Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, IA; Iowa, IA; Johnson, IA; Linn, IA; Washington, IA.

16 Apr 2024 23:03:24

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Kossuth, IA; Palo Alto, IA.

16 Apr 2024 23:03:23

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Nobles, MN.

16 Apr 2024 23:03:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Henry, IA; Jefferson, IA; Van Buren, IA; Washington, IA.

16 Apr 2024 22:58:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, IA; Van Buren, IA.

16 Apr 2024 22:58:43

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Van Buren, IA; Clark, MO; Scotland, MO.

16 Apr 2024 22:58:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Greene, IL; Jersey, IL.

16 Apr 2024 22:58:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, IA; Iowa, IA; Johnson, IA; Keokuk, IA; Linn, IA; Washington, IA.

16 Apr 2024 22:58:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor White, AR; Woodruff, AR.

16 Apr 2024 22:58:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Washington, IA.

16 Apr 2024 22:58:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Rock, MN.

16 Apr 2024 22:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cedar, IA; Jones, IA; Linn, IA.

16 Apr 2024 22:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Greene, IL; Jersey, IL.

16 Apr 2024 22:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Monroe, IL; Jefferson, MO; St. Louis, MO; Washington, MO.

16 Apr 2024 22:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buchanan, IA; Delaware, IA; Dubuque, IA; Jones, IA; Linn, IA.

16 Apr 2024 22:38:36
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Strijder
Lid
Woonplaats:
Berichten: 13
Lid sinds: 16 aug. 2009
16 augustus 2009, 15:33 uur | Bericht #46537
Hallo allemaal,

Mijn naam hier is Strijder, ben 35 en ik vond de weg naar dit forum vannacht zoekend naar mensen die 'rode vurige bollen' in de lucht hebben zien vliegen de afgelopen twee maanden.

Het is vooral de afgelopen tijd, eigenlijk weer sinds vorig jaar juli [2008] dat ik onbekende objecten in het luchtruim waarneem.

Door eerdere ervaringen ben ik geneigd te veronderstellen dat het gaat om objecten die niet van deze aarde afkomstig zijn, maar als iemand er een betere verklaring voor heeft, houdt ik mij daarvoor open.

1 van de laatste ervaringen was een soort 'Vurige UFO BOl achtig object. Het was op 4 juli 2009. Het is door meerdere personen gezien. Zo vlug als ik kon pakte ik met schuddende handen mijn GSM camera om het te filmen.
Het 'vurige [duidelijk geen meteoor] object vloog met vliegtuig snelheid in een rechte en opgaande koers, het bewoog zich van ons af en verdween steeds kleiner wordend uit het zicht. Dat is op de video echter niet goed zichtbaar want deze lijkt het beeld 'dichtbij' te houden.

Het meest frappante vond ik dat op het moment ik mijn camera voor het object hield en ik aan het opnemen was, dat ik met mijn blote oog enkel het bovenste vurig lichtende object zag

Terwijl in het scherm van mijn digitale camera duidelijk zichtbaar was dat er onder die vurige bol nog een object zichtbaar was!!!

Later op de pc bekeek ik het filmpje en constateerde ik dat er onder in beeld, tussen de 15-21 seconden egaal RONDE bolletjes worden 'afgevuurd' de kleuren zijn wit en rood.

> Het gaat dan om dit filmpje:
Vorig jaar in juli 2008 wilde ik wat meer zonlicht binnenlaten omdat de Luxaflex dicht zaten. Ik trok met het touwtje de Luxaflex omhoog, terwijl ik tegelijkertijd een beetje starend voor me uit kijk.. Op het moment dat het Luxaflex hoog genoeg omhoog zit, sta ik met dat touw in mijn handen, met open mond van verbazing voor me uit te staren want op ongeveer 30 meter boven het appartement tegenover me zie ik een

RONDE BOL op zijn gemakkie door het luchtruim gaan..

--Ik wist niet wat ik zag--

Een ronde metaal achtige bol in de lucht, zonder vleugels, zonder propeller, zonder enig geluid, zonder wolken aan de hemel [van waarachter de een of andere god met een onzichtbaar touwtje die bol als marionet liet bewegen]

Het eerste wat ik mezelf hoorde zeggen was: Ik hallucineer toch niet??

Het bewoog zich in een rechte koers, dus niet meegaand met de wind zoals een ballon. het had een rechte koers en het vloog richting mijn appartement, omdat ik geen camera bij de hand had rende ik naar de andere kant waar ik nog een balkon heb, daar aangekomen zag ik dat het object een koerswijziging naar links had besloten.

Op een bepaald moment kwamen er wat kraaien bij vliegen, dat was fijn voor het contrast. Dat ik nogmaals zag dat hoe ver die vogels ook weg waren, ik duidelijk hun vleugels zag. Maar dat ronde object was echt een metalen bol in de lucht.

Ik heb later op youtube meer van die bollen gevonden, daar heb ik een afspeellijstje van samengesteld. Ik hoop dat jullie mij hier kunnen verklaren wat die metalen bol voor iets is.

Dat afspeel lijstje van die metalenbol bevindt zich hier:
http://www.youtube.com/view_play_list?p=2A043FA0644D5DAD

En 1 ter voorbeeld:


--

En ik heb dan nog een vraag. Een vriendin heeft vorig jaar vanuit haar tuin een ENORM onbekend object met haar camera gefilmd. Ze heeft deze film met haar mobiele telefoon gemaakt vanuit haar achtertuin.
Op 22 mei 2008 omstreeks 22.00 uur

Na ongeveer 50 seconden wordt het bijzonder omdat er dan een holografisch voorwerp wordt geprojecteerd door het vreemde object. Wat als je heel goed kijkt, enorm groot is. Het was ter hoogte van gemeente Laarbeek.

Daar heb ik uiteraard ook een filmpje van:



Misschien hier meer duidelijkheid? | Gewijzigd: 16 augustus 2009, 16:10 uur, door Strijder
"De wereld is absoluut volmaakt, met inbegrip van jouw ontevredenheid ermee en alles wat je probeert te doen om haar te veranderen" ©RamDass
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
16 augustus 2009, 15:34 uur | Bericht #46538
Namens de gehele crew van onweer-online heten wij jou welkom op het forum en we hopen dat je een fijne tijd zult hebben
Waarom deze advertentie?
Strijder
Lid
Woonplaats:
Berichten: 13
Lid sinds: 16 aug. 2009
16 augustus 2009, 15:58 uur | Bericht #46540


Bedankt Jan.

Ik hoop het ook, wellicht dat jullie me meer duidelijkheid in bovenstaande materie kunnen bieden
"De wereld is absoluut volmaakt, met inbegrip van jouw ontevredenheid ermee en alles wat je probeert te doen om haar te veranderen" ©RamDass
Janett
Lid
Woonplaats: ZW Drenthe
Berichten: 443
Lid sinds: 15 feb. 2009
16 augustus 2009, 16:05 uur | Bericht #46541
Haha, dat zijn vast weer van die wens-ballonnen
Strijder
Lid
Woonplaats:
Berichten: 13
Lid sinds: 16 aug. 2009
16 augustus 2009, 16:10 uur | Bericht #46543
Citaat van janett, zondag 16 augustus 2009, 15:05 uur Haha, dat zijn vast weer van die wens-ballonnen

Die zijn nu juist uitgesloten Maar dankjewel.
"De wereld is absoluut volmaakt, met inbegrip van jouw ontevredenheid ermee en alles wat je probeert te doen om haar te veranderen" ©RamDass
boeskool
Lid
Woonplaats: Oldenzaal, Twente
Berichten: 523
Lid sinds: 11 jun. 2007
16 augustus 2009, 16:11 uur | Bericht #46544
Welkom op onweeronline,strijder en nog veel plezier komende tijd hier
Strijder
Lid
Woonplaats:
Berichten: 13
Lid sinds: 16 aug. 2009
16 augustus 2009, 16:14 uur | Bericht #46545
Ook jij bedankt!
"De wereld is absoluut volmaakt, met inbegrip van jouw ontevredenheid ermee en alles wat je probeert te doen om haar te veranderen" ©RamDass
Woonplaats: leeuwarden
Berichten: 518
Lid sinds: 9 jun. 2009
16 augustus 2009, 16:41 uur | Bericht #46547
het enige wat ik zag was woensdag
alleen dat waren wensballonnetjes met rouwbrievjeswant het was een jaar geleden dat iemand iemand uit mijn buurt had doodgestoken omdat hij midje zei dat is fries voor goedemiddag
(ps hij heette ookniels de vriendelijkste uit mijn buurt)



rip niels
Woonplaats: Erm (Drenthe)
Berichten: 585
Lid sinds: 3 jun. 2008
16 augustus 2009, 17:11 uur | Bericht #46548
Hier de afgelopen avonden ook een paar gezien. Dat waren echt wensbalonnen, kwamen van een evenement bij ons in het dorp.
Wellicht dat het bij jou ook om wensbalonnen ging?
Strijder
Lid
Woonplaats:
Berichten: 13
Lid sinds: 16 aug. 2009
16 augustus 2009, 17:22 uur | Bericht #46550
Ik heb vorige week ook van die UFO ballonnen gekocht en opgelaten.

2 rood/oranje had ik en 1 witte

Was een leuke gewaarwording maar ondanks dat er best wat wind stond, vlogen ze niet zo hard als die Vurige UFO Bol die ik had zien vliegen met vliegtuigsnelheid terwijl er nagenoeg geen wind stond.

Verder was het leuk om eens gedaan te hebben. Zodat je gewoon heel duidelijk zelf het verschil ziet. Anders blijft het in sommige gevallen toch maar speculeren.

En je kan die dingen zo kopen voor een paar euro. Zo'n ballon gaat ook mar maximaal 6 minuten mee. En die gaat me de wind mee, dat is zelden een kaars rechte koers. Ook krijg je daar een mooie foto van als je er een foto van maakt.

Kijk van die eerste UFO [geen geluks, Thaise, Chinese of geluksballon] had ik dat filmpje en deze foto:

:| | Gewijzigd: 16 augustus 2009, 17:24 uur, door Strijder
"De wereld is absoluut volmaakt, met inbegrip van jouw ontevredenheid ermee en alles wat je probeert te doen om haar te veranderen" ©RamDass
Woonplaats: Erm (Drenthe)
Berichten: 585
Lid sinds: 3 jun. 2008
16 augustus 2009, 17:23 uur | Bericht #46551
De winkel waar ik werk verkoopt ze ook. Heb ze nog nooit geprobeerd.
Strijder
Lid
Woonplaats:
Berichten: 13
Lid sinds: 16 aug. 2009
16 augustus 2009, 17:25 uur | Bericht #46552
moet je keertje doen
is leuk
en dan weet je waar je over praat

plus je kan het verschil zien met een UFO | Gewijzigd: 16 augustus 2009, 17:26 uur, door Strijder
"De wereld is absoluut volmaakt, met inbegrip van jouw ontevredenheid ermee en alles wat je probeert te doen om haar te veranderen" ©RamDass
Woonplaats: ijmuiden, noord holland
Berichten: 1257
Lid sinds: 30 jan. 2008
16 augustus 2009, 18:48 uur | Bericht #46561
ik kijk al 10 jaar omhoog en van elk object dat ik zie bewegen denk ik niet dat het een ufo is, anders zou ik een dagboek met 40 bladzijdes per dag moeten kopen, zijn die er?

je zou eens op sites moeten kijken die reports van kunstmanen bij houden.
bekijk mijn website, klikje hier... Canon eos: Canon EF:1DmkIIN - 17-40 f4 L1DmkIII - 24-105 f4 L IS5DmkII - 100mm f2.8 L IS40D - 70-200 f2.8 L ISCanon 580 EX II x3 Cactuc v4
depeer
Lid
Woonplaats: Sprundel
Berichten: 327
Lid sinds: 14 jun. 2007
16 augustus 2009, 18:51 uur | Bericht #46563
Adobe after effects,alleen maak ik ze veel beter
depeer
Lid
Woonplaats: Sprundel
Berichten: 327
Lid sinds: 14 jun. 2007
16 augustus 2009, 18:55 uur | Bericht #46565
Oja,als ik werkelijk zoiets zou filmen zou ik er niet aan denken om er zo'n stom muziekje onder te zetten,maar een ieder mag denken wat hij wil natuurlijk.
Woonplaats: België
Berichten: 195
Lid sinds: 16 jul. 2009
16 augustus 2009, 19:39 uur | Bericht #46577
Ufo's .. :/ Laten we het maar bij het onweer houden, want vreemde objecten bestuderen lijkt me totaal uit de lucht gegrepen. Ze bestaan immers niet.

Grtz
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
16 augustus 2009, 20:35 uur | Bericht #46580
Citaat van WeatherService, zondag 16 augustus 2009, 19:39 uur Ufo's .. :/ Laten we het maar bij het onweer houden, want vreemde objecten bestuderen lijkt me totaal uit de lucht gegrepen. Ze bestaan immers niet.

Grtz


Iedereen heeft het recht om zijn eigen voor te stellen en waar hij of zei zich mee bezighoud of iemand het er nu mee eens is of niet. Als je iets ziet in de lucht en je kan het nergens thuisbrengen dan heet het een UFO (Unidentified Flying Object) Dus ja het bestaat wel.
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
16 augustus 2009, 20:53 uur | Bericht #46582
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zondag 16 augustus 2009, 19:35 uur Iedereen heeft het recht om zijn eigen voor te stellen en waar hij of zei zich mee bezighoud of iemand het er nu mee eens is of niet. Als je iets ziet in de lucht en je kan het nergens thuisbrengen dan heet het een UFO (Unidentified Flying Object) Dus ja het bestaat wel.

juist...... precies zoals ik het ook wilde zeggen , maar IETS weerhield me ervan...
Strijder
Lid
Woonplaats:
Berichten: 13
Lid sinds: 16 aug. 2009
16 augustus 2009, 23:53 uur | Bericht #46612
Citaat van WeatherService, zondag 16 augustus 2009, 18:39 uur Ufo's .. :/ Laten we het maar bij het onweer houden, want vreemde objecten bestuderen lijkt me totaal uit de lucht gegrepen. Ze bestaan immers niet.

Grtz


Jij hebt nog veel te leren dan. Maar wellicht ben je ook nog maar pas 16 ofzo niet?
"De wereld is absoluut volmaakt, met inbegrip van jouw ontevredenheid ermee en alles wat je probeert te doen om haar te veranderen" ©RamDass
buldog
Lid
Woonplaats: schoten
Berichten: 346
Lid sinds: 26 mei. 2009
17 augustus 2009, 00:08 uur | Bericht #46615
ik geloof ook wel dat er buite deze planeet leven bestaat en of ze al bezoekje hebbe gebracht heb het zelf nog
nooit gespot maar kan best geloven dat mense ze al gezien hebbe zonder stonded zot of zo te zijn overigens ook welkom
op O Onaamens mij
Website KMI NATURE IS UNPREDICTABLE/LIGHTING AND THUNDER IS ON HIS WAY :)
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.847 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 61 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 61, lezen 4 mensen het topic "Discussietopic winter 2023-2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden