Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, AR; Crawford, AR; Washington, AR; Adair, OK; Haskell, OK; Le Flore, OK; Sequoyah, OK.

26 Apr 2024 15:23:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Latimer, OK; Pittsburg, OK; Pushmataha, OK.

26 Apr 2024 15:12:50

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, AR; Crawford, AR; Washington, AR; Adair, OK; Cherokee, OK; Haskell, OK; Le Flore, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK; Sequoyah, OK.

26 Apr 2024 15:12:50

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Haskell, OK; Latimer, OK; Le Flore, OK; Pushmataha, OK.

26 Apr 2024 14:46:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carter, OK; Johnston, OK; Murray, OK.

26 Apr 2024 14:36:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Craig, OK; Delaware, OK; Mayes, OK; Nowata, OK; Rogers, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 14:25:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK.

26 Apr 2024 14:13:10

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Haskell, OK; Latimer, OK; Pittsburg, OK; Pushmataha, OK.

26 Apr 2024 14:10:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adair, OK; Cherokee, OK; Haskell, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK; Pittsburg, OK; Sequoyah, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 14:10:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Haskell, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK; Pittsburg, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 14:00:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Craig, OK; Delaware, OK; Mayes, OK; Nowata, OK; Rogers, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK; Washington, OK.

26 Apr 2024 14:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hughes, OK.

26 Apr 2024 13:48:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK.

26 Apr 2024 13:40:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Haskell, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK; Okmulgee, OK; Pittsburg, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 13:35:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Coal, OK.

26 Apr 2024 13:35:17
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Imrich
Lid
Woonplaats: Deventer Overijssel
Berichten: 904
Lid sinds: 1 feb. 2008
6 december 2009, 22:15 uur | Bericht #57954
Weermensen moet je nu even niet vertrouwen. Niet dat ze het niet kunnen maar o wat zijn ze bang om op hun bekkie te gaan. Het risico dat ze het fout hebben is gewoon veel te groot en achter af is het makkelijk kletsen in de trend van "dit zagen we niet aan komen".

Het probleem is namelijk dat je niet precies kunt voorspellen wat er komt. Goed misschien niet de orkaan maar wat wel. De pessimist hier zo zegt er gebeurt niks. Nou die heeft het dus op voorhand mis. Want zo en lagedruk gebied gaat ook zijn invloed hier laten gelden. Maar welke manier, veel wind? regen? of erg veel sneeuw? De weermensen weten het niet en als ze het al weten durven ze het niet te zeggen om het risico op chaos zoals eerder is voor gekomen te vermijden.

Woensdag avond weten we meer en donderdag avond kan elke weervoorspeller tot 75% nauwkeurig zeggen wat voor weer we hebben gehad.

Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 747
Lid sinds: 7 aug. 2006
6 december 2009, 22:25 uur | Bericht #57955
Citaat van Sietse, zondag 6 december 2009, 21:37 uur Omdat het gewoon niks meer is...

ik vond het op de animatie hard genoeg draaien om het nog wel op te noemen ook al is het niks meer op dit moment.
Firstwing
Waarom deze advertentie?
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 december 2009, 22:38 uur | Bericht #57959
Citaat van Imrich, zondag 6 december 2009, 22:15 uur Weermensen moet je nu even niet vertrouwen. Niet dat ze het niet kunnen maar o wat zijn ze bang om op hun bekkie te gaan. Het risico dat ze het fout hebben is gewoon veel te groot en achter af is het makkelijk kletsen in de trend van "dit zagen we niet aan komen".

Het probleem is namelijk dat je niet precies kunt voorspellen wat er komt. Goed misschien niet de orkaan maar wat wel. De pessimist hier zo zegt er gebeurt niks. Nou die heeft het dus op voorhand mis. Want zo en lagedruk gebied gaat ook zijn invloed hier laten gelden. Maar welke manier, veel wind? regen? of erg veel sneeuw? De weermensen weten het niet en als ze het al weten durven ze het niet te zeggen om het risico op chaos zoals eerder is voor gekomen te vermijden.

Woensdag avond weten we meer en donderdag avond kan elke weervoorspeller tot 75% nauwkeurig zeggen wat voor weer we hebben gehad.


Precies! Het probleem is dat verantwoordelijke weerorganen niks durven te zeggen omdat mensen te snel bekritiseren. Als het KNMI een weeralarm afgeeft dat achteraf niet helemaal nodig was geweest komt er meteen uit alle hoeken kritiek, terwijl die kritiek nog veel harder en terechter was geweest als ze geen alarm af hadden gegeven en het was wel nodig geweest. De mensen die dan met de beschuldigende vinger gaan wijzen hebben vaak echter zelf geen idee van hoe weersvoorspellingen werken en snappen ook niet dat de weerkaarten in zo'n geval een bedreigende situatie opleverde.

Als iemand op tv verkondigt dat er een orkaan aan zit te komen en het gebeurt niet maar er zijn wel allerlei voorbereidingen getroffen, dan gaat er weer iemand de kosten berekenen van dat alles en vervolgens met de beschuldigende vinger wijzen. En dat is dus de grootste onzin.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
pvd
Lid
Woonplaats:
Berichten: 36
Lid sinds: 5 dec. 2009
6 december 2009, 23:02 uur | Bericht #57962
Tja, als ze bang zijn om fouten te maken kunnen ze het weer nieuws net zo goed achterwege laten toch?
jillrob
Lid
Woonplaats: Diksmuide
Berichten: 195
Lid sinds: 12 aug. 2008
6 december 2009, 23:37 uur | Bericht #57965
Citaat van pvd, zondag 6 december 2009, 23:02 uur Tja, als ze bang zijn om fouten te maken kunnen ze het weer nieuws net zo goed achterwege laten toch?

ik denk da wij hier in de Westhoel(Belgie) daar alvast mee kunnen over spreken !

De laatste dagen krijgen we meer regen dan voorspeld ! Soms hevige buien die héél lang aanhouden en eerder op een regenzone lijken...kluster buien of hoe noem je zoiets ? !
Imrich
Lid
Woonplaats: Deventer Overijssel
Berichten: 904
Lid sinds: 1 feb. 2008
7 december 2009, 09:19 uur | Bericht #57986
Citaat van Rob Belg, zondag 6 december 2009, 23:37 uur ik denk da wij hier in de Westhoel(Belgie) daar alvast mee kunnen over spreken !

De laatste dagen krijgen we meer regen dan voorspeld ! Soms hevige buien die héél lang aanhouden en eerder op een regenzone lijken...kluster buien of hoe noem je zoiets ? !


Het ligt toch wel iets genuanceerder dan dat. Je moet niet vergeten dat 80% van de mensen niks van weer weten dan wat ze voorspeld worden. Weermensen zoeken en balans tussen de verschillende scenario waarbij ze zo goed mogelijk proberen te vertellen wat ze VERWACHTEN wat er gaat gebeuren.
Zo als het voorbeeld hier boven kan ik bedenken dat iemand heeft gezegd dat het veel gaat regenen. Maar dan krijg je dus de vraag wat veel is. 15 mm? 25mm? of en halve meter? De voorspeller weet het niet dus gaat er tussen in zitten en gebruikt het woord veel of misschien wel langdurig.

Ik weet zeker dat als de weerpersoon in kwestie had gezegd dat er 20 tot 50 mm regen kon vallen iedereen in paniek was vooral om dat er al zo veel water is gevallen de laatste maand.

Om nu de orkaan er maar weer bij te halen want daar gaat het om. Net op RTL7 het weer spraken ze van en zuiden wind en regen voor woensdag en donderdag verder niks bijzonders.
Morgen (dinsdag dus) zullen ze voorzichtig beginnen met aan trekkende wind en veel regen. Woensdag zullen ze praten over wind kracht 6 langs de kust en 3 land inwaarts met kans op veel regen en lokaal en vlok natte sneeuw.

Op deze manier dekken ze zich zelf in, aan de ene kant waarschuwen ze voor storm en aan de andere kant gaan ze zeker niet overdrijven. Later op vrijdag komen ze met het verhaal dat de storm (kracht 9 tot 10) onverwachts harder aan kwam dan gedacht en dat ze helaas niet konden zien aan komen dat de sneeuw niet nat maar droog zou zijn en in de plaats van regen kwam. Tenslotte is het weer onvoorspelbaar.

Het voordeel van deze site is dat niet alleen wordt verteld wat er kan gebeuren maar dat je er ook meteen wat van leert. Want je krijgt iets meer inzicht in wat het weer doen en ook krijg je en idee van wat weermensen doen om aan het weer praatje te doen. Want wat hier gebeurt is eigenlijk ruw weg het zelfde als wat weer mensen doen. Kijken wat de modellen zeggen en er en verhaal bij bedenken.

Alleen hier hoeft men niet aan 16 miljoen Nederlanders te denken.

Wat je zeker niet moet vergeten (zo ik eerder ook al zei) het weer systeem zo als het er nu ligt komt onze kant op, wat het gaat doen is afwachten. Dit kan en windkracht 10 zijn maar ook 12 of 6, veel regen maar ook 30 cm sneeuw is mogelijk.
Niemand weet wat het gaat worden je kunt alleen maar gokken. Pas als het systeem er is weet je wat het ons gaat brengen.
Het enige wat je kunt doen is op het forum kijken en de weer berichten in de gaten houden en je gezonde verstand gebruiken.
kehdra
Lid
Woonplaats:
Berichten: 7
Lid sinds: 4 dec. 2009
7 december 2009, 09:45 uur | Bericht #57990
En en en?
Hoe staat het ervoor?
Paarden buiten laten, of naar binnen halen? | Gewijzigd: 7 december 2009, 09:50 uur, door kehdra
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1726
Lid sinds: 8 nov. 2009
7 december 2009, 12:32 uur | Bericht #58009
De wind zal niet echt aanwezig zijn de komende dagen, aan de kust hooguit windkracht 5 á 6.

BeNeLux_2009120706_wind10m_30.png

BeNeLux_2009120706_wind10m_54.png

BeNeLux_2009120706_wind10m_78.png

BeNeLux_2009120706_wind10m_102.png
meerweer
Lid
Woonplaats: Tongeren (B)
Berichten: 241
Lid sinds: 4 dec. 2009
7 december 2009, 13:02 uur | Bericht #58014
Citaat van Imrich, maandag 7 december 2009, 9:19 uur Wat je zeker niet moet vergeten (zo ik eerder ook al zei) het weer systeem zo als het er nu ligt komt onze kant op, wat het gaat doen is afwachten. Dit kan en windkracht 10 zijn maar ook 12 of 6, veel regen maar ook 30 cm sneeuw is mogelijk.
Niemand weet wat het gaat worden je kunt alleen maar gokken. Pas als het systeem er is weet je wat het ons gaat brengen.
Het enige wat je kunt doen is op het forum kijken en de weer berichten in de gaten houden en je gezonde verstand gebruiken.


Letterlijk genomen komt het onze kant op, ja. Namelijk het beweegt zich aanvankelijk oostwaarts op de atlantische oceaan (dus dat is onze kant op).

Dat is dan ook alles. Geen enkel model maakt dit systeem bepalend voor ons weer, dus logisch dat de zogenaamde weerinstituten niet meenemen in hun voorspelling...
pvd
Lid
Woonplaats:
Berichten: 36
Lid sinds: 5 dec. 2009
7 december 2009, 19:11 uur | Bericht #58077
Heb netjes antwoord terug van de KNMI

Geachte heer of mevr ........

Volgens de weermodellen waar wij bij het KNMI gebruik van maken zijn er geen aanwijzingen voor een "orkaan" op 8 december, zoals het bericht op deze site suggereert. Volgens onze verwachtingen "komt de wind meest uit westelijke richtingen en is zwak tot matig, rond kracht 3".
Met vriendelijke groet

Harry Geurts
persvoorlichter KNMI

Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
7 december 2009, 21:08 uur | Bericht #58091
Citaat van pvd, maandag 7 december 2009, 19:11 uur Heb netjes antwoord terug van de KNMI

Geachte heer of mevr ........

Volgens de weermodellen waar wij bij het KNMI gebruik van maken zijn er geen aanwijzingen voor een "orkaan" op 8 december, zoals het bericht op deze site suggereert. Volgens onze verwachtingen "komt de wind meest uit westelijke richtingen en is zwak tot matig, rond kracht 3".
Met vriendelijke groet

Harry Geurts
persvoorlichter KNMI



Dan mogen ze daar ook eens beter gaan lezen want er staat toch duidelijk: En de ontwikkeling die het GFS model (Global Forecast System - Amerika) momenteel berekent, lijkt op een dramatische ontwikkeling. Tevens wordt her in het bericht ook niet gezegd dat wij er mee te maken krijgen op 8 december want er staat: Op maandag en dinsdag daalt de druk in het westen van Schotland met 40 hPa. De grafiek toont de GFS prognose kaart voor dinsdag, 8 december.Om op voorhand te zeggen dat het Europese weer geen ondersteuning biedt aan een orkaan, laten wij u een impasse zien van de voorspelling op 8 december Met een grote nadruk op voorspelling op 8 december.

Ook vind ik het raar dat ze helemaal niets over die kou inval hebben gezegd die na het passeren van die depressie zou komen. Nu blijkt wel (hoe dat de kaarten er nu voor staan) dat wetter.de gewoon gelijk heeft.
Mr C
Lid
Woonplaats:
Berichten: 98
Lid sinds: 22 jul. 2009
7 december 2009, 21:33 uur | Bericht #58095
hoe hoog denken jullie dat de golf dan wordt?
Sietse
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1772
Lid sinds: 10 sep. 2008
7 december 2009, 22:02 uur | Bericht #58100
Citaat van Mr C, maandag 7 december 2009, 21:33 uur hoe hoog denken jullie dat de golf dan wordt?

Allereerst welkom op Onweer-Online!
Wat bedoel je precies met golf?
“There is no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.”Mijn Weerblog
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 december 2009, 22:23 uur | Bericht #58102
misschien houdt hij van surfen
met vriendelijke groet,

Marcel
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1726
Lid sinds: 8 nov. 2009
7 december 2009, 22:32 uur | Bericht #58104
Citaat van Mr C, maandag 7 december 2009, 21:33 uur hoe hoog denken jullie dat de golf dan wordt?

Ik denk dat je je vraag hier wilde stellen:
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=15277

;)
Woonplaats: 's-Gravenzande
Berichten: 1684
Lid sinds: 11 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 december 2009, 22:48 uur | Bericht #58108
@ Jan,

Laten we niet vergeten dat het morgen al de 8ste is. En ik zie nogsteeds weinig waarvan ik zeg nou dat kan het zijn.

Groetjes Bjorn


Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
7 december 2009, 22:53 uur | Bericht #58111
Citaat van BjornOnweer, maandag 7 december 2009, 22:48 uur @ Jan,

Laten we niet vergeten dat het morgen al de 8ste is. En ik zie nogsteeds weinig waarvan ik zeg nou dat kan het zijn.


Lees het verhaal eens goed door

Woonplaats: 's-Gravenzande
Berichten: 1684
Lid sinds: 11 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 december 2009, 23:18 uur | Bericht #58120
Bedankt Jan nu snap en begrijp ik het
Groetjes Bjorn


Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Mr C
Lid
Woonplaats:
Berichten: 98
Lid sinds: 22 jul. 2009
7 december 2009, 23:34 uur | Bericht #58123
Nee ik zit hier wel goed

en nee ik houd niet van surfen/het staat me ook niet tegen, ik doe het gewoon niet.

Ik wou even reageren op het topic in dit forum. Ik ben hier nu een tijdje aan het rondkijken op zoek naar betere voorspellende kaarten en metingen etc en zo lees ik dan wel eens wat topics hier. Zo ook deze. Wat mij opviel was natuurlijk het begin: (geen idee hoe je moet quoten dus vergeef me)

waarin ene stef-c (geen familie overigens ©), ene Jan (mod) en de overige participanten de volgende discussie hebben

Stef-C: (reageerd op Jan)
(jan van ooijen @ Dec 4 2009, 14:46)
Ik neem aan dat een gewaardeerd Duitse meteorologie site niet alles uit zijn duim gaat zuigen!!


denk je nou heus dat de knmi zoiets voor de mensen zou gaan verzwijgen?
ik zie het niet gebeuren dat ze de weersvoorspellingen ineens gaan aanpassen.
dinsdag is het 8 december en voor die dag staat gewoon herfstachtig weer voorspeld.
als er een storm in aantocht was dan stond dat wel vermeld op de site van het knmi.
ik vertrouw eerder op een instantie die ik wel ken, het knmi, dan een site die ik niet ken, hoe gewaardeerd die ook mag zijn.ook weersites in Engeland, België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk en Schotland geven geen bijzondere weersberichten voor de komende 7 dagen.ten tweede: bij het bericht aan het begin van deze topic staat nergens vermeld dat het van een duitse meteorologische site komt, laat staan dat er een link bij staat.

dus laat maar eens zien.
ik ben benieuwd.


sowieso, Jan, het kopje Gevaarlijke orkaan in aantocht? met een vraagteken zegt mij al genoeg.
het woordje gevaarlijke zou daar rustig weggelaten kunnen worden want wanneer is een orkaan niet gevaarlijk?

Dit bericht is bewerkt door stef-c: Dec 4 2009, 15:04


Hmm ok beetje jong en kort door de bocht, maar ok linkje sturen (stond ook niet in het bericht waar stef op reageerde)
en even melden dat ie het vraagteken snapt (is een belangrijke!) en klaar.

Maar nee:

jan,

Kijk maar eens goed op wetter.de.

Ga dan oordelen.

Het KNMI heeft er al vaker naast gezeten en als ik mijn mening mag geven is de Duitse weerdienst stukke beter dan de Nederlandse.
Waarschijnlijk ben je 25/26 mei van dit jaar ook al vergeten...
Toen hoorde je het KNMI toch ook niet terwijl onweer-online, Duitse en de Belgische weerdiensten er later in de middag melding van maakte.
Nee wat deed het KNMI toen? Juist kans op enkele buien aan de kust dus of we blindelings op het KNMI moeten gaan vertrouwen is bij mij de vraag!


Nou ook niet echt genuanceerd dacht ik zo.... Hahaha


stef-c


ik herhaal:
ook weersites in Engeland, België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk en Schotland geven geen bijzondere weersberichten voor de komende 7 dagen. op wetter.de staat voor dinsdag 8 december het volgende kaartje:

[i] nu ff niet.


waar zie jij orkaan, sneeuw en -10? en btw, 25/26 mei was er geen sprake van een orkaan, -10, sneeuw. dus die vergelijking gaat in mijn ogen niet op.
volgens mij is dit van jou gewoon een sensatieverhaal om zoveel mogelijk mensen naar deze site te trekken, en dat valt me behoorlijk van jou tegen. het ging om de betreffende weer voorspellende instantie toch .... en geen sneeuw met wind ( appels en peren ) vergelijken.....[/i]

De beste toepassing van kennis is nog altijd het delen ervan. Aangezien deze jongen wel een kwantiteit van info heeft maar hij jullie interpertatie niet ziet of wil zien zou ik het voor een informatieverstrekkende site, die niet bang hoeft te zijn door het massale publiek te worden verweten het weer fout voorspeld te hebben, op zijn plaats vinden om jullie visie te verduidelijken aan deze jongen. Hij maakt wel een punt, 25mei26mei was niet veel bijzonders bij arnhem, waar ik helaas was op dat moment, maar zeker van een totaal andere slag dan een orkaan ontstaan uit een zeer diepe depressie. (appels en peren zijn trouwens fruit, groen en geel fruit).

nog even dit:

QUOTE(Kevin @ Dec 4 2009, 20:33)
Grappig onderwerp dit maar schiet mij maar af maar ik zeg dat er GEEN orkaan komt,
nergens anders word er hier over gerept en trouwens en zijn wel vaker diepe depressie daar in dat gebied te vinden.
Ik geloof er niet in sorry.

Jan:
Dat klopt maar dat komt ook omdat de meeste sites te lam zijn om het te vertalen.
Een paar pagina's terug zie je een link waarvan het vandaan komt en dat is niet om te zeggen een sensatie site.

QUOTE(Kevin @ Dec 5 2009, 09:46)
Dus wie gaat er gelijk krijgen....

Jan:
Gaat het om gelijk hebben dan? Staat ook duidelijk een ? achter
en als je het bericht goed leest leest zie je zat dingen staan zoals kan/kunnen.
Maar we kijken in de volgende runs wel wat er gaat gebeuren



Is toch grappig dat in het tweede berichtje van Stef Stef zelf zegt dat het vraagteken een belangrijke is en dat Jan dat ook zegt. Alles kan evt miss gebeuren en sommige sites zijn de ene keer beter dan de andere keer een andere site is. Volgens mij is juist een vergelijking van alle mogelijk verkrijgbare informatie stromen een juiste manier om een voor jezelf acceptabele voorspelling te kunnen maken. Ook al is het een site waar je vaker op het moment supreme niks naar wens voorgeschoteld krijgt, deze heeft ook vast niks voorspeld toen er ook niks kwam. gebruik hem desnoods als advocaat van de duivel. Maar het ging over een orkaan, 1 voor morgen, nou ja half uur dan en misschien 1tje (het begin dan) van 16 december naast ierland ergens zei Jan. Als het morgen en in de loop daarvan nou niks opleverd. Maar die van 16 december (of 17-19 december zoals dhr corbyn een maand te vroeg voorspelde) wel en die gaat vanaf nu wat noordelijker zodat wij uiteindelijk een goeie NoordWester krijgen hierzo. En dan bedoel ik een echt goeie. eindelijk een echte orkaan in nederland 12 BFT langs de gehele kust. precies tussen Noorwegen en Engeland door. En dit wordt gecombineerd met een gewone vloed, helaas is springvloed niet mogelijk pas met oud en nieuw weer, hoe hoog zou dan de stormvloed worden? dus hoe hoog zou dan de golf zijn die nederland nma iets meer dan een halve eeuw weer doet opschrikken en pompen, zandzakken vullen en schaapjes op het droge brengen?





Woonplaats: 's-Gravenzande
Berichten: 1684
Lid sinds: 11 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 december 2009, 01:20 uur | Bericht #58128
momenteel pikt de wind hier vanuit het niets flink op!
Groetjes Bjorn


Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 253 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 253, lezen 2 mensen het topic "Weerfoto's van Lako".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden