Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Archer, TX; Baylor, TX; Wilbarger, TX.

20 Apr 2024 09:22:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Archer, TX; Baylor, TX; Knox, TX; Wilbarger, TX.

20 Apr 2024 08:53:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kern, CA; Tulare, CA.

20 Apr 2024 01:01:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, SC.

20 Apr 2024 00:04:45

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 Apr 2024 00:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
20 oktober 2009, 13:56 uur | Bericht #54359
Winter 2009/10 wordt tot 1,5 graden te koud

En opnieuw goed nieuws voor de schaats - en kouliefhebbers, want komende winter heeft opnieuw de nodige potentie om tamelijk koud te gaan uitpakken in de Benelux. Hogedrukgebieden boven Noord - en Noordoost-Europa zullen vanaf medio en eind november tot en met begin december, in januari en vooral in februari een stevige vuist kunnen maken. Gevolg is dat de wind meer dan in voorgaande jaren een voorkeur zal laten zien voor de winterse noord - tot noordoosthoek.

Koude Scandinavische vrieslucht zal ons dan ook makkelijker en regelmatiger kunnen gaan bereiken dan in de voorgaande boterzachte winterseizoenen. Waarschijnlijk zal de koudebuffer ‘stroomopwaarts’ omvangrijker zijn dan in andere jaren, toen er immers nauwelijks koude voorradig was in het uiterste noordoosten van het Europa. Een zonder meer strenge winter wordt het denkelijk niet en de kans op een elfstedentocht lijkt andermaal niet zo groot.

Nederland zal waarschijnlijk regelmatig in het overgangsgebied komen te liggen tussen de zeer koude continentaal-arctische lucht, die voornamelijk (alweer!) via Finland en Noordwest-Rusland richting Duitsland, Oost - en Zuidoost-Europa uitstroomt.

Aanvallen van zachtere lucht uit de mildere Engelse - en Franse regionen zullen telkens op de loer liggen en de vorst vooral in Zeeland en Zuid-Holland dikwijls temperen. Grote weer - en temperatuurverschillen tussen het (noord) oosten en het (zuid) westen van ons land zijn derhalve zeer goed denkbaar. Een situatie zoals er eind januari en in februari 1996 (en in 2001) optrad behoort ook straks tot de mogelijkheden.

De kans is relatief groot dat de eerste noordelijke koude-injectie al vrij vroeg gaat plaatshebben (ergens tussen medio en eind november en / of begin december, met kans op een leuk Sinterklaaswintertje..) en een waarschijnlijk iets te koud verloop van de rest van december ligt dan al snel in de lijn der verwachting.

Hogedruk op de Atlantische Oceaan met connecties richting IJsland geeft een overwegend noordelijk circulatiepatroon. Sneeuwbuien lijken al te kunnen gaan optreden (parallellen met december 1981, ook voortraject zo blijkt straks..), maar het Noordzeewater zal nog relatief warm zijn, zodat vooral in de kustgebieden vaak van een kwakkelsituatie sprake kan zijn. Een deftig sneeuwdek zal vooral weggelegd zijn voor Noord(oost)-Nederland.

Het accent van Thialf zou dan op het tweede deel der louwmaand januari en met name deze keer op de sprokkel februaar moeten komen te liggen en juist dan zullen we waarschijnlijk weer op de schaats komen te staan, als we een wat drogere vorstperiode krijgen van een kleine twee weken. Het zal dan een aantal nachten tot (zeer) strenge vorst komen in een groot deel van Nederland. De -20 zullen we niet gaan halen dit seizoen, maar enkele nachten met rond -15 zijn zeer wel mogelijk.

Al met al kom ik op een gemiddelde negatieve temperatuurafwijking tot anderhalve graad voor Midden-Nederland en dat is al heel wat in deze steeds warmer wordende tijden.

Het ECMWF zal volgende maand ongetwijfeld met een (te) zachte winter op de proppen komen, evenals The Met Office onlangs, die een juist +1,5 graaien te zachte winter voorziet. The Met Office zat/zit er voortdurend naast en ook de voorbije zomer zou droog en warm moeten zijn geweest aldus de eigengereide Engelsen.

©Weerprimeur
PolderPS
Lid
Woonplaats: Emmeloord
Berichten: 872
Lid sinds: 8 jul. 2009
20 oktober 2009, 14:11 uur | Bericht #54363
Ik denk en hoop op een strenge winter. Mijn Friese gevoel zegt dat het koud gaat worden, extra motivatie hiervoor is de lage zonneactiviteit. Een elfstedentocht zit er helaas niet in, maar hoop dat ik daar ongelijk in heb.

In het begin van de winter (eind november/begin december) en aan het eind (eind februari begin maart)verwacht ik sneeuw van betekenis. Met een beetje geluk zal de eerste sneeuw periode ook nog een herfstig storm element hebben. Kortom een echte winter met alles er op en er aan. let it be 1979 31 years later.. | Gewijzigd: 20 oktober 2009, 14:17 uur, door PolderPS
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
Waarom deze advertentie?
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
20 oktober 2009, 15:13 uur | Bericht #54371
Ik heb gestemd voor Matige winter met af en toe sneeuw en vorst, want ik denk dat de winter ongeveer net zo zal zijn als afgelopen winter.
Brian
Lid
Woonplaats: Lelystad
Berichten: 1348
Lid sinds: 17 mei. 2008
20 oktober 2009, 17:03 uur | Bericht #54381
Matige winter met af en toe sneeuw en vorst
Check out the light show:)
Woonplaats:
Berichten: 3
Lid sinds: 1 okt. 2009
20 oktober 2009, 17:05 uur | Bericht #54382
Ik ga van een strenge winter uit, het kost me een fles sonnema voor twitter-jantje maar dan hebben we ook een elfstedentocht!!!
Stealth
Lid
Woonplaats: Wijchen
Berichten: 333
Lid sinds: 27 jun. 2009
20 oktober 2009, 17:08 uur | Bericht #54384
Ik ga uit van een gemiddelde winter.
Hoewel de zonneactiviteit laag is, is er inderdaad kans op koude periodes!

Laten we het maar hopen!
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 4
evert
Lid
Woonplaats: Oldenzaal
Berichten: 99
Lid sinds: 26 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 oktober 2009, 18:51 uur | Bericht #54393
Ik denk een kwakkelwintertje met veel wind en regen.
baffie
Lid
Woonplaats: Kerkrade
Berichten: 377
Lid sinds: 1 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 oktober 2009, 19:32 uur | Bericht #54397
Laat die winter maar komen, ik heb wel zin in een paar winterplaatjes.....
Gr Wielwww.euregiophoto-online.nl
anirnith
Lid
Woonplaats:
Berichten: 817
Lid sinds: 9 jun. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 oktober 2009, 20:02 uur | Bericht #54401
ik kan het helemaal niet onderbouwen alleen vanuit mijn gevoel... ik heb een strenge winter gezet... misschien is het de wens die de gedachte stuurt... we zullen wel zien!
Joey
Lid
Woonplaats: Den Ham Overijssel
Berichten: 565
Lid sinds: 11 apr. 2009
20 oktober 2009, 21:28 uur | Bericht #54411
Ik denk/hoop een strenge winter.. aangezien het nu ook al flink afkoelt, heb ik er een goed gevoel over

Weer even heerlijk schaatsen op de meren en kanalen
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
21 oktober 2009, 09:25 uur | Bericht #28987
Ik vind alles best, maar als het gaat sneeuwen, laat het dan wel op de kerstdagen zijn, want wie verlangt er niet naar een ouderwetse witte kerst.
Woonplaats: leeuwarden
Berichten: 518
Lid sinds: 9 jun. 2009
21 oktober 2009, 10:28 uur | Bericht #54445
ik moet het eerst nog zien
luitzen
Lid
Woonplaats: Frentsjert (Franeker)
Berichten: 257
Lid sinds: 26 mei. 2007
21 oktober 2009, 12:27 uur | Bericht #54447
Ik hoop ook op een strenge winter met genoeg sneeuw, vooral rond de kerst en oud en nieuw!

Dat zou weer eens geweldig zijn!
Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 747
Lid sinds: 7 aug. 2006
21 oktober 2009, 19:43 uur | Bericht #54473
Strenge winter met een aantal sneeuwdagen heb ik gestemd. ik wilde eigenlijk de optie erboven kiezen maar die had geen sneeuwdagen. nu hopen dat het uitkomt afgelopen winter was al redelijkgoed al zeg ik het zelf (in verhouding tot de jaren ervoor)
Firstwing
alie
Lid
Woonplaats: Geleen
Berichten: 30
Lid sinds: 5 okt. 2006
21 oktober 2009, 19:50 uur | Bericht #54474
Ik heb gestemd op een strenge winter met een aantal sneeuw dagen.
Vooral tegen de Kerst,zou het leuk zijn.
Al zal het voor mij dan een obstakel geven,daar ik buiten werk,maar een goede oude winter,mag voor mij terug komen.
ruk
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 1694
Lid sinds: 10 jun. 2007
21 oktober 2009, 23:22 uur | Bericht #54503
Matige winter met af en toe sneeuw en vorst

verwacht nog geen opvallende veranderingen op korte termijn, zal met de jaren pas veranderen!
één ding is zeker, er is ALTIJD WEER!!!!
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
21 oktober 2009, 23:28 uur | Bericht #54505
Matige winter, zoals er wel meer zijn.

Een winter zoals vorig jaar is meer uitzondering dan regel. Hangt gewoon een beetje af van de ligging straalstroom.

Euh ja, het was bij ons in België vorige winter trouwens kouder dan in het noorden van Nederland.
Jago
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 298
Lid sinds: 27 apr. 2008
21 oktober 2009, 23:39 uur | Bericht #54507
Kwakkelwinter maar wel met een "aantal" sneeuwmomenten, geen aaneengesloten sneeuwdagen.
Ik hoop persoonlijk wel op een herhaling van 25 November 2005 eigenlijk want dat was spectaculair hier in Apeldoorn ,op de files na dan
jillrob
Lid
Woonplaats: Diksmuide
Berichten: 195
Lid sinds: 12 aug. 2008
22 oktober 2009, 01:18 uur | Bericht #54517
Strenge winter met een aantal sneeuwdagen - meer een wil dan een geloof ! we zullen zien !
Rutte31
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 2421
Lid sinds: 26 jul. 2008
22 oktober 2009, 02:04 uur | Bericht #54518
Ik hoop voor de liefhebbers op een elfstedentocht.
Verder hoeft het voor mij allemaal niet al te streng te worden want dan heb ik veel te veel werk met 't inpakken van m'n palmboompjes.
Een mooi sneeuwdek dat enkele weken blijft liggen zou natuurlijk fantastisch zijn....
Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 233 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 233, lezen 2 mensen het topic "Winter discussietopic 2016/2017".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden