Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Maastricht
Berichten: 464
Lid sinds: 5 jul. 2009
20 augustus 2009, 07:50 uur | Bericht #47324
het is half vijf snachts of smorgens hoe je het ook wil noemen, en ik ben helemaal wild van het idee dat er een paar fikse onweersbuien gaan aankomen over ongeveer 12 uur later dan nu,

toch ben ik al bepaalde dingen aan het checken, waar ga ik staan waar wil ik heen, wat ga ik doen wat neem ik mee..
ik had al bepaald dat ik mijn livestream wel ga doen, nadeel ik kan mn laptop niet mee, mocht ik mijn fototoestel willen legen ivm ruimte op dat ding, wil ik in hoge kwailiteit opnemen heb ik maar een kwartiertje, en dat is nou niet echt handig, dan dus maar mindere kwaliteit

rond een uur of 9 smorgens moet ik een nieuwe webcam gaan halen, die wat ik nu heb is history en ik wil nu wel eens een goede, die tegen een stootje kan, niet zoals de logitech sphere, want die is beurs na een chase, dus een iets andere.
hoe dan ook die komt op het dak te staan en word gelivecast terwijl ik op pad ben en dus het onweer, wat al vast staat dat het komt, goed kan opnemen, met de uitleg waar ik op dat moment ben

het feit dat ik niet kan slapen van de zenuwen, is iets fijns, hopen dus maar op geen teleurstellingen
want ik heb ook al gehoord dat een bui nabij de ijssel zo opsplitst in 2en en het fijn aan mn neus voorbij trekt
achja dan was ik in ieder geval er klaar voor,

straks de webcam halen, het spul klaarzetten en de tent opzetten, koffie voor erbij, met een koekje natuurlijk.
serieus de level excitement slaat nu al door t dak, dan na te gaan dat het D-DAY 20 augustus 4:31 uur is

inmiddels is het half 6 smorgens en kwam op het slimme idee om eens zonsopkomst te fotograferen, zo zeggen volg GN de dag door voor eens een keertje en ga dan ook meteen opzoek naar een nieuwe plek, nou die hebben we gevonden. ik kwam eigenlijk erachter dat als ik doorreed op een weggetje waar ik wel vaker sta je in een compleet zonder bomen omringt " veld" staat naast de ijssel, geeeft mij een zicht van ruim 280 graden, een heel mooi plekje daar niet van maar natuur reservaat, hmm, mag niet, toch maar doen dan want er kraait geen haan na om 6 uur smorgens

hier zijn een paar fotos om mee te beginnen,
foto1: zonsopkomst op de dijk in de buurt van ijsselcentrale
foto2: nieuw plekje in windesheim gevonden!, plaatje gericht waar het onweer vandaan moet komen
foto3: zwart-wit foto gemaakt van zelfde plek als foto1, deze is onbewerkt
foto4: zonsopkomst windesheim molen 6:45 uur

het is nu 7:46 uur
D-DAY is op weg

(dit topic word geupdated) | Gewijzigd: 20 augustus 2009, 07:59 uur, door GraphicNizor
Never stop Chasing --> www.xtremechasing.nl
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
20 augustus 2009, 11:39 uur | Bericht #47474
Goede chase vandaag, keep us posted. Zal wel goed komen met jou dag
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Maastricht
Berichten: 464
Lid sinds: 5 jul. 2009
20 augustus 2009, 22:30 uur | Bericht #48325
dat heb jij helemaal goed talkyr, heb een paar goede opnames weten te maken, maar ook speciaal voor die het gemist hebbe zullen ook genoten hebben van mijn livestream, want zelfs die wat het gezien hebben vanuit de livestream hebben toen meer gezien als ik hahahaha
morgen zal ik deze topic even afmaken en een chaseverslag indienen, nu kan dat niet meer want mn rug is er helemaal aan onderdoor gegaan
Never stop Chasing --> www.xtremechasing.nl
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
21 augustus 2009, 00:20 uur | Bericht #48394
Ai doe je rustig met je rug? Dan wacht ik op de rest van je verslag en resultaten van vandaag.
Woonplaats: Maastricht
Berichten: 464
Lid sinds: 5 jul. 2009
21 augustus 2009, 20:59 uur | Bericht #48758
rest van verslag:

9.00 uur:

vandaag moest alles getimed worden, een nieuwe webcam en misschien toch een weerstation, voor allebei geslaagd maar het weerstation bleek niet fatsoenlijk te werken dus heb ik die vandaag ook weer terug gebracht
helaas,

11.00 uur, opzoek naar een nieuw plekje, via google maps gekeken of er nog betere open velden zijn dan wat ik nu al heb, en die waren er, nadat even goed bekeken te hebben kwam ik erachter dat het een beschermd stuk landgoed was, en dus helaas verboden voor onbevoegden, natuurlijk kraait er geen haan naar als het noodweer is, ook bij dit stuk weer bescherming door middel van een schuur bij de aangelegen boerderij maar wel verdomd mooi uitzicht

12.30 uur, tijd voor mijn mobiele weerstation, uitgeprobeerd en getest op een van mijn bekende plekken, want er was al flink veel wind aanwezig maar helaas, hij gaf geen correcte windsnelheid aan, de druk was wel goed, zo rond de 1007 hPa
nadat ik daar van gebaald heb ben ik maar even wezen gamen, wat opruimen en een beetje chatten hier op onweer-online, dingen navragen, en nowcasten

16.30 uur
een ding was duidelijk, er kwam onweer, en flink wat ook, alleen de tijd van aankomst was behoorlijk verlaat,want opweg naar mijn nieuwe plekje kon ik al zien dat ik verkeerd zat daar, en heb heel snel mijn spullen weer ingepakt en gezocht naar een betere plek, maar de droogte kwam me duur te staan, had geen drinken bij me, en verging van de dorst, ik zweette me een ongeluk en de luichdruk was maar liefst 7hPa gestegen, wat resulteerde in hoofdpijn
op een gegeven moment kon ik het ook niet meer behappen, werd duizelig en mn lichaam was op, niet slapen weinig eten, veel haast en een temperatuur van 38 graden werd me teveel, dan maar thuis opnemen

18.00 uur
nu begon het echt iets te worden, langzaam werd het donker en ben ik nog even op de fiets naar de bui toegefietst, want ik wilde weten of t nu echt kwam, heb me heel snel weer omgedraaid, want een inslag bij een boerderij vlak voor me en een dikke shelfcloud recht voor me neus werd me iets te veel

18.30 uur
een whalesmouth verscheen recht boven me, en een behoorlijke cell lag recht boven mijn huis, zo af en toe kon je door de dikke laag bewolking heenkijken en kon je zien wat voor een beest dat was, de bliksemschichten kon je namelijk zien schieten tussen de lagen heen
alles werd stil hier in zwolle, er hing een zeer gespannen sfeer, mensen die buiten op het balkon zaten hadden dit ook nog nooit gezien, ik ken de whalesmouth wel, maar dit leek erop alsof er meerdere waren, en de lucht die bedekt was met een slangenhuid, wat jullie ook terug zullen zien op de film die nog komt

18.45 het filmen kon beginnen, de schichten vlogen je links en rechts om de oren, nog geen regen maar oorverdovende knallen die in de rondte gingen, een telefoontje van mijn collega Piet ( nee niet berger ) om me te waarschuwen dat de bui die er aan komt van een zeer groot caliber was en er sprake was van een paar multicellen.
nou daar kwam hij dan mooi optijd mee want daar was ik me al lang van bewust.
ik heb werkelijk de longen uit mijn lijf gerend, want zat je boven in de flat de mensen die mijn livestream aan het bekijken waren aan t updaten over wat ik zag, en dan weer naar beneden om het beter te filmen
toen het geweld eenmaal lostbarste had mijn camera nog een streepje batterij, ik had namelijk al een tijdje gefilmt, niet slim
gelukkig viel hij uit in een kleine tussenpoze, en kon ik in een half uurtje tijd 2 streepjes erbij krijgen toen het eenmaal weer begon

19.00 - 22.00 uur
ik was het zat om steeds omringt te zijn maar niets kon zien, nadeel van geen open veld he... dus ben opzoek gegaan naar een hoogtebron, omringt door 2 flatten ben ik via de parkeergarage over een muurtje geklommen zodat je een van de verdiepingen kwam van de flat, dan is het nog gewoon simpel naar boven lopen en je hebt een geweldig uitzicht
de tussen verdiepingen hebben namelijk een hele lange richel, met dus een dak boven je hoofd,
oftewel, mijn ultieme vaste film plek voortaan, minder spectaculair misschien maar je kan het zien aankomen en ontstaan en gezien mijn film materiaal, kwam dat ook erg mooi uit,
de ondergaande zon zorgde voor een bloedrode lucht, waar de schichten lings en rechts doorheen schoten, gevolgd door een keiharde knallen, diverse inslagen en bakken met water dat de boel netjes afsloot
tot na 12 uur kon je het nog zien na onweren in de verte,

voor mij was het weer een nieuwe belevenis, meer voorwerk was ook echt hard nodig, want zo kun je straks kiezen tussen verschillende plekken voor veschillende types onweer van verschillende kanten
een mooie chase, want ook al ben ik op de fiets, uitgerekend heb ik 25 km afgelegd in minder dan 40 minuten, de dijk op en neer is namelijk 14 km vanaf mijn nieuwe plek is dat stuk 5 km extra, dus heb behoorlijk op de pedalen gestaan, en t leuke daarvan is, om uiteindelijk te eindigen bij een flat, nog geen 100 meter van je woning vandaan

hopelijk hebben jullie veel genoten van dit chaseverslag, en misschien meer te komen
GN | Gewijzigd: 21 augustus 2009, 21:00 uur, door GraphicNizor
Never stop Chasing --> www.xtremechasing.nl
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
21 augustus 2009, 21:36 uur | Bericht #48778
Dat verslag is lekker weg te lezen. Een echt verhaal.
Foto's die je erbij heb gezet maken het af en wat ik gisteren op je cam heb gezien op livestream was ook erg leuk
Woonplaats: Maastricht
Berichten: 464
Lid sinds: 5 jul. 2009
22 augustus 2009, 11:06 uur | Bericht #48864
Citaat van talkyr86, vrijdag 21 augustus 2009, 20:36 uur Dat verslag is lekker weg te lezen. Een echt verhaal.
Foto's die je erbij heb gezet maken het af en wat ik gisteren op je cam heb gezien op livestream was ook erg leuk


dankjewel eigenlijk wilde ik dit gebruiken voor de weercolumn maar dan heb je een kopie van t chaseverslag dus dan de volgende keer maar
Never stop Chasing --> www.xtremechasing.nl
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
25 februari 2010, 23:38 uur | Bericht #102770
Helemaal niet gezien Maar prachtig verslag en prachtige foto's
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.842 topics, welke bij elkaar 448.334 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 137 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 137, lezen 1 mensen het topic "Weekend weg geweest naar de Harz in Duitsland. ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden