond rond 20:00 uur begon het feest het weerlichte al een tijdje in de verte en ik zij al daar kom de eerste bui aan en ja hoor..
vooraf eerst al het stof en zand wat daar op het industrie leg waaide omhoog later vloog de kruiwagen en nog wat spullen over het terrein..
Daarna regenen regenen het stond in een paar tellen gewoon blank ..Onweren niet mee normaal heel veel verticale ontladingen en een paar klappen zo dicht bij de weegbrugen vielen op storing en de andere computers vielen ook ineens uit ...Maar dat was het nog niet het was even droog later weer zware windstoten van ruim tegen de 100 km per uur toen viel er weer regen een zekere 15 minuten weer alles blank ...
Toen was het even droog en in de nacht nou een hagelbui zo hagelstenen rond de 1 á 2 cm groot het was ook in een paar minuten wit buiten na de hagel viel er weer bakkken met regen uit de lucht ...De helle avond en nacht was het komen en gaan van buien veel onweer veel onweer gezien vooral van wolk naar wolk en ook veel verticaal ontladingen ...Rond half vier gingen we naar huis konde we net nog over de A10 naar huis toe het tunneltje stond toen al vol met water brandweer en politie waren er al en er was 1 rijstrook op we reden door die grote dikke plas water ...Nou cor toen het volgende we reden op de A2 en ik zag al in de verte bij utrecht dat het daar weer feest was flinke ontladingen en een gordijn van regen ..Hoe dichter we bij utrecht kwamen hoe harde het ging regenen en waaien..Ik ben bij nieuwegein zuid echt de vluchtstrook op gegaan het was geen rijden meer ik zag niks en de auto dreef gewoon over de weg...Het waaide en regenen een dikke wolkbreuk de A2 stond gewoon
blank iedereen stopte de takken vloogen over de weg en het onweerde ook niet meer normaal ik heb geen hagel gezien maar het was me avond en nachtje wel weer ..Ben later naar huisgereden en daar kwam het ik ook nog wat regen tegen bij ons heb het geonweert en er is 10 mm aan regen gevallen .Dus ja wat een een mooie nacht en weer veel meegemaakt weer een ervaring er bij ....

Mvg michael Jansen
Ome-Joep
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 2089
Lid sinds: 22 mei. 2007
26 mei 2009, 15:55 uur | Bericht #30718
mooie plaatjes erg mooi
Ome-Joep Maar hopen op een mooie zomer met veel onweer ! Leuk het T-shirt showen van Onweer Online
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 254 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 254, lezen 2 mensen het topic "Waarnemingentopic Winter 2014-2015 Deel 1".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden