Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, NE.

26 Apr 2024 20:06:01

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Greeley, NE; Howard, NE.

26 Apr 2024 20:06:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carroll, IA; Greene, IA.

26 Apr 2024 20:06:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Washington, KS.

26 Apr 2024 20:06:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Audubon, IA; Carroll, IA; Greene, IA; Guthrie, IA.

26 Apr 2024 19:49:06

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Howard, NE; Sherman, NE.

26 Apr 2024 19:44:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buffalo, NE; Kearney, NE.

26 Apr 2024 19:44:26

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hill, TX; McLennan, TX.

26 Apr 2024 19:44:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dallas, TX.

26 Apr 2024 19:35:31

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Sherman, NE.

26 Apr 2024 19:34:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, IA.

26 Apr 2024 19:34:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carroll, AR.

26 Apr 2024 19:26:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dallas, TX; Tarrant, TX.

26 Apr 2024 19:22:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, IA; Ida, IA; Plymouth, IA; Woodbury, IA.

26 Apr 2024 19:21:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carroll, AR; Madison, AR.

26 Apr 2024 19:16:02
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Joosje
Lid
Woonplaats: Halsteren (N-Brabant)
Berichten: 194
Lid sinds: 7 dec. 2009
10 januari 2010, 09:53 uur | Bericht #78022
Citaat van rkrajicek, zondag 10 januari 2010, 9:47 uur Ja maar als je goed kijkt. Is degene wat over Brabant trekt niet groot. Meer midden-Nederland en Belgie.


Nou ja misschien activeert tie nog wat? Wij hier willen ook wel van die toestanden net als in het noorden toch? Breda ligt trouwens zo'n 3 kwartier van mij vandaan. Heeft het bij jullie nog gesneeuwd gister ?
leo-tje
Lid
Woonplaats: Aalsmeer
Berichten: 55
Lid sinds: 7 dec. 2008
10 januari 2010, 09:54 uur | Bericht #78023
Hier in het westen heel af en toe wat lichte motsneeuw gehad. Niets erbij gekregen hier!
Waarom deze advertentie?
cwarcher
Lid
Woonplaats: Zoetermeer
Berichten: 14
Lid sinds: 19 dec. 2009
10 januari 2010, 09:55 uur | Bericht #78024
Onze KNMI vrienden hebben het nu over "60% kans op het aanhouden van het overwegend koude en droge winterweer. 40% kans op overgang naar een zachter weertype met af en toe regen.". Gisteren was het 50%-50%.

Vannacht is er hier (Zoetermeer) toch ook weer een laagje bijgevallen. Moet zometeen richting Oost Brabant (Sambeek/Boxmeer). Iemand een idee hoe het onderweg zal zijn? Iemand uit die regio wellicht?
Woonplaats: Panningen
Berichten: 133
Lid sinds: 2 jun. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 januari 2010, 09:55 uur | Bericht #78025
[quote name='Franky43' date='Jan 10 2010, 09:51' post='91580']
Hier in Venlo nu droog maar niet lang meer denk ik.
[/quote
komt inderdaad nog wat aan uit duitsland
Woonplaats:
Berichten: 4905
Lid sinds: 16 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 januari 2010, 09:55 uur | Bericht #78026
Vooral in het norden geregeld sneeuw of motsneeuw en eerst nog veel wind.

De hoogtestroming boven Nederland kwam gisternacht uit het zuidwesten, in het noordwesten van Duitsland was dat eveneens het geval. Overdag trok een hoogtetrog naar het zuidwesten en inmiddels waait de wind ook in de atmosferische bovenkamer uit het noordoosten tot oosten. Doordat met name boven 1500 meter hoogte nog steeds opglijdingsprocessen van relatief warme (over koude) lucht plaatsvinden, duurt de neerslagactiviteit voort. Vooral in het noorden valt geregeld sneeuw en motsneeuw, in het midden en zuiden komt lokaal ook IJZEL voor. Vanwege de wind is het sneeuwdek moeilijk te meten maar Jelle Booi uit het Friese Opeinde maakt melding van ruim 10 centimeter: 4 cm oude en 6 cm nieuwe sneeuw.
Vanuit Duitsland trekt op hoogte nog een storing (koudeputje) naar het zuidwesten (op 1500 meter -11º boven Hamburg) waardoor ook vandaag overdag plaatselijk sneeuw of motsneeuw kan vallen. De kansen daarop zijn het grootst in het noorden van het land. In combinatie met de sterke noordoostenwind (zie de uitstaande waarschuwingen) en zo lang het kwik onder nul blijft, kunnen zich daardoor nog steeds sneeuwduinen vormen.

Vanmiddag blijft het overwegend bewolkt met vooral in het noorden lichte (mot)sneeuw. De noordoostenwind neemt echter van het zuiden langzaam in kracht af. De windsterkte is boven land matig, aan de kust en op het (bevroren) IJssel- en Markermeer vrij krachtig en in het Waddengebied krachtig, windkracht 6. De middagtemperaturen lopen uiteen tussen circa -2 in het oosten en zuidoosten en +1 in het noordwestelijk kustgebied.
De komende 24 uur duurt de aanvoer van vochtige, koude lucht voort. Het blijft in de nacht en maandag overdag dan ook bewolkt en plaatselijk valt (met name in het noorden) nog wat sneeuw of motsneeuw. Het kwik schommelt rond het vriespunt, in opklaringsgebieden in het zuiden kan het -4 graden worden. De maxima lopen uiteen tussen -2 en +2. De wind is noord tot noordoost en matig, aan de kust en in het IJsselmeergebied matig tot vrij krachtig: later verder afnemend.

Dat de luchtdrukverschillen gisteravond en de afgelopen nacht vooral boven het noorden van Nederland, Noord-Duitsland en Denemarken het grootst waren, kwam vooral door het ‘aanzwellen’ van het Scandinavische luchtdrukmaximum. In de met ijskoude lucht volgestroomde dalen van Zuid-Noorwegen liep het weerglas zelfs tot boven 1050 hPa op. Om 19 uur rapporteerden Tynset-Hansmoen, gelegen in de provincie Hedmark op een hoogte van 484 meter en Røros (op 630 meter hoogte in Sør-Trondelag) een barometerstand van afgerond 1053 hPa. De thermometer wees in Tynset op dat moment -36,0 en in Røros -35,4º aan. Koud hè!

Een update volgt tussen 11 en 12 uur.

weerman Jan Visser, Purmerend, 10 januari 2010, 8 uur

Woonplaats: winschoten
Berichten: 923
Lid sinds: 20 dec. 2009
10 januari 2010, 09:55 uur | Bericht #78027
Citaat van kermisspin, zondag 10 januari 2010, 9:51 uur Whahaha begint ie weer met zijn sneeuwmagneet
hahahaa, ik heb nieuwe gehoorbotjes gekregen van titanium, zou dat het zijn?????????? wahaaaaaaaaaa mag ook niet door poortjes op een vliegveld dan gaaat alles af, gnifffffffffffffff
Woonplaats: Enschede
Berichten: 381
Lid sinds: 19 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 januari 2010, 09:57 uur | Bericht #78028
;) Enschede meld nog steeds lichte sneeuw. Er is z'n
7 a 8 cm gevallen boven de oude laag sneeuw. Intotaal
zeker 20 cm sneeuw En nu nog hopen op meer sneeuw?
Zo te zien op de duitse radar krijgen we nog genoeg of Enschede
er ook mee te maken krijgt is afwachten. Maar ik hou de moed er
in en volg iedere seconde van dit forum.

En nog even mijn complimenten voor de mensen op dit forum lekker gezellig.
En natuurelijk voor jan die het dik verdient heeft met zijn voorspelling.

M.v.g. Danny
ikmoi
Lid
Woonplaats: Amersfoort
Berichten: 25
Lid sinds: 16 jun. 2007
10 januari 2010, 09:57 uur | Bericht #78029
Morgen allemaal, witt ewereld , yes !!!!
Ik ga zo in het industrie kijken met de kids, weet dat in ´79 daar veel sneeuwduinen waren. Dus ben benieuwd.
Doordat er veel weggewaaid is lijkt het of er maar ong. 3 cm is gevallen, maar ik denk zelf dat het wel 7 is.
En het blijft hier sneeuwen.
Greetz
rkrajicek
Lid
Woonplaats: Breda
Berichten: 299
Lid sinds: 7 jan. 2010
10 januari 2010, 09:57 uur | Bericht #78030
Citaat van Joosje, zondag 10 januari 2010, 9:53 uur Nou ja misschien activeert tie nog wat? Wij hier willen ook wel van die toestanden net als in het noorden toch? Breda ligt trouwens zo'n 3 kwartier van mij vandaan. Heeft het bij jullie nog gesneeuwd gister ?

Ja vanaf een uur of 9 tot zo 16 uur. Hele lichte sneeuw. Is hoogstens een cm gevallen helaas
Woonplaats: Sappemeer (Groningen)
Berichten: 938
Lid sinds: 28 mei. 2008
10 januari 2010, 09:58 uur | Bericht #78031
Citaat van Joosje, zondag 10 januari 2010, 9:53 uur Nou ja misschien activeert tie nog wat? Wij hier willen ook wel van die toestanden net als in het noorden toch?

Dit heeft idd. wel wat maar het heeft ook een keerzijde. Dan denk ik bijv. aan marktkooplui. De binnenmarkten zijn onderhand weer begonnen maar......ze kunnen er niet naar toe. Dus...inkomstenderving.
Gelukkig heb ik dit weekend geen markt want ook ik sta in de winter op binnenmakten.

Hier sneeuwt het. temp -0.3. Het waait niet zo erg maar als gister maar.....nog genoeg om het te laten stuiven. | Gewijzigd: 10 januari 2010, 09:58 uur, door H. Kootstra
uw vermaak is onze taak!
interjrs
Lid
Woonplaats: Stramproy
Berichten: 163
Lid sinds: 17 dec. 2009
10 januari 2010, 10:01 uur | Bericht #78032
woooooooooooow, nou gaat tie hard hier. Daarnet was 't lichte boel, nou dikke vlokken in een stevig tempo, matig denk ik zo. Als 't zo een half uurtje doorgaat zit 't hier ook weer vast. De wegen waren nog niet eens open.... dat wordt niet schaatsen vandaag

Venlo, geef een gil als 't daar weer begint, dan kan ik timen hoe lang 't hier droog gaat zijn
Woonplaats: Gouda
Berichten: 453
Lid sinds: 22 mei. 2009
10 januari 2010, 10:05 uur | Bericht #78033
Ik werd wakker met een niet verwachtte 1 cm extra sneewlaag
Rond 10.45 verwacht ik nog meer sneeuw ongeveer 2 cm extra
van een buienreeks die uit het oosten komt.
Woonplaats: Oldambt(Oost Grunn)
Berichten: 1851
Lid sinds: 3 sep. 2008
10 januari 2010, 10:05 uur | Bericht #78034
Zo een uur bezig geweest met sneeuwruimem om bij de PC te komen. via dak raam want kon de deur niet open doen anders lag er een meter duin in de hal.

Verder sneeuw sneeuw sneeuw. doorgaande wegen zijn onbegaanbaar.Het heeft iets van 1979 alleen was er toen 70% meer sneeuw in een kortere tijdsbestek.

Maar het heeft wel iets


--0,9gr.

Lichte/matige sneeuw. Harde n.ooster.
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
Joosje
Lid
Woonplaats: Halsteren (N-Brabant)
Berichten: 194
Lid sinds: 7 dec. 2009
10 januari 2010, 10:06 uur | Bericht #78035
[quote name='kermisspin' date='Jan 10 2010, 09:58' post='91590']
Dit heeft idd. wel wat maar het heeft ook een keerzijde. Dan denk ik bijv. aan marktkooplui. De binnenmarkten zijn onderhand weer begonnen maar......ze kunnen er niet naar toe. Dus...inkomstenderving.
Gelukkig heb ik dit weekend geen markt want ook ik sta in de winter op binnenmakten.

Ja dat is zo, ook wij hebben een eigen zaak, waarvoor we elke dag de weg op moeten. Veel sneeuw is leuk, maar de wegen zouden perfect schoon moeten zijn.
Richardus
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1294
Lid sinds: 27 jun. 2009
10 januari 2010, 10:06 uur | Bericht #78036
Citaat van Richardus, zondag 10 januari 2010, 9:50 uur Het wordt hier iets rustiger qua sneeuw. Niet meer de vlagerige motsneeuw maar gestaag (horizontaal, dat nog steeds) dwarrelende grotere vlokjes.
'k heb niks gezegd...
Woonplaats: winschoten
Berichten: 923
Lid sinds: 20 dec. 2009
10 januari 2010, 10:11 uur | Bericht #78037
Citaat van wiggelrode, zondag 10 januari 2010, 10:05 uur Zo een uur bezig geweest met sneeuwruimem om bij de PC te komen. via dak raam want kon de deur niet open doen anders lag er een meter duin in de hal.

Verder sneeuw sneeuw sneeuw. doorgaande wegen zijn onbegaanbaar.Het heeft iets van 1979 alleen was er toen 70% meer sneeuw in een kortere tijdsbestek.

Maar het heeft wel iets


--0,9gr.

Lichte/matige sneeuw. Harde n.ooster.

leuk is dat he herhinneringen ophalen van :79: en dan moet ik nu maar komen met de shovel om je huis sneeuwvrij te maken gnifffffffff en zijn de doorgaande wegen echt niet te doen/ manlief moet vanmiddag aan de arbeid is gelukkig niet bang uitgevallen maar toch!!
PolderPS
Lid
Woonplaats: Emmeloord
Berichten: 872
Lid sinds: 8 jul. 2009
10 januari 2010, 10:11 uur | Bericht #78038
Citaat van conrad, zondag 10 januari 2010, 9:55 uur Onze KNMI vrienden hebben het nu over "60% kans op het aanhouden van het overwegend koude en droge winterweer. 40% kans op overgang naar een zachter weertype met af en toe regen.". Gisteren was het 50%-50%.

Vannacht is er hier (Zoetermeer) toch ook weer een laagje bijgevallen. Moet zometeen richting Oost Brabant (Sambeek/Boxmeer). Iemand een idee hoe het onderweg zal zijn? Iemand uit die regio wellicht?

Ga er vanuit dat we winters weer houden, met temperaturen rond het vriespunt overdag, die vermeende 40% regen aanval zie ik niet in die vorm, eerder in een witte variant einde volgende week. Maar dat is nog ver weg. Geniet van al het moois deze winter ons biedt , wellicht moeten we er weer jaren op teren... Laatste keer dergelijke hoeveelheden (buiten 2005, toen geen jacht en slechts paar dagen), was '79 ik was toen 7 en nu is mijn dochter bijna 7. Kortom enjoy the moment...
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
marja
Lid
Woonplaats: Velserbroek (Haarlem)
Berichten: 443
Lid sinds: 20 dec. 2009
10 januari 2010, 10:14 uur | Bericht #78039
Wakker geworden met een nieuw wit dekje op de al liggende sneeuw en Zichtbare Sneeuwvlokken die gezellig naar beneden dwarrelen. Mooie wereld weer! Ben ik hebberig (arm Zeeland) als ik meer wil?
www.marmod.nlGeef O-O wat extra zon deze lente ;-)
Woonplaats: Muntendam
Berichten: 84
Lid sinds: 23 apr. 2008
10 januari 2010, 10:15 uur | Bericht #78040
toch, ben ik blij voor mensen hier in het noorden, dat die daisy wel vertraging had opgelopen!! als ik lees wat voor weer het hier in het noorden is!

ik woon aan een redelijk doorgaande weg, afgelopen uur geen auto meer gezien of gehoord (daarvoor was ik niet wakker )
Woonplaats: Tilburg Noord-Brabant
Berichten: 4127
Lid sinds: 16 jul. 2009
10 januari 2010, 10:15 uur | Bericht #78041
ne een paa verdwaalde vlokken
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Terug naar boven
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 208 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 208, lezen 3 mensen het topic "Foto's/Video's onweer en extreem weer".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden