Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 209
Lid sinds: 18 mrt. 2007
4 januari 2010, 10:49 uur | Bericht #71836
Het lijkt mij echt super handig om bij iedere post onder de avatar een simpel overzichts kaartje te zien van nederland/belgië, met daarop een stip/ster van zijn woonplaats.
Heel veel users posten namelijk de status van het weer, vervolgens ga je kijken waar diegene woont en wordt er een beslag gelegd op je topografische kennis

Is dit een idee en eventueel gemakkelijk te realiseren? (google maps?)
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
4 januari 2010, 18:31 uur | Bericht #72081
Citaat van DaOverclocker, maandag 4 januari 2010, 10:49 uur Het lijkt mij echt super handig om bij iedere post onder de avatar een simpel overzichts kaartje te zien van nederland/belgië, met daarop een stip/ster van zijn woonplaats.
Heel veel users posten namelijk de status van het weer, vervolgens ga je kijken waar diegene woont en wordt er een beslag gelegd op je topografische kennis

Is dit een idee en eventueel gemakkelijk te realiseren? (google maps?)

lijkt me wel haalbaar , toch .......?

SC
Waarom deze advertentie?
Vince
Lid
Woonplaats: Belgisch Limburg
Berichten: 47
Lid sinds: 26 mei. 2007
4 januari 2010, 18:35 uur | Bericht #72082
Als dat technisch haalbaar is, zou dat wel een serieuze surplus zijn voor dit forum!
PatrickM
Lid
Woonplaats: Heiloo
Berichten: 1018
Lid sinds: 9 jul. 2008
4 januari 2010, 18:51 uur | Bericht #72085
zou inderdaad handig zijn
jewaitit
Lid
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 422
Lid sinds: 25 mei. 2009
4 januari 2010, 19:17 uur | Bericht #72094
Vet ideé !
jean 56
Lid
Woonplaats: Bretagne, Frankrijk
Berichten: 539
Lid sinds: 27 mei. 2009
4 januari 2010, 19:24 uur | Bericht #72095
Citaat van jewaitit, maandag 4 januari 2010, 19:17 uur Vet ideé !

Hallooo! Alleen Nl en B? Zal ik maar weer afhaken dan? Hoor graag van jullie...
Groet, G. (Bretagne, Fr.)
jewaitit
Lid
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 422
Lid sinds: 25 mei. 2009
4 januari 2010, 20:38 uur | Bericht #72121
Citaat van guillaume, maandag 4 januari 2010, 19:24 uur Hallooo! Alleen Nl en B? Zal ik maar weer afhaken dan? Hoor graag van jullie...
Groet, G. (Bretagne, Fr.)


Moet je maar in NL komen wonen xd nee grapje
Basch
Lid
Woonplaats: Heemskerk
Berichten: 660
Lid sinds: 25 jul. 2006
4 januari 2010, 23:11 uur | Bericht #72214
Dat is precies wat het meldboek doet.
Wanneer je een icoon aanklikt, je naam en woonplaats invult, dan zorgt de kaart op de frontpage ervoor dat hij het icoontje op de juiste plaats neerzet. Dit werkt voor zowel Belgie als Nederland.
Voor het forum lijkt me dat niet ideaal, mede i.v.m. de privacy. (Ook al hoef je natuurlijk geen woonplaats in te vullen) Wellicht dat we dat in de toekomst kunnen doen, met een volgende versie van het forum. (Dat is namelijk het enige stukje aan onweer-online.nl wat ik niet zelf ontwikkeld heb. Dat werd me echt teveel werk.)
I hope I didn't brain my damage.
PolderPS
Lid
Woonplaats: Emmeloord
Berichten: 872
Lid sinds: 8 jul. 2009
4 januari 2010, 23:21 uur | Bericht #72220
Ben ik an sich wel voor, echter kan me voorstellen, dat het realtime uit googlemaps trekken van die info, het forum nou niet bepaald sneller en stabieler zal maken.

Zou dan liever voor een 2e topografisch avatar kiezen die gewoon vanaf de eigen server geladen wordt. kost uiteraard wel weer extra bandbreedte..

Wat betreft snelheid, mijn complimenten voor O-O een aantal concurrerende fora kraken en piepen momenteel qua performance.... Kortom goede servers /provider en een solide site bouw. | Gewijzigd: 4 januari 2010, 23:22 uur, door PolderPS
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
Woonplaats: Alblasserwaard
Berichten: 867
Lid sinds: 8 mei. 2009
4 januari 2010, 23:24 uur | Bericht #72222
Ik zie er geen voordeel in. Onder elke user staat al zijn of haar woonplaats, als de user deze heeft ingevuld. Ik zou niet weten waarom je er dan nog een kaartje onder moet zetten, het zou het naar mijn mening alleen maar onoverzichtelijker maken.
"Sunshine is delicious, rain is refreshing, wind braces us up and snow is exhilarating. There is really no such thing as bad weather, only different kinds of good weather."-John Ruskin
PolderPS
Lid
Woonplaats: Emmeloord
Berichten: 872
Lid sinds: 8 jul. 2009
4 januari 2010, 23:42 uur | Bericht #72234
Citaat van Narmolanya, maandag 4 januari 2010, 23:24 uur Ik zie er geen voordeel in. Onder elke user staat al zijn of haar woonplaats, als de user deze heeft ingevuld. Ik zou niet weten waarom je er dan nog een kaartje onder moet zetten, het zou het naar mijn mening alleen maar onoverzichtelijker maken.
Wellicht als compromis en he tkost weinig bandbreedte, de locatie clickbaar maken en die laten verwijzen naar googlemaps... voor de topografische wonders onder ons is dan makkelijk te checken waar iemand huist... Vedrder kan er natuurlijk een googlemap samengesteld worden met (actieve) o-o members... hoeveel van +4000 gebruikers zouden geregeld inloggen ?
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 209
Lid sinds: 18 mrt. 2007
6 januari 2010, 08:47 uur | Bericht #72758
Citaat van Narmolanya, maandag 4 januari 2010, 23:24 uur Ik zie er geen voordeel in. Onder elke user staat al zijn of haar woonplaats, als de user deze heeft ingevuld. Ik zou niet weten waarom je er dan nog een kaartje onder moet zetten, het zou het naar mijn mening alleen maar onoverzichtelijker maken.

Nou ja, het voordeel is dat je in 1 oogopslag kan zien waar degene woont in Nederland. Ik weet echt niet alle plaatsen van NL uit mijn hoofd. Het gaat ook meer om de globale positionering dan de exacte lokatie.
En inderdaad doet het meldboek dit ook, alleen zien we dan een joekel kaart, en niet een schematische van 4x4cm.

technisch gezien is het wel een idee om te plaatjes van tevoren te genereren en op te slaan op de server, zodat ze niet on-the-fly gegenereerd hoeven te worden.

Privacy vind ik een non argument, nu staat er ook al een plaats naam als je die hebt opgegeven, of dat nou wordt uitgebreidt met een kaartje maakt nou ook niets uit.
Ik stel mezelf zoiets voor: (alleen dan kleiner..)
NL.JPG | Gewijzigd: 6 januari 2010, 08:47 uur, door DaOverclocker
Loezje
Lid
Woonplaats: Ter Apel / Musselkanaal
Berichten: 424
Lid sinds: 9 jun. 2007
6 januari 2010, 08:55 uur | Bericht #72765
Prima idee maar wel klein en misschien per provintie??
thefly
Lid
Woonplaats: de Bilt
Berichten: 375
Lid sinds: 18 jan. 2010
4 februari 2010, 21:53 uur | Bericht #95146
Maar dat is er toch allang???
plaatje wat voor weer het is aanklikken en het verschijnt in de map, klik op het plaatje en je weet waar het is.
maar dan moet natuurlijk wel iedereen ook zijn woonplaats invullen want dat zie ik ook nog wel is vergeten worden
kijk ook is op de bilt in het weer TWITTER WEBCAM
corro
Lid
Woonplaats: oosterwolde fryslan
Berichten: 192
Lid sinds: 24 okt. 2006
4 februari 2010, 21:58 uur | Bericht #95148
bedankt vd tip dat heb ik nooit geweten en kijk tochal stiekem tydje mee
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
5 februari 2010, 00:12 uur | Bericht #95227
Citaat van Basch, maandag 4 januari 2010, 23:11 uur Dat is precies wat het meldboek doet.
Wanneer je een icoon aanklikt, je naam en woonplaats invult, dan zorgt de kaart op de frontpage ervoor dat hij het icoontje op de juiste plaats neerzet. Dit werkt voor zowel Belgie als Nederland.
Voor het forum lijkt me dat niet ideaal, mede i.v.m. de privacy. (Ook al hoef je natuurlijk geen woonplaats in te vullen) Wellicht dat we dat in de toekomst kunnen doen, met een volgende versie van het forum. (Dat is namelijk het enige stukje aan onweer-online.nl wat ik niet zelf ontwikkeld heb. Dat werd me echt teveel werk.)

Ja maar voor mijn woonplaats klopt dat toch niet erg. Mijn icoontje komt altijd in het Noorden van de prov Antwerpen te staan.
Het is een leuk idee want ik weet maar heel weinig plaatsen in NL
Rutte31
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 2421
Lid sinds: 26 jul. 2008
5 februari 2010, 02:00 uur | Bericht #95249
Ik vind het helemaal geen slecht idee. Als er onder iemands naam gewoon een linkje komt te staan en vervolgens een stip op de kaart van google maps als je erop klikt.
Moet toch wel vrij makkelijk te realiseren zijn, en het lijkt me niet dat zoiets veel bandbreedte kost.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.842 topics, welke bij elkaar 448.334 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 190 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 190, lezen 3 mensen het topic "Algemeen onweerskansentopic 2023".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden