Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dallas, MO; Greene, MO; Webster, MO.

29 Apr 2024 04:21:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bradley, AR; Calhoun, AR; Clark, AR; Cleveland, AR; Dallas, AR; Ouachita, AR.

29 Apr 2024 04:16:39

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Greene, MO; Webster, MO.

29 Apr 2024 04:16:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Christian, MO; Dallas, MO; Greene, MO; Polk, MO; Webster, MO.

29 Apr 2024 04:16:38

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Logan, AR; Scott, AR.

29 Apr 2024 04:16:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Logan, AR; Scott, AR.

29 Apr 2024 03:56:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Houston, TX; Madison, TX; Walker, TX.

29 Apr 2024 03:56:15

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Christian, MO; Greene, MO.

29 Apr 2024 03:56:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Christian, MO; Stone, MO.

29 Apr 2024 03:40:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Columbia, AR; Lafayette, AR; Nevada, AR; Union, AR; Bienville, LA; Bossier, LA; Caldwell, LA; Claiborne, LA; Jackson, LA; Lincoln, LA; Ouachita, LA; Red River, LA; Union, LA; Webster, LA.

29 Apr 2024 03:40:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, AR; Clark, AR; Dallas, AR; Ouachita, AR.

29 Apr 2024 03:40:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Scott, AR.

29 Apr 2024 03:40:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grimes, TX; Houston, TX; Madison, TX; Walker, TX.

29 Apr 2024 03:40:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Nacogdoches, TX; San Augustine, TX.

29 Apr 2024 03:40:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Houston, TX; San Jacinto, TX; Trinity, TX; Walker, TX.

29 Apr 2024 03:40:07
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Epe
Berichten: 378
Lid sinds: 27 aug. 2006
8 augustus 2009, 14:55 uur | Bericht #45618
Hallo,

Ben sinds gisteren in het bezit v.d ws 3000 van Alecto, wie heeft er ook zo'n weerstation en wat zijn de ervaringen?

gr. Jan
Woonplaats: Oldambt(Oost Grunn)
Berichten: 1851
Lid sinds: 3 sep. 2008
8 augustus 2009, 15:18 uur | Bericht #45619
Ja heb hier de Ws (Alecto) 3000,gemodificeerd dus de layout af te lezen op pc. Comminucatie Via RS232. (pirated)
Software voor layout gebruik ik van de ws4000

ws3000 stations hebben officieel geen mogelijkheid om data via pc te sturen.
ws4000 stations wel via usb.

Qwa electronica (chip) zitten ze goed inelkaar. en de data overdracht via 800<mhz heeft een sterk signaal en vrijwel storingsvrij. beter dan via 2,4 mhz.

De minpunten zijn aan de meetstation (buiten) stekkers aan unit zijn niet vochtvrij dus gewenst om er een heel dun laagje siliconen om toe te leggen.om vocht uit te sluiten binnen in contacten.

Verder voor het geld voor de ws3000 een prima station. de ws4000 is aanzienlijk duurder en uitgebreider met o.a windrichting meter. ook de layout doet wat prof aan.

Dit zijn mijn bevindingen, hopelijk kun je er mee uit de voeten.

PS:Mocht je geen responce van mij retour krijgen . dan ben ik op vakantie (Hongarije)

Grtz/..... | Gewijzigd: 8 augustus 2009, 15:25 uur, door wiggelrode
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
Waarom deze advertentie?
Markezey
Lid
Woonplaats:
Berichten: 533
Lid sinds: 3 jul. 2008
8 augustus 2009, 18:40 uur | Bericht #45635
Ik heb het weerstation al bijna anderhalf jaar.
Het is een betrouwbaar weerstation en werkt verder uitstekend.
Hij is zuinig in betterij en om de thermo/hygro sensor zit een weerhut(kap) die zorgt dat de gemeten temperaturen daadwerkelijk kloppen en niet of weinig beinvloed worden door de zon en regen.
De regenmeter meet per 0.3mm wat aardig nauwkeurig is.
Kortom verder prima weerstation
hansvane
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1
Lid sinds: 7 sep. 2009
7 september 2009, 16:27 uur | Bericht #51482
Hallo,

Op dit moment (sept 2009) is er een aanbieding van de WS-3000 by de Makro. Nou wil ik toch graag e.e.a. via PC kunnen uitlezen. Kun je me een hint geven waar ik zo'n ombouwbeschrijving kan vinden?

Vast bedankt!

Groeten Hans
Woonplaats: Midden Nederland, Linschoten 20 km west van Utrecht
Berichten: 109
Lid sinds: 20 jul. 2009
7 september 2009, 17:12 uur | Bericht #51495
Citaat van hansvane, maandag 7 september 2009, 16:27 uur Hallo,

Op dit moment (sept 2009) is er een aanbieding van de WS-3000 by de Makro. Nou wil ik toch graag e.e.a. via PC kunnen uitlezen. Kun je me een hint geven waar ik zo'n ombouwbeschrijving kan vinden?

Vast bedankt!

Groeten Hans


Bij Saturnus een dochter van de media markt heb je de ws4000 voor nog geen 90 euri je bent dan gelijk klaar.
ik heb hem sinds dit weekend en kan alleen zeggen dat aansluiten enz vlot voor elkaar is.

wel kan je zo als wiggelrode aangeeft je bekabeling even wat vochtvrij isoleren als ja een en ander op zijn plaats zet.

en nu heb ik de volgende vraag wie werkt er met de ws 4000 en software om een en ander op je website te publiceren??
dit kan namelijk met de bijgeleverde software niet.

groet Erik
Weerstation WS4000 met Cumulus software, http://www.bunkhouse.nl
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
7 september 2009, 17:18 uur | Bericht #51496
Ik zou haast zeggen breng de dagrapporten maar uit!
Eppieelco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1
Lid sinds: 30 sep. 2009
30 september 2009, 21:11 uur | Bericht #52920
Even over de WS 4000; ik heb hem bij Bestekeus.nl vandaan voor 77,00 euro ex vrachtkosten (incl 85,00)

Groet Eppieelco
Dr.Ed
Lid
Woonplaats:
Berichten: 2
Lid sinds: 11 jun. 2010
11 juni 2010, 21:14 uur | Bericht #126595
Citaat van wiggelrode, zaterdag 8 augustus 2009, 13:18 uur Ja heb hier de Ws (Alecto) 3000,gemodificeerd dus de layout af te lezen op pc. Comminucatie Via RS232. (pirated)
Software voor layout gebruik ik van de ws4000

ws3000 stations hebben officieel geen mogelijkheid om data via pc te sturen.
ws4000 stations wel via usb.


PS:Mocht je geen responce van mij retour krijgen . dan ben ik op vakantie (Hongarije)

Grtz/.....


Hi,

Heb zo'n alecto ws3000 (LeenBakker 39,95) gekocht, en die ligt inmiddels open omdat ik hem op de pc wil kunnen uitlezen. Ik lees dat jij hem via rs-232 hebt aangesloten, en dat zou ik ook graag willen. Kun je mij op weg helpen met het hoe en wat?

Vriendelijke groet,

Dr.Ed



Woonplaats: Oldambt(Oost Grunn)
Berichten: 1851
Lid sinds: 3 sep. 2008
15 juni 2010, 09:05 uur | Bericht #127020
Citaat van wiggelrode, zaterdag 8 augustus 2009, 14:18 uur Ja heb hier de Ws (Alecto) 3000,gemodificeerd dus de layout af te lezen op pc. Comminucatie Via RS232. (pirated)
Software voor layout gebruik ik van de ws4000

ws3000 stations hebben officieel geen mogelijkheid om data via pc te sturen.
ws4000 stations wel via usb.

Qwa electronica (chip) zitten ze goed inelkaar. en de data overdracht via 800<mhz heeft een sterk signaal en vrijwel storingsvrij. beter dan via 2,4 mhz.

De minpunten zijn aan de meetstation (buiten) stekkers aan unit zijn niet vochtvrij dus gewenst om er een heel dun laagje siliconen om toe te leggen.om vocht uit te sluiten binnen in contacten.

Verder voor het geld voor de ws3000 een prima station. de ws4000 is aanzienlijk duurder en uitgebreider met o.a windrichting meter. ook de layout doet wat prof aan.

Dit zijn mijn bevindingen, hopelijk kun je er mee uit de voeten.

PS:Mocht je geen responce van mij retour krijgen . dan ben ik op vakantie (Hongarije)

Grtz/.....




Beste Mensen,

Helaas krijg ik veel P.B Over bovenstaande. aangezien dat ik hier niet verder op in kan gaan i.v.m het copieeren van een Eeprom. niet voor elk is weggelegd en het nodige kennis vereist moet zijn. ook omtrend het SMD techniek.

De modieficatie is uitgevoerd d.m.v Hobby Electronica Club. waar ik jaren deel aan nam (nu niet meer).

Dus mensen die toch willen exper. willen kijk er mee uit want het spul is zeer kwetsbaar en heeft ons het nodige prints gekost tot dat er een werkende exemplaar uitkwam.

Dus doe daarom verder geen mededelingen over schema,s e,d. om verdere over en weer te voorkomen.

Hopelijk is daar begrip voor..


Mvg/Wglr..
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
Dr.Ed
Lid
Woonplaats:
Berichten: 2
Lid sinds: 11 jun. 2010
15 juni 2010, 19:31 uur | Bericht #127089
Jammer,

Ben inmiddels een beetje gevorderd, op de print de volgende punten gevonden:




Pin 1: GND
Pin 2: data
Pin 3: data
Pin 4: data
Pin 5: data
Pin 6: +

Als ik nu eens wist wat voor data er op welke pinnen staan...Zou ik weer verder kunnen.

Dr.Ed
Woonplaats: Limburg
Berichten: 2
Lid sinds: 9 sep. 2010
10 september 2010, 00:01 uur | Bericht #152855
Citaat van Dr.Ed, dinsdag 15 juni 2010, 18:31 uur Pin 1: GND
Pin 2: data
Pin 3: data
Pin 4: data
Pin 5: data
Pin 6: +
Als ik nu eens wist wat voor data er op welke pinnen staan...Zou ik weer verder kunnen.


Hoeveel volt heb je op pin 6?

Ik heb ook een WS3000 die ik op de een of andere manier op de pc wil benaderen.
2 mogelijkheden:
-1 via de base unit en de door jouw gevonden punten. Hiervoor moeten we weten wat de signalen zijn. Omvormen kan niet een al te groot probleem zijn. Ik zie niet helemaal waarom een eeprom gebruikt word overigens. Zou eerder denken aan een max232 oid om een evt. serieel signaal aan te passen voor de pc poort of een microchip/atmega cpu..
Of een FTDI USB/Serieel chip.
-2 via het radio signaal van de buiten unit. Hiervoor moeten we een ontvanger regelen en het protocol ontleden..

De WS4000 software kan je zo bij Alecto downloaden. Software heet Easyweather.
Deze software werkt via de USB port met de WS4000 samen en bevat zo te zien alleen USB drivers. Wiggelrode zegt dat hij rs232 gebruikt. Is er ook een seriele versie?
De Alecto WS4000 word overigens ook onder andere namen verkocht zoals ProWeatherStation.

~W

Woonplaats: Limburg
Berichten: 2
Lid sinds: 9 sep. 2010
10 september 2010, 09:22 uur | Bericht #152865
Aanvullende informatie:
De Alecto WS-3000 komt van het Taiwanese Acom/Cellcom (cellcom.com.tw) en is bekend als de WWS-1070 (WH1070)
De Alecto WS-4000 komt daar ook vandaan en is bekend als WWS-1080 (WH1080). ook daar kan je de Easyweather software downloaden.

De 4000 word ook wel verkocht als "Fine Offset Weather Station" en vandaaruit vond ik een google code project.
Fine Offset Weather Station Reader - Lightweight Linux USB Wireless Weather Station Reader (http://code.google.com/p/fowsr/) met als omschrijving:
fowsr is a Linux application that reads the wireless weather stations WH1080 / WH1081 / WH1090 / WH1091 / WH2080 / WH2081 Watson W-8681 Scientific Sales Pro Touch Screen Weather Station TOPCOM NATIONAL GEOGRAPHIC 265NE
PCE-FWS 20 ... and other similar USB devices
Ook blijkt er een package te zijn om op een openwrt router te installeren zodat je de weer data kan verzamelene zonder dat je pc altijd hoeft aan te staan.
Wellicht dat er hier iets te vinden is over de communicatie.

Helaas nog geen info over de 6 aansluit punten :/.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.855 topics, welke bij elkaar 448.367 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.581 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 108 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 108, lezen 3 mensen het topic "Estofex Level 3 forecasts".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden