Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jackson, IL; Union, IL; Williamson, IL.

18 Apr 2024 22:18:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pike, MO.

18 Apr 2024 22:15:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Holmes, MS; Yazoo, MS.

18 Apr 2024 22:15:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callaway, MO.

18 Apr 2024 22:15:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Miller, MO.

18 Apr 2024 22:15:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ralls, MO.

18 Apr 2024 22:15:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Holmes, MS; Humphreys, MS; Sharkey, MS; Washington, MS.

18 Apr 2024 21:55:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Audrain, MO.

18 Apr 2024 21:55:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Audrain, MO; Boone, MO.

18 Apr 2024 21:45:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pike, MO; Ralls, MO.

18 Apr 2024 21:45:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Morgan, MO.

18 Apr 2024 21:16:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, MO.

18 Apr 2024 20:33:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Henry, MO.

18 Apr 2024 20:05:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bates, MO; Henry, MO; Johnson, MO.

18 Apr 2024 19:28:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ashley, AR; Morehouse, LA.

18 Apr 2024 17:46:15
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
20 november 2009, 10:20 uur | Bericht #56126
Zware overstromingen in noorden van Engeland en Schotland

In het noorden van Engeland en in Schotland zijn honderden mensen uit hun woning geëvacueerd als gevolg van ernstige overstromingen na overvloedige regenval. Dat hebben de autoriteiten vrijdag bekendgemaakt.



Politieman vermist
In de ergst getroffen gebieden raakten hoofdwegen geblokkeerd, gingen scholen dicht en ontvluchtten mensen hun huizen. Reddingswerkers zoeken naar een politieman die vermist is nadat in de stad Workington een brug instortte.

Ontkomen via gat in dak
Honderden mensen vonden 's nachts onderdak in een noodonderkomen, terwijl anderen door het wassende water werden ingesloten. Sommigen sloegen een gat in hun dak om te kunnen ontkomen. Er wordt nog meer regenval voorspeld en er zijn nog dertig waarschuwingen voor overstromingen.

Elf ermisten
In de ergst getroffen gebieden raakten hoofdwegen geblokkeerd, gingen scholen dicht en ontvluchtten mensen hun huizen. Reddingswerkers zoeken naar een politieman die vermist is nadat in de stad Workington een brug instortte.

©Hln | Gewijzigd: 21 april 2017, 16:34 uur, door Joyce.s
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 november 2009, 10:32 uur | Bericht #56127
Sow, heftig. Had gister op www.meteoalarm.eu al gezien dat ze een rode waarschuwing gaven voor noordwest Engeland en zuidwest Schotland, met neerslagsommen tot 200 mm.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Waarom deze advertentie?
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
20 november 2009, 10:36 uur | Bericht #56129
Citaat van Maxim1110, vrijdag 20 november 2009, 10:32 uur Sow, heftig. Had gister op www.meteoalarm.eu al gezien dat ze een rode waarschuwing gaven voor noordwest Engeland en zuidwest Schotland, met neerslagsommen tot 200 mm.

Lokaal was er zo'n 350mm gevallen maar dat is niet het ergste. Als ik zo de weerkaarten bekijk dan krijgen ze nog meer ellende te verwerken.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
20 november 2009, 11:30 uur | Bericht #56131
11 vermisten in Engeland bij zware overstromingen

In het noorden van Engeland en in Schotland zijn honderden mensen uit hun woning geëvacueerd als gevolg van ernstige overstromingen na overvloedige regenval. Dat hebben de autoriteiten vrijdag bekendgemaakt. Volgens de Britse website SkyNews zijn elf mensen nog altijd vermist, onder wie een politieman die op een brug stond toen die instortte door het wassende water van de Derwent in Workington (Cumbria). In het volledig overstroomde dorpje Cockermouth moesten de hulpdiensten tientallen mensen met helikopters van de daken plukken.



Eén keer in duizend jaar
De enorme overstromingen zijn het gevolg van extreem uitzonderlijke neerslag. In twee dagen tijd is evenveel regen gevallen als normaal in een maand. Volgens experts werden alle neerslagrecords gebroken en is dit een natuurfenomeen dat één keer in duizend jaar voorkomt. Vandaag wordt nog een grote hoeveelheid neerslag verwacht, zodat de ramp nog erger kan worden.

Cockermouth
Vooral de situatie in Cockermouth blijft heel kritiek. Het Britse leger kon al een vijftigtal bewoners redden via het dak van hun huis, maar er zitten nog heel wat mensen vast. John Carlin, eigenaar van het Allerdale Court Hotel in Cockermouth, beschrijft de situatie. "Aan de voordeur van het hotel staat anderhalve meter water. Binnen staan we ook met onze voeten in het water. We kunnen elk moment geëvacueerd worden. De toestand is dramatisch. Het centrum van het dorp is helemaal onder water gelopen. In de straten zie je enkel reddingswerkers die tot aan hun middel in het water staan."

©Hln | Gewijzigd: 21 april 2017, 16:34 uur, door Joyce.s
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
20 november 2009, 11:41 uur | Bericht #56132














©BBC | Gewijzigd: 21 april 2017, 16:34 uur, door Joyce.s
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 november 2009, 12:27 uur | Bericht #56133
Toch niet zo'n hele oude seniele man die Piers Corbyn....
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
20 november 2009, 12:33 uur | Bericht #56135
Ja wadde seg, je zal het maar meemaken. Ik had gisteren ook al gezien dat er weeralarm code rood was, maar dit had ik niet verwacht.
Woonplaats: Raalte/Overijssel
Berichten: 1034
Lid sinds: 16 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 november 2009, 12:41 uur | Bericht #56136
best wel erstig

allways in the mood for some thunder and lightningTwitter Stevenwesselink

Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Sietse
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1772
Lid sinds: 10 sep. 2008
20 november 2009, 15:19 uur | Bericht #56143
Zeker heftig!
“There is no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.”Mijn Weerblog
PolderPS
Lid
Woonplaats: Emmeloord
Berichten: 872
Lid sinds: 8 jul. 2009
21 november 2009, 00:45 uur | Bericht #56170

Piers al met al is er toch nog het e.e.a. gebeurt afgelopen dagen, niet een echte superstorm of gevaarlijk tij, maar het weer in de regio was wel behoorlijk grillig in het afgegeven timeslot.

Volgende voorspellingen ga ik toch zeker weer volgen.
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
Woonplaats: Ternat, 15km W van Brussel (Belgie)
Berichten: 184
Lid sinds: 7 jul. 2009
21 november 2009, 09:08 uur | Bericht #56171
Man, man, wat een ellende daar.
Ik blijf er bij dat Piers wat geluk had, ik blijf zeer Piersceptisch.

By the way, Jan & medeweermannen, komt er geen 'onweerskansen' aan op zondag/maandag of zo?
Het zou een leuke strohalm zijn om ons aan vast te klampen in deze warme herfst (sorry voor de off-topic)

Jeroen
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
21 november 2009, 13:09 uur | Bericht #56184
Nieuwe regen onderweg naar Engeland

Inwoners van het Britse graafschap Cumbria houden hun hart vast voor een nieuwe lading zware buien. Na de overstromingen van donderdagnacht is het waterpeil gezakt, maar weerkundigen voorspellen nieuwe narigheid. De afgelopen dagen viel er zoveel regen dat veel plaatsen in Cumbria blank kwamen te staan. In hoog tempo liepen straten, spoorlijnen en huizen onder water. Ook viel de stroom uit.

De luchtmacht moest honderden mensen met helikopters uit hun huizen halen. Een politieman kwam om toen een brug instortte door het kolkende water.

©RTL4
Woonplaats: haarlem
Berichten: 1310
Lid sinds: 23 jun. 2009
21 november 2009, 16:13 uur | Bericht #56204
sorry dat ik dit post hoor op deze topic

maar ze verwachten voor morgen en overmorgen veel regen en onweer...klopt dat een beetje?

ik denk ik vraag het eventjes

groeten smoke !
Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
Woonplaats: Ternat, 15km W van Brussel (Belgie)
Berichten: 184
Lid sinds: 7 jul. 2009
21 november 2009, 16:26 uur | Bericht #56206
Citaat van smoke_soldier, zaterdag 21 november 2009, 16:13 uur sorry dat ik dit post hoor op deze topic

maar ze verwachten voor morgen en overmorgen veel regen en onweer...klopt dat een beetje?

ik denk ik vraag het eventjes

groeten smoke !

Hey Smok, ik zit met dezelfde vraag (zie 3 posts hierboven).
Voorlopig hullen onze weersvoorpsellingsgoden zich nog in een stoïcijns stilzwijgen. Daar kan echter gauw verandering in komen...

On-topic: Je ziet de buien in Cumbria momenteel op de buienradar. Terwijl we typen is het daar dus al opnieuw regen geblazen.
PolderPS
Lid
Woonplaats: Emmeloord
Berichten: 872
Lid sinds: 8 jul. 2009
21 november 2009, 16:36 uur | Bericht #56207
Citaat van continuousminer, zaterdag 21 november 2009, 16:26 uur Hey Smok, ik zit met dezelfde vraag (zie 3 posts hierboven).
Voorlopig hullen onze weersvoorpsellingsgoden zich nog in een stoïcijns stilzwijgen. Daar kan echter gauw verandering in komen...

On-topic: Je ziet de buien in Cumbria momenteel op de buienradar. Terwijl we typen is het daar dus al opnieuw regen geblazen.

Ja ik voorzie morgen ook een winderig (onweerderig) weertje, en heb dan maar vast een topicje geopend... | Gewijzigd: 21 november 2009, 16:36 uur, door PolderPS
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
Woonplaats: Ternat, 15km W van Brussel (Belgie)
Berichten: 184
Lid sinds: 7 jul. 2009
21 november 2009, 16:40 uur | Bericht #56209
Citaat van PolderPS, zaterdag 21 november 2009, 16:36 uur Ja ik voorzie morgen ook een winderig (onweerderig) weertje, en heb dan maar vast een topicje geopend...
Super! bedankt!
Jeroen
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
21 november 2009, 21:52 uur | Bericht #56242
Britse premier bezoekt overstroomd gebied

De Britse premier Gordon Brown heeft een bezoek gebracht aan het noorden van Engeland dat de afgelopen dagen door overstromingen is getroffen. Het noodweer heeft het leven geëist van een politieagent.



In de geschiedenis van het land is nog nooit eerder zo veel regen gevallen in zo korte tijd. In een etmaal is zo'n 314 millimeter neergekomen. Met name de stad Cockermouth in het graafschap Cumbria is onder water komen te staan. De Britse luchtmacht heeft met helikopters honderden bewoners gered uit het gebied.

Ook Ierland wordt geteisterd door hevige regenval. Rivieren treden buiten hun oevers, kustplaatsen dreigen overspoeld te worden door oprukkend zeewater. In Cork ontberen 18 duizend huishoudens stromend water. Door het noodweer is de hoofdpomp van het waterleidingbedrijf kapot. Naar verwachting is de pomp op z'n vroegst over een week gerepareerd. Voor zover bekend zijn er in Ierland geen slachtoffers gevallen.

©ANP | Gewijzigd: 21 april 2017, 16:34 uur, door Joyce.s
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
21 november 2009, 22:12 uur | Bericht #56244
Ierland kampt met hevige wateroverlast

De republiek Ierland heeft te maken met de ernstigste wateroverlast sinds mensenheugenis. Rivieren traden buiten hun oevers, waardoor landerijen en laag gelegen woonwijken overstroomden. Dat meldden media in Ierland zaterdag. In Cork, met circa 190.000 inwoners de tweede stad van het land, zitten 18.000 huishoudens zonder watervoorziening doordat een pompstation onder water kwam te staan.

Volgens de autoriteiten kan het een week duren voordat de machines zijn gerepareerd en de inwoners van de stad in het zuiden van het land weer beschikken over drinkwater.

800 jaar
''We hebben te horen gekregen dat dit iets is dat eens in de 800 jaar gebeurt'', zei minister John Gormley van Milieu tegen het publieke radiostation RTE na een rondgang langs de zwaarst getroffen gebieden. Doden en gewonden waren tot nog toe niet te betreuren als gevolg van het noodweer.

© ANP
PolderPS
Lid
Woonplaats: Emmeloord
Berichten: 872
Lid sinds: 8 jul. 2009
22 november 2009, 00:22 uur | Bericht #56251
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zaterdag 21 november 2009, 22:12 uur Ierland kampt met hevige wateroverlast
Zou het net posten, maar je was al weer eerder. Wij komen er goed af, woon 3m onder NAP, lijkt me niet leuk.
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
22 november 2009, 10:15 uur | Bericht #56261
Nog meer wind en regen in Ierland

Afgelopen vrijdag kondigden we het noodweer al aan voor de Britse Eilanden. Inmiddels zijn de overstromingen en problemen een feit. Er komt echter nog meer slecht weer aan. De afgelopen 24 uur was het bar en boos in Ierland en het westen van Groot-Brittannië. Niet alleen viel er weer flink wat regen, het waaide daarbij ook nog eens stevig. Met name in Ierland stond van tijd tot tijd een storm, 9 Bft.

Maar het wordt helaas nog erger. Vandaag gaat de wind verder toenemen tot een zware, en misschien wel zeer zware storm, 10 tot 11 Bft. Bij deze windkracht krijgen alles en iedereen het moeilijk, zeker als er nu al sprake is van ondergelopen gebieden.



De vele wind gaat samen met forse buien zodat in veel regio's nog 20 tot 50 mm regen gaat vallen. Hetzelfde geldt voor Wales, het noordwesten van Engeland en het westen van Schotland. De regen is te volgen via de Europese radarbeelden. Morgen wordt het tijdelijk wat beter weer. De wind neemt behoorlijk in kracht af en ook de regen is wat minder zwaar. Droog wordt het echter niet en het zuiden van Ierland en zuiden van Engeland krijgen toch nog 10 tot 30 mm aan regen te verwerken.

Dinsdag ontwikkelt zich op de Atlantische Oceaan weer een nieuwe stormdepressie. Deze volgt vrijwel dezelfde route als die van vandaag en zal dus net ten noorden van Ierland naar Schotland trekken. Dat betekent dat de Ierse westkust opnieuw erg veel wind te verwerken krijgt. De huidige berekeningen gaan uit van een zware tot zeer zware storm, 10 tot 11 Bft, waarbij in het binnenland zeer zware windstoten voorkomen. Verder gaat de depressie uiteraard samen met opnieuw flink wat regen.



De Britse weerdienst heeft een samenvatting geschreven over het noodweer van afgelopen donderdag en vrijdag. Hiernaast is de extreme regenval nog een keer te zien. Binnen een periode van 48 uur is er op sommige plaatsen in Cumbria tussen de 300 en 370 mm gevallen. Dat staat gelijk aan 30 tot 37 cm water per vierkante meter. Een ongekende hoeveelheid. Normaal valt er zo'n 100 tot 200 mm in de hele maand. Zowel de Ierse als de Britse weerdienst hebben op dit moment waarschuwingen uitstaan voor gevaarlijk weer.

©Weerplaza
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 86 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 86, lezen 9 mensen het topic "Berichtgeving aardbevingen Noord Nederland ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden