Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Rawlins, KS; Hitchcock, NE; Red Willow, NE.

26 Apr 2024 11:31:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cleveland, OK; McClain, OK.

26 Apr 2024 11:27:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cowley, KS; Sumner, KS.

26 Apr 2024 11:17:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Harper, KS; Sumner, KS.

26 Apr 2024 10:43:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Comanche, OK; Cotton, OK; Archer, TX; Clay, TX; Wichita, TX.

26 Apr 2024 10:43:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Comanche, OK; Cotton, OK; Tillman, OK; Archer, TX; Clay, TX; Wichita, TX.

26 Apr 2024 10:04:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Logan, OK; Oklahoma, OK.

26 Apr 2024 09:31:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Baylor, TX; Wilbarger, TX.

26 Apr 2024 09:28:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor King, TX; Stonewall, TX.

26 Apr 2024 09:16:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Baylor, TX; Foard, TX; Knox, TX; Wilbarger, TX.

26 Apr 2024 09:01:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Kent, TX; King, TX; Stonewall, TX.

26 Apr 2024 08:58:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Kent, TX.

26 Apr 2024 08:58:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Foard, TX; Knox, TX.

26 Apr 2024 08:22:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dodge, NE.

26 Apr 2024 08:22:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dodge, NE; Saunders, NE.

26 Apr 2024 07:57:23
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7
boeskool
Lid
Woonplaats: Oldenzaal, Twente
Berichten: 523
Lid sinds: 11 jun. 2007
4 augustus 2009, 18:17 uur | Bericht #44986
Zit je in augustus voor je tentje in de zon warm en fijn,dat zal de maand juli reeds voorbij zijn
astritos
Lid
Woonplaats: koudekerke (walcheren)
Berichten: 1397
Lid sinds: 1 jul. 2008
4 augustus 2009, 19:02 uur | Bericht #44989
Niks voor mijn tentje......op mijn werk!!
Maar ik mag niet klagen hoor, werk maar 2 hele dagen en 2 ochtenden. Kan er dus ook genoeg van genieten.
Maar vrijdagavond zou een lekkere stevige onweersbui wel welkom zijn, ook voor mijn tuin!
2012: 0 noemenswaardige onweersdagen
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Waarom deze advertentie?
boeskool
Lid
Woonplaats: Oldenzaal, Twente
Berichten: 523
Lid sinds: 11 jun. 2007
4 augustus 2009, 19:06 uur | Bericht #44991
Citaat van astritos, dinsdag 4 augustus 2009, 19:02 uur Niks voor mijn tentje......op mijn werk!!
Maar ik mag niet klagen hoor, werk maar 2 hele dagen en 2 ochtenden. Kan er dus ook genoeg van genieten.
Maar vrijdagavond zou een lekkere stevige onweersbui wel welkom zijn, ook voor mijn tuin!

een lekkere stevige onweersbui vrijdagavond zal lekker zijn astritos,een biertje en hapje erbij en genieten maar van het gedonder en geflits.
astritos
Lid
Woonplaats: koudekerke (walcheren)
Berichten: 1397
Lid sinds: 1 jul. 2008
4 augustus 2009, 19:08 uur | Bericht #44992
Boeskool, goed idee!!! | Gewijzigd: 4 augustus 2009, 19:09 uur, door astritos
2012: 0 noemenswaardige onweersdagen
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
boeskool
Lid
Woonplaats: Oldenzaal, Twente
Berichten: 523
Lid sinds: 11 jun. 2007
4 augustus 2009, 19:13 uur | Bericht #44994
Citaat van astritos, dinsdag 4 augustus 2009, 19:08 uur Mijn idee!!!!!
Nou veel plezier dan met onweer,geen onweer???dan smaakt het biertje ook wel neem ik aan.
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
4 augustus 2009, 19:20 uur | Bericht #44996
Tijd om het water op te zoeken en je goed in te smeren
weerfan16
Lid
Woonplaats: Wolvega
Berichten: 152
Lid sinds: 15 mei. 2008
4 augustus 2009, 20:03 uur | Bericht #45002
net het weer gekeken op RTL, die geeft voor vrijdag avond voor het zuidwesten een eerste onweersbui aan, zaterdag overal kans op zware buien, terwijl PP het droogt voorspeld voor die dagen... nogal verwarrend, toch? al mag die warmte nog wel even aanhouden:P | Gewijzigd: 4 augustus 2009, 20:03 uur, door weerfan16
Aantal dagen met onweer: 7
delmare
Lid
Woonplaats: Hillegom
Berichten: 262
Lid sinds: 30 jul. 2006
4 augustus 2009, 20:10 uur | Bericht #45003
Duuuuuuus,

mensen genieten maar van het mooie weer, het kan nog lang genoeg slecht zijn

Vandaag weer in een door aircogekoeld hotel gewerkt net als de afgelopen 12 jaar, kom je thuis lekker korte broekkie aan en hup de tuin in bakken maar.

Veel plezier mensen,en uuh de eerdere verzoeken om een nieuw topic maar ff laten varen.
Dit keer gaan we voor 100% meer zekerheid. Laterrrrrs
http://www.hotrodradio.nl
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
4 augustus 2009, 20:37 uur | Bericht #45005
heb de mijne al veilig gesteld..... lol
bier_in_zwembad1.jpg
wordt iig een gezellig avondje


SC | Gewijzigd: 4 augustus 2009, 20:55 uur, door thijmco
delmare
Lid
Woonplaats: Hillegom
Berichten: 262
Lid sinds: 30 jul. 2006
4 augustus 2009, 20:58 uur | Bericht #45007
Zelfs de libellen hebben een warmte pauze ingelast
http://www.hotrodradio.nl
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
4 augustus 2009, 21:16 uur | Bericht #45011
Citaat van delmare, dinsdag 4 augustus 2009, 20:10 uur Veel plezier mensen,en uuh de eerdere verzoeken om een nieuw topic maar ff laten varen.
Dit keer gaan we voor 100% meer zekerheid. Laterrrrrs


Volledig mee eens. Het is ook nog veel te vroeg om een topic te openen daarvoor. De kaarten wisselen enorm en zoals ik al eerder heb aangegeven gaat dit topic over de eventuele hitte en laten we daar alstublieft bij blijven!!!
Han
Lid
Woonplaats: Ermelo
Berichten: 816
Lid sinds: 8 feb. 2007
4 augustus 2009, 21:36 uur | Bericht #45014
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, dinsdag 4 augustus 2009, 20:16 uur Volledig mee eens. Het is ook nog veel te vroeg om een topic te openen daarvoor. De kaarten wisselen enorm en zoals ik al eerder heb aangegeven gaat dit topic over de eventuele hitte en laten we daar alstublieft bij blijven!!!

Het zou best kunnen dat het morgen of overmorgen 30C wordt, maar wat dan nog?
Het lijkt er niet op dat de hoge temperaturen lang zullen aanhouden, hetzelfde geldt voor een stabiele periode van een aantal dagen van 25C (of meer). Ook die dagen of periodes zijn er niet geweest.
Het is af en toe best een dag met aangenaam zomerweer maar van een stabiele zomer is absoluut nog geen sprake.

Ik weet het, de zomer is nog niet om en er kan nog veel veranderen maar ik moet het eerst nog wel even zien.

Voor de rest zag ik eem overzicht van het aantal uren zon per maand (juli) van ong 233 uur.
Ik vind niet echt niet zoveel, komt op ongeveer 7,5 uur per dag neer.
Als je je dan realiseert dat in de maand juli de dagen op z'n langst zijn valt die 7,5 nogal tegen.
Het had ook veel meer kunnen zijn.
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
4 augustus 2009, 21:51 uur | Bericht #45015
Citaat van Han, dinsdag 4 augustus 2009, 20:36 uur Als je je dan realiseert dat in de maand juli de dagen op z'n langst zijn valt die 7,5 nogal tegen.
Het had ook veel meer kunnen zijn.



euhm , dat was juni..... 21 juni...

detail

grtzzz

SC
wetboy
Lid
Woonplaats:
Berichten: 344
Lid sinds: 7 aug. 2008
4 augustus 2009, 23:11 uur | Bericht #45027
Gepubliceerd op 30 augustus 1997 00:00, bijgewerkt op 16 januari 2009 09:52

Augustus 1997 is de warmste augustusmaand sinds 1706, toen er in Nederland werd begonnen met de regelmatige temperatuurmetingen. Rekening houdend met de weersvooruitzichten voor het weekeinde gaat het KNMI in De Bilt ervan uit dat de gemiddelde temperatuur uitkomt op 20,5 graden Celsius. Het langjarig gemiddelde in De Bilt ligt met 16,7 graden bijna 4 graden lager. Met die 20,5 graden laat augustus 1997 de augustusmaand van 1718 met 0,3 graden achter zich.

Volkskrant
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
5 augustus 2009, 13:46 uur | Bericht #45083
Tropische temperaturen

In heel Nederland is de zomervakantie nog in volle gang. Een groot deel van de vakantiegangers is voor de zekerheid van zon en warmte naar het buitenland vertrokken en het andere deel is met goede hoop op ‘weer eens een mooie zomer’ in eigen land gebleven. In juli kwam ondanks een aantal zonnige en droge dagen niet zo heel veel van die ultieme zomer terecht, maar augustus begon hoopvol met steeds hogere temperaturen en behoorlijk wat ruimte voor de zon. De eerste dagen druppelde het op diverse plaatsen nog even, maar na het weekend kwam de zon steeds vaker tevoorschijn. Nu is het de vraag hoe lang dit zomerse weer blijft aanhouden. In ieder geval is het ook morgen nog volop zonnig met daarbij temperaturen die oplopen tot aan de tropische grens van 30 graden in het zuidoosten van het land.


John Dalhuijsen legde vanochtend de eerste zonnestralen op het strand van Zandvoort vast op de foto.

Een hogedrukgebied dat zich met zijn kern boven het zuiden van Zweden bevindt, heeft nog een rug, ofwel een uitloper, boven ons land liggen. Deze rug zorgt er voor dat een storing ten westen van ons uit de buurt blijft. Ten zuiden van IJsland ligt namelijk een lagedrukgebied en precies tussen deze beide systemen in ligt de overgang van koudere lucht en warmere lucht. Deze uit zich in een zone met bewolking en soms wat regen- of motregen die boven de Britse eilanden ligt.

We zitten vandaag, woensdag 5 augustus, nog ruim ten oosten van die lijn en dus in de warme luchtsoort. De écht warme lucht bevindt zich echter in het zuiden van Europa en met gisteren al een zuidelijke wind werd deze onze richting op geblazen. Het hogedrukgebied lag toen nog boven Duitsland, maar trok heel geleidelijk naar het noorden om boven Scandinavië te eindigen. Hierdoor draaide de wind in Nederland naar het zuidoosten. De aangevoerde lucht komt nu uit Centraal Europa en ook daar zit warme lucht. Deze lucht is niet alleen warm, maar ook droog. Zo droog, dat er amper genoeg vocht voorhanden is om stapelwolken te laten ontstaan.


Er waren hier en daar wel een paar velden sluierbewolking aanwezig. Foto: Elly Peeters.

De lucht boven het aardoppervlak warmt dus niet alleen op door de aanvoer van de warme luchtsoort, maar ook de zon speelt hierin een grote rol. Zonder bewolking is er voor de zon natuurlijk veel ruimte om de aarde te verwarmen, die op zijn buurt dan weer de lucht daarboven opwarmt. De temperatuur schoot dan ook al vroeg in de ochtend omhoog. Om 8 uur was het op diverse plaatsen, in dit geval zelfs aan de kust, al bijna 20 graden en rond het middaguur was het hier en daar afgerond al 28 graden. Het binnenland volgde snel.

Warme stranden
Bijzonder is dat de temperatuur aan de kust al hoger lag dan in het binnenland. Normaal gesproken warmt juist het binnenland sneller op, want de kust kampt dan nog met het relatief koele zeewater. Nu de Noordzee inmiddels behoorlijk is opgewarmd, heeft dit steeds minder invloed en omdat de wind vanaf het land naar de zee waait, een aflandige wind, bereikt de warme lucht ook de stranden. De reden dat het daar nog eens extra snel opwarmt, is dat de kustregio’s en de stranden veel uit zandgrond bestaan en deze losse structuur warmt vrij snel op.


De stranden werden vroeg in de ochtend schoongemaakt, want met deze hoge temperaturen en veel zon is het strand voor veel mensen een favoriete plek. Foto: John Dalhuijsen.

Warme zuidoostenwind
Ook morgen waait dat warme briesje uit het zuidoosten, waardoor de aanvoer van warme lucht gecontinueerd blijft. We kunnen dan met opnieuw veel zon nog een paar graadjes optellen bij de maximumtemperaturen van vandaag en vooral in de zuidoostelijke helft van het land wordt de tropische grens van 30 graden gehaald. Onder de eerder genoemde omstandigheden zou het echter maar zo kunnen dat ook de stranden hier en daar tropisch warm worden.


Maar niet alleen op het strand genoot men van het zomerweer. Eigenlijk was het in het hele land goed vertoeven. Een watertje zorgt dan voor wat verkoeling. Foto: Guus Creusen.

De laatste keer dat we dit jaar tropische waarden haalden was op vrijdag 3 juli. Voor het middaguur was het op sommige plaatsen toen al meer dan 30 graden. Deze tropische temperaturen werden toen echter snel gevolgd door een paar stevige regen- en onweersbuien. Dit was de dag dat er onder meer in Apeldoorn en Boxmeer zware buien vielen die tot wateroverlast leidden. Dinsdag 21 juli kwam het zuidoosten van het land ook erg dichtbij die grens met 29,5 graden.

De eerste officiële tropische dag, een dag waarop in de Bilt 30 graden of meer wordt bereikt, moet echter nog behaald worden. Met een beetje geluk kan donderdag 6 augustus in de boeken geschreven worden als eerste tropische dag van 2009.

Bron: Meteo Consult.
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
5 augustus 2009, 14:00 uur | Bericht #45084
Nou van mij mag het wel weer iets afkoelen, dit is (wat mij betreft) niet leuk meer, ik zweet mijn tuin uit, hoewel het in huis ook niet uit te houden is..
Van mij mag het Vrijdag heerlijk gaan knetteren!!
Woonplaats: België
Berichten: 195
Lid sinds: 16 jul. 2009
5 augustus 2009, 14:30 uur | Bericht #45086
Westen van België meldt betrokken, maar 27.9 graden . Boven Frankrijk maakt de tropische lucht zich klaar om België en Nederland te veroveren.

WeatherService
Woonplaats: Erm (Drenthe)
Berichten: 585
Lid sinds: 3 jun. 2008
5 augustus 2009, 15:59 uur | Bericht #45088
Als iedereen zich gaat lopen ergeren aan de warmte krijg je het alleen maar warmer. Geniet er gewoon van en dan merk je de warmte ook niet zo op als hinderlijk My cents. | Gewijzigd: 5 augustus 2009, 15:59 uur, door Mark-Emmen
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
5 augustus 2009, 16:02 uur | Bericht #45089
Citaat van Mark-Emmen, woensdag 5 augustus 2009, 15:59 uur Als iedereen zich gaat lopen ergeren aan de warmte krijg je het alleen maar warmer. Geniet er gewoon van en dan merk je de warmte ook niet zo op als hinderlijk My cents.

Inderdaad. Ik zeg maar altijd: Je moet je niet te druk maken krijg je het ook niet warm
mrijkhals
Lid
Woonplaats: Goes
Berichten: 1200
Lid sinds: 1 dec. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 augustus 2009, 16:52 uur | Bericht #45091
Citaat van sjorske, maandag 3 augustus 2009, 19:02 uur Mensen die airco willen aanschaffen? Ik zit in die branche Komende dagen erg lekker voor op de slaapkamer!

Als er forum-korting op zit wil ik er wel eentje op wieletjes lol
Radiografische Hobby's ?..kijk op: http://www.mrdracing.nl
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 240 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 240, lezen 2 mensen het topic "Weerfoto's van Lako".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden