Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 May 2024 11:00:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK.

20 May 2024 10:48:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Creek, OK; Okfuskee, OK; Okmulgee, OK.

20 May 2024 10:36:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Mayes, OK; Wagoner, OK.

20 May 2024 10:25:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garfield, OK; Lincoln, OK; Logan, OK; Noble, OK; Payne, OK.

20 May 2024 10:04:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Mayes, OK; Rogers, OK; Wagoner, OK.

20 May 2024 09:56:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, OK; Payne, OK.

20 May 2024 09:53:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garfield, OK; Kingfisher, OK; Lincoln, OK; Logan, OK; Noble, OK; Payne, OK.

20 May 2024 09:43:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Tulsa, OK.

20 May 2024 09:35:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Marion, IA; Monroe, IA.

20 May 2024 09:18:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, OK; Logan, OK; Noble, OK; Payne, OK.

20 May 2024 09:16:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Creek, OK; Tulsa, OK.

20 May 2024 09:16:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pawnee, OK.

20 May 2024 09:02:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Appanoose, IA; Lucas, IA; Marion, IA; Monroe, IA; Warren, IA.

20 May 2024 09:02:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garfield, OK; Kingfisher, OK; Logan, OK.

20 May 2024 09:02:40
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
klapkiesz
Lid
Woonplaats: Giessenburg
Berichten: 166
Lid sinds: 9 mei. 2009
31 december 2009, 02:15 uur | Bericht #69546
ahh net ef gekeken maar tis bevroren regen wat hier valt
Ron67
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 131
Lid sinds: 13 dec. 2009
31 december 2009, 02:18 uur | Bericht #69547
Citaat van PolderPS, donderdag 31 december 2009, 1:40 uur Heftige verhalen, wie weet waar hoor. Wellicht kan iemand bepaalde verhalen weerleggen.

Zo sta je in je shirt buiten bij +16 ff naar de winkel en loop je 5 minuten later de winkel weer uit en is het -11, heb je voor niets die koeltas meegenomen. Lijkt me vreemde gewaarwording. The day after tomorrow achtig verschijnsel...

7 van de 10 verhalen komen ook uit the you naait het steeds e.o. en dat volk daar staat bij mij niet echt bekend om hun bescheidenheid.
Waarom deze advertentie?
Ron67
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 131
Lid sinds: 13 dec. 2009
31 december 2009, 02:21 uur | Bericht #69548
btw regen hier zou evt ook ijzel kunnen zijn
PolderPS
Lid
Woonplaats: Emmeloord
Berichten: 872
Lid sinds: 8 jul. 2009
31 december 2009, 02:27 uur | Bericht #69549
[quote name='Erwtensoep' date='Dec 31 2009, 02:21' post='83021']
btw regen hier zou evt ook ijzel kunnen zijn
[/quote.]
bij ons -0,6 maar droog, sneeuw gebiedje lijkt stil te liggen in het zuiden..
waar ik nu naar toe ga, sneeuwt het in ieder geval niet, mijn heerlijke warme waterbedje
truste en tot morgen maar weer.

@Jan mocht ik nog niet op zijn, je kan die strenge pluimen gewoon online zetten hoor . Het slaapt gewoon beter als je weet dat er mooie pluimen online staan.
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
Kalle1979
Lid
Woonplaats: Heerlen
Berichten: 242
Lid sinds: 13 dec. 2009
31 december 2009, 02:58 uur | Bericht #69550
[/quote.]
bij ons -0,6 maar droog, sneeuw gebiedje lijkt stil te liggen in het zuiden..
waar ik nu naar toe ga, sneeuwt het in ieder geval niet, mijn heerlijke warme waterbedje
truste en tot morgen maar weer.

sneeuwgebiedje van je veroorzaakt hier nogal wat druilerig regen weer...
xzaz
Lid
Woonplaats: Capelle aan den IJssel, Nederland
Berichten: 750
Lid sinds: 16 dec. 2009
31 december 2009, 03:16 uur | Bericht #69551
-0.4 en lichte IJzel
Niet weer het weer!TV Commentaar
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
31 december 2009, 07:14 uur | Bericht #69552
Om 1 uur ging ik naar bed toe toen regende het en nu ziet het wit
desieze
Lid
Woonplaats:
Berichten: 26
Lid sinds: 15 jul. 2007
31 december 2009, 07:17 uur | Bericht #69553
hoezo wit dit kaartje is "wit" hoop niet dat t waarheid gaat worden
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
31 december 2009, 07:19 uur | Bericht #69554
pluim_leuven.gif

pluim_mc.png.gif
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
31 december 2009, 07:32 uur | Bericht #69556
Overal invallende vorst

De zachte lucht is afgelopen nacht uit het hele kand verdreven en dat gaat een hele tijd zo blijven. Nederland staat aan de vooravond van een felle vorstperiode met vanaf zondag veelal strenge vorst in de nachten en lichte, later vaak matige vorst overdag. De koude inval merken we vandaag al; in de nieuwjaarsnacht zal er op veel plaatsen een sneeuwdek liggen!

Oliebollen in de sneeuw
Op oudejaarsdag valt er vooral in het zuiden en zuidoosten sneeuw, lokaal kan een sneeuwdek van 5-10 cm gaan vallen. In het midden en noorden vallen slechts enkele vlokken, maar ook daar komt op veel plaatsen een (dun) sneeuwdek tot stand. In de nieuwjaarsnacht blijft het in een groot deel van het land licht, in het zuidoosten ook matig sneeuwen bij temperaturen iets onder nul. Een matige noordoostenwind houdt de vorming van dichte kruitdamp-mist tegen, maar maakt het buiten voor het gevoel wel snel onaangenaam koud, bovendien kan het op veel plaatsen glad door sneeuw of opvriezing zijn. Na een witte kerst krijgt een groot deel van het land dus ook nog een witte jaarwisseling, wat heel uitzonderlijk is!. Nieuwjaarsdag blijft het bewolkt en af en toe valt er nog wat sneeuw bij middagtemperaturen rond of iets onder nul.

Na jaarwisseling klassiek winterweer!
Het nieuwe jaar begint Koning Winter goed op gang te komen. Vanaf 3 januari wordt het droog en kan het vooral boven door een sneeuwdek in de nachten zeer sterk afkoelen dan zijn minimumtemperaturen van -10 tot -15 graden mogelijk. Waar de sneeuw ontbreekt wordt het wat minder koud, maar het blijft bij een doorstaande oostenwind overal de hele dag licht, later mogelijk matig vriezen. De vorstperiode weet ook de hele komende week van geen wijken.

©Weerdirect
Woonplaats:
Berichten: 4905
Lid sinds: 16 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
31 december 2009, 07:40 uur | Bericht #69557
Nieuwste temperatuurkaartje:

strenge vorst komt nu wel erg dichtbij; noord denemarken heeft dat al te pakken

temperature_eur2.gif
Woonplaats: Oldambt(Oost Grunn)
Berichten: 1851
Lid sinds: 3 sep. 2008
31 december 2009, 07:47 uur | Bericht #69558
De voorspellingen lopen nogal wat uiteen en er komt niets van. bergen sneeuw werden voorspeld e.d maar kijk je op de radars is er niets aan de hand.

Doe je een hoofd buiten de deur zonder om op de termometer te kijken voeld het aan net of het wel --9gr vriest en is het werkelijk nog geen -- 1gr.

Het is wat winterweer maar daar is het ook mee gedaan. kijk je op de temp. kaart is het gewoon triest. luister je radio roepen ze regen.

Maar voor vuurwerk is het zeker oppassen geblazen want er staat rond jaarwisseling een krachtige oosten wind altans hier int noorden.

En nu ga ik beslag maken voor olliebollen om een badkuip vol met olieballen te bakken..
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
Loezje
Lid
Woonplaats: Ter Apel / Musselkanaal
Berichten: 424
Lid sinds: 9 jun. 2007
31 december 2009, 07:51 uur | Bericht #69559
GOEDE MORGEN ALLEMAAL!!!!
Ik heb ff alles door gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat..
We blij moeten zijn met het weer....
de een wil sneeuw
de ander ijs en natuurlijk wil ik ook een 11stedentocht.
Maar mensen geniet van wat je KRIJGT het is altijd mooi weer.
Dit is nu eens iets waar we zelf niets aan kunnen veranderen op deze wereld en
de spanning is toch leuk met al die voorspellingen.
Het is net een cadeau als je s'morgens op staat.
Ligt er sneeuw of niet hebben onze goeroe"s (o.a.Jan OO) gelijk gehad?
JAA er ligt hier in Ter-Apel weer sneeuw 1cm erbij.


Loezje
Lid
Woonplaats: Ter Apel / Musselkanaal
Berichten: 424
Lid sinds: 9 jun. 2007
31 december 2009, 07:55 uur | Bericht #69560
Citaat van Loezje, donderdag 31 december 2009, 7:51 uur GOEDE MORGEN ALLEMAAL!!!!
Ik heb ff alles door gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat..
We blij moeten zijn met het weer....
de een wil sneeuw
de ander ijs en natuurlijk wil ik ook een 11stedentocht.
Maar mensen geniet van wat je KRIJGT het is altijd mooi weer.
Dit is nu eens iets waar we zelf niets aan kunnen veranderen op deze wereld en
de spanning is toch leuk met al die voorspellingen.
Het is net een cadeau als je s'morgens op staat.
Ligt er sneeuw of niet hebben onze goeroe"s (o.a.Jan OO) gelijk gehad?
JAA er ligt hier in Ter-Apel weer sneeuw 1cm erbij.

sorrie mijn naam is Loezje vergeten

Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
31 december 2009, 07:55 uur | Bericht #69561
Citaat van Loezje, donderdag 31 december 2009, 7:51 uur Maar mensen geniet van wat je KRIJGT het is altijd mooi weer.

Niets op toe te voegen.... Maar voor hier (Zaltbommel) had ik ook meer verwacht dan dat er nu is gevallen. Zelfs de kleine was er niet van onder de indruk. Er is niets zo veranderlijk als het weer. Eens kijken wat ze vandaag allemaal gaan roepen en vooral PP met zijn uitspraken op TV dat de winter het moeilijk krijgt is ronduit triest te noemen. Ik heb net de kaarten zitten kijken van 00u run maar daarop is nog niet eens te merken dat er een dipje komt. Ook de pluim laat het dipje op 6/7 januari niet meer zien
Brisk
Lid
Woonplaats: Arnhem (zuid) - Gelderland
Berichten: 1237
Lid sinds: 22 dec. 2009
31 december 2009, 07:59 uur | Bericht #69562
Als het 6 januari maar heel koud is, want...... dan is het drie koningen.

'Als het op Dertiendag (13e dag na kerst = Driekoningen) vriest, vriest het zes/dertien weken lang.'
'Als Driekoningen is in het land, komt de vorst in 't vaderland.'

Even wat andere oud Hollandse spreuken per datum:

1 Januari:

Valt op 1 januari sneeuw,
die in negen dagen niet verdwijnt,
dan ligt hij negen weken naar het schijnt.


4 Januari:

Vriest het in de elfde nacht,
zes weken vorst wordt er verwacht.
(De elfde nacht na Kerstmis.)



Nu we toch bezig zijn. Ik heb op dit moment last van mollen in de tuin. Het klinkt raar maar ik hoop dat ik er volgende week nog last van heb:

Zijn er januari veel mollen,
dan laat de winter niet met zich sollen


En u allen weet, met oude Hollandse spreuken valt niet te spotten!..........toch?


Grtz Brisk

ps: In Arnhem sneeuwt het nu
Tyshane's: O-O's (What the f*ck is?) winterwoordenboek!
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
31 december 2009, 08:03 uur | Bericht #69563
15DAAGSE_06260_NWT.png
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
31 december 2009, 08:12 uur | Bericht #69564
Knmi Guidance

Actueel geeft HiRLAM in het zuiden teveel neerslag. De neerslag die valt is in de vorm van lichte regen en motregen. Aangezien de luchtlaag onderin voldoende dik en koud is valt er lokaal dus IJZEL. De neerslag gaat geleidelijk over in (mot)sneeuw maar de intensiteit neemt daarbij steeds verder af. In de loop van de middag laat HiRLAM het droog worden maar een beetje motsneeuw blijft mogelijk, dat laatste wordt ook actueel in de rest van het land waargenomen. ECHRM18 en UKMO00 laten dit ook zien in met een zwak neerslagsignaal voor het oosten en zuidoosten en laten dit ook nog in de Nieuwjaarsnacht voortduren. De hoeveelheden zullen beperkt blijven.

Voor Nieuwjaarsdag wordt het met meer naar noord draaiende stroming anders. De aanvoer wordt van boven zee. Met een zeewatertemperatuur van 6 a 7 graden kunnen er dan gemakkelijk enkele winterse buien ontstaan. Langs de kust zal met een aanlandige wind waarschijnlijk natte sneeuw vallen zijn maar dieper landinwaarts kan dit ook gewoon droge sneeuw zijn. De onzekerheid zit hem vooral later in de middag en avond wanneer HiRLAM het laagje dichterbij laat komen dan de overige modellen. HiRLAM komt in de avond met meer geclusterde buien. ECHR18 komt met een noord tot noordoostelijke stroming met slechts een enkele bui langs de westkust.
Loezje
Lid
Woonplaats: Ter Apel / Musselkanaal
Berichten: 424
Lid sinds: 9 jun. 2007
31 december 2009, 08:16 uur | Bericht #69565
tja mijn grootvader zaliger zei altijd ;
Ligt er sneeuw voor de deur
dan een das aan het is koud en guur.

regent het dan de paraplu op
dan loop je tenminste niet in de drop.

is het koud en en sneeuwt het
dan is de winter dicht bij

grote duim heb ik he
lol lol Greatz Loezje
Woonplaats:
Berichten: 4905
Lid sinds: 16 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
31 december 2009, 08:18 uur | Bericht #69566
Meer sneeuwkansen uit low boven de noordzee; aha is leuke ontwikkeling; in denemarken zijn er al diepvriestemperaturen en met warm zeewater ...
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.858 topics, welke bij elkaar 448.381 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 50 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 50, lezen 9 mensen het topic "Berichtgeving aardbevingen Noord Nederland ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden