Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Mahoning, OH.

11 May 2024 21:46:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sandoval, NM.

11 May 2024 21:42:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Belmont, OH; Monroe, OH; Noble, OH.

11 May 2024 21:31:48

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Mahoning, OH; Portage, OH.

11 May 2024 21:26:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Belmont, OH; Guernsey, OH; Monroe, OH; Noble, OH.

11 May 2024 21:16:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Wirt, WV; Wood, WV.

11 May 2024 21:16:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Athens, OH; Washington, OH; Wood, WV.

11 May 2024 20:57:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Guernsey, OH.

11 May 2024 20:50:38

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Sandoval, NM.

11 May 2024 20:43:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Athens, OH; Meigs, OH; Washington, OH; Wood, WV.

11 May 2024 20:43:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Los Alamos, NM; Rio Arriba, NM; Sandoval, NM.

11 May 2024 20:39:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sandoval, NM.

11 May 2024 20:39:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Guernsey, OH; Harrison, OH.

11 May 2024 20:39:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coshocton, OH; Guernsey, OH; Harrison, OH; Muskingum, OH; Tuscarawas, OH.

11 May 2024 20:29:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Marion, FL.

11 May 2024 10:03:54
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
10 juni 2009, 11:16 uur | Bericht #32832
Chasers voor schut gezet door Marc E Putto

In Nederland en Belgie zijn er (mede door het internet) in toenemende mate een aantal, vaak ietwat autistiforme en schuwe jongetjes van huis uit, die helemaal leeglopen op het zien van een ordinaire (onweers)bui met doodnormale regen. Onweer is kennelijk zoiets magisch voor die post-puberalen en die enkele seniore weergek dat ze door het dolle heen geraken als zich ergens een klein onweerspitje aandient op de radar, net over de Duitse grens. In hun wilde fantasie denken ze dan ook nog dat die bui hun kant op komt. Dit zijn ook bij uitstek de jochies die kicken op regen, terwijl gewone mensen natuurlijk het liefst droog weer hebben met zon, enfin.

Het "chasen" op z'n Hollands is een beetje een nieuwe trend en om de echte (vaak professionele) tornadochasers in de VS na te apen, worden buien gevolgd met auto's. Zonde van de tijd (en benzine) vaak, want het valt meestal tegen in dit gezapige buienland Ook in Amerika is het vaak duizenden kilometers rijden geblazen zonder ook maar 1 tornado te zien. Een groep Nederlandse weerkundigen (waaronder reliweerman Reinier van den Berg van RTL4) gaat bijna ieder jaar naar Amerika om tornado's te spotten en meestal zien ze slechts een dreigende wolkenlucht, inclusief halve slurf, maar meestal helemaal niets.

Als je dan uiteindelijk oog in oog staat met zo'n imponerend weerfenomeen, is het natuurlijk interessant om zo dicht mogelijk bij de tornado te komen, maar het verdient dan wel de aanbeveling op ruime afstand te blijven. De nieuwste kick echter is om midden in een tornado te vertoeven (en te filmen) en met speciale bepantserde voertuigen rijdt men dan pardoes de wervelwind in. Da's natuurlijk heel andere koek dan een braaf, onschuldig en voorspelbaar Hollands regenbuitje volgen in onze saaie Lage Landen.




Marc Putto, weerstrateeg
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
10 juni 2009, 11:21 uur | Bericht #32833
Hartstikke leuk dat deze man zo blij is met zijn mening. Maar ik kan er weinig sympathie voor opbrengen. Ja het is soms een beetje overdreven hoe 'jongetjes' reageren. Dat betekend nog niet dat ze helemaal gek zijn. Daarnaast is het weer gewoon prachtig, ongeacht of er nou een supercell is of niet.

Over de chasers die tornado's in willen rijden. Dat is toch leuk als je je maar goed voor heb bereid. Ik volg dan alleen even niet wat er mis is met van afstand filmen en niet alle actie te krijgen. Je kan niet altijd goed zitten, dat zal een ieder die gaat chasen wel merken. Bovendien hebben de chasers die we het meest zien al jaren ervaring met het jagen.
Waarom deze advertentie?
Kimmey
Lid
Woonplaats: Wageningen
Berichten: 987
Lid sinds: 8 jun. 2007
10 juni 2009, 11:35 uur | Bericht #32834
Ieder zijn mening maar ik ben het in elk geval niet eens met de beste man..

Weet hij het beter ja? wil graag eens met hem in discussie gaan dan
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 667
Lid sinds: 14 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 juni 2009, 11:38 uur | Bericht #32835
laat iedereen in zijn waarde!

Laat mensen lekken hun benzine verspillen! Als ze het een kick geeft om net die ene shot te maken is het de benzine echt wel waard!


TwitterFotoFanatic WebsiteStormchase team Arnhem ****Get out of my way!! I have a storm to catch!!****
kurgen
Lid
Woonplaats: hoofddorp
Berichten: 190
Lid sinds: 5 nov. 2007
10 juni 2009, 12:12 uur | Bericht #32837
wat een blaaskaak! wij hebben tenminste nog een hobby, maar je weet wat ze zeggen he, als je reclame wilt maken moet je een verkeerd vallend onderwerp/mening laten vallen dan komt het pas onder de aandacht... Dus zou ik graag willen adviseren niet meer naar deze blaaskaak om te kijken!
Murphy
Lid
Woonplaats: Heerenveen
Berichten: 561
Lid sinds: 25 mei. 2009
10 juni 2009, 12:26 uur | Bericht #32838
Ach, op alles is wat aan te merken. Mijn collega's kijken me ook verbaasd aan als ik enthousiast reageer als ik een halo zie of een mooie wolk zie naderen. Ik ben hier de enige die dat mooi vindt. Gelukkig is er teh internetz!
pipo
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 213
Lid sinds: 10 apr. 2009
10 juni 2009, 12:49 uur | Bericht #32839
kijk dat die man 's nachts gelijk onder het dekbed kruip of volop het licht aan doet om de bliksem maar niet te hoeven zien, de muziek hard aanzet zet of zijn vingers in zijn oren stopt om de donder niet te horen, moet hij weten !
dat ik op sta, glimlach, mijn camera op het balkon instaleer de bui of buien in de gaten hou, foto's probeer te maken moet ik weten.!
Ik, ben mij terdege bewust van het gevaar van het natuur geweld en sta daar niet alleen in.
Dat er sukkels rond lopen die zich daar niet van bewust willen zijn maakt niet dat je een hele groep over èèn kam kunt scheren.
Keesjovic
Lid
Woonplaats: Zoetermeer
Berichten: 235
Lid sinds: 20 jul. 2007
10 juni 2009, 13:29 uur | Bericht #32844
Beste Marco,

Met een enorme shitload aan woorden probeer jij gewoon je jaloezie te uiten, dat er ook mensen zijn die plezier hebben in het leven hebben en ook weten wat hobbys zijn.
Met het "onze saaie lagen landen" geef jij duidelijk aan dat je een ontevreden persoon bent die niet weet hoe hij zijn tijd moet invullen.
Jou manier van uiten doet me sterk denken aan patiënten die een persoonlijke stoornis hebben.
Mag ik je 1 tip geven beste Marco:

Ga eens naar een speelgoedzaak, viswinkel of doe-het-zelf-zaak en probeer een vorm van ontspanning te zoeken, i.p.v. het op een banale manier afkraken van "jongetjes" die het fenomeen; weer als hobby hebben!

Ik wens je heel veel sterkte toe met de zoektocht; "je zelf te vinden"
Als je nog tips en/of levensvragen heb kun je zie altijd hier op het forum kwijt
Ongetwijfeld zul je door deze behulpzame weerfreaks geholpen worden!!

Met vriendelijke groeten,


Keesjovic

(sorry, kon het niet nalaten )
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
10 juni 2009, 13:31 uur | Bericht #32845
Geeft niets Kees. Zo lang het maar netjes blijft
kurgen
Lid
Woonplaats: hoofddorp
Berichten: 190
Lid sinds: 5 nov. 2007
10 juni 2009, 13:40 uur | Bericht #32846
mooie video btw die zag ik eerst niet, zeker later bij gevoegd? Het is wel een saaie piet die marco...
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
10 juni 2009, 13:46 uur | Bericht #32847
Ja die heb ik er later bij gezet. Maar heel zijn verhaal slaat nergens op maar kon het niet laten om het te plaatsen en ook heb ik het in discussie gezet.
Oxize
Lid
Woonplaats: Hof van Twente
Berichten: 213
Lid sinds: 26 jul. 2006
10 juni 2009, 18:22 uur | Bericht #32901
Zun hyves gevonden en mijn bericht en kees zijn bericht er neer gezet.

http://marcuzz1.hyves.nl/ | Gewijzigd: 10 juni 2009, 18:43 uur, door Oxize
Oxize Photography | http://www.oxize.nl
Keesjovic
Lid
Woonplaats: Zoetermeer
Berichten: 235
Lid sinds: 20 jul. 2007
10 juni 2009, 18:38 uur | Bericht #32902
Hehehe Oxize...

Wat ik overigens niet begrijp is dat hij onweer-online als hyves-gadget heeft...vreemd! | Gewijzigd: 10 juni 2009, 18:45 uur, door Keesjovic
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
10 juni 2009, 18:40 uur | Bericht #32903
heheh..... marc kaputo.... heheh...

senile old bastard...

Met vriendelijke groet

SuperCell
kurgen
Lid
Woonplaats: hoofddorp
Berichten: 190
Lid sinds: 5 nov. 2007
10 juni 2009, 18:49 uur | Bericht #32905
jullie bericht wordt verwijderd op zijn hyves hahaha oh wat maf, als wij kritiek leveren mag dat niet HAHAHAHAHA ALTHANS: op de fanhyve dan hahaha | Gewijzigd: 10 juni 2009, 18:52 uur, door kurgen
Oxize
Lid
Woonplaats: Hof van Twente
Berichten: 213
Lid sinds: 26 jul. 2006
10 juni 2009, 18:56 uur | Bericht #32908
Citaat van kurgen, woensdag 10 juni 2009, 16:49 uur jullie bericht wordt verwijderd op zijn hyves hahaha oh wat maf, als wij kritiek leveren mag dat niet HAHAHAHAHA ALTHANS: op de fanhyve dan hahaha

Dat was een fanhyve van iemand anders, en na een opmerking van jan heb ik het daar verwijdert. Heb het zowel op Ziezo.biz geplaatst en de goede hyves opgezocht en geplaatst.
Oxize Photography | http://www.oxize.nl
Eric.I
Lid
Woonplaats: Driel
Berichten: 9
Lid sinds: 22 jun. 2008
10 juni 2009, 19:01 uur | Bericht #32909
wat een debiel stuk tekst.

die E in zijn naam staat zeker voor eikel!
Sietse
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1772
Lid sinds: 10 sep. 2008
10 juni 2009, 19:23 uur | Bericht #32915
Ieder zijn eigen hobby's toch? Kan ook wel zeggen van, wat is het nut nou van postzegels verzamelen, neemt ook geld in beslag.. Maar ieder heeft zijn eigen smaak en dus hobby's, die man denkt daar gewoon niet aan
“There is no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.”Mijn Weerblog
Woonplaats:
Berichten: 128
Lid sinds: 7 aug. 2006
11 juni 2009, 08:05 uur | Bericht #32989
Wat een blaag die Putto! Eigenlijk kraakt hij mensen af die dezelfde hobby hebben als hem, het heeft immers allemaal met het weer te maken. Ik denk dat Mr. Putto niet snapt dat de een meer moeite zal doen om onweer te zien, horen, fotograferen dan de ander. Dat lijkt me logisch, want dat is namelijk met vrijwel elke hobby zo. Ik hoop dat deze beste man zichzelf nog een keer tegenkomt.
snipah
Lid
Woonplaats:
Berichten: 35
Lid sinds: 27 apr. 2009
11 juni 2009, 08:34 uur | Bericht #32993
gewoon mooi heen laten doen, sommige mensen hebben gewoon geen leuk leven, en gaan dan afgeven op dingen waar anderen wel hun vreugde uit halen.

moet je een beetje zien als, klein kind wat een ander klein kind op een schommel ziet schommelen.
begint te stampen en te tieren dat de glijbaan leuker is... en als de kleine overstapt van de schommel naar de glijbaan, het jankertje dit ook doet en fijn gaat schommelen....

beste heer marcus, zoek ook een hobby:
bijgaand enkele suggesties..

koekfriemelen
fierljeppen
duimen draaien
scheepjes in fles bouwen
neuspeuteren



Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.858 topics, welke bij elkaar 448.378 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 40 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 40, lezen 2 mensen het topic "Komende nachten kans op noorderlicht".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden