Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Macoupin, IL.

19 Apr 2024 01:04:31

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Monroe, IL; St. Clair, IL.

19 Apr 2024 01:04:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Christian, IL.

19 Apr 2024 00:59:04

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Macoupin, IL; Montgomery, IL.

19 Apr 2024 00:59:04

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Madison, IL.

19 Apr 2024 00:59:04

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Monroe, IL; St. Clair, IL; St. Louis City, MO.

19 Apr 2024 00:59:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lampasas, TX; Mills, TX.

19 Apr 2024 00:59:04

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Macoupin, IL; Madison, IL.

19 Apr 2024 00:59:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Massac, IL.

19 Apr 2024 00:59:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Madison, MS; Yazoo, MS.

19 Apr 2024 00:59:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Madison, IL; Monroe, IL; St. Clair, IL; Jefferson, MO; St. Charles, MO; St. Louis, MO; St. Louis City, MO.

19 Apr 2024 00:40:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Monroe, IL; Crawford, MO; Franklin, MO; Iron, MO; Jefferson, MO; St. Francois, MO; Washington, MO.

19 Apr 2024 00:39:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dent, MO.

19 Apr 2024 00:36:52

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jefferson, MO; St. Louis, MO.

19 Apr 2024 00:35:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Massac, IL; Pulaski, IL; Ballard, KY; McCracken, KY.

19 Apr 2024 00:35:06
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
3 juli 2009, 09:12 uur | Bericht #36607
Hoe dieren beschermen tegen de hitte?

De vzw Belgische Landelijke Inspectiedienst voor Dierenwelzijn (BLID) wordt naar eigen zeggen overstelpt met klachten en vragen van mensen over de verzorging van dieren in extreme hitte. De klachten gaan onder meer over konijnenhokken en dieren in de weide die in de brandende zon staan, zonder schaduw en water. Ook meldingen van honden die worden vervoerd in oververhitte auto's zijn schering en inslag, zegt BLID.

Water en schaduw
De vzw vraagt elke eigenaar om goed voor de dieren te zorgen en de nodige voorzorgsmaatregelen te nemen. Voldoende water en schaduw zijn daarbij erg belangrijk, luidt het. Inspecteurs van de BLID proberen tijdens deze warme dagen zoveel mogelijk extra aandacht te geven aan mogelijke mistoestanden.

Honden
Voor honden is het belangrijk dat ze zo weinig mogelijk vervoerd worden in warme auto's. "Honden achterlaten in een auto is op dit moment uit den boze. De dieren raken dan oververhit en gaan dood. Zorg voor voldoende water en schaduw en maak niet te lange wandelingen met de hond", aldus de dierenorganisatie.

Schapen scheren
Voor katten is het probleem minder groot, die zoeken wel een schaduwplekje in de tuin. Voor knaagdieren is het erg belangrijk dat de hokken, die gewoonlijk buiten staan, in de schaduw worden gezet en dat er voldoende water aanwezig is. Ook voor de dieren die permanent buiten in de wei staan, zoals paarden, pony's, koeien, geiten en schapen, is schaduw en drinkwater volgens de BLID noodzakelijk. Voor schapen is het ook nuttig dat ze zijn geschoren. "Wie nu nog zijn schapen moet scheren, doet dat best niet in de felle zon. De dieren zouden kunnen verbranden", luidt het.

Bron: HLN
Every cloud has a silver lining
Murphy
Lid
Woonplaats: Heerenveen
Berichten: 561
Lid sinds: 25 mei. 2009
3 juli 2009, 09:18 uur | Bericht #36608
En vogels!!! Niet vergeten hè!
Vogelkooien niet in de volle zon en genoeg vers water geven. Bacteriën zijn razendsnel in de warmte, dus vaak het water verversen. Lekkere douche met een plantenspuit (niet te koud btw!) vinden ze ook heerlijk.

En goudvissen 10 minuten laten koken en opdienen met een knoflooksausje. | Gewijzigd: 3 juli 2009, 09:18 uur, door Murphy
Waarom deze advertentie?
Jasha
Lid
Woonplaats:
Berichten: 6
Lid sinds: 2 jun. 2008
3 juli 2009, 09:30 uur | Bericht #36613
Ja is wat de warmte voor dieren nu helaas maar hier in huis wordt er aan ze gedacht
Hond heeft coolmat waar die dankbaar gebruik van maakt en een eigen coolmachine die nu dag en nacht draait
en de poezen die hebben ook hun eigen ventilators staan en niet te vergeten het zwembadje
Van de week nog uit me slof geschoten nadat ik iemand om twee uur s'middags met zijn hond aan
de fiets zag rennen de hond had het super zwaar en was ook te zien dus ik riep al of die persoon wel goed bij zijn hoofd was nou kreeg me toch de wind van voren niet normaal waar ik me mee bemoeide en zijn woorden waren letterlijk Ut is mijn joekel nou had hem zowat van ze fiets willen trekken en dit mag dan zomaar maar goed is ook erg leuk om te zien trouwens dat de vogels ook in het zwembadje vertoeven.


En tja mensen die nu een dier in de auto laten zitten is maar een remedie voor ze zelf twee uur erin zetten zonder hulp
kijken of dat misschien helpt
En er is afkoeling onderweg dus kom op beestjes nog even volhouden
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
3 juli 2009, 09:50 uur | Bericht #36623
Onze honden hebben een kinderzwembadje ter beschikking en worden regelmatig met de tuinslang verfrist. De paarden gaan 's nachts gewoon buiten (alhoewel ze het eerst niet wilden, ze zijn dan ook niet gewoon om 's nachts buiten te staan) en overdag gaan ze binnen op stal.
Water water water hebben ze nodig. Eén van mijn paarden drinkt momenteel meer dan 85 l water per dag. Dat wordt dan ook regelmatig ververst en verfrist.

Ik ben er me van bewust dat sommige mensen hun dieren vergeten in deze warme periode. Dieren hebben meer last van de warmte dan van de koude.
louisa
Lid
Woonplaats: minnertsga
Berichten: 8
Lid sinds: 17 jun. 2009
3 juli 2009, 09:55 uur | Bericht #36628
hallo allemaal

mijn katten redden zich zelf prima gewoon zorgen dat ze water hebben
en de reptielen besproeien met water en de lichten uit houden zorgen dat ze ook water hebben


Khim
Lid
Woonplaats: Hengelo OV
Berichten: 353
Lid sinds: 31 jul. 2008
3 juli 2009, 10:39 uur | Bericht #36642
Ik wandel een klein stukje met de hond. Als ze haar behoeftes heeft gedaan loop ik weer naar huis en gaat ze lekker bij ons in de koele badkamer liggen. Overal is water voor haar.

Ook moet je nou niet gaan fietsen met een hond. Je ziet het helaas nog al te vaak dat mensen gaan fietsen als het 25 C+ is.
mroffica
Lid
Woonplaats: ommen/almelo
Berichten: 41
Lid sinds: 6 aug. 2008
3 juli 2009, 10:51 uur | Bericht #36643
heb gewoon een modderpoel voor de hondjes bulldoggen zijn helemaal gevoelig voor dit weer maar die van mij liggen lekker in de blubber.
En over niet fietsen met je hond nu je moet sowieso niet fietsen met je hond is helemaal niet goed voor ze grote honden zijn te zwaar om lang hard te lopen en hun kussentjes zijn niet gemaakt voor asfalt.
als het regent in september valt de kerst in december
madeagle1
Lid
Woonplaats: Zeewolde
Berichten: 746
Lid sinds: 22 jan. 2008
3 juli 2009, 11:21 uur | Bericht #36652
Katten slapen overdag nu veel en breken 's nachts het huis af, dan is het koeler.
Wat ze (soms) wél lekker vinden is hun vacht nat maken met een washandje.
Een harnas wordt uiteraard aanbevolen
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
3 juli 2009, 11:21 uur | Bericht #36653
Gelukkig kan onze gerbil het goed houden. Ze hebben toch liever warmte, al krijgt ze nu wel extra watercontrole.
Sunrise
Lid
Woonplaats: Harkema ( frl )
Berichten: 658
Lid sinds: 1 jun. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 juli 2009, 12:45 uur | Bericht #36687
Onze hondjes blijven bijna de hele dag binnen liggen op het koele laminaat. Ze kunnen wel naar buiten maar ze luieren liever op de bank!!
ing
Lid
Woonplaats: s-gravendeel
Berichten: 138
Lid sinds: 1 aug. 2006
3 juli 2009, 13:31 uur | Bericht #36725
Met dit heette weer ben ik de heledag druk met mijn dieren.
Met de honden loop ik minder ver dan normaal.
De fret woont buiten maar nu is het binnen koeler dus is hij binnen.
De paarden vormen het grootste probleem rijden gaat nu echt niet of s morgens heeeeeel vroeg.
ik spons ze een paar keer per dag af zo dat ze wat afkoelen en verplaats ze telkens naar de schaduw.
Maar arme dieren worden opgegeten door de Dazen (ik zelf ook ).

gelukig gaat het regenen en ietiepietsie koeler worden.
Groetjes Ing
tass
Lid
Woonplaats:
Berichten: 5
Lid sinds: 28 mei. 2008
3 juli 2009, 13:45 uur | Bericht #36739
Hier ook met 1 hond en 5 katten: de hond loopt alleen een rondje om alles te doen en hijgt al na 2 minuten of zo. Hij is een Groenendaeler (lange zwarte vacht dus) en al 10 jaar dus ik moet wel heel kalm met hem doen.
De katten hebben het echt allemaal zwaar. In huis is het ook 29 graden en ze liggen stuk voor stuk helemaal uitgerekt. 2 liggen er echt voor de ventilator om maar geen zuchtje wind te hoeven missen.
En ook ik pak af en toe een washand en leg die gewoon op hun koppie
astritos
Lid
Woonplaats: koudekerke (walcheren)
Berichten: 1397
Lid sinds: 1 jul. 2008
3 juli 2009, 14:06 uur | Bericht #36765
Ik zet mijn paard s'morgens op de wei en begin van de middag gaat hij op een buitenplaats in de schaduw. Op allebei de plekken is voldoende water voorhanden.
En sávonds zet ik een schaal water voor de egels neer, waar ze gretig gebruik van maken. | Gewijzigd: 3 juli 2009, 14:07 uur, door astritos
2012: 0 noemenswaardige onweersdagen
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
lingy28
Lid
Woonplaats: wageningen
Berichten: 197
Lid sinds: 30 jul. 2008
4 juli 2009, 12:50 uur | Bericht #37102
mijn katten komen zowiezo niet buiten, ik wil geen platte overgereden kat hebben. als ik niet thuis ben mogen ze de gang in, want anders hou ik geen planten meer over. het scheelt dat de gang op de noordkant zit, en dus ook echt het koelste plekje van het huis is! ook mn gerbils en kanaries/zebravinkjes/grasparkieten zitten in een kamer op de noordkant met 2 ramen een stukje open, die hebben dus lekker ventilatie. degene die het meest lijdt ben ikzelf samen met mn vriend lol, onze slaapkamer is op het zuiden helaas... savonds drijven we dus het bed uit niet te houden zo warm in onze slaapkamer. toch maar eens een airco kopen....
Cateye
Lid
Woonplaats: Almere
Berichten: 380
Lid sinds: 19 aug. 2006
4 juli 2009, 12:58 uur | Bericht #37106
Onze katten liggen lekker in de schaduw, of binnen op de bank. We zorgen dat er altijd vers water is.
Het valt wel, maar niet mee.
Woonplaats: ijmuiden, noord holland
Berichten: 1257
Lid sinds: 30 jan. 2008
4 juli 2009, 12:59 uur | Bericht #37107
ik laat men konijnen meestal los lopen in de tuin (genoeg schaduw )
geef ze altijd vers water
daarnaast goed hun staart/nus in de gaten houden ivm uitwerpselen.
dit kan nare gevolgen geven vooral in de zomer, want een vlieg denk dan van yes... en legt eitjes in je konijn ze reet.
en een konijn overleefd dat meestal niet.
bekijk mijn website, klikje hier... Canon eos: Canon EF:1DmkIIN - 17-40 f4 L1DmkIII - 24-105 f4 L IS5DmkII - 100mm f2.8 L IS40D - 70-200 f2.8 L ISCanon 580 EX II x3 Cactuc v4
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 177 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 177, lezen 2 mensen het topic "Foto's en filmpjes extreem weer USA (verzameltopic)".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden