Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Monroe, IL; Randolph, IL; Jefferson, MO; Ste. Genevieve, MO.

8 May 2024 20:13:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Anderson, SC; Greenville, SC; Pickens, SC.

8 May 2024 20:13:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Graham, NC; Swain, NC.

8 May 2024 20:13:42

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Logan, KY.

8 May 2024 20:13:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Graves, KY; Livingston, KY; Lyon, KY; McCracken, KY; Marshall, KY.

8 May 2024 20:13:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Burke, NC; McDowell, NC.

8 May 2024 19:57:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pickens, SC.

8 May 2024 19:57:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Muhlenberg, KY; Todd, KY.

8 May 2024 19:57:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, IL.

8 May 2024 19:57:47

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Todd, KY.

8 May 2024 19:57:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Butler, KY; Logan, KY.

8 May 2024 19:57:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buncombe, NC; Haywood, NC; Madison, NC.

8 May 2024 19:57:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buncombe, NC; Henderson, NC; Rutherford, NC.

8 May 2024 19:57:47

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jefferson, MO.

8 May 2024 19:41:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, IL; Jackson, IL.

8 May 2024 19:36:25
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Stealth
Lid
Woonplaats: Wijchen
Berichten: 333
Lid sinds: 27 jun. 2009
13 september 2009, 14:31 uur | Bericht #52019
Hallo allemaal,

Inmiddels zit ik nu in de examenklas van de havo. Een opdracht voor dit jaar is om een Profielwerkstuk te maken. Ik zit in een groepje van 3 personen, en op dit moment zijn we nog druk bezig met het brainstormen naar een geschikt onderwerp.
Tot nu toe heeft dat tot weinig succes geleid, en daarom vraag ik om jullie hulp:
Hebben jullie misschien nog tips? Leuke onderwerpen?

Ikzelf ben helemaal gek van het weer, onweer en alles wat daarmee te maken heeft, en de andere 2 zijn ook geïnteresseerd in natuurverschijnselen.
Een onderwerp moet actueel zijn en wij moeten er onderzoek naar kunnen doen.

Er zijn inmiddels er meerdere onderwerpen aan bod gekomen, maar we hebben nog geen idee. (Denk aan: onweer, zonnevlekken, klimaatverandering, tornado's en alles in die richting)

Alvast bedankt, en ik hoop dat er leuke ideeën voorbij komen!

Stealth
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 4
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
13 september 2009, 14:35 uur | Bericht #52021
euhm, el nino of la niná

Groet,

SC
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Leiden
Berichten: 41
Lid sinds: 17 jul. 2009
13 september 2009, 14:39 uur | Bericht #52023
Misschien ook handig te vermelden welke vakken je je tot wil beperken, of in ieder geval welk profiel je volgt. Dan weet ik wat beter in welke richting ik wel (en niet) kan denken voor tips.
Stealth
Lid
Woonplaats: Wijchen
Berichten: 333
Lid sinds: 27 jun. 2009
13 september 2009, 14:41 uur | Bericht #52024
Ow, excuses. Wij alle 3 volgen het profiel Natuur en techniek.

En @Supercell, Bedankt! Ik ga er eens over googlen!
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 4
Woonplaats: Uster, Zwitserland
Berichten: 700
Lid sinds: 10 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 september 2009, 14:46 uur | Bericht #52025
Hoi Stealth,

Ik vond deze link m.b.t. proefwerkstukken HAVO: http://www.scholieren.com/werkstukken/tref...=Aardrijkskunde

Het weer is zekers een geliefd subject, maar eh misschien wel tof om iets nieuws aan alle bekende theorien toevoegen te kunnen.

succes!
https://twitter.com/#!/mherp
ruk
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 1694
Lid sinds: 10 jun. 2007
13 september 2009, 22:29 uur | Bericht #52054
mischien is dit wat ????

het wel of geen nut van het hagelkanon bewijzen en het verbeteren van de machine zodat de omgeving niet meer klaagt....ze zijn er ook in Nederland dus hoef je niet zo'n eind te rijden om er 1 in het echt te zien !!!




in ieder geval succes met je examenjaar!!!

groetjes Ruk.
één ding is zeker, er is ALTIJD WEER!!!!
Stealth
Lid
Woonplaats: Wijchen
Berichten: 333
Lid sinds: 27 jun. 2009
14 september 2009, 16:31 uur | Bericht #52089
Citaat van Marcherpers, zondag 13 september 2009, 13:46 uur Hoi Stealth,

Ik vond deze link m.b.t. proefwerkstukken HAVO: http://www.scholieren.com/werkstukken/tref...=Aardrijkskunde

Het weer is zekers een geliefd subject, maar eh misschien wel tof om iets nieuws aan alle bekende theorien toevoegen te kunnen.

succes!


Bedankt! Hier kan ik zeker wel wat aan hebben!


QUOTE(ruk @ Sep 13 2009, 21:29) <{POST_SNAPBACK}>
mischien is dit wat ????

het wel of geen nut van het hagelkanon bewijzen en het verbeteren van de machine zodat de omgeving niet meer klaagt....ze zijn er ook in Nederland dus hoef je niet zo'n eind te rijden om er 1 in het echt te zien !!!




in ieder geval succes met je examenjaar!!!

groetjes Ruk.

Bedankt voor je reactie ! Het hagelkanon is een onderwerp die goed haalbaar is qua onderzoek en interview, maar ik ben bang dat het niet interessant genoeg is voor mensen die niet zo van het weer houden; en ik moet mijn profielwerkstuk presenteren voor een grote groep!


De kans is nu al vrij groot dat we gaan kiezen voor het onderwerp zonnevlekken. Het is best interessant, omdat die het weer beïnvloeden (denk aan de kleine ijstijd in de 17e eeuw!). Ook omdat er voorspelt wordt dat de zonnevlekken zich anders gaan gedragen komende jaren.
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 4
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.857 topics, welke bij elkaar 448.376 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 239 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 239, lezen 2 mensen het topic "Onweerkansen 21/22/23 en 24 Juli 2009".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden