edit; desalniettemin mooie luchten zo in de schemering...als ik maar een goede camera had.... | Gewijzigd: 6 juli 2009, 22:46 uur, door Richardus
©BOV
1.
2.
3.
4.
Note: ik meende dat je altijd foto's als bijlage moest toevoegen. Deze functie heb ik niet kunnen vinden waardoor ik ze met de BBcode's heb toegevoegd. Mocht dit onverhoopt fout zijn, dan graag even een PM.
NEERSLAG:
Duidelijk convectief van aard. Eerste helft van de ochtend duidelijk bijdrage van kustconvergentie. In de loop van de dag, met het oplopen van de temperatuur boven land, verplaatst het zwaartepunt van de neerslag zich landinwaarts. Convectietemperatuur ligt rond 18 graden. Vooral in de zuidoostelijke helft met versterkte PVA (voorzijde kleinschalige hoogtetrog) is vanmiddag sterke activering te verwachten. In de nacht van dinsdag op woensdag door toename van PVA aan voorzijde van volgende significante hoogtetrog ook dynamisch getriggerde buiigheid boven land! Onweerskansen blijven vrij groot. Let op: zeewatertemperaturen voor de kust 18 graden. Zeeuwse wateren rond 20, dus daar kunnen buien ook vrij gemakkelijk ontstaan.
klikkie! ik ben benieuwd...
De nacht voor mijn eerste werkdag bij mijn nieuwe werkgever hadden we eindelijk onweer hier en het was net vuurwerk. Alsof het speciaal voor mij bedoelt was vanwege mijn nieuwe baan, was een half jaar zonder baan geweest.
Was wel kapot die ochtend want het moest natuurlijk wel de hele nacht onweren tot 's morgens vroeg
Maar mij hoor je niet klagen, was allang blij.
Het was prachtig!
Geloof dat het de nacht van 2 op 3 juni was dat zal ik zo nog even uitzoeken.
En ik dacht zo dat een onweer de eerste dag van mijn vakantie ook wel gepast zou zijn, haha die begon dus afgelopen vrijdag!
Al wat we hier hadden was enkel een weeralarm, alles ging weer eens aan onze neus voorbij bah!
Volgens buienradar hebben we vandaag meer geluk, ik ben benieuwd
Onweerkansen 5/6/7/8/9 en 10 juli 2009