Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Columbia, FL; Gilchrist, FL; Hamilton, FL; Suwannee, FL; Clinch, GA; Echols, GA; Ware, GA.

10 May 2024 13:54:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Appling, GA; Atkinson, GA; Bacon, GA; Brantley, GA; Charlton, GA; Clinch, GA; Coffee, GA; Pierce, GA; Ware, GA; Wayne, GA.

10 May 2024 13:46:28

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lafayette, FL; Madison, FL; Taylor, FL.

10 May 2024 13:46:27

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Berrien, GA; Brooks, GA; Cook, GA; Lanier, GA; Lowndes, GA.

10 May 2024 13:42:04

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lafayette, FL; Taylor, FL.

10 May 2024 13:42:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Lafayette, FL; Taylor, FL.

10 May 2024 13:34:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA; Brooks, GA; Colquitt, GA; Cook, GA; Lanier, GA; Lowndes, GA; Thomas, GA; Tift, GA.

10 May 2024 13:26:03

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Berrien, GA; Brooks, GA; Colquitt, GA; Cook, GA; Lanier, GA; Lowndes, GA; Thomas, GA.

10 May 2024 13:26:02

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jefferson, FL; Lafayette, FL; Madison, FL; Taylor, FL.

10 May 2024 13:17:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conecuh, AL; Covington, AL; Escambia, AL; Escambia, FL; Okaloosa, FL; Santa Rosa, FL.

10 May 2024 13:05:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dale, AL; Geneva, AL; Henry, AL; Houston, AL; Calhoun, GA; Clay, GA; Early, GA; Miller, GA; Quitman, GA; Randolph, GA; Seminole, GA.

10 May 2024 13:05:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Stewart, GA; Webster, GA.

10 May 2024 13:05:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Baldwin, AL; Escambia, FL; Okaloosa, FL; Santa Rosa, FL.

10 May 2024 13:05:02

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Houston, AL; Early, GA; Seminole, GA.

10 May 2024 13:05:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Covington, AL; Escambia, AL; Escambia, FL; Okaloosa, FL; Santa Rosa, FL.

10 May 2024 13:05:02
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: 's-Gravenzande
Berichten: 1684
Lid sinds: 11 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
23 december 2009, 13:19 uur | Bericht #66649
Citaat van Maxim1110, woensdag 23 december 2009, 13:13 uur Op http://www.sat24.nl/eu is tussen Engeland en Noorwegen een ronddraaiend gebied te zien, kan dit een polar low zijn(of worden) of praat ik nu volledige onzin?

Het zou zomaar kunnen maar dan wel een minitje. Wellicht wordt het er nog 1! I hope so!
Groetjes Bjorn


Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Buffell
Lid
Woonplaats: Gendringen (za-zo) Nijmegen (zo.avond - vrijdag)
Berichten: 1325
Lid sinds: 25 mei. 2009
23 december 2009, 13:23 uur | Bericht #66651
Citaat van Maxim1110, woensdag 23 december 2009, 13:13 uur Op http://www.sat24.nl/eu is tussen Engeland en Noorwegen een ronddraaiend gebied te zien, kan dit een polar low zijn(of worden) of praat ik nu volledige onzin?


Ziet er wel uit alsof het groeiende is.
Only time (Jan) will tell!
Waarom deze advertentie?
PolderPS
Lid
Woonplaats: Emmeloord
Berichten: 872
Lid sinds: 8 jul. 2009
23 december 2009, 13:30 uur | Bericht #66652
Citaat van Buffell, woensdag 23 december 2009, 13:23 uur Ziet er wel uit alsof het groeiende is.
Only time (Jan) will tell!

Denk niet dat dat een polar low is (mag natuurlijk wel, hoe gekker hoe mooier). Verder zie ik dat mormel vooralsnog niet 1,2,3 over de lage landen schuiven.
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
jones
Lid
Woonplaats: Baal (Tremelo, Belgie)
Berichten: 1864
Lid sinds: 26 jul. 2008
23 december 2009, 13:40 uur | Bericht #66653
frank deboosere zei net dat we wrs aan de koude kant van de depressie blijven
en we vrijdag in een (nog) witte(re) wereld ontwaken .. op kerstdag treed de dooi in
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
lander15
Lid
Woonplaats: herentals (belgie)
Berichten: 191
Lid sinds: 22 dec. 2009
23 december 2009, 13:40 uur | Bericht #66654
nee zo'n vaart zal het niet lopen
we moeten w8ten tot de 30ste zoals hij zegt dat we luchtstromingen uit de poolstreken krijgen en de kans op sneeuw en alles wat daar bij hoort terug vergroot;misschien wel terug polaire depressies (polar low) ,maar dat word afwachten en de kaarten volgen!!!
Loezje
Lid
Woonplaats: Ter Apel / Musselkanaal
Berichten: 424
Lid sinds: 9 jun. 2007
23 december 2009, 13:42 uur | Bericht #66655
:| Citaat van Buffell, woensdag 23 december 2009, 13:23 uur Ziet er wel uit alsof het groeiende is.
Only time (Jan) will tell!


We staren hier in Ter-apelkanaal (N.O.)naar de lantarenpaal .
het is koud hier en is erg bewolkt valt er nog wat ? afwachten maar???
En we hopen op een witte kerst..

Allemaal prettige dagen gewenst en een gezond 2010 en veel goede weers voorspellingen.
Ik zal jullie het hele nieuwe jaar ook weer blijven volgen.
reageren doe ik niet vaak maar volg jullie wel en lach me af en toe het hompes hier achter mijn lappy
van alle reacties.
Bedankt OO
groet Loezje
Woonplaats:
Berichten: 4905
Lid sinds: 16 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
23 december 2009, 13:50 uur | Bericht #66656
Geldig tot vrijdag 25 december 2009, 00 UTC.

Opgesteld door het KNMI op woensdag 23 december 2009 om 12.22 uur.

Vandaag passeert van zuid naar noord zowel in de bovenlucht als aan de
grond een rug. De rug-as verlaat vanavond het noorden van het land. Na
passage van de rug wordt de stroming continentaal. Een lagedrukgebied in
de analyse west van Portugal 38N,25W trekt via de Golf van Biskaje over
Midden-Frankrijk richting ons land. Donderdagavond gaat als eerste in
Limburg op nadering van dit systeem winterse neerslag
vallen.

Op nadering van het laag krimpt de wind steeds meer en wordt uiteindelijk O-NO. De kans dat de neerslag dan
vast wordt is dan ook steeds groter.

AANDACHTSPUNTEN:
WIND:
Aan de kust voor 6 Bft en boven de Noordzee 7 en 8.

NEERSLAG:
Boven zee en langs de westkust enkele buien, hierbij is
onweer mogelijk. De Noordelijke Noordzee districten hebben te maken met
winterse buien behorend bij de daar aanwezige lagedrukkern. Donderdag in
de loop van de middag op nadering van het laag toenemende kans op
winterse neerslag; ijsregen/

TEMPERATUUR:
Vandaag loopt de temperatuur op naar enkele graden boven
nul in de middag, langs de westkust enkele graden hoger. In de nacht
naar donderdag waar zich opklaringen voordoen matige vorst(sneeuwdek!).
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
23 december 2009, 14:01 uur | Bericht #66658
Citaat van jones, woensdag 23 december 2009, 13:40 uur frank deboosere zei net dat we wrs aan de koude kant van de depressie blijven
en we vrijdag in een (nog) witte(re) wereld ontwaken .. op kerstdag treed de dooi in


Lol dat riep ik gisteren ook al hier
PolderPS
Lid
Woonplaats: Emmeloord
Berichten: 872
Lid sinds: 8 jul. 2009
23 december 2009, 14:05 uur | Bericht #66660
Citaat van Kalle, woensdag 23 december 2009, 12:51 uur De thermometer op mijn balkon (1,5 hoog) geeft maar liefst 15 graden aan in het zonnetje... Wel lekker weertje zo,Ieder geval iedereen fijne feestdagen alvast

Dat wordt BBQ-en i.p.v. steengrillen..
Bij mij in de tuin ligt nog volop sneeuw zoals te zien..(voorbereidingen jaarlijkse kerst BBQ zijn in volle gang..)


© Klipsi.com | Gewijzigd: 23 december 2009, 14:27 uur, door PolderPS
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
23 december 2009, 14:06 uur | Bericht #66662
Citaat van Maxim1110, woensdag 23 december 2009, 13:13 uur Op http://www.sat24.nl/eu is tussen Engeland en Noorwegen een ronddraaiend gebied te zien, kan dit een polar low zijn(of worden) of praat ik nu volledige onzin?

Krijgen wij niet mee te maken zie plaatje hieronder..

LOC_20091223_0900.png
Woonplaats: haarlem
Berichten: 1310
Lid sinds: 23 jun. 2009
23 december 2009, 14:08 uur | Bericht #66661
goede smiddags allen!

even een vraagje....ik snap het niet meer echt....jan kan jij mij duidelijk maken misschien of wij nou weer een koudere periode in gaan ( ofwel sneeuw op kerst ) of dat we juist dat kunne vergeten en de BBQ kunne gebruiken...

leg eens uit in het kort !
Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
Imrich
Lid
Woonplaats: Deventer Overijssel
Berichten: 904
Lid sinds: 1 feb. 2008
23 december 2009, 14:21 uur | Bericht #66664
Als het sneeuwt kun je ook bqq pakken hoor. Zie het probleem even niet zo.
Woonplaats:
Berichten: 4905
Lid sinds: 16 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
23 december 2009, 14:24 uur | Bericht #66665
Citaat van Maxim1110, woensdag 23 december 2009, 13:13 uur Op http://www.sat24.nl/eu is tussen Engeland en Noorwegen een ronddraaiend gebied te zien, kan dit een polar low zijn(of worden) of praat ik nu volledige onzin?


Is leuk aan het rondraaien; blijf het volgen...
Woonplaats:
Berichten: 4905
Lid sinds: 16 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
23 december 2009, 14:29 uur | Bericht #66666
Piet Paulusma

Vandaag 11:36 uur

Opnieuw overlast door sneeuw en ijzel!
Kerstavond, kerstnacht en vrijdag eerste kerstdag verwacht ik (grote) overlast door mogelijk sneeuw en ijzel. Zoals het er nu naar uit ziet zijn de gevolgen voor het verkeer met name op kerstavond en -nacht groot met het advies om thuis te blijven.

De overlast kan donderdag later in de middag in het zuiden en zuidoosten al beginnen. Kerstavond en -nacht trekt een gebied met sneeuw, regen en ijzel van zuid naar noord over ons land. Dit bij eerst nog temperaturen onder nul en een matige tot krachtige wind uit het oosten.

Op vrijdag eerste kerstdag zijn er ook problemen mogelijk door regen, ijzel en sneeuw. De temperaturen komen eerste kerstdag overal boven nul te liggen en zullen vooral in de middag oplopen.

Tijdens dit lange kerstweekend moeten wij in het verkeer in de ochtenden, avonden en nachten rekening houden met gladheid door opvriezen en een of twee graden vorst. | Gewijzigd: 23 december 2009, 14:29 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Woonplaats: haarlem
Berichten: 1310
Lid sinds: 23 jun. 2009
23 december 2009, 14:33 uur | Bericht #66667
Citaat van dfromdwgn, woensdag 23 december 2009, 14:29 uur Piet Paulusma

Vandaag 11:36 uur

Opnieuw overlast door sneeuw en ijzel!
Kerstavond, kerstnacht en vrijdag eerste kerstdag verwacht ik (grote) overlast door mogelijk sneeuw en ijzel. Zoals het er nu naar uit ziet zijn de gevolgen voor het verkeer met name op kerstavond en -nacht groot met het advies om thuis te blijven.

De overlast kan donderdag later in de middag in het zuiden en zuidoosten al beginnen. Kerstavond en -nacht trekt een gebied met sneeuw, regen en ijzel van zuid naar noord over ons land. Dit bij eerst nog temperaturen onder nul en een matige tot krachtige wind uit het oosten.

Op vrijdag eerste kerstdag zijn er ook problemen mogelijk door regen, ijzel en sneeuw. De temperaturen komen eerste kerstdag overal boven nul te liggen en zullen vooral in de middag oplopen.

Tijdens dit lange kerstweekend moeten wij in het verkeer in de ochtenden, avonden en nachten rekening houden met gladheid door opvriezen en een of twee graden vorst.


nou zo goed berichtje vind ik het niet....zij zegt telkens regen en ijzel.....WE WILLEN SNEEUW PIETJE!!!!
Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
Bloem
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 96
Lid sinds: 4 jul. 2008
23 december 2009, 14:47 uur | Bericht #66669
Jan, ik heb een belangrijk vraagje voor je, ik kom namelijk niet uit de voorspellingen.
Morgen vieren wij groots kerstavond. Een vriendin van mij komt uit valkenswaard en moet vrijdagochtend om 10 uur weer terug. Is alles ondergesneeuwd of spiegelglad en kan ze beter thuis blijven of kan ze met een gerust hart naar Den Haag komen met de zekerheid dat ze gewoon eerste kerstdag op tijd thuis kan zijn?
Alvast dankjewel!!!
Waait de bloem in mei door het veld, rijke oogst wordt dan voorspeld
PolderPS
Lid
Woonplaats: Emmeloord
Berichten: 872
Lid sinds: 8 jul. 2009
23 december 2009, 14:48 uur | Bericht #66670
Citaat van smoke_soldier, woensdag 23 december 2009, 14:33 uur nou zo goed berichtje vind ik het niet....zij zegt telkens regen en ijzel.....WE WILLEN SNEEUW PIETJE!!!!
Een nuchtere Frys zou dat toch moeten begrijpen...

proost !
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
23 december 2009, 14:51 uur | Bericht #66671
Citaat van Bloem, woensdag 23 december 2009, 14:47 uur Jan, ik heb een belangrijk vraagje voor je, ik kom namelijk niet uit de voorspellingen.
Morgen vieren wij groots kerstavond. Een vriendin van mij komt uit valkenswaard en moet vrijdagochtend om 10 uur weer terug. Is alles ondergesneeuwd of spiegelglad en kan ze beter thuis blijven of kan ze met een gerust hart naar Den Haag komen met de zekerheid dat ze gewoon eerste kerstdag op tijd thuis kan zijn?
Alvast dankjewel!!!


Persoonlijk denk ik dat het voor gevaarlijke situatie gaat zorgen wat er kerstavond en 1ste kerstdag gaat komen maar even de berichtgeving afwachten wat het werkelijk gaat worden. Voorlopig ga ik van sneeuw uit maar KNMI, weeronline en Meteo-Consult van regen. Aangezien de temperaturen die ze verwachten icm met regen die ze ook verwachten moet het erg slecht zijn. Maar net zoals ik al eerder aangaf ga ik gewoon uit van sneeuw of natte sneeuw
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
23 december 2009, 15:08 uur | Bericht #66672
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, woensdag 23 december 2009, 14:51 uur Persoonlijk denk ik dat het voor gevaarlijke situatie gaat zorgen wat er kerstavond en 1ste kerstdag gaat komen maar even de berichtgeving afwachten wat het werkelijk gaat worden. Voorlopig ga ik van sneeuw uit maar KNMI, weeronline en Meteo-Consult van regen. Aangezien de temperaturen die ze verwachten icm met regen die ze ook verwachten moet het erg slecht zijn. Maar net zoals ik al eerder aangaf ga ik gewoon uit van sneeuw of natte sneeuw
welke hoeveelheden praten we dan over, tot zover kan IK niets vinden op de meest gebruikelijke kaarten, wetterzentrale , wetter3, meteocenter , laten in mijn ogen (niets)niet veel zien..... hoe zit dit ?

groet,


SC
lander15
Lid
Woonplaats: herentals (belgie)
Berichten: 191
Lid sinds: 22 dec. 2009
23 december 2009, 15:11 uur | Bericht #66673
ik hoop dat belgie ook sneeuw krijgt er zijn modellen die sneeuw in belgie en nederland geven het zal er gewoon vanaf hangen van de trekrichting van dat lagedrukgebied, en ongeveer rond 30 december lijkt de stroming noord-westelijk te worden!!?
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.858 topics, welke bij elkaar 448.376 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 81 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 81, lezen 4 mensen het topic "Komende nachten kans op noorderlicht".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden