Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Nodaway, MO; Worth, MO.

27 Apr 2024 03:05:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adams, IA; Ringgold, IA; Taylor, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Decatur, IA; Ringgold, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buena Vista, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Madison, IA; Warren, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Audubon, IA; Calhoun, IA; Carroll, IA; Crawford, IA; Greene, IA; Pocahontas, IA; Sac, IA; Webster, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bowie, TX; Camp, TX; Cass, TX; Morris, TX; Titus, TX.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Camp, TX; Franklin, TX; Morris, TX; Titus, TX; Wood, TX.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lonoke, AR; Prairie, AR; White, AR.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Douglas, CO; Jefferson, CO.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cleburne, AR; White, AR.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Adair, IA; Clarke, IA; Madison, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:05:07

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Adair, IA; Adams, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 02:02:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Shelby, IA.

27 Apr 2024 02:02:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Faulkner, AR; Perry, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

27 Apr 2024 02:02:39
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Sietse
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1772
Lid sinds: 10 sep. 2008
19 december 2009, 11:16 uur | Bericht #62972
Citaat van Weatherman, zaterdag 19 december 2009, 11:10 uur OK dankje, alleen jij voorspelt tot 40 cm en Stephan88 voorspelt beduidend lager met cm

De 'voorspelling' van Stephan88 is een artikel van Weeronline, ik neem aan dat je die bedoelt tenminste?
“There is no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.”Mijn Weerblog
Bergsma
Lid
Woonplaats: Nes
Berichten: 74
Lid sinds: 16 dec. 2009
19 december 2009, 11:17 uur | Bericht #62973
goedemorgen allemaal:
Op dit moment is het hier -7 graden.... De weerkaarten zien er super uit Jan... Laat alles maar komen.
Maar ook de voorspellingen kwa kou, als dit zo doorzet, kun jij inderdaad nog wel eens gelijk krijgen 3de week januari een elfstedentocht.
We wachten af, het sneeuwt hier lichtjes, maar ben erg benieuwd na alles wat gaat komen.

bedankt voor al jullie info, ziet er hier super uit.
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 december 2009, 11:18 uur | Bericht #62974
Jan,

er is dus nog steeds sprake van een Polar Low?
en dus massa's sneeuw en wind
of denk je daar nu anders over?
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
19 december 2009, 11:20 uur | Bericht #62975
Citaat van weerfreakje, zaterdag 19 december 2009, 11:18 uur Jan,

er is dus nog steeds sprake van een Polar Low?
en dus massa's sneeuw en wind
of denk je daar nu anders over?


Ik kan momenteel de sta.beelden nog niet goed zien maar ik denk dat het noorden weer te maken gaat krijgen met sneeuwjachten en sneeuwduinen met die wind die ze voorspellen
Bergsma
Lid
Woonplaats: Nes
Berichten: 74
Lid sinds: 16 dec. 2009
19 december 2009, 11:21 uur | Bericht #62976
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zaterdag 19 december 2009, 11:20 uur Ik kan momenteel de sta.beelden nog niet goed zien maar ik denk dat het noorden weer te maken gaat krijgen met sneeuwjachten en sneeuwduinen met die wind die ze voorspellen


Let it snow.. let it snow ... let it snow... herhaling van 1979 zou super zijn.
Woonplaats: Oss
Berichten: 1545
Lid sinds: 24 mei. 2009
19 december 2009, 11:21 uur | Bericht #62977
De laatste GFS runs zijn allemaal aan de erg zachte kant... is het dan toch gedaan met de kou?
Woonplaats: Tilburg Noord-Brabant
Berichten: 4127
Lid sinds: 16 jul. 2009
19 december 2009, 11:21 uur | Bericht #62978
Citaat van Sietse, zaterdag 19 december 2009, 11:16 uur De 'voorspelling' van Stephan88 is een artikel van Weeronline, ik neem aan dat je die bedoelt tenminste?

Klopt ja maar had weeronline niet zien staan omdat ik schrok van 3 tot 5 cm
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Woonplaats: Tilburg Noord-Brabant
Berichten: 4127
Lid sinds: 16 jul. 2009
19 december 2009, 11:23 uur | Bericht #62979
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zaterdag 19 december 2009, 11:20 uur Ik kan momenteel de sta.beelden nog niet goed zien maar ik denk dat het noorden weer te maken gaat krijgen met sneeuwjachten en sneeuwduinen met die wind die ze voorspellen

Dat betekend niet dat rest niet veel krijgt toch
Heeft puur alleen met de wind te maken toch
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Woonplaats: goirle
Berichten: 206
Lid sinds: 22 aug. 2009
19 december 2009, 11:23 uur | Bericht #62980
wat verwacht je voor brabant jan ook een lkkr pak of iets minder?
gelukkig getrouwd op 27-05-11 en het weer was perfect!!!
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
19 december 2009, 11:25 uur | Bericht #62981
Citaat van daniielle22, zaterdag 19 december 2009, 11:23 uur wat verwacht je voor brabant jan ook een lkkr pak of iets minder?

Zie de kaarten op pagina 1
jones
Lid
Woonplaats: Baal (Tremelo, Belgie)
Berichten: 1864
Lid sinds: 26 jul. 2008
19 december 2009, 11:26 uur | Bericht #62982
Piet paulusma op z'n site:
Vandaag 11:01 uur
Vrijwel zeker witte Kerst dit jaar!


Het is vrijwel zeker dat we dit jaar een witte Kerst krijgen. Door de sneeuw die er is gevallen en de sneeuw die er dit weekend nog valt, ligt er in vrijwel het hele land een (flink) sneeuwdek. Officieel moet er tijdens de beide kerstdagen in De Bilt sprake zijn van een gesloten sneeuwdek. Die kans is dit jaar erg groot.

Ondanks dat uitspraken over langere tijd vooruit over een witte Kerst erg onzeker kunnen zijn, kunnen we dit jaar wel de verwachting uitspreken dat we een witte Kerst zullen krijgen. Er is namelijk op dit moment al sprake van een sneeuwdek op de meeste plaatsen in het land. Wij verwachten vooral zondag opnieuw een flinke hoeveelheid sneeuw en de kans is erg groot dat die sneeuw blijft liggen. In ieder geval tot na de kerstdagen.

De temperaturen gaan deze week iets omhoog en komen overdag te liggen tussen +1 en +3 ºC gemiddeld en in de nachten vriest het licht. Deze dooi is echter lang niet genoeg om alle sneeuw die er is gevallen en die er nog bijkomt, vóór de kerstdagen te doen smelten.
Alleen voor de plaatsen vlakbij zee in het westen, Zeeland en op de Wadden is het de vraag of de sneeuw helemaal tot na de Kerst zal blijven, omdat daar de temperaturen overdag soms tot +5 ºC kunnen oplopen en daar minder sneeuw is gevallen.
De kans op een officiële witte Kerst in ons land is normaliter erg klein; ongeveer 6%. De laatste keer dat we een officiële witte Kerst hadden dateert van 1981, al hadden we in 2000 een bijna witte Kerst met in het noorden flink wat sneeuw (lokaal 10-15 cm).
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
Anko
Lid
Woonplaats:
Berichten: 407
Lid sinds: 19 dec. 2009
19 december 2009, 11:27 uur | Bericht #62983
Gruwelijk, wat een heerlijk weer.
Hier in Twente is het nog steeds iets minder dan -12 graden. Dat wordt schaatsen morgen op de plassen.

Ik ben toch bang dat we aankomende week voor kerst te maken krijgen met dooi. Zal wel niet zo enorm zijn maar reden voor mij om ervan te balen. Dooi levert smerige sneeuw op die ik liever mis als kiespijn. Liever koud zonder sneeuw met kerst dan net boven 0 met bruine, smerige drap waardoor het buiten er minder uit ziet en binnen in huis de dweil continue klaar staat.

Aan de andere kant is de afgelopen 2 weken het weer telkens bijgesteld in het voordeel van koud en sneeuw. Toch wel apart dat een Jan hier op het forum, en de buitenlandse kaarten (met name de Duitse en Amerikaanse) het tot nu toe bij het rechtse end hadden. Het KNMI wordt met de jaren onbetrouwbare terwijl ze jaar na jaar over de meest geavanceerde apparatuur beschikken. Hoe ironisch. Nog maar niet te spreken over de verschillen van de bekendste weerbronnen van de media zoals de NOS, RTL4 en Piet Paulusma. Begin afgelopen week hadden RTL4 en Piet het nog over temperaturen voor dit weekend in de +. Dan heb je het toch echt niet begrepen.
Hoe is dat trouwens mogelijk?

In oktober dit jaar had die Corbijn (of hoe heet die knakker) het ook al over enorme temp-dalingen rond kerst. Niet veel later, begin november, kwam Piet Paulusma ook al met een soort gelijk bericht. Het gekke is dat Piet sinds 2 weken zichzelf tegenspreekt en met de korte termijn voorspellingen er flink naast zit.

Maar goed...
Is dit een voorbode naar een "kleine ijstijd" waar sommige wetenschappers op doelen? Je kunt van de afgelopen jaren een duidelijke inzet van koude zien. Geen echte verhogingen en sinds 3-4 jaar een kwakkelwinter die schoffelend een poot aan de grond probeert te krijgen. 3 en 4 jaar geleden niet goed gelukt omdat de zuidelijke invloed te sterk was. Vorig jaar toch iets terrein gewonnen, en dit jaar lijkt de winter wel het zuiden een flinke draai om de oren te geven. Al ben ik bang dat het een flinke tik is van korte duur. (op naar volgend jaar dan maar en kijken of die trend werkelijk aan te tonen is)

Wel jammer dat Twente deze periode met de sneeuw achtergesteld is gebleven. Om je een beeld te geven: voor 1 sneeuwbal hebben we 1 volledig dag van een auto nodig.
Ik hoop dat we morgen ook onze portie krijgen. Maar gezien de voorspelling denk ik dat we hetzelfde scenario krijgen als afgelopen dagen. Jammer. Ik mis de sneeuwpoppen...

p.s. temp is zojuist gedaald naar iets meer dan -11.
Woonplaats: Assen
Berichten: 233
Lid sinds: 7 aug. 2008
19 december 2009, 11:27 uur | Bericht #62984
Jan,

Als je idd naar de huidige GFS run kijkt, ziet het er naar uit dat er een dooiaanval komt....
En de neerslag lijkt ook niet er groot te worden..

Heb jij deze info ook gezien?





Sense and Simplicity
MamaAsz
Lid
Woonplaats: Workum
Berichten: 1098
Lid sinds: 16 dec. 2009
19 december 2009, 11:29 uur | Bericht #62985
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zaterdag 19 december 2009, 11:20 uur Ik kan momenteel de sta.beelden nog niet goed zien maar ik denk dat het noorden weer te maken gaat krijgen met sneeuwjachten en sneeuwduinen met die wind die ze voorspellen

Oh komt u maaaaaar! Ik reken Workum ook maar tot het noorden.

Hier sneeuwt het al een uurtje een klein beetje. Maar alle kleine beetjes helpen
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
19 december 2009, 11:30 uur | Bericht #62986
Citaat van Phi, zaterdag 19 december 2009, 11:27 uur Jan,

Als je idd naar de huidige GFS run kijkt, ziet het er naar uit dat er een dooiaanval komt....
En de neerslag lijkt ook niet er groot te worden..

Heb jij deze info ook gezien?


Ja heb ik gezien maar trek mij daar niets van aan. De kaarten hebben voor kerst ook op +9 graden gestaan en wat is er nu van over? Tipje kijk niet meer dan 3 a 5 dagen vooruit!!!
Bergsma
Lid
Woonplaats: Nes
Berichten: 74
Lid sinds: 16 dec. 2009
19 december 2009, 11:31 uur | Bericht #62987
1ste marathonwedstrijd in Haaksbergen:

Jury geeft Wubben de zege in Haaksbergen
HAAKSBERGEN - De eerste marathonwedstrijd op natuurijs is vrijdag vanaf de jurytafel beslist. Arjan Stroetinga kwam in Haaksbergen als eerste over de finish, maar zou daarbij volgens de jury opponent Kurt Wubben te veel hebben gehinderd. De scheidsrechters besloten daarop Wubben uit te roepen tot winnaar.

Stroetinga en Wubben zaten in een kopgroep waar ook Bart de Vries deel van uitmaakte. Het trio nam in Haaksbergen een ronde voorsprong op het peloton. In de slotfase liet De Vries zijn medevluchters achter, maar hij kon die marge niet vasthouden. Stroetinga en Wubben haalden hun concurrent in, waarna Stroetinga de sterkste leek in de sprint. Wubben klaagde na afloop dat hij gehinderd was door zijn rivaal: "In de laatste bocht wilde ik buitenlangs gaan, maar toen ving hij me op. Toen ik later binnendoor wilde, gooide hij ook de deur dicht”, zei Wubben. "Ik vond het niet helemaal netjes wat Arjan deed.”

De jury was het met de TNT-schaatser eens en gaf hem de overwinning. Stroetinga werd naar de tweede plaats teruggezet.

@telegraaf

ps misschien wel leuk voor de schaats liefhebbers om een topic te openen over de ijsbanen die open gaan?
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 december 2009, 11:32 uur | Bericht #62988
Hoorde net dat mijn tante vanochtend naar Oostenrijk is vertrokken en ondertussen, 5 uur en 250 km later, vast zit omdat de ruitenwissers vastgevroren zijn.

Hier in ieder geval heerlijk weer en laat die sneeuw maar komen!
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Woonplaats: Epe
Berichten: 378
Lid sinds: 27 aug. 2006
19 december 2009, 11:34 uur | Bericht #62989
gfs run 1e kerstdag
Woonplaats: Assen
Berichten: 233
Lid sinds: 7 aug. 2008
19 december 2009, 11:37 uur | Bericht #62990
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zaterdag 19 december 2009, 11:30 uur Ja heb ik gezien maar trek mij daar niets van aan. De kaarten hebben voor kerst ook op +9 graden gestaan en wat is er nu van over? Tipje kijk niet meer dan 3 a 5 dagen vooruit!!!

Tja als ik idd terug kijk naar de zomer, en dat de GFS zwaar onweer in assen voorspelde (run van 12uur) en er kwam niks... Dan moet ik me idd niks van de kaarten aan trekken. maar goed, niks is zo veranderlijk als het weer
Sense and Simplicity
Anko
Lid
Woonplaats:
Berichten: 407
Lid sinds: 19 dec. 2009
19 december 2009, 11:37 uur | Bericht #62991
Citaat van thunder_Epe, zaterdag 19 december 2009, 11:34 uur gfs run 1e kerstdag

Kun je misschien een beknopte uitleg erbij geven? Ik snap niets van die kaarten.
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 263 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 263, lezen 4 mensen het topic "Discussietopic winter 2023-2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden