Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor St. Louis, MO.

31 Oct 2024 08:45:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor St. Louis, MO; St. Louis City, MO.

31 Oct 2024 08:45:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor St. Charles, MO; St. Louis, MO; St. Louis City, MO.

31 Oct 2024 08:39:41

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor St. Charles, MO; St. Louis, MO.

31 Oct 2024 08:27:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, MO; St. Charles, MO; St. Louis, MO; St. Louis City, MO.

31 Oct 2024 08:17:16

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Franklin, MO.

31 Oct 2024 08:04:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Douglas, MO; Ozark, MO; Taney, MO.

31 Oct 2024 08:03:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, MO.

31 Oct 2024 07:53:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Franklin, MO; Warren, MO.

31 Oct 2024 07:48:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, MO; Gasconade, MO.

31 Oct 2024 07:43:01

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Washington, AR.

31 Oct 2024 06:46:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Barton, MO; Dade, MO; Jasper, MO; Lawrence, MO; Newton, MO.

31 Oct 2024 04:55:31

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Newton, MO.

31 Oct 2024 04:55:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ottawa, OK.

31 Oct 2024 04:55:30

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Ottawa, OK.

31 Oct 2024 04:55:30
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
11 december 2009, 12:39 uur | Bericht #58922
Volgens de laatste berekeningen krijgen aan het einde van woensdag en donderdag overdag sneeuw

1.png
2.png
3.png
4.png
5.png
6.png
7.png
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 december 2009, 13:15 uur | Bericht #58932
Looking good! (Voor nu dan) | Gewijzigd: 11 december 2009, 13:16 uur, door BjornOnweer
Groetjes Bjorn

Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Waarom deze advertentie?
blackjack
Lid
11 december 2009, 13:16 uur | Bericht #58933
hai allemaal ik ben nieuw hier,woon in zeeland en hoop op sneeuw en ijs voor mn 3 kids.
alleen zie zoveel verschil in de kaartjes en bij het knmi geven ze amper vorst af.
beetje gek allemaal!
blackjack
Lid
11 december 2009, 13:18 uur | Bericht #58935
zo ik had per ongelijk de kaarten van de vorige er bij geplakt was niet de bedoeling.
sorry!
jewaitit
Lid
11 december 2009, 13:22 uur | Bericht #58937
Citaat van scull, vrijdag 11 december 2009, 13:18 uur zo ik had per ongelijk de kaarten van de vorige er bij geplakt was niet de bedoeling.
sorry!

Het KNMI is meestal negatiever dan de rest. Ze zijn bang voor negatieve reacties van Nederland zoals met het onweer-complex van afgelopen zomer. Toen kregen ze van bijna heel nederland negatieve berichten omdat het best wel meeviel. Ze willen geen vals alarm geven. Daarom wachten ze het meestal nog even af met verre weerberichten geven.

gr Jewaitit
11 december 2009, 13:26 uur | Bericht #58938
Citaat van scull, vrijdag 11 december 2009, 13:18 uur zo ik had per ongelijk de kaarten van de vorige er bij geplakt was niet de bedoeling.
sorry!

Welkom bij onweer-online, er zit inderdaad nogal wat verschil tussen de verschillende weersites.

Geeft trouwens niks hoor dat je de kaartjes nog een keer liet zien
blackjack
Lid
11 december 2009, 13:27 uur | Bericht #58939
oo vandaar,flauw hoor.
iedereen hoopt toch op een strenge winter met veel sneeuw!!
we gaan morgen in ieder geval wel om moonboods lekker warm mocht t toch koud worden en lekker gaan sneeuwen.
in zeeland zal t wel weer t minst zijn zoals gewoonlijk.
maar ik hoop flink sneeuw en kou!
Anne.
Lid
11 december 2009, 13:28 uur | Bericht #58941
Je had na die vorige run geen nieuwe run moeten laten zien, nu wordt iedereen weer sceptisch. Het is wel grappig om te zien hoe iedereen opfleurt na een goede run en helemaal 'down' wordt na een wat slechtere run.
Ik hoop, zoals ik al echt ontzettend vaak heb gezegd, dat het flink gaat sneeuwen volgende week. Eindelijk weer sneeuwgevechten, sneeuwpoppen en sneeuwengels.. dat is echt alweer 4 jaar geleden ofzo (als het niet meer is).

Die winter dat de Noordzee bevroren was, was inderdaad die van '63-'64. Mijn vader vertelde erover. Toen heeft hij nog op het ijs gestaan in Scheveningen. Ik ben zo benieuwd naar deze winter. Wie weet brengen de komende maanden nog een hoop lage temperaturen en veuuul sneeuw met zich mee!

Het is nu trouwens al dik 2 graden kouder dan gisteren. Het is wel absurd hoe snel het afkoelt als er een noorderwind staat!
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 december 2009, 13:30 uur | Bericht #58942
Ik weet ook niet meer wat ik moet geloven hoor ...

Maja zoals veel mensen hoop ik ook dat er een dik pak sneeuw komt met veel schaatsplezier

En Scull stel jezelf even voor op het forum

Grtz. steven
allways in the mood for some thunder and lightningTwitter Stevenwesselink

Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Tyshane
Lid
11 december 2009, 13:33 uur | Bericht #58934
Citaat van Anne., vrijdag 11 december 2009, 13:28 uur Je had na die vorige run geen nieuwe run moeten laten zien, nu wordt iedereen weer sceptisch. Het is wel grappig om te zien hoe iedereen opfleurt na een goede run en helemaal 'down' wordt na een wat slechtere run.
Ik hoop, zoals ik al echt ontzettend vaak heb gezegd, dat het flink gaat sneeuwen volgende week. Eindelijk weer sneeuwgevechten, sneeuwpoppen en sneeuwengels.. dat is echt alweer 4 jaar geleden ofzo (als het niet meer is).

Haha, lol, hier dus ook. Bij de ene run word ik enorm blij en bij de volgende zit ik weer enorm te balen. Kan daar zo teleurgesteld door raken. Ik heb namelijk ook enorme zin in een winterse tijd. Ook zo gezellig in die kersttijd, maakt het hele plaatje compleet!

We houden de moed erin!
11 december 2009, 13:35 uur | Bericht #58946
Woensdag en donderdag kans op ijzel bij temperaturen rond 2 graden

1.JPG
2.JPG
blackjack
Lid
11 december 2009, 13:36 uur | Bericht #58947
ha jah zal me eff voorstellen.
doe t hier wand kan geen voorstel regel vinden.
ik ben jacqueline 26,jaar en moeder van 3 kleine kids.
ben al zeer lang in t weer geintreseert en hou van extreem weer zoalng t geen slachtoffers maakt.
zeker sneeuw en ijs vind ik supper lekker weer eff kind zijn.
ook storm kan ik wel waarderen als ik lekker binnen ben dan.
en mn naam scull slaat nergens op maar weet nog niet presies hoe ik alles moet invullen ben geen komputter held het heeft 6 pogingen geduurt wilde mn regestratie lukken,vandaar!
Zippy79
Lid
11 december 2009, 13:38 uur | Bericht #58948
Geweldig om te zien dat eigenlijk niemand weet hoe koud het gaat worden . De kaarten zien er in iedergeval goed uit. Ik ben allang blij dat het nu toch echt een "beetje" winter gaat worden.
Zie je in april meeuwen dan gaat het in augustus sneeuwen.
11 december 2009, 13:39 uur | Bericht #58949
Europese kou-inval

Dat het kouder wordt zal veel mensen niet zijn ontgaan. Afgelopen tijd hadden we in een groot deel van Europa continu te maken met een zuidwestelijke wind die vanaf de Atlantische Oceaan waaide en die zeer zachte lucht vanuit de buurt van de Azoren aanvoerde. De temperaturen lagen daardoor ruim boven de geldende norm voor deze tijd van het jaar met tot vandaag vrijwel dagelijks middagtemperaturen in de dubbele cijfers. Afgelopen nacht is de wind echter naar het koude noordoosten gedraaid door een flink hogedrukgebied dat zich boven een deel van de Britse eilanden, de noordelijke Noordzee en het zuiden van Noorwegen nestelde en daarmee wordt koude lucht vanuit het Poolgebied een groot deel van Europa ingeblazen.

Het zit al een tijdlang in de weerkaarten en vrijwel alle weermodellen zijn het ermee eens: koude lucht arriveert dit weekend in Europa. De temperatuur op ongeveer 5 kilometer hoogte, ofwel het 500 hPa vlak, daalt op sommige plaatsen binnen het continent naar -30 graden, maar ook aan de grond koelt de lucht behoorlijk af.

Op de weerkaarten van het Europese weermodel ECMWF (overigens gratis te bekijken via deze website) zien we maandag boven de Britse eilanden een hogedrukgebied liggen en kou die daar rondom heen, vanuit Scandinavie, Europa wordt ingeblazen.

De bijbehorende temperaturen liggen voor een groot deel van het Europese continent onder of rondom nul. De blauwe en paarse delen zijn temperaturen onder het vriespunt.

Nederland
In ons eigen land komt het kwik in de thermometer na het weekend niet meer hoger uit dan 2 graden boven nul. Op de Waddeneilanden is het iets minder koud, omdat het relatief nog warme zeewater, zo’n 10 graden, nog invloed uitoefent. Maandag draait de wind echter naar het oosten en dan waait de lucht dus van over het land, een continentale wind. De koude lucht bereikt dan ook de kustgebieden en ook daar komt het kwik overdag dan amper boven het vriespunt uit.

Centraal Europa
Het wordt echter niet alleen koud in ons eigen land, iets ten oosten, maar ook ten zuiden van ons stroomt nog koudere lucht binnen en daar komt de temperatuur overdag vaak niet meer boven nul uit. In Scandinavië is het al een paar weken winters met middagtemperaturen rond het vriespunt en die kou wordt dit weekend rondom dat hogedrukgebied waar we eerder over spraken Europa ingeblazen. Als eerste arriveert de kou in Polen, Tsjechië en Roemenie, en breidt zich dan zondag verder uit richting Duitsland, de Alpenlanden tot in het noordwesten van Spanje.

Vooral in de berggebieden gaat de komende dagen sneeuw vallen. Ook de noordelijke Alpen zijn opnieuw aan de beurt.

Vochtige lucht
De aangevoerde lucht is niet alleen koud, maar tegelijkertijd ook erg vochtig. Er zijn dus boven een groot deel van Europa uitgestrekte wolkenvelden aanwezig en deze zijn geregeld dik genoeg om er neerslag uit te laten vallen. En u raadt het natuurlijk al, met dit soort temperaturen zal dat veelal in de vorm van sneeuw zijn. Vooral in de berggebieden wordt dit weekend een verse sneeuwlaag verwacht en veel pistes zijn dan ook al open. Vooral in de zuidelijke Alpen is de afgelopen tijd op veel plaatsen al een sneeuwlaag van 1 tot 2 meter ontstaan, maar komend weekend komen ook de noordelijke delen van de Alpen aan de beurt. In de wat vlakkere delen van Europa zal het voornamelijk motsneeuw zijn die valt. Dit is de koude variant van motregen. Net als bij motregen zijn de vlokjes heel erg klein.

Bron: Meteo Consult
11 december 2009, 13:40 uur | Bericht #58950
Wel of geen sneeuw op komst?

Zondag wordt het maximaal 3 graden in het oosten, tot 5 graden aan zee. De dag verloopt bewolkt en overwegend droog. Later op de dag kan er in de kustgebieden een winters buitje voorkomen.

De dagen daarna blijft het koud en hebben we te maken met vorst in de nachten. Overdag komt het kwik enkele graden boven het vriespunt uit. Daarnaast is er kans op kleine hoeveelheden sneeuw....winters dus.

© Weeronline
Imrich
Lid
11 december 2009, 13:42 uur | Bericht #58951
Meteoalarm geeft en sneeuw waarschuwing voor Duitsland net over de grens bij Groningen. De hoeveelheid zal minder dan 5 cm zijn maar toch er valt sneeuw.
11 december 2009, 13:45 uur | Bericht #58952
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, vrijdag 11 december 2009, 13:39 uur Europese kou-inval

Bron: Meteo Consult[/sub]

Mmmm, interessant dat weernieuws van Meteo Consult, alleen de verwachtingen van hun laten de temperatuur toch echt flink boven 0 uitkomen

De Bilt:
1.JPG
2.JPG
11 december 2009, 13:51 uur | Bericht #58953
Kans op witte Kerst is 6 procent

Volgende week begint het een beetje te winteren. Vanaf maandag komt de temperatuur 's nachts onder de nul graden. Overdag blijft het waarschijnlijk niet vriezen. De kou gaat gepaard met wat lichte sneeuw. Een kwakkelend begin van winter noemde een woordvoerder van het KNMI het vrijdag. Op korte termijn verwacht hij geen flinke vorstperiode. Over een witte kerst wil hij het al helemaal niet hebben.

De inval van de vorst hebben we te danken aan een krachtig hogedrukgebied boven Scandinavië. De overgang naar het winterweer zullen we wel gaan merken. Dat komt omdat het weerinstituut in staat is door een nieuwe methode de gevoelstemperatuur preciezer door te geven. Door de wind kan het veel kouder aanvoelen dan de thermometer aangeeft. ''De afgelopen dagen was het behoorlijk zacht, dus het verschil gaan we echt voelen.'' De kans op een witte Kerstmis is ongeveer 6 procent. ''Ik ga dus niet zover om nu al een witte kerst te voorspellen.''

©AD
11 december 2009, 14:03 uur | Bericht #58955
KNMI verwacht bescheiden winterweer

Volgende week begint het een beetje te winteren. Vanaf maandag komt de temperatuur 's nachts onder de nul graden. Overdag blijft het waarschijnlijk niet vriezen. De kou gaat gepaard met wat lichte sneeuw. Een kwakkelend begin van winter noemde een woordvoerder van het KNMI het vrijdag. Op korte termijn verwacht hij geen flinke vorstperiode. Over een witte kerst wil hij het al helemaal niet hebben.

De inval van de vorst hebben we te danken aan een krachtig hogedrukgebied boven Scandinavië. De overgang naar het winterweer zullen we wel gaan merken. Dat komt omdat het weerinstituut in staat is door een nieuwe methode de gevoelstemperatuur preciezer door te geven.

Door de wind kan het veel kouder aanvoelen dan de thermometer aangeeft. ''De afgelopen dagen was het behoorlijk zacht, dus het verschil gaan we echt voelen.'' De kans op een witte Kerstmis is ongeveer 6 procent. ''Ik ga dus niet zover om nu al een witte kerst te voorspellen.''

©Nu.nl
vlerk00
Lid
11 december 2009, 14:05 uur | Bericht #58956
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, vrijdag 11 december 2009, 14:03 uur KNMI verwacht bescheiden winterweer

De inval van de vorst hebben we te danken aan een krachtig hogedrukgebied boven Scandinavië. De overgang naar het winterweer zullen we wel gaan merken. Dat komt omdat het weerinstituut in staat is door een nieuwe methode de gevoelstemperatuur preciezer door te geven.

Door de wind kan het veel kouder aanvoelen dan de thermometer aangeeft. ''De afgelopen dagen was het behoorlijk zacht, dus het verschil gaan we echt voelen.'' De kans op een witte Kerstmis is ongeveer 6 procent. ''Ik ga dus niet zover om nu al een witte kerst te voorspellen.''

©Nu.nl

Wat een saaie man deze woordvoerder.
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.879 topics, welke bij elkaar 448.468 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 78 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 78, lezen 6 mensen het topic "Aardbeving van M=9.0 treft Japan op 11-03-2011".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden