Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Archer, TX; Baylor, TX; Wilbarger, TX.

20 Apr 2024 09:22:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Archer, TX; Baylor, TX; Knox, TX; Wilbarger, TX.

20 Apr 2024 08:53:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kern, CA; Tulare, CA.

20 Apr 2024 01:01:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, SC.

20 Apr 2024 00:04:45

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 Apr 2024 00:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Alcyone
Lid
Woonplaats: Leerdam
Berichten: 31
Lid sinds: 16 apr. 2009
25 augustus 2009, 12:04 uur | Bericht #49381
Lijkt me gewoon een aapje met een afwijking.
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
25 augustus 2009, 12:14 uur | Bericht #49385
Ik denk dat het een vorm van primaat (aapje) is. Door de grote hersencapaciteit en bouw van het lichaam denk ik dat. Dat die mogelijk vliegend gespot is lijkt me niet zo vreemd. Er zijn vliegende zoogdieren op deze aarde, waarom dan ook niet een vliegend aapje. Maarja het blijf speculeren totdat er een levend exemplaar gespot wordt door wetenschappers. Ik hoop dat ze dat beestje dan niet helemaal uit elkaar gaan halen enzo...stelletje dierenbeulen.
Waarom deze advertentie?
Murphy
Lid
Woonplaats: Heerenveen
Berichten: 561
Lid sinds: 25 mei. 2009
25 augustus 2009, 12:36 uur | Bericht #49392
Heeft volgens mij ook niks met een misvormd aapje te maken, is gewoon een special-effects-team die wat lol wou hebben. Was ook bij die beelden van die Roswell-alien zo.

Dikke HOAX mensen, welkom op internet, gelijk doorlopen niets te zien
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 augustus 2009, 13:17 uur | Bericht #49400
Stel, het was een alien, wat doen wij?? verzuipen die handel
Voor zo'n klein ding kun je als (groep van) volwassen mannen toch
niet bang zijn?? Geven ze dat beestje een van de gruwelijkste manieren
van een leven beeindigen.

naja, buiten dat geloof ik niet dat het een alien is hoor.. Ik denk
een jong aapje of ander diertje. Of natuurlijk een hoax.

Ik geloof wel dat er aliens zijn, alleen nog niet op aarde.
(dat denk ik ook over UFO's van buitenaardse komaf..)
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Kimmey
Lid
Woonplaats: Wageningen
Berichten: 987
Lid sinds: 8 jun. 2007
25 augustus 2009, 14:15 uur | Bericht #49401
E.T!
Chantal.E
Lid
Woonplaats: Utrecht
Berichten: 22
Lid sinds: 28 jun. 2009
25 augustus 2009, 14:29 uur | Bericht #49404
In een van de beelden had ik t idee dat ze gewoon een Gollem (lord of the rings) action figure hadden staan.
baffie
Lid
Woonplaats: Kerkrade
Berichten: 377
Lid sinds: 1 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 augustus 2009, 14:32 uur | Bericht #49406
Citaat van Stormgazer, dinsdag 25 augustus 2009, 14:29 uur In een van de beelden had ik t idee dat ze gewoon een Gollem (lord of the rings) action figure hadden staan.
smeagol??

Gr Wielwww.euregiophoto-online.nl
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
25 augustus 2009, 18:58 uur | Bericht #49449
Platvoet , zonder vriendjes

lol

SC
jewaitit
Lid
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 422
Lid sinds: 25 mei. 2009
25 augustus 2009, 19:43 uur | Bericht #49454
gewoon een demontje:P
Woonplaats: Thuis
Berichten: 5
Lid sinds: 25 mei. 2009
25 augustus 2009, 21:32 uur | Bericht #49471
Dit is PUUR onzin ! Wel humor
www.stefanruijgrok.nl
ruk
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 1694
Lid sinds: 10 jun. 2007
25 augustus 2009, 22:23 uur | Bericht #49481
ahhh...vandaar dat er zoveel kleine ronde ufo's worden gespot...er zitten gewoon ieniemienie aliens in !!!

best vreemd uitziend wezentje nep of niet , alien of nieuw diersoort, bedenk me zojuist ...wie zijn wij om te denken hoe een alien eruit ziet als we er nog nooit 1 hebben gezien , ons voorstellings idee gaat uit van wat we zien op tv maar het is en blijft tv!!!

er is 1 film die wel verder denkt en waar ook zo'n ieniemienie geval in voorkomt en dat is in man in black [steengoeie film btw!!]

men_in_black_alien.jpg

las van de week dat ze ook alle sterren op nieuw moeten gaan tellen omdat er nu weer is ontdekt dat elk stelsel ietsiepietsie meer sterren bevat dan voorheen gedachtwerd

ben je wel ff bezig

blijkt dat door de grotere felle sterren alle kleine sterren wegvallen door het licht hiervan .

groetjes Ruk.
één ding is zeker, er is ALTIJD WEER!!!!
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
26 augustus 2009, 15:23 uur | Bericht #49532
Gevangen 'buitenaards wezen' in Mexico is soort aap

In Mexico heeft een boer in mei 2007 naar eigen zeggen een vreemd wezen gevangen dat volgens hem van buitenaardse origine is. Volgens critici gaat het om oplichterij, en is het wezen gewoon een kleine primaat waarvan iemand de huid of een deel van de spieren heeft verwijderd.

Vangst
Volgens boer Marao Lopez schreeuwde en spartelde het wezen hevig toen het werd gevangen in een dierenval. Lopez was zo bang dat hij het onder water hield tot het verdronk, meldde de Mexicaanse televisie. Dat zou uren geduurd hebben. Pas eind vorig jaar gaf Lopez het lichaam vrij. De boer zou inmiddels zijn overleden in bizarre omstandigheden.



DNA
Verschillende universiteiten hebben het wezen nu onderzocht, meldt de Duitse krant Bild. Volgens die 'onderzoekers' gaat het om een levensvorm die nog nooit op aarde werd gevonden. Het DNA vonden ze nergens anders terug, en ze konden het niet thuisbrengen bij één diersoort. Het lichaam zou kenmerken hebben van een hagedis (zoals tanden zonder wortels, lange tijd onder water kunnen blijven), maar ook van de mens, bijvoorbeeld de structuur van bepaalde gewrichten. Het brein van het wezen zou dan weer enorm zijn, wat "wijst op een grote intelligentie".

Tweede wezen
Beelden van de vondst zijn naar buiten gebracht door ufo-expert Jaime Maussan (56). Hij is ervan overtuigd dat het echt gaat om het lichaam van een buitenaards wezen, en zegt dat de boeren nog een tweede wezen hebben zien vluchten.

Boer omgekomen
Marao Lopez zou inmiddels zijn overleden in mysterieuze omstandigheden, zegt ufo-expert Joshua P. Warren (32). Zijn lichaam werd onlangs volledig verkoold teruggevonden in zijn auto. Volgens experts hadden de vlammen een veel hogere temperatuur dan normaal, wat leidt tot speculaties over een buitenaardse wraakactie. In de regio waar de 'alien' is gevonden, worden vaak ufo's en graancirkels gespot.

Oplichterij
Volgens critici gaat het gewoon om opgezet spel, en is de zogenaamde 'alien' een doodgewone primaat waarvan de huid of een deel van de spieren zijn verwijderd. Vermoedelijk een doodshoofdaapje of tamarin-klauwaapje, oordeelt de Braziliaanse biologe Maria Guimarães. "Het is alleszins een kleine primaat," zegt ook de Portugese bioloog Bruno Galrido. In het verhaal duikt ook de naam van de vermaarde DNA-expert Jose Antionio Lorente op, die het DNA van de 'alien' zou analyseren. Lorente zegt echter van niks te weten.

©Hln
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 augustus 2009, 16:00 uur | Bericht #49534
nou, das dan ook weer duidelijk. Dit was wel een leuke geweest voor Ruk, RARA wat is dit


-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
26 augustus 2009, 16:36 uur | Bericht #49537
Toch wel weer leuk om daar dan weer over te lezen en te praten. Maarja, je zal het wel nooit weten, of dit nou daadwerkelijk van buitenaardse komaf was of dat het inderdaad gewoont een primaat was. Maar hoe zit het nou met de verbrande man?
ruk
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 1694
Lid sinds: 10 jun. 2007
27 augustus 2009, 11:41 uur | Bericht #49608
Citaat van chiel, woensdag 26 augustus 2009, 16:36 uur Maar hoe zit het nou met de verbrande man?
die deed het niet meer!!!

verkoold_lijk.jpg

Ruk.
één ding is zeker, er is ALTIJD WEER!!!!
Murphy
Lid
Woonplaats: Heerenveen
Berichten: 561
Lid sinds: 25 mei. 2009
28 augustus 2009, 09:17 uur | Bericht #49707
Nou het gaat nog even door...
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
28 augustus 2009, 10:51 uur | Bericht #49715
Het arme diertje heeft geen DNA? Dat is zielig...of is er iets anders aan de hand?
patty27w
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 127
Lid sinds: 7 nov. 2007
28 augustus 2009, 13:36 uur | Bericht #49734
My Precious hahahaha Gollum!!

Geen DNA maar wel 'n hoop gips en latex hahaha......Ach moest net weer zo lachen ik keek even op de Niburu forum, dan val je van 't ene overtrokken verhaal in 't andere....maar ben er van overtuigd dat ie met de meteoor van 3 weken geleden op aarde is geland whaaahahahahhahaaaa ....ik weet de tijdslijn klopt niet maar ach who care's......Echt heel vermakelijk dit soort broodje AAP verhalen.

Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 augustus 2009, 13:56 uur | Bericht #49736
Citaat van patty27w, vrijdag 28 augustus 2009, 13:36 uur My Precious hahahaha Gollum!!

Geen DNA maar wel 'n hoop gips en latex hahaha......Ach moest net weer zo lachen ik keek even op de Niburu forum, dan val je van 't ene overtrokken verhaal in 't andere....maar ben er van overtuigd dat ie met de meteoor van 3 weken geleden op aarde is geland whaaahahahahhahaaaa ....ik weet de tijdslijn klopt niet maar ach who care's......Echt heel vermakelijk dit soort broodje AAP verhalen.


Dat Niburu zouden ze ook eens moeten verbieden, man,man wat een kansloos stelletje daar!
Die Anton Teuben is helemaal rijp voor een inrichting, die ziet ze letterlijk vliegen
Leukste zijn nog de constante rectificaties, dat het toch niet helemaal was wat het leek achteraf gezien.
Wel knap vindt ik de hele lappen tekst van Mike Quinsey, hoe krijg je het voor elkaar zoveel onzin, in zoveel tekst op te tikken elke keer.

Dank je SaLuSa.
Ik ben SaLuSa van Sirius, en zegen jullie allen voor jullie vastberadenheid om het Licht terug te brengen op Aarde. Weet dat onze liefde altijd met jullie meegaat.

Mike Quinsey.

| Gewijzigd: 28 augustus 2009, 14:15 uur, door Romani
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Sunrise
Lid
Woonplaats: Harkema ( frl )
Berichten: 658
Lid sinds: 1 jun. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 augustus 2009, 14:13 uur | Bericht #49737
Getver, die verbrande man..bbrrr
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 205 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 205, lezen 3 mensen het topic "Pinksteren 2014. Noodweer 7 en 9 juni".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden