Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Haskell, OK; Latimer, OK; Pittsburg, OK; Pushmataha, OK.

26 Apr 2024 14:10:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adair, OK; Cherokee, OK; Haskell, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK; Pittsburg, OK; Sequoyah, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 14:10:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Haskell, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK; Pittsburg, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 14:00:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Craig, OK; Delaware, OK; Mayes, OK; Nowata, OK; Rogers, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK; Washington, OK.

26 Apr 2024 14:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hughes, OK.

26 Apr 2024 13:48:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK.

26 Apr 2024 13:40:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Haskell, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK; Okmulgee, OK; Pittsburg, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 13:35:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Coal, OK.

26 Apr 2024 13:35:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Muskogee, OK; Okmulgee, OK; Osage, OK; Rogers, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK; Washington, OK.

26 Apr 2024 13:35:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McIntosh, OK; Pittsburg, OK.

26 Apr 2024 13:29:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Creek, OK; Muskogee, OK; Okmulgee, OK; Osage, OK; Pawnee, OK; Rogers, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK; Washington, OK.

26 Apr 2024 13:18:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hughes, OK; Pontotoc, OK.

26 Apr 2024 13:14:00

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Creek, OK; Okmulgee, OK.

26 Apr 2024 13:10:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hughes, OK; Pontotoc, OK; Seminole, OK.

26 Apr 2024 13:09:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Johnston, OK; Marshall, OK.

26 Apr 2024 13:05:30
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Amarpilot
Lid
Woonplaats: Cockpit
Berichten: 377
Lid sinds: 1 nov. 2006
8 december 2009, 14:47 uur | Bericht #58196
Hey allemaal!

Ik krijg mij de vraag nog wel eens toegeworpen of ik al een piloot ben of iets in die richting. Helaas voor mijzelf moet ik dan altijd nee zeggen. Maar, daar gaat verandering in komen ! Ik moet nog wel voorzichtig zijn met te opgewonden worden..maar ik heb selectieprocedure bij de Dutch Flight Academy met succes afgerond. En ik heb ondertussen ook mijn medische keuring gehad. En als ik de arts op zijn woord geloof, dan valt mijn ''medical'' over paar weken door de bus. Ik heb het best stil gehouden dat ik er überhaupt mee bezig was. Maar ik voel me nu redelijk veilig om dit te posten. Want ik zie weinig kansen dat er nog wat fout gaat. Ik had in maart al kunnen beginnen. Maar ik heb een klein medisch probleempje met me knie waaraan ik geopereerd moet worden. Gelukkig is dit geen hinder voor mijn opleiding..behalve dan dat het dingen vertraagd. Maar ik sta nu voor de klas van augustus. Ik wil ook zeggen dat ik altijd van plan was om naar de KLM Flight Academy te gaan. Maar daar is het zo'n puinhoop momenteel dat ik liever naar de DFA ga en dan eerder klaar ben. Ok, ik kom dan niet bij de KLM terecht..maar dat interesseert me niet zo bizar veel. Ik ga me volledig richten op Transavia of ArkeFly. (737's!! ) Dus dat wou ik mededelen . Dus dit plaatje

8) | Gewijzigd: 8 december 2009, 14:49 uur, door Amarpilot
2 x PH-BXA| BXB |BXC| 2 x BXD | BXE | BXF | BXG | BXR | BXN | OFB | BDT | BGB | BGD | BTD| BPB | 2x BXS | KZH ------------------Turkish Airlines: 2 x TC-JRC (Jumpseat flight) | 2 x photoshoot flight with PH-KMR | AF A380 2 x F-HPJB------------------Other flights: Korean Air: HL7538 & HL7539 | 2 x Martinair MD11: PH-MCT | 2 X KLM 743 PH-BUW | 1 x Air Anatolia A300 TC-GTA |1 x Air Anatolia 738 TC-ANL | 2 x Air Holland 734 |------------------Total number of flights: 36.
Woonplaats: Voorhout (Z-H)
Berichten: 1407
Lid sinds: 31 mei. 2008
8 december 2009, 14:53 uur | Bericht #58197
Heeey, gefeliciteerd, man, goed van je, dan worden we misschien wel collega's (ik werk op de grond bij KLM..ook afhandeling van HV ). Goed, zeg, ik weet hoe ongelofelijk moeilijk het is om zover te komen, echt petje af. Heerlijk, die HV kisten. Niet alleen om het vliegen, het publiek erop is ook erg leuk, vind ik zelf
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Uster, Zwitserland
Berichten: 700
Lid sinds: 10 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 december 2009, 14:58 uur | Bericht #58199
Tof voor je, ik wens je succes!!
https://twitter.com/#!/mherp
Sietse
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1772
Lid sinds: 10 sep. 2008
8 december 2009, 15:10 uur | Bericht #58205
Gefeliciteerd en nog succes verder!
“There is no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.”Mijn Weerblog
Amarpilot
Lid
Woonplaats: Cockpit
Berichten: 377
Lid sinds: 1 nov. 2006
8 december 2009, 15:11 uur | Bericht #58206
Citaat van Olaf, dinsdag 8 december 2009, 14:53 uur Heeey, gefeliciteerd, man, goed van je, dan worden we misschien wel collega's (ik werk op de grond bij KLM..ook afhandeling van HV ). Goed, zeg, ik weet hoe ongelofelijk moeilijk het is om zover te komen, echt petje af. Heerlijk, die HV kisten. Niet alleen om het vliegen, het publiek erop is ook erg leuk, vind ik zelf

Haha jah, en mijn doel is net zo'n leuke crewmember te zijn als de rest van de Transavia crew. Maar dat zal mij makkelijk afgaan denk ik. Ik krijg al een super grote glimlach over het idee..dat ik dan even mijn raampje opendoe en even zwaai terwijl we uitaxieen. Lijkt me g-e-weldig!

QUOTE(Marcherpers @ Dec 8 2009, 14:58) <{POST_SNAPBACK}>
Tof voor je, ik wens je succes!!


Danku

QUOTE(Sietse @ Dec 8 2009, 15:10) <{POST_SNAPBACK}>
Gefeliciteerd en nog succes verder!


Bedankt!..:) | Gewijzigd: 8 december 2009, 15:14 uur, door Amarpilot
2 x PH-BXA| BXB |BXC| 2 x BXD | BXE | BXF | BXG | BXR | BXN | OFB | BDT | BGB | BGD | BTD| BPB | 2x BXS | KZH ------------------Turkish Airlines: 2 x TC-JRC (Jumpseat flight) | 2 x photoshoot flight with PH-KMR | AF A380 2 x F-HPJB------------------Other flights: Korean Air: HL7538 & HL7539 | 2 x Martinair MD11: PH-MCT | 2 X KLM 743 PH-BUW | 1 x Air Anatolia A300 TC-GTA |1 x Air Anatolia 738 TC-ANL | 2 x Air Holland 734 |------------------Total number of flights: 36.
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
8 december 2009, 15:21 uur | Bericht #58213
stoer, als kind droomde ik altijd al om een straaljager piloot te worden maar helaas , in ieder geval wens ik je veel succes en veel vlieg plezier toe
Amarpilot
Lid
Woonplaats: Cockpit
Berichten: 377
Lid sinds: 1 nov. 2006
8 december 2009, 16:12 uur | Bericht #58227
Citaat van TheWalker, dinsdag 8 december 2009, 15:21 uur stoer, als kind droomde ik altijd al om een straaljager piloot te worden maar helaas , in ieder geval wens ik je veel succes en veel vlieg plezier toe

Het overkomt de meeste helaas. Maar de selecties voor straaljager piloot zijn ook strenger.

QUOTE(Svenn @ Dec 8 2009, 15:48) <{POST_SNAPBACK}>
Vet vet vet!!! Van harte gefeliciteerd!

ik hoop dat ik het je over 4 jaar na kan doen

En overigens is DFA een mooie start, je krijgt daar ook direct je typerating voor de 737-800, dus je zal sneller ergens terecht komen alleen transavia en arkefly? ik dacht dat de meeste vanuit daar juist daar niet terecht kwammen en bij een oostenrijkse maatschappij gingen vliegen, weet de naam effe niet..

Mja veel succes))) en ik hoop dat je een blog gaat maken, dan weet ik wat me te wachten staat


hey! 1 ding..je krijgt van de school geen typerating hoor (teminste..voor zover ik weet)...was het maar waar. Misschien dat je de MCC cursus op de 737NG sim hebt verward (Multi-Crew-Cooperation ) En studenten van de DFA komen overal terecht. Zoals dus Austrian Arrows, ArkeFly, Easyjet, Ryanair, Nikki, Thomas Cook, Titan.. noem maar op. En de DFA is nu preferred supplier voor Transavia (ok dat zijn de meeste scholen nu) Maar het opent deuren en als ik me er gewoon op focus moet het me gewoon lukken. En anders lijkt easyjet mij net zo geniaal.. lekker rondstuiteren in een A319. Nee alles is voor mij prima. Zolang het maar vliegt. | Gewijzigd: 8 december 2009, 16:12 uur, door Amarpilot
2 x PH-BXA| BXB |BXC| 2 x BXD | BXE | BXF | BXG | BXR | BXN | OFB | BDT | BGB | BGD | BTD| BPB | 2x BXS | KZH ------------------Turkish Airlines: 2 x TC-JRC (Jumpseat flight) | 2 x photoshoot flight with PH-KMR | AF A380 2 x F-HPJB------------------Other flights: Korean Air: HL7538 & HL7539 | 2 x Martinair MD11: PH-MCT | 2 X KLM 743 PH-BUW | 1 x Air Anatolia A300 TC-GTA |1 x Air Anatolia 738 TC-ANL | 2 x Air Holland 734 |------------------Total number of flights: 36.
Woonplaats: Alblasserwaard
Berichten: 867
Lid sinds: 8 mei. 2009
8 december 2009, 17:26 uur | Bericht #58263
Gaaf man! Hou ons op de hoogte! Ik vermoed namelijk dat er best wel animo is voor een blog
"Sunshine is delicious, rain is refreshing, wind braces us up and snow is exhilarating. There is really no such thing as bad weather, only different kinds of good weather."-John Ruskin
lovejer
Lid
Woonplaats: Nieuwegein
Berichten: 411
Lid sinds: 2 jul. 2008
8 december 2009, 18:13 uur | Bericht #58292
Wow gefeliciteerd joh echt super gaaf!
ONWEER-staanbaar
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
8 december 2009, 18:34 uur | Bericht #58295
later misschien ook een O-O sticker op de staart of zo

succes,

SC
Frenk78
Lid
Woonplaats: Vlaardingen
Berichten: 1148
Lid sinds: 3 aug. 2008
8 december 2009, 19:54 uur | Bericht #58288
Top man! We huren gewoon een 737 met O-O en vliegen naar alle plekken waar het lekker knettert!
MarkNL
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 2121
Lid sinds: 8 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 december 2009, 20:15 uur | Bericht #58311
Congrats en succes! Het lijkt me erg leuke en bijzondere opleiding

Citaat van Amarpilot, dinsdag 8 december 2009, 14:47 uur Ik twijfel nog of ik een soort van blog ga bijhouden ofzo. Want dat is tegenwoordig alweer zo onorigineel.

Welnee tuurlijk niet onorgineel! Jou eigen ervaringen die je deelt met andere mensen op de blog zijn uniek, niemand zal altijd hetzelfde meemaken, dus een blog zou zeker origineel zijn .


Marching ever onward to tomorrow!
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 december 2009, 20:33 uur | Bericht #58315
Wat leuk voor je Amar!! Van je hobby je vak maken, dat zijn maar weinig mensen die dat is gelukt!!

Van harte gefeliciteerd en ik wens je heel veel succes en vooral plezier in je carriére!
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Amarpilot
Lid
Woonplaats: Cockpit
Berichten: 377
Lid sinds: 1 nov. 2006
8 december 2009, 20:44 uur | Bericht #58322
Citaat van Narmolanya, dinsdag 8 december 2009, 17:26 uur Gaaf man! Hou ons op de hoogte! Ik vermoed namelijk dat er best wel animo is voor een blog

Lijkt me leuk als dat er is ja.

QUOTE(lovejer @ Dec 8 2009, 18:13) <{POST_SNAPBACK}>
Wow gefeliciteerd joh echt super gaaf!


bedankt

QUOTE(supercell @ Dec 8 2009, 18:34) <{POST_SNAPBACK}>
later misschien ook een O-O sticker op de staart of zo

succes,

SC


Is opzich een leuk idee! Ik ga ff kijken zo of ik een ontwerp kan verzinnen.

QUOTE(Frenky @ Dec 8 2009, 19:54) <{POST_SNAPBACK}>
Top man! We huren gewoon een 737 met O-O en vliegen naar alle plekken waar het lekker knettert!


Zo'n prive 737 kan Oklohoma wel halen. Gaan we lekker die richting op

QUOTE(Svenn @ Dec 8 2009, 20:01) <{POST_SNAPBACK}>
Ik heb toch echt ergens gelezen dat je na je opleiding via hun direct de typerating kan doen voor de Boeing 737/800. Maar misschien hebben ze het daar verkeerd geformuleerd en bedoelde ze inderdaad de simulatie. Maar ik heb geen idee.. Ja ze komen overal terecht uiteraard, maar zoals ook op de website te lezen valt, het kan ook zijn dat als je klaar bent je niet overal aangenomen word en dus thuis kan komen te zitten. En de meeste gaan richting Austrian Arrows. Maar zoals al boven staat is dat wat ik gelezen heb en ook deels terug te vinden is op de website. Maar misschien is de informatie al wat verouderd! Haha ja inderdaad, en ja moeilijk? Natuurlijk is het moeilijk, maar alles moet je leren toch!! Lol rondstuiteren in een A319 fantastisch, inderdaad als het maar vliegt! In ieder geval heel erg veel succes, en ik wacht met smart af op je blog.


Ja dat kan, maar dat kost je 26 000€. En dat is niet zo slim. Want je bent dan nog nergens aangenomen. Stel je komt bij easyjet..maar je moet dan op een airbus..moet je nog eens een typerating betalen voor een airbus. Dus altijd pas je typerating halen als je aangenomen bent.

QUOTE(MarkNL @ Dec 8 2009, 20:15) <{POST_SNAPBACK}>
Congrats en succes! Het lijkt me erg leuke en bijzondere opleiding



Welnee tuurlijk niet onorgineel! Jou eigen ervaringen die je deelt met andere mensen op de blog zijn uniek, niemand zal altijd hetzelfde meemaken, dus een blog zou zeker origineel zijn .


Ik heb nu wel het idee dat het toch wel leuk is ja . Dankuu

QUOTE(Pgs3000 @ Dec 8 2009, 20:33) <{POST_SNAPBACK}>
Wat leuk voor je Amar!! Van je hobby je vak maken, dat zijn maar weinig mensen die dat is gelukt!!

Van harte gefeliciteerd en ik wens je heel veel succes en vooral plezier in je carriére!


Ja . bedankt. Ik ben ook erg blij. We zullen zien wat er gebeurt qua carriére. Ik kan met 0% zekerheid zeggen waar ik terecht ga komen. Maakt het wel een beetje spannend. Als ik over 2 jaar deze topic teruglees..waar zal ik dan zitten?
2 x PH-BXA| BXB |BXC| 2 x BXD | BXE | BXF | BXG | BXR | BXN | OFB | BDT | BGB | BGD | BTD| BPB | 2x BXS | KZH ------------------Turkish Airlines: 2 x TC-JRC (Jumpseat flight) | 2 x photoshoot flight with PH-KMR | AF A380 2 x F-HPJB------------------Other flights: Korean Air: HL7538 & HL7539 | 2 x Martinair MD11: PH-MCT | 2 X KLM 743 PH-BUW | 1 x Air Anatolia A300 TC-GTA |1 x Air Anatolia 738 TC-ANL | 2 x Air Holland 734 |------------------Total number of flights: 36.
Amarpilot
Lid
Woonplaats: Cockpit
Berichten: 377
Lid sinds: 1 nov. 2006
8 december 2009, 22:05 uur | Bericht #58349
Citaat van Svenn, dinsdag 8 december 2009, 21:48 uur Hmm toch iets om over na te denken.. klinkt logisch maar ook weer onlogisch. Ik ben benieuwd hoe dat in ze werk gaat precies, want stel je gaat soliciteren, en ze vragen voor welk toestel je een rating hebt gedaan. En je moet hun vertellen dat je dat nog niet gedaan hebt? Hoe gaat dat in z'n werk eigenlijk dan?

Hehe misschien stel ik je vragen die je nog niet weet. Maar misschien hebben ze je dat verteld bij je solicitatie

Man, ik weet dat die selectie streng is, mag ik vragen welk niveau je hebt gedaan op school, en mogelijk nog iets gedaan hebt qua opleiding richting luchtvaart? En ja ik weet dat het niet alleen aan je niveau ligt ook jezelf


Nou, stel je gaat solliciteren bij een airline, dan word je beoordeelt op wie je bent en of je kunt vliegen. Niet of je een bepaald toestel uit je hoofd kent. Als je dan word aangenomen dan zeggen ze..nou kijk..we willen je opleiden voor die kist. Bij Transavia is dat niet moeilijk..dat is zowiezo 737NG. Maar dan krijg je tenminste je typ rating op een type waar je ook zeker weet dat je daar op terechtkomt. Als ik 26 000€ zou betalen voor überhaupt ook maar iets gedaan te hebben...dan is dat gewoon dom. Dan kom je op een fokker terecht en zit je met een typerating waar je niks aan hebt en een schuld die maar rente kost. Dus gewoon geen typerating halen voordat je aangenomen bent bij een airline. Just remember that.

En mijn niveau was HAVO NT met Natuurkunde 2 en Wiskunde B. Ik zoog heel erg in wiskunde. En in de havo 5 was de situatie hopeloos. Ik had het geluk een geweldige docent te krijgen. (Duco mikkers) Hij heeft mij der bovenop gekregen. En ik heb wonder boven wonder mijn op mijn examen een voldoende gehaald. Ik stond dankzij dat een 5 gemiddeld. En ik had voor Natuurkunde een 7, Biologie een 7..Scheikunde een 6, Engels 8, En dat is gewoon een prima cijferlijst. Dus die 5 voor WB maakte niet uit. Ik heb tijdens de selectie aangetoond dat ik prima kan hoofdrekenen. Dusssjaaa..het sleutelwoordje is motivatie eigenlijk. Als je der zelf in gelooft kan je dingen bereiken. Door mijn motivatie en overtuiging gingen veel mensen ook in mij geloven. Wat aan de andere kant ook een extra druk is. Maar ik kan prima onder druk werken. Ik heb op mijn examen gemiddeld 0.5 tot 1 punt hoger gehaald dan voor mijn schoolgemiddelde. Terwijl de statistieken bewijzen dat dit eigenlijk omgekeerd hoort. En dat was gelijk dan een argument tijdens mijn gesprek met de psycholoog.

Amar
2 x PH-BXA| BXB |BXC| 2 x BXD | BXE | BXF | BXG | BXR | BXN | OFB | BDT | BGB | BGD | BTD| BPB | 2x BXS | KZH ------------------Turkish Airlines: 2 x TC-JRC (Jumpseat flight) | 2 x photoshoot flight with PH-KMR | AF A380 2 x F-HPJB------------------Other flights: Korean Air: HL7538 & HL7539 | 2 x Martinair MD11: PH-MCT | 2 X KLM 743 PH-BUW | 1 x Air Anatolia A300 TC-GTA |1 x Air Anatolia 738 TC-ANL | 2 x Air Holland 734 |------------------Total number of flights: 36.
bas
Lid
Woonplaats: Steggerda
Berichten: 124
Lid sinds: 26 jul. 2006
9 december 2009, 02:19 uur | Bericht #58401
ik volg je al sins je zo een beetje bij onweer online kwam maar harstikke gaaf .
Ik hoop je echt nog eens tegen te komen bij 1 van de airlines bijv transavia .

ik wens je heel veel succes amar .

groetje de spackman
Amarpilot
Lid
Woonplaats: Cockpit
Berichten: 377
Lid sinds: 1 nov. 2006
9 december 2009, 04:41 uur | Bericht #58402
Citaat van Svenn, dinsdag 8 december 2009, 22:25 uur Ok, nu snap ik het. Ja ik dacht al, hoe werkt dat dan, soliciteer je ergens, denken ze gelijk die kan al vliegen, hopla volgende week AMS - GVA maar okeey weer iets geleerd

Ow eigenlijk best verassend je cijfer lijst. Ik had verwacht dat je juist voor de vakken die specifiek in je pakket moeten zitten om enige kans van slagen te maken om bij de DFA te komen, je een ruim voldoende moest staan 7/8. Overigens heb ik zelf nog geen Havo gedaan vandaar dat ik over 4 a 5 jaar pas mijn stappen zet naar mogelijk een kans bij de DFA. Maar dat Natuur en Scheikunde appart is op de Havo.. Maar hebben ze nog iets in het bijzonder over wiskunde gezegt, gelukkig is dat mijn sterkste vak, maar ben toch wel benieuwd. Wat nou het belangrijkste is van wiskunde, uiteraard hoogte berekenen, fuel berekenen, gewicht maar of je daar een kei in moet zijn of niet. Tevens hetzelfde voor Natuur/Scheikunde, want daar vrees ik voor.. Motivatie, heb ik zeker maar misschien ken jij dat toevallig wel, van die kritische mensen die zeggen ja piloot is zwaar dit en dat? Terwijl je ieder vak moet leren Ik blijf het knap vinden dat het je is gelukt één van de vele gelukkigen, en nog wel in deze tijd! Nogmaals proficiat! En waarschijnlijk, zal ik je volgend jaar wel tegen komen, als ik naar een open dag ga van de DFA!


Alles is in feite even belangrijk. Maar als je wiskunde heel sterk is..en je natuurkunde wat minder dan is dat geen probleem lijkt me. Het moet alleen niet allebei laag zijn. Maarja..het is een beetje complex. Maar er is een simpel antwoord op. Je kan niet meer dan je best doen. Dus gewoon altijd je best doen. Dan moet het gewoon goed komen. Wat ook erg belangrijk is, is dat je zelfkennis hebt. Wat zijn je sterke punten? Wat zijn je zwakken punten? En..als je de vraag word gesteld: Waarom wil jij nou piloot worden? Kan jij dan vloeiend een antwoord geven zonder clichématige dingen erin. Dat is nog verdomt lastig! Nja en dat zijn van die kleine dingen. Ik heb gewoon mijn onderzoek gedaan en mij goed voorbereid. En het resultaat is te zien. En ik wil niet flauw doen. Maar ik ken 5 a 6 mensen die in de havo 5 zaten die allemaal hetzelfde hebben geprobeerd als ik. En ik had zo mijn twijfels bij sommigen..ik heb ze gewaarschuwd voor bepaalde dingen. Maar dat hebben ze in de wind geslagen. En ze zijn allemaal 1 voor 1 afgewezen. En vaak op de punten die ik heb aangekaart. Als ze gewoon aan de punten hadden gewerkt en beetje aan voorbereiding hadden gedaan...dan had het heel anders voor hun kunnen aflopen.

Anyway, ik zie er naar uit je te zien bij de DFA open dag. Wellicht zit wij dan wel samen in die sim om even een rondje te maken. Stuur mij maar een PM als je een datum hebt. En dan zullen we kijken of we wat kunnen regelen.

Amar

p.s...wat een lap text weer

QUOTE(bas @ Dec 9 2009, 02:19) <{POST_SNAPBACK}>
ik volg je al sins je zo een beetje bij onweer online kwam maar harstikke gaaf .
Ik hoop je echt nog eens tegen te komen bij 1 van de airlines bijv transavia .

ik wens je heel veel succes amar .

groetje de spackman


Haha, En ik zal nog jaren te volgen zijn op onweer online. Alleen Ik heb zo het idee dat Eelde minder onweer vangt dan het al zo droge NHN. Although ik wel dichter bij de duitse grens zit. Maarja..we zullen zien . En bedankt | Gewijzigd: 9 december 2009, 04:41 uur, door Amarpilot
2 x PH-BXA| BXB |BXC| 2 x BXD | BXE | BXF | BXG | BXR | BXN | OFB | BDT | BGB | BGD | BTD| BPB | 2x BXS | KZH ------------------Turkish Airlines: 2 x TC-JRC (Jumpseat flight) | 2 x photoshoot flight with PH-KMR | AF A380 2 x F-HPJB------------------Other flights: Korean Air: HL7538 & HL7539 | 2 x Martinair MD11: PH-MCT | 2 X KLM 743 PH-BUW | 1 x Air Anatolia A300 TC-GTA |1 x Air Anatolia 738 TC-ANL | 2 x Air Holland 734 |------------------Total number of flights: 36.
anirnith
Lid
Woonplaats:
Berichten: 817
Lid sinds: 9 jun. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 december 2009, 08:13 uur | Bericht #58404
wauw hartstikke gaaf dat je je droom na kan streven!
heel veel succes maar vooral ook heel veel plezier!!!
en een blog? best leuk om te kunnen volgen hoe het je vergaat op zo'n opleding!

ow ja... GEFELICITEERD!
Amarpilot
Lid
Woonplaats: Cockpit
Berichten: 377
Lid sinds: 1 nov. 2006
9 december 2009, 21:47 uur | Bericht #58630
Als ik er naar kijk vlieg je moderne kisten. Dus als je piloten niet dronken zijn..dan komt alles goed . Je moet die oude wrakken van Tupolevs eigenlijk vermijden. Dat wilt nog wel eens fout gaan.

Ik ga van op 25 december met Korean naar Madrid. In een A330. Word vet. En ik kom de 27ste weer terug. | Gewijzigd: 9 december 2009, 21:47 uur, door Amarpilot
2 x PH-BXA| BXB |BXC| 2 x BXD | BXE | BXF | BXG | BXR | BXN | OFB | BDT | BGB | BGD | BTD| BPB | 2x BXS | KZH ------------------Turkish Airlines: 2 x TC-JRC (Jumpseat flight) | 2 x photoshoot flight with PH-KMR | AF A380 2 x F-HPJB------------------Other flights: Korean Air: HL7538 & HL7539 | 2 x Martinair MD11: PH-MCT | 2 X KLM 743 PH-BUW | 1 x Air Anatolia A300 TC-GTA |1 x Air Anatolia 738 TC-ANL | 2 x Air Holland 734 |------------------Total number of flights: 36.
Amarpilot
Lid
Woonplaats: Cockpit
Berichten: 377
Lid sinds: 1 nov. 2006
9 december 2009, 23:36 uur | Bericht #58657
Ik heb nog nooit een Finnair MD11 op SPL gezien. Dus dat lijkt me sterk. Die komen altijd met A320's. Maar ik kijk gewoon op de KLM website. Alleen deze keer wist ik uit eigen kennis dat Korean naar Madrid vliegt met een A330. Dus ik keek ff op cheaptickets..en daar stond hij. 180€ . Ik ga samen met een goeie vriend van me. (mede onweer-online member btw )

Citaat van anirnith, woensdag 9 december 2009, 8:13 uur wauw hartstikke gaaf dat je je droom na kan streven!
heel veel succes maar vooral ook heel veel plezier!!!
en een blog? best leuk om te kunnen volgen hoe het je vergaat op zo'n opleding!

ow ja... GEFELICITEERD!



Bedankt hè Ik denk dat als er een blog komt dat hij zeker hier ergens gepost word. | Gewijzigd: 9 december 2009, 23:38 uur, door Amarpilot
2 x PH-BXA| BXB |BXC| 2 x BXD | BXE | BXF | BXG | BXR | BXN | OFB | BDT | BGB | BGD | BTD| BPB | 2x BXS | KZH ------------------Turkish Airlines: 2 x TC-JRC (Jumpseat flight) | 2 x photoshoot flight with PH-KMR | AF A380 2 x F-HPJB------------------Other flights: Korean Air: HL7538 & HL7539 | 2 x Martinair MD11: PH-MCT | 2 X KLM 743 PH-BUW | 1 x Air Anatolia A300 TC-GTA |1 x Air Anatolia 738 TC-ANL | 2 x Air Holland 734 |------------------Total number of flights: 36.
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 238 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 238, lezen 3 mensen het topic "Foto's/Video's onweer en extreem weer".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden