Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
26 september 2009, 13:06 uur | Bericht #52681
De laatste dagen gaat alles zo een beetje aan me voorbij. We lopen hier thuis allemaal met een krop in onze keel...

Maandag merkten we dat onze hond Sam (Dalmatier) een verdikking had ter hoogte van zijn keel. Woensdag zou mijn zus met hem naar de DA gaan. Toen het zover was bleek ook nog dat hij één van zijn achterbenen niet goed meer gebruikte en dat hij over heel zijn rug allemaal bultjes had. Heel vreemd.

Bij de DA aangekomen heeft die ons direct doorverwezen naar de dierenkliniek, we mochten er direct naar toe. Daar hebben ze bloed afgenomen, vocht uit zijn lymfeklier gehaald, foto's genomen van zijn rug, lever en nieren. Bleek daar dat hij wat water op zijn longen heeft en de opgezwollen lymfeklier drukt ook zijn luchtpijp omhoog. Verder drukt er ook een lymfekanaal op de zenuwbanen van zijn rug.

Helaas kon die professor er geen diagnose op plakken. Het zou kunnen zijn dat onze hond leukemie heeft. Maar het zou ook iets anders kunnen zijn. We moeten een week wachten op de uitslag van de labo resultaten.
We zijn naar huis gestuurd met antibiotica en pijnstillers.
Maar naarmate de tijd vooruit ging, ging ook onze hond achteruit. Hij kreunde constant van de pijn. Donderdag nacht hebben we gewoon niet geslapen. Zijn kreunen ging letterlijk door merg en been.
Dus gisterenmorgen toch maar weer contact opgenomen met de kliniek, moesten we de pijnstillers niet meer geven maar vervangen door cortisonen en iets om zijn maag te beschermen.

Gisterenavond leek het dan toch iets beter te gaan en nu kwam hij toch ook weer een beetje giezen aan tafel.
Nu is het bang afwachten op de uitslag van het lab en mogelijke diagnose.

Ook al is Sam maar een hond, voor ons is hij al bijna 9 jaar een lid van ons gezin. En ik kan jullie zeggen, het doet enorm pijn om hem zo te zien lijden. Maar we houden ons vast aan dat ene sprankeltje hoop dat misschien alles toch nog goed kan komen...
depeer
Lid
Woonplaats: Sprundel
Berichten: 327
Lid sinds: 14 jun. 2007
26 september 2009, 13:28 uur | Bericht #52686
Sterkte,heb een paar maanden geleden ook afscheid moeten nemen van mijn hondje,een 14 jarige Jack -Russel,hoop dat het goedkomt voor je
Waarom deze advertentie?
lovejer
Lid
Woonplaats: Nieuwegein
Berichten: 411
Lid sinds: 2 jul. 2008
26 september 2009, 14:53 uur | Bericht #52689
Hè jakkes wat een naar verhaal!
Natuurlijk is dat helemaal niet leuk! Ik heb zelf 2 katten waar ik verschrikkelijk dol op ben, en ik zou ook helemaal gek worden als daar wat mee zou gebeuren. Je houdt toch van ze, ook al is het 'maar een huisdier'.
Heel veel sterkte verder en hopelijk komt het allemaal goed!!!
Hoi.JPG
Een zwaai van mijn kat Poema.
ONWEER-staanbaar
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 september 2009, 15:05 uur | Bericht #52691
heel veel sterkte.. Heb zelf ooit afscheid moeten nemen van mijn hond die uiteindelijk 13 is geworden. Doet erg veel pijn. Maar de hond had een mooi leven gehad.
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Woonplaats: heerlen
Berichten: 162
Lid sinds: 7 jun. 2007
26 september 2009, 16:55 uur | Bericht #52695
heel veel sterkte ermee en hoop dat het goed komt
ik zelf heb ook 1 maand afscheid moeten nemen van mijn lieve kat van 11 jaar hij had op eens een knobbel onder zijn tong en eten kon die ook niet normaal meer deed hem gewoon pijn dus ik naar de dierenarts heeft gekeken en kwam tot de conclusie dat hij tongkanker heeft en weg halen kon gewoon weg niet dus heeft die een spuitje gekregen van antibiotica en een pijnstiller maar niks heeft geholpen week daar na heb ik hem moeten laten inslapen gewoon omdat het niet meer ging en ik kon het niet langer aan zien dat hij zo verder moest dus heb ik die weg gekozen zodat hij geen pijn meer heeft ik weet het is een moeilijke keuze maar soms moet je die keuze gewoon maken omwille van het dier al is het niet leuk maar hoop echt voor je dat de hond er boven op komt en dat je er nog lang van kan genieten sucses
Boxer
Lid
Woonplaats: Breukelen (ut)
Berichten: 950
Lid sinds: 14 aug. 2006
26 september 2009, 18:06 uur | Bericht #52698
Sterkte ermee, ik heb vorige week (17-09-09) tijdens onze vakantie onze boxer in moeten laten slapen na 9 epileptische aanvallen. Ze is slechts 5,5 jaar geworden
Foto_Senna.jpg
Dit is de laatste foto van Senna, genomen tijdens de vakantie. | Gewijzigd: 26 september 2009, 18:08 uur, door Boxer
Als je niet meer durft te zeggen wat je meent, zal je al snel niet meer menen wat je zegt!
Joey
Lid
Woonplaats: Den Ham Overijssel
Berichten: 565
Lid sinds: 11 apr. 2009
26 september 2009, 19:55 uur | Bericht #52699
Veel stertke er mee.. kan me nog goed herinneren dat wij een jack-russel hadden die het me de longen had..
Hij was slechts 3 weken toen we hem hebben laten inslapen, en dat deed ons allen al veel pijn.. Kan me goed voorstellen als je je hond al jaren hebt dat het toch wel anders is..

Nogmaals sterkte!
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
26 september 2009, 22:09 uur | Bericht #52708
Veel sterkte Isabelle
Woonplaats: Kerkrade
Berichten: 111
Lid sinds: 26 mei. 2008
27 september 2009, 00:26 uur | Bericht #52711
Sterkt meid,
Heb zelf een hond gehad die 14 is geworden en weet hoe pijn het doet als er iets met dat beestje is..
Hoop dat het snel beter met hem gaat.
Feel the thunder!!!
Ome-Joep
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 2089
Lid sinds: 22 mei. 2007
27 september 2009, 00:41 uur | Bericht #52712
Hoi Isabelle

Ik wens jullie heel veel sterkte met Sam ik weet wat het is het zijn ook net je kinderen en ik hoop dat het weer goed komt.

Groetjes van Joep
Ome-Joep Maar hopen op een mooie zomer met veel onweer ! Leuk het T-shirt showen van Onweer Online
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
27 september 2009, 00:47 uur | Bericht #52714
Bedankt allemaal voor jullie medeleven, het is fijn om jullie lieve berichtjes te lezen.

Vanmiddag leek Sam een beetje te heropleven, maar naarmate de dag vorderde zag ik hem terug achteruit gaan. Zijn ogen zitten diep in zijn hoofdje...en het is gewoon een hoopje ellende.
Was het al maar maandag, dan is er misschien duidelijkheid over zijn ziekte. Ofwel komt er een behandeling ofwel moeten we hem uit zijn lijden verlossen. Zoals hij daar nu ligt hoeft het voor mij niet meer.

We hebben destijds voor een Dalmatier gekozen omdat de gemiddelde levensverwachting bij dit ras 16 jaar is...hij is bijna 9.
Als pupje was hij helemaal wit, de vlekjes komen pas later. Wisten jullie dat hij twee vlekken heeft in de vorm van een hartje?

Aan iedereen die een vriendje is verloren, sterkte!!!

Ik zal zeker posten zodra er nieuws is, goed of slecht. Bedankt nog eens voor jullie steun!
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
27 september 2009, 11:27 uur | Bericht #52719
Heel veel sterkte Isabelle, ik heb ook mijn trouwe hond moeten missen, 3 jaar geleden. Ik zou bijna zeggen HELAAS niet met een ziekte, maar hij is overreden door een vrachtwagen voor mijn neus. Was er echt even kapot van, als ik er nu nog aan denk word ik nog een beetje sip laat ik maar zeggen.. Het was een hele sterke gezonde Golden Retriever, toen hij overleed 7 jaren oud. Maar om je hond zo te moeten zien lijden is natuurlijk ook niks.. Dan zou je bijna zeggen dat 1 fatale klap beter is.. Heeeel veel sterkte!!
Hydraman
Lid
Woonplaats: Onderbanken
Berichten: 6
Lid sinds: 26 jul. 2006
27 september 2009, 13:25 uur | Bericht #52723
Isabelle, veel sterkte!
Woonplaats: Raalte/Overijssel
Berichten: 1034
Lid sinds: 16 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 september 2009, 15:38 uur | Bericht #52731
veel sterkte isabelle we hebben zelf ook een hond die gelukkig nog gezond is.

maar moet der niet aan denken als die overleed


nogmaals veel sterkte


gr. steven
allways in the mood for some thunder and lightningTwitter Stevenwesselink

Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
anirnith
Lid
Woonplaats:
Berichten: 817
Lid sinds: 9 jun. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 september 2009, 16:37 uur | Bericht #52739
heel veel sterkte Isabelle...

ik weet hoe verdrietig het is om een gezinslid (want dat zijn meestal dieren toch voor hun huisgenoten) pijn te zien hebben en niet te weten wat te moeten doen of wat er nou precies aan de hand is...

begin dit jaar is onze oudste poezebeest in 2 maanden tijd ook 2 keer heel ziek geweest, en de tweede keer dat ik met haar naar de DA ging wist ik niet of ze wel weer mee naar huis zou komen dus hebben de kinderen en ik en m'n vriend afscheid genomen... alle vijf (ja zelfs mijn vriend die al 1,5 jaar heel hard gilt dat hij niet van kattten houd maar wel elke avond met ze knuffelt en gepikeerd is als ze hem negeren ) dikke tranen en dikke kelen van verdriet...
gelukkig had ze niet waar we bang voor waren en mocht ze met een tweede zware AB-kuur toch mee naar huis...
maar ow wat deed het pijn om er alleen maar aan te denken dat ze er niet meer zou zijn...

ik hoop voor je dat er in ieder geval duidelijkheid komt over wat er nou aan de hand is...

Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 september 2009, 17:28 uur | Bericht #52742
Nooit leuk als je woefje ziek is, wij hebben een Bordeauxdog met een afwijking aan zijn oren...Het vuil hoopt zich steeds zo op dat hij er op een bepaalde manier last van krijgt, draaiende ogen en zomaar neervallen.
Erg triest om zo'n grote hond (65 Kg) te zien lijden.
Veel sterkte en succes!
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
erik
Lid
Woonplaats: Purmerend
Berichten: 1055
Lid sinds: 26 jul. 2006
27 september 2009, 19:11 uur | Bericht #52745
Je huisdieren zijn inderdaad een deel van je gezin!!!

Heel veel sterkte toegewenst en ik hoop dat het goedkomt!!!
Markezey
Lid
Woonplaats:
Berichten: 533
Lid sinds: 3 jul. 2008
27 september 2009, 21:10 uur | Bericht #52748
ik wens je heel veel sterkte ermee
patty27w
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 127
Lid sinds: 7 nov. 2007
27 september 2009, 22:05 uur | Bericht #52751
Ow meissie wat erg van je hond, echt heel naar als ze zo ziek zijn, net als 'n klein kind kun je ze het ook niet uitleggen wat er aan de hand is. Heel heel heeeeeel veel sterkte.

Liefs Patries
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
28 september 2009, 13:00 uur | Bericht #52765
Nogmaals dank voor jullie lieve woorden.

Ondertussen heb ik nieuws over Sam... Hij heeft acute leukemie in de hoogste graad.

Maar in samenspraak met de DA gaan we toch nog een chemokuur opstarten. Dwz, de eerste baxter wordt deze namiddag toegediend. De bulten van de lymfeklieren zouden dan normaal binnen de 48u moeten verdwenen zijn.
Voordat de tweede baxter wordt gegeven wordt er eerst een bloedonderzoek gedaan. Is dit positief dan gaan we door met de chemo, is dit negatief dan gaan we afscheid nemen van onze vriend.

We vinden zelf dat we Sam deze behandeling moeten gunnen, maar er zijn grenzen. In het beste geval slaat de chemo aan en kan hij nog makkelijk 2 jaar bij ons blijven.

Mag ik jullie vragen om voor Sam te duimen?

Groetjes, Isa
Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 251 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 251, lezen 1 mensen het topic "Weerfoto RTL4".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden