Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ashley, AR; Morehouse, LA.

18 Apr 2024 15:58:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clinton, MO.

18 Apr 2024 12:37:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buchanan, MO; Clinton, MO; Platte, MO.

18 Apr 2024 12:28:09

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

18 Apr 2024 12:00:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, MO; Jackson, MO; Ray, MO.

18 Apr 2024 11:28:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, MO; Clinton, MO; Jackson, MO; Ray, MO.

18 Apr 2024 11:02:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Johnson, KS; Wyandotte, KS; Clay, MO; Clinton, MO; Jackson, MO; Platte, MO.

18 Apr 2024 10:57:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Leavenworth, KS; Buchanan, MO; Platte, MO.

18 Apr 2024 10:24:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Johnson, KS; Leavenworth, KS; Wyandotte, KS; Buchanan, MO; Clay, MO; Clinton, MO; Jackson, MO; Platte, MO.

18 Apr 2024 10:17:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Douglas, KS; Jefferson, KS.

18 Apr 2024 09:57:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atchison, KS; Leavenworth, KS; Buchanan, MO; Platte, MO.

18 Apr 2024 09:57:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Douglas, KS; Jefferson, KS; Shawnee, KS.

18 Apr 2024 09:44:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atchison, KS.

18 Apr 2024 09:31:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Douglas, KS; Jackson, KS; Jefferson, KS; Shawnee, KS.

18 Apr 2024 09:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jackson, KS; Jefferson, KS; Shawnee, KS.

18 Apr 2024 09:15:26
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
18 januari 2010, 13:16 uur | Bericht #82266
Krijgen we wederom winter?

Deze week is het een beetje kwakkelen wat betreft het winterweer. In de nachten is er lichte vorst en overdag komt de temperatuur net boven het vriespunt uit. Vanaf woensdag draait de wind naar het oosten en krijgen we ook wederom te maken met gladheid door aanvriezing van natte weggedeeltes. Ook zal mist een belemmering gaan worden, maar aan de andere kant is het schitterend om mooie rijpfoto's te maken. Vanaf vrijdag komt er wederom een nieuwe storing het land binnen, die mogelijk eerst sneeuw gaat geven en later overgaat in regen. Na het weekend zien we een duidelijke luchtdrukstijging in de modellen en kunnen we wederom een paar dagen koud weer gaan verwachten.

Hoe verder?
Als we de nieuwe kaart van wetterzentrale erbij pakken (1e afbeelding), dan zien we vanaf de 28e januari de winter een flinke aanval doen. Ook de nieuwste pluim bevestigd dat (zie afbeelding 2). De control (blauwe lijn) lijkt hier helemaal los te gaan maar zoals gewoonlijk zwabbert die altijd maar heen en weer. Als ik nu moet gaan beoordelen of de winter stand houd, dan zeg ik "ja" en verwacht ik ook dat deze winterprik ook wel even gaat stand houden. Maar ook sneeuw zal tot de mogelijkheden behoren, wat niet bevorderend is voor de ijsaangroei in het noorden. Tegelijkertijd moeten we ook realistisch zijn en er vanuit gaan dat dit de allerlaatste kans is op een 11-stedentocht. Kortom, dit wordt wederom een mooie situatie en we gaan het weer op de voet volgen in het nieuwe topic!!



TimN
Lid
Woonplaats: Gennep (Noord-Limburg)
Berichten: 43
Lid sinds: 7 jan. 2010
18 januari 2010, 13:23 uur | Bericht #82268
Dat ziet er veelbelovend uit die grafiek. Maar idd afwachten of het allemaal uitkomt, Elfstedentocht zou wel erg mooi zijn
Waarom deze advertentie?
PolderPS
Lid
Woonplaats: Emmeloord
Berichten: 872
Lid sinds: 8 jul. 2009
18 januari 2010, 13:23 uur | Bericht #82269
QUOTE
(PolderPS @ Jan 18 2010, 11:09)
Ik heb net de Putto weerlijn gebeld, en het schijnt dat er met name in de maanden juli en augustus onweer gaat komen, maar je moet ook niet gek opkijken als er in mei ineens een knetterend onweer komt. gewoon dagelijks bellen en je wordt nooit verrast


Ik ga er vanuit dat je sarcasme modus aan stond....?


Dat heb je goed bedacht hahah, heelas heb ik het Sarcasme teken nog niet gedownload, dus kon ik het niet plaatsen, toch maar eens $1,99 investeren in dat nieuwe teken. Nee Putto krijgt geen halve cent van mij... info is voldoende en beter gratis op internet te verkrijgen.

Maar on topic wie weet kunnen we ons weer op winter verheugen....
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
Woonplaats: wageningen
Berichten: 17
Lid sinds: 2 dec. 2009
18 januari 2010, 13:31 uur | Bericht #82271
voor een elfstedentocht heb je toch echt het temperatuurverloop van die blauwe control run nodig hoor... maar dat behoord dus nog steeds tot de mogelijkheden is de positieve boodschap van dit verhaal!
larzan
Lid
Woonplaats: Hengelo (O)
Berichten: 18
Lid sinds: 30 dec. 2009
18 januari 2010, 13:36 uur | Bericht #82272
Hoi, ik volg dit topic sinds oud en nieuw en vind het afwisselend spannend (wat gaat er komen?), interessant (ik heb in de afgelopen weken meer over het weer geleerd dan in de jaren ervoor) en ronduit hilarisch !
Bovenstaand weerbericht van Jan deed me besluiten me eens voor te stellen.
Lars, woonachtig te Hengelo, wordt momenteel mistroostig van het laatste restje bruine blubbersneeuw en wil het liefst zsm een vers pak sneeuw van een halve meter (Friesland uitgezonderd) en -20 tot -10 (Friesland inbegrepen)!


groet
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1726
Lid sinds: 8 nov. 2009
18 januari 2010, 13:47 uur | Bericht #82276
Citaat van larzan, maandag 18 januari 2010, 13:36 uur Hoi, ik volg dit topic sinds oud en nieuw en vind het afwisselend spannend (wat gaat er komen?), interessant (ik heb in de afgelopen weken meer over het weer geleerd dan in de jaren ervoor) en ronduit hilarisch !
Bovenstaand weerbericht van Jan deed me besluiten me eens voor te stellen.
Lars, woonachtig te Hengelo, wordt momenteel mistroostig van het laatste restje bruine blubbersneeuw en wil het liefst zsm een vers pak sneeuw van een halve meter (Friesland uitgezonderd) en -20 tot -10 (Friesland inbegrepen)!


groet


Namens de gehele crew, welkom en geniet van onweer-online
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1726
Lid sinds: 8 nov. 2009
18 januari 2010, 13:51 uur | Bericht #82277
Ook Meteo consult laat de mogelijke vorstperiode zien

Nederland:


België:
| Gewijzigd: 18 januari 2010, 13:53 uur, door stephanvanloon
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 januari 2010, 13:59 uur | Bericht #82278
Hmm het begint er allemaal weer veelbelovend uit te zien, ik ben benieuwd
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Woonplaats: 's-Gravenzande
Berichten: 1684
Lid sinds: 11 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 januari 2010, 14:02 uur | Bericht #82279
Laat de winter maar lekker terugkeren! Het is nu veel te warm
Groetjes Bjorn


Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1726
Lid sinds: 8 nov. 2009
18 januari 2010, 14:05 uur | Bericht #82280
Even een verwachting van Piet Paulusma

Winter voor langere tijd verdreven?

De winter is verdreven. Een storing vanaf de Oceaan, gevuld met zachtere lucht trok zaterdag en zondag over ons land en ligt vandaag boven het oosten van Denemarken. Na de sneeuw en ijzel volgde regen en het binnenstromen van zachtere lucht. In Zeeland (Woensdrecht en Westdorpe) werd het 7.3 graden. In Groningen kwamen ze niet verder dan +1 graad.

Op de weerkaart zien we een hogedrukgebied boven Rusland en een zeer diepe depressie ten westen van IJsland. Hoewel het hogedrukgebied de wind bij ons wel weer in de oost tot zuidoosthoek zal krijgen de komende dagen, is de stroming te zwak, de kou te ver weg en eigenlijk liggen we een beetje in het overgangsgebied tussen de zachte lucht ten westen en koude lucht ten oosten van ons land.

Dat geeft een grijs en nevelig, soms ook mistig weerbeeld met in de nachten lichte vorst en gladheid door bevriezing en aanvriezing. Ongetwijfeld aanleiding voor nieuwe (over)last voor het verkeer!

Ook op de wat langere termijn, in en na het komend weekend ziet het er niet naar uit dat Koning Winter terug gaat slaan. De diverse computermodellen hebben allemaal een wat ander scenario in petto, maar een ding hebben ze gemeen. Een doorbraak naar een westcirculatie zien ze niet zitten, maar ook een stabiele winterperiode tekent zich niet af. Ik noem het ook wel ‘kwakkelweer’.

Bron: Piet Paulusma
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1726
Lid sinds: 8 nov. 2009
18 januari 2010, 14:11 uur | Bericht #82282
Extreem zacht in de poolstreken. Bij ons voorlopig geen overgang naar Atlantische warmte, evenmin Russische vrieskou.

Het is ‘verontrustend’ zacht op Spitsbergen. Vrijdag werd in Longyearbyen 3,3, zaterdag 3,6, zondag 4,3 en vanochtend 4,7º gemeten. De gemiddelde temperatuur is de laatste dagen maar liefst 17 graden te hoog en bovendien viel tussen zaterdagochtend en vanochtend 26 mm regen. Het onwerkelijke weer heeft te maken met zachte luchtmassa’s die aan de noordwestflank van het Russisch-Scandinavisch hogedrukgebied naar de poolstreken worden getransporteerd. Overwinteraars in het zuiden en oosten van Spanje wanen zich ondertussen in het voorjaar. Aan de Costa Blanca werd het zondagmiddag in Alicante 23,0.



Dat de winter de komende tijd niet echt doorpakt is geen ‘verdienste’ van een optocht van Atlantische depressies maar eerder het onvermogen van het ijzersterke (1050 hPa) Russische hogedrukgebied om in het Noordzeegebied orde op zaken te stellen. Daardoor kunnen in een enigszins meanderende westelijke stroming uitlopers van oceaandepressies tot West-Europa doordringen. Pas rond vrijdag echter lijken de frontale uitlopers wat meer neerslag te gaan veroorzaken en kan ook de temperatuur weer wat gaan stijgen. De komende dagen koelt het in een vochtige oostelijke stroming enkele graden af maar vanwege de vele wolken lijkt meer dan een beetje lichte vorst in de nacht en ochtend onwaarschijnlijk.

In het weekeinde snoert boven het Noordzeegebied een (hoogte)storing af. Het systeem wordt ‘ingepakt’ door drukstijgingen in een luchtdrukverdeling die op slot dreigt te raken maar waarvan de uitkomsten nog volstrekt ongewis zijn. Tenslotte: in Rusland blijft het aanhoudend zeer koud!

Bron: Jan Visser
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 januari 2010, 14:22 uur | Bericht #82287
Spannend allemaal weer!
tot nu toe ziet het er goed uit voor de winter (op lange termijn)
maar ik twijfel wel beetje dat dat hoge drukgebied wel ons landje kan veroveren....
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
TimN
Lid
Woonplaats: Gennep (Noord-Limburg)
Berichten: 43
Lid sinds: 7 jan. 2010
18 januari 2010, 14:31 uur | Bericht #82289
De meerderheid van de weermodellen geeft in ieder geval aan dat er geen echte westcirculatie ontstaat in onze omgeving. Dat is n ieder geval positief voor de winterliefhebbers. Belangrijkste is idd of de koude ons inderdaad kan bereiken. Maar zoals zovaak deze winter is alles mogelijk gebleken
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
18 januari 2010, 14:34 uur | Bericht #82291
het hogedrukgebied boven rusland lijkt wat te gaan zakken richting onze omstreken , zou dat betekenen dat we een koudere periode gaan krijgen ??
eurad_nh_20_01_10.gif
© Eurad
even op de afb. klikken om de animatie te bekijken!
Woonplaats: Rijen
Berichten: 496
Lid sinds: 12 dec. 2009
18 januari 2010, 14:35 uur | Bericht #82292
weer leuk om het allemaal te volgen
De een zegt dat de winter terug komt de ander denkt van niet, de tijd zal het leren
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 januari 2010, 14:36 uur | Bericht #82293
Citaat van TimN, maandag 18 januari 2010, 14:31 uur De meerderheid van de weermodellen geeft in ieder geval aan dat er geen echte westcirculatie ontstaat in onze omgeving. Dat is n ieder geval positief voor de winterliefhebbers. Belangrijkste is idd of de koude ons inderdaad kan bereiken. Maar zoals zovaak deze winter is alles mogelijk gebleken

Welkom hier trouwens;)

Ja winter brengt veel verassingen met zich mee.
't kan zo heel februari weer heel koud worden (als hoogdrukgebied sterker word en onze richting op gaat)

Ook heel raar is dat het op spitsbergen zo warm is
Heeft dat nog invloed op onze winter op termijn (extra aanleiding mss voor koud winter weer?)
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 januari 2010, 14:39 uur | Bericht #82294
Citaat van supercell, maandag 18 januari 2010, 14:34 uur het hogedrukgebied boven rusland lijkt wat te gaan zakken richting onze omstreken , zou dat betekenen dat we een koudere periode gaan krijgen ??

© Eurad
even op de afb. klikken om de animatie te bekijken!


Moet je is kijken hoe laag de temps dalen daar bij afrika!
Ja tzakt een beetje. maar tegelijk ook lagedruk naast ons
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Woonplaats: Voorhout (Z-H)
Berichten: 1407
Lid sinds: 31 mei. 2008
18 januari 2010, 15:22 uur | Bericht #82298
... ver weg nog, maar dit patroon komt bekend voor (december 2009 zou erg leuk zijn

gfsx_500p_10d_eur.gif
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
18 januari 2010, 15:30 uur | Bericht #82299
Citaat van Olaf, maandag 18 januari 2010, 15:22 uur ... ver weg nog, maar dit patroon komt bekend voor (december 2009 zou erg leuk zijn

Pak dan deze die is even wat duidelijker

gfsx_850_10d_eur.gif
Woonplaats: Arnhem
Berichten: 209
Lid sinds: 18 mrt. 2007
18 januari 2010, 15:45 uur | Bericht #82304
Waarom hebben jullie het over de 28? ik zie toch bij de 24e als kans op vorst?
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 85 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 85, lezen 2 mensen het topic "Berichtgeving Paluweh / Rokatenda vulkaan (Indonesië)".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden