Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, KS; Smith, KS; Franklin, NE; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:25:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, KS; Smith, KS; Franklin, NE; Harlan, NE; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:12:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS.

25 Apr 2024 14:08:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS; Osborne, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 13:44:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osborne, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 13:10:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osborne, KS; Phillips, KS; Rooks, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 12:33:33

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

25 Apr 2024 08:00:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Zutphen
Berichten: 342
Lid sinds: 21 dec. 2009
6 januari 2010, 20:55 uur | Bericht #73369
Goh, zie ik het nou goed, er is een plukje onstaan wat wis er warachtig richting Arnhem trekt?
Bekeuringen betaal ik nooit, want iets wat je krijgt hoef je niet te betalen.
erik
Lid
Woonplaats: Purmerend
Berichten: 1055
Lid sinds: 26 jul. 2006
6 januari 2010, 20:57 uur | Bericht #73370
Er ontstaat een bui zo`n beetje naast mn huis maar hier geen vlokje
Waarom deze advertentie?
PaytDelft
Lid
Woonplaats: Delft
Berichten: 578
Lid sinds: 28 jul. 2008
6 januari 2010, 20:58 uur | Bericht #73371
De vlokjes hebben ook ff tijd nodig om te vallen.. even geduld
DrizzleChaser Extraordinaire
Kleesu
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 24
Lid sinds: 20 dec. 2009
6 januari 2010, 20:58 uur | Bericht #73372
Citaat van wvlot, woensdag 6 januari 2010, 20:39 uur Even offtopic een vraagje: Ik woon in Alblasserdam en mijn tuin ligt direct aan een rivier, nou ja niet echt een hele grote ofzo. Er is hier helaas sneeuw gevallen, maar wat zich nu voordoet is dat sommige sneeuw echt nat is geworden en er ook punten zijn in de sneeuw op het ijs waar het heel nat is, en waar een soort van kleine stroompjes water omheen lijken te zitten. Het zijn net een soort punten waar een gat zeg maar zit met water. Is dit echt zo, en hoe ontstaan zulke punten? Het lijkt net een soort scheur maar dan van water, een soort kwelachtig iets. Het heeft hier nu een geruime week toch aardig gevroren, maar niemand lijkt het nog aan te durven. Geen idee hoe dik het is.

ALs het ijs dun is, en er valt veel sneeuw op, kan het gewicht van de sneeuw de ijslaag laten doorbuigen, waardoor langs de randen en door scheurtjes wat water onhoog wordt gestuwd. Dan kunnen er natte plekken ontstaan. Maar dan moet er best veel sneeuw op liggen, dus ik weet niet of dit bij jou ook het geval is.
astritos
Lid
Woonplaats: koudekerke (walcheren)
Berichten: 1397
Lid sinds: 1 jul. 2008
6 januari 2010, 20:59 uur | Bericht #73373
Citaat van Payt69, woensdag 6 januari 2010, 20:55 uur @astritos: haha.. kan je na al die tijd weer eens sneeuwballen gooien..

En het lijkt een beetje te groeien ook daar bij Zeeland.. maar het is wel lichte sneeuw als ik dat zo zie... behalve die rare squall line die ineens boven zee ontstaat.


Ja heb wel weer zin om een balletje te gooien!!!
Is alweer van zaterdag geleden..............

Vroeg aan iemand van begin de twintig op mijn werk of hij ook sneeuwballen had gegooid, zei hij "nee daar ben ik te oud voor" nou ja ben je dan saai of niet!!??
2012: 0 noemenswaardige onweersdagen
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
MamaAsz
Lid
Woonplaats: Workum
Berichten: 1098
Lid sinds: 16 dec. 2009
6 januari 2010, 20:59 uur | Bericht #73374
Oef, het is hier KOUD!
Mistig en zo'n -7 graden.

Ijsbaan hebben ze vanmiddag nog even bijgewerkt, dus dat wordt hopelijk mooi ijs
Helaas kan ik niet schaatsen ( zwanger ) maar ik gun het iedereen natuurlijk.
Snowie
Lid
Woonplaats: Tussen arnhem en doetinchem
Berichten: 88
Lid sinds: 2 jan. 2010
6 januari 2010, 21:00 uur | Bericht #73375
Citaat van Super Mario, woensdag 6 januari 2010, 20:55 uur Goh, zie ik het nou goed, er is een plukje onstaan wat wis er warachtig richting Arnhem trekt?

Ik zal duimen dat jij wat krijgt misschien krijg ik dan ook wat
astritos
Lid
Woonplaats: koudekerke (walcheren)
Berichten: 1397
Lid sinds: 1 jul. 2008
6 januari 2010, 21:01 uur | Bericht #73377
Citaat van Super Mario, woensdag 6 januari 2010, 20:55 uur Goh, zie ik het nou goed, er is een plukje onstaan wat wis er warachtig richting Arnhem trekt?

LOL!! Ik ga voor je duimen, kan jij ook sneeuwballen gaan gooien!!

QUOTE(erik @ Jan 6 2010, 20:57) <{POST_SNAPBACK}>
Er ontstaat een bui zo`n beetje naast mn huis maar hier geen vlokje


Moet je even een eindje lopen en hem boven je huis blazen.
2012: 0 noemenswaardige onweersdagen
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Woonplaats:
Berichten: 4905
Lid sinds: 16 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 januari 2010, 21:02 uur | Bericht #73378
Een indrukwekkende winter.

Want dat wordt het mijn inziens meer en meer.

De wijze waarop, in de zin van tegendraads, was begin 2e decade december jl natuurlijk al opvallend. Na een zeer zachte periode van zo'n 4 weken, met 2e decade november als zachtste ooit.
Brak toen "opeens" een periode aan waarin de circulatiepatronen en temperatuur verloop totaal verschilden van het er voor gelegen tijdvak.

En indrukwekkend is zeker ook de hoeveelheden sneeuw die er nu al meerdere malen zijn gevallen. Ook vandaag weer, met vooral in Noord Holland plaatselijk meer dan 20 cm.

Indrukwekkend is zijn naar mijn mening de wijze waarop deze winter sluipenderwijs bijna de macht meer en meer grijpt. Zowel het begin in 2e decade december, het herstel na Kerst, en evenmin deze 1e week van januari staan nou niet bepaald in het teken van bulderende kou invallen.
Nee, het is iedere keer eerder de stabilisering van de atmosfeer die voor verscherping van de koude zorgt.

Ook indrukwekkend mag de wijze van toegepaste symboliek worden genoemd. Deze winter bracht tot nu inderdaad de klassieke Kerstdooi, en laat juist morgen op Driekoningen een verdere verscherping van de kou zien.

Maar bovenal indrukwekkend is de wijze waarop iedere keer als het ware alles goed samenvalt, ook en juist als er sprake is of lijkt te zijn van mogelijke bedreigingen.

Dat hebben we al een paar keer meegemaakt de laatste weken, en zien dat ook komend weekend weer. Want de dan naar verwachting noordwaarts opstomende Middellandse Zee lagedruk. Is het verleden vaak genoeg een dooibrenger geweest in een dergelijke configuratie. Als een soort luis in de pels brak het dan de NNO hogedrukgordel af - door de kern van H zich oostwaarts terug te laten trekken-, en liet hierdoor oceanische lagedruk toe om zich oostwaarts uit te gaan breiden richting West Europa.
Maar niet dit weekend, hogedruk trekt zch dan juist tijdelijk even westwaarts terug, richting regio Ijsland, om daarna als het laag uiteindelijk is weggetrokken/opgevuld, opnieuw oostwaarts richting Scandinavie uit te gaan breiden.

Tweede mogelijke gevaar dient zich volgende week tevens aan. Een diepe depressie op het midden van de oceaan lijkt oostwaartse aspiraties te hebben.
Maar evenzeer als tijdens het begin van de koude periode in december, lijkt ook nu de hoofdkern van lagedruk stationair ten zuidwesten van Groenland te blijven, en van het systeem afgesplitste randstoringen blijven onverminderd een zeer zuidelijke koers varen.
Door dit gedrag van lagedruk op de oceaan, vormt zich medio volgende week daarom opnieuw een krachtige hoogterug, met noordelijke uitpunting.
Tegelijk zien we onverminderd zeer hoge luchtdruk boven het westen van Rusland.
Daarom blijft ook voor de meest verre termijn vooruit de verwachting onverminderd winters.

De komende 24 uur hebben we nog met invloed van zeer langzaam zuidwaarts wegtrekkende lagedruk boven de Noordzee te maken.
Daarom een afwisseling van opklaringen, mist, nevel, en regionaal ook nog sneeuwval. Z morgen later ZO/O wind, 1-3 Bft en Tmin -10/-4 C en morgen overdag maxima tussen -5 C en 0 C.

Nadat de lagedruk is weggetrokken, komen we vanaf morgenmiddag meer en meer onder invloed van drukstijgingen ten noorden/noordoosten. Toenemende opklaringen en meest droog weer, zorgen vrijdagnacht voor lage minima met algemeen -13/-7 C, maar regionaal nog beduidend lager.

Vrijdag droog en vrij zonnig, maar met een aantrekkende ONO wind. 3-5 Bft, en Tmax -8/-3 C wel zeer (gevoels) koud.

Het weekend wordt bepaald door sterke hogedruk boven Scandinavie en noordwaarts opstomende zuidelijke lagedruk. Grote druktegenstellingen, dus veel wind, zaterdag tot 6-7 Bft, uit het NO en snijdend koud.
Nog steeds is onduidelijk in hoeverre de sneeuw van die OZO lagedruk tot ons zal komen. Wel zal door bewolking en wind de vorst in de nacht flink getemperd worden, ik schat in dat de gemiddelde dagtemperaturen in het weekend zo tussen -7/-2 C zullen liggen.

Begin volgende week neemt de invloed van het oostelijke laag snel af, en neemt de hogedruk een positie in ergens aan de westkant van Scandinavie.
Samen met semi permanente lagedruk ten zuiden en zuidwesten van ons gebied levert dit een aanhoudend meest oostelijke aanvoer op. Periodiek is er volgende week kans op sneeuw (vooral tegen het midden van de week), door passage fronten ten zuiden, en periodiek overheerst de stabiliserende hogedruk (vooral aan het begin en einde van de week).
De vorst zal vooral in de nacht en ochtend weer verscherpen met op uitgebreide schaal matige tot (zeer) strenge vorst. Ook overdag blijft het meest vriezen.

En indrukwekkend vooral, omdat het eindeloos lijkt...........

Auteur: Ronald de Wildt | Opgesteld 2010-01-06 20:53:41

PaytDelft
Lid
Woonplaats: Delft
Berichten: 578
Lid sinds: 28 jul. 2008
6 januari 2010, 21:03 uur | Bericht #73379
Citaat van astritos, woensdag 6 januari 2010, 20:59 uur Ja heb wel weer zin om een balletje te gooien!!!
Is alweer van zaterdag geleden..............

Vroeg aan iemand van begin de twintig op mijn werk of hij ook sneeuwballen had gegooid, zei hij "nee daar ben ik te oud voor" nou ja ben je dan saai of niet!!??

lol.. ja.. alstie nou zegt dat hij te oud is om te sleeen.. ok, die dingen zijn gewoon te klein (voor mij iig), maar een paar lekkere sneeuwballen moet lukken.. lol.. en natuurlijk is een beetje rondglijen in de auto ook altijd fun
DrizzleChaser Extraordinaire
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1726
Lid sinds: 8 nov. 2009
6 januari 2010, 21:04 uur | Bericht #73380
Citaat van NynkeB, woensdag 6 januari 2010, 20:42 uur Klopt, het is schandalig hier in Haarlem. Nu woon ik niet in een hele drukke straat, maar ook niet de rustigste, maar een veegwagen of strooiwagen heb ik nog nooit gezien. Zelfs niet op de drukke straten wordt niets aan gladheidsbestijding gedaan. Schandalig. En dan ook vandaag in Haarlem het nieuws van een vrouw die zwaargewond is geraakt na een valpartij dankzij de gladheid... ja, dat krijg je dus.

Ik weet niet of het nog verplicht is voor burgers om dat te doen. Mijn ouders hadden de Gemeente Sneek gebeld of het nu eigenlijk wel of niet verplicht was, en daar kregen ze het antwoord dat het een paar jaar geleden is afgeschaft als verplicht iets "omdat anders de overheid haar burgers aanzet tot arbeid en dat mag niet." Dat is serieus het antwoord dat ze kregen... echt... En ik maar steeds bijna m'n benen breken als ik over de stoep loop...


Modbreak Marga: Posting verplaatst naar het daarvoor bestemde gedeelte. De nieuwsberichten zijn alleen bestemd voor berichtgeving.


Ik woon in de Spaarnwpuderstraat (normaal vrij druk) maar niks gestrooid of geschuift, maar ook de lange herevest niet. Deed net boodschappen, en moest daar oversteken, één grote ijsbaan

Heel vaag allemaal.
astritos
Lid
Woonplaats: koudekerke (walcheren)
Berichten: 1397
Lid sinds: 1 jul. 2008
6 januari 2010, 21:06 uur | Bericht #73381
Citaat van Payt69, woensdag 6 januari 2010, 21:03 uur lol.. ja.. alstie nou zegt dat hij te oud is om te sleeen.. ok, die dingen zijn gewoon te klein (voor mij iig), maar een paar lekkere sneeuwballen moet lukken.. lol.. en natuurlijk is een beetje rondglijen in de auto ook altijd fun

Juist ouderwetse sneeuwpret!!!
2012: 0 noemenswaardige onweersdagen
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Woonplaats: Gouda
Berichten: 453
Lid sinds: 22 mei. 2009
6 januari 2010, 21:06 uur | Bericht #73382
Het begint hier net licht te sneeuwen nadat ik bijna 1000 eenden heb bijgevoerd bij ons in de singel in Gouda.
ruwan007
Lid
Woonplaats:
Berichten: 4
Lid sinds: 22 dec. 2009
6 januari 2010, 21:10 uur | Bericht #73384
Kijk Ronald van deze berichten worden wij blij
Woonplaats: Zutphen
Berichten: 342
Lid sinds: 21 dec. 2009
6 januari 2010, 21:11 uur | Bericht #73386
De pluk richting Arnhem word steeds groter
Bekeuringen betaal ik nooit, want iets wat je krijgt hoef je niet te betalen.
erik
Lid
Woonplaats: Purmerend
Berichten: 1055
Lid sinds: 26 jul. 2006
6 januari 2010, 21:12 uur | Bericht #73387
Citaat van astritos, woensdag 6 januari 2010, 21:06 uur Juist ouderwetse sneeuwpret!!!

Leeftijd zit echt tussen de oren,met mijn 45 jaren heb ik 2 weken geleden vrolijk een levensgrote sneeuwpop neergezet en lekker wat balletjes gesmeten

Ik heb me overigens suf geblazen maar dat buitje naast me verdomd het om hier wat sneeuw te droppen
PaytDelft
Lid
Woonplaats: Delft
Berichten: 578
Lid sinds: 28 jul. 2008
6 januari 2010, 21:12 uur | Bericht #73388
Citaat van Raymond38, woensdag 6 januari 2010, 21:06 uur Het begint hier net licht te sneeuwen nadat ik bijna 1000 eenden heb bijgevoerd bij ons in de singel in Gouda.

lol.. de eenden hier op de laan zijn de hele avond al ongewoon ontstuimig.. ze zullen toch niet nu al de lente in hun hoofd hebben? Ze maken herrie en rennen/vliegen achter elkaar aan.. ik hoop dat het betekent dat er sneeuw aan komt, eigenlijk.
DrizzleChaser Extraordinaire
Boxer
Lid
Woonplaats: Breukelen (ut)
Berichten: 950
Lid sinds: 14 aug. 2006
6 januari 2010, 21:13 uur | Bericht #73389
let op jan gaat hem op slot gooien, er is een deel 5
Als je niet meer durft te zeggen wat je meent, zal je al snel niet meer menen wat je zegt!
PaytDelft
Lid
Woonplaats: Delft
Berichten: 578
Lid sinds: 28 jul. 2008
6 januari 2010, 21:14 uur | Bericht #73390
ach dan gaan we daar verder toch?
DrizzleChaser Extraordinaire
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
6 januari 2010, 21:16 uur | Bericht #73391
Dit topic gaat op slot en we gaan verder in deel 5: http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=15721
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 226 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 226, lezen 4 mensen het topic "Discussietopic winter 2023-2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden