Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Imrich
Lid
Woonplaats: Deventer Overijssel
Berichten: 904
Lid sinds: 1 feb. 2008
19 januari 2010, 15:39 uur | Bericht #82774
Citaat van Krelisje, dinsdag 19 januari 2010, 14:41 uur Toevallig heb ik naar aanleiding van Haiti op mijn website een koppeling gemaakt met de aardbevingen registraties en viel het me ook al op dat het wel erg vaak yellowstone tussenstond

http://www.dailytzolkin.com/nl/home/13/earthquake.aspx


Als je naar die link kijkt is Amerika in het geheel behoorlijk over vertegenwoordigt. Niet alleen Yellowstone maar ook Alaska en Californië komen geregeld voor. Nu heeft de ene niet veel met het andere te maken maar als er op zo en korte termijn (2 dagen) zoveel schokken relatief dicht bij elkaar zijn zou je haast gaan denken dat er iets heftigs staat te gebeuren.
Krelisje
Lid
Woonplaats: Puttershoek
Berichten: 166
Lid sinds: 25 mei. 2009
19 januari 2010, 15:53 uur | Bericht #82780
Citaat van Imrich, dinsdag 19 januari 2010, 15:39 uur Als je naar die link kijkt is Amerika in het geheel behoorlijk over vertegenwoordigt. Niet alleen Yellowstone maar ook Alaska en Californië komen geregeld voor. Nu heeft de ene niet veel met het andere te maken maar als er op zo en korte termijn (2 dagen) zoveel schokken relatief dicht bij elkaar zijn zou je haast gaan denken dat er iets heftigs staat te gebeuren.

Voor het gemak net ook even een 7 dagen versie erbij gezet: http://www.dailytzolkin.com/nl/home/13/earthquake7days.aspx

En inderdaad. Het is vrij onrustig omgeving Amerika. Maar ik kan me voorstellen dat die breuklijn die allemaal in verbinding is over de gehele linie onrustig wordt. Maargoed, ben geen geoloog, ook niet als hobby
Waarom deze advertentie?
ruk
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 1694
Lid sinds: 10 jun. 2007
19 januari 2010, 16:10 uur | Bericht #82785
Citaat van Martin1976, dinsdag 19 januari 2010, 2:07 uur Deze site mischien Ruk???


http://www.nps.gov/archive/yell/OldFaithfulcam.htm

of deze (dit is de index homepage)

http://www.nps.gov/archive/yell/tours/livecams/index.htm


http://www.youtube.com/watch?v=aVUx1JtT-5I

yep, dat zijn de livecams...dank u !!!

QUOTE(talkyr86 @ Jan 19 2010, 11:35) <{POST_SNAPBACK}>
Een jaar geleden werd er ook met aandacht naar Yellowstone gekeken er waren toen tekenen van een mogelijke aanstaande uitbarsting... lees het terug http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...;hl=yellowstone inclusief documentaire Super Vulcano

was toen ook een hele spannende tijd...doet ie boem of niet !!!

Ruk.
één ding is zeker, er is ALTIJD WEER!!!!
Woonplaats: ijmuiden, noord holland
Berichten: 1257
Lid sinds: 30 jan. 2008
19 januari 2010, 19:34 uur | Bericht #82889
zolang die nu nog maar niet uitbarst, anders halen we 2012 niet
bekijk mijn website, klikje hier... Canon eos: Canon EF:1DmkIIN - 17-40 f4 L1DmkIII - 24-105 f4 L IS5DmkII - 100mm f2.8 L IS40D - 70-200 f2.8 L ISCanon 580 EX II x3 Cactuc v4
Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 747
Lid sinds: 7 aug. 2006
19 januari 2010, 19:42 uur | Bericht #82895
Citaat van ruk, dinsdag 19 januari 2010, 16:10 uur yep, dat zijn de livecams...dank u !!!


was toen ook een hele spannende tijd...doet ie boem of niet !!!

Ruk.

Zolang er nog sneeuw ligt daar zal het ook nog wel meevallen.
2012 toevallig zaterdag gekeken was wel leuk gemaakt. beetje te veel sensatie, maarja that's usa.

ik vind het wel bar interessant, zoveel activiteit in de hele wereld de laatste tijd.
Firstwing
Loezje
Lid
Woonplaats: Ter Apel / Musselkanaal
Berichten: 424
Lid sinds: 9 jun. 2007
20 januari 2010, 08:24 uur | Bericht #83048
Mijn pa heeft de Majacultuur gestudeerd en bestudeerd en die zegt:
"De Maja"s hebben WEINIG fout gehad in hun kalender voorspellingen dus we zullen het wel zien"
"En als er wat gebeurt kun je er toch niets aan doen dan gaan we met zijn allen".

Ze sloegen b.v water op als er een droog jaar AANKWAM ook de oogst kreeg dat jaar maar weinig water maar genoeg om weer dat jaar er op geen honger te hebben en ook eten sloegen ze op en alles werdt dan mondjes maat gebruikt en op gegeten.
Bijzonder die voorspellingen als je dat kan , het verbaast de onderzoekers nog steeds en ze begrijpen nog steeds niet hoe de Maja"s dat deden en konden voorspellen tot 2012 aan toe.

Na 2012 houd de kalender ineens op met de voorspelling een grote ramp een uitbarsting van de aarde of een botsing uit de ruimte.!!!!!
We wachten af...Maar de Amerikanen maken er wel wat van hoor paniek zaaiers
Krelisje
Lid
Woonplaats: Puttershoek
Berichten: 166
Lid sinds: 25 mei. 2009
20 januari 2010, 09:49 uur | Bericht #83067
Citaat van Loezje, woensdag 20 januari 2010, 8:24 uur Mijn pa heeft de Majacultuur gestudeerd en bestudeerd en die zegt:
"De Maja"s hebben WEINIG fout gehad in hun kalender voorspellingen dus we zullen het wel zien"
"En als er wat gebeurt kun je er toch niets aan doen dan gaan we met zijn allen".

Ze sloegen b.v water op als er een droog jaar AANKWAM ook de oogst kreeg dat jaar maar weinig water maar genoeg om weer dat jaar er op geen honger te hebben en ook eten sloegen ze op en alles werdt dan mondjes maat gebruikt en op gegeten.
Bijzonder die voorspellingen als je dat kan , het verbaast de onderzoekers nog steeds en ze begrijpen nog steeds niet hoe de Maja"s dat deden en konden voorspellen tot 2012 aan toe.

Na 2012 houd de kalender ineens op met de voorspelling een grote ramp een uitbarsting van de aarde of een botsing uit de ruimte.!!!!!
We wachten af...Maar de Amerikanen maken er wel wat van hoor paniek zaaiers


Wat leuk! Heeft je pa nog goeie tips voor boeken of bronnen? Ben ik erg in geïnteresseerd.
Imrich
Lid
Woonplaats: Deventer Overijssel
Berichten: 904
Lid sinds: 1 feb. 2008
20 januari 2010, 10:14 uur | Bericht #83076
Citaat van Loezje, woensdag 20 januari 2010, 8:24 uur Mijn pa heeft de Majacultuur gestudeerd en bestudeerd en die zegt:
"De Maja"s hebben WEINIG fout gehad in hun kalender voorspellingen dus we zullen het wel zien"
"En als er wat gebeurt kun je er toch niets aan doen dan gaan we met zijn allen".

Ze sloegen b.v water op als er een droog jaar AANKWAM ook de oogst kreeg dat jaar maar weinig water maar genoeg om weer dat jaar er op geen honger te hebben en ook eten sloegen ze op en alles werdt dan mondjes maat gebruikt en op gegeten.
Bijzonder die voorspellingen als je dat kan , het verbaast de onderzoekers nog steeds en ze begrijpen nog steeds niet hoe de Maja"s dat deden en konden voorspellen tot 2012 aan toe.

Na 2012 houd de kalender ineens op met de voorspelling een grote ramp een uitbarsting van de aarde of een botsing uit de ruimte.!!!!!
We wachten af...Maar de Amerikanen maken er wel wat van hoor paniek zaaiers


Ik denk (weet het bijna wel zeker) dat de Maja net als indianen dichter tot de natuur leven en door schade en schande wijzer geworden hun ervaringen door gaven aan de volgende generatie. Wij weten onder tussen dat er el nino bestaat de Maja wist dat niet maar ze wisten wel dat er periodiek en verandering in het klimaat plaats vond. Zo kun je nog wel even door aan.

Het is net als met indianen en hun geneeskrachtige kruiden en andere overleving technieken het werd generatie op generatie door gegeven. Wij zijn de meeste van die wijsheden lang geleden kwijt geraakt en er zijn nog maar en klein aantal stammen in de wereld die deze kunst van overleven nog bezitten. Jammer maar zo gaat dat kennelijk.
Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 747
Lid sinds: 7 aug. 2006
20 januari 2010, 11:10 uur | Bericht #83089
Citaat van Imrich, woensdag 20 januari 2010, 10:14 uur Ik denk (weet het bijna wel zeker) dat de Maja net als indianen dichter tot de natuur leven en door schade en schande wijzer geworden hun ervaringen door gaven aan de volgende generatie. Wij weten onder tussen dat er el nino bestaat de Maja wist dat niet maar ze wisten wel dat er periodiek en verandering in het klimaat plaats vond. Zo kun je nog wel even door aan.

Het is net als met indianen en hun geneeskrachtige kruiden en andere overleving technieken het werd generatie op generatie door gegeven. Wij zijn de meeste van die wijsheden lang geleden kwijt geraakt en er zijn nog maar en klein aantal stammen in de wereld die deze kunst van overleven nog bezitten. Jammer maar zo gaat dat kennelijk.

ik ben geen kenner van de maya's maar als je zegd dat de kalender ineens ophoud kan het dan ook neit betekenen dat de mayas ophielden tebestaan of gewoon stopten met hun voorspellingen kalender.?

zijn er voorbeelden over waar ze gelijk in hadden?
Firstwing
Imrich
Lid
Woonplaats: Deventer Overijssel
Berichten: 904
Lid sinds: 1 feb. 2008
20 januari 2010, 11:29 uur | Bericht #83092
Ik ken die kalender niet en ik weet ook niet waar de verhalen op gebaseerd zijn. Wel weet ik dat de Maja bepaald niet achterlijk waren en hun tijd ver voor uit waren. Zo ik al aan gaf kwam de kennis uit overleveringen maar hoe de kalender tot stand kwam?

Misschien was 2012 wel per ongeluk om dat ze niet genoeg kennis hadden om verder te rekenen. Misschien is de maker van de kalender wel overleden voor hij verder kon met 2013. Het rare is dat ik nooit ergens heb gelezen dat in de kalender staat dat de wereld vergaat. Het enige wat maar voor de hand ligt is dat iemand gedacht moet hebben dat het einde van de wereld het einde van de kalender zou betekenen en dan hoeft het niet moeilijk te zijn om sluitend bewijs te vinden. Als je het maar overtuigend brengt gelooft heel de wereld je neem als voor beeld daar van maar het IPCC.
Woonplaats: Heerenveen
Berichten: 96
Lid sinds: 25 mei. 2009
20 januari 2010, 11:42 uur | Bericht #83096
Ach, je moet maar zo denken. Die kalender is gemaakt door mensen, en waar mensen werken worden ook wel eens fouten gemaakt. Of dingen worden verkeerd geïnterpreteerd. Wat betreft 2012, houd het maar op Niburu hysterie want als je al die verhalen daar moest gaan geloven dan was de aarde het afgelopen decenium al flink wat keren vergaan.
PolderPS
Lid
Woonplaats: Emmeloord
Berichten: 872
Lid sinds: 8 jul. 2009
20 januari 2010, 12:09 uur | Bericht #83109
Citaat van Robert B, woensdag 20 januari 2010, 11:42 uur Ach, je moet maar zo denken. Die kalender is gemaakt door mensen, en waar mensen werken worden ook wel eens fouten gemaakt. Of dingen worden verkeerd geïnterpreteerd. Wat betreft 2012, houd het maar op Niburu hysterie want als je al die verhalen daar moest gaan geloven dan was de aarde het afgelopen decenium al flink wat keren vergaan.
Voorlopig kunnen we gewoon nog lekker bijna 3 jaar genieten van al het moois op deze aarde.. Misschien worden we wel door een buitenaards schoolklasje in de gaten geghouden die op afstand gaan kijken hoe een beschaving tot zijn einde komt..

Of de Maya's waren verre voorvaderen van Stephan Spielberg...
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
Krelisje
Lid
Woonplaats: Puttershoek
Berichten: 166
Lid sinds: 25 mei. 2009
20 januari 2010, 12:42 uur | Bericht #83125
En jawel, een 6,1 weer in Haiti. Waarom rommelt het zo in die omgeving?
PolderPS
Lid
Woonplaats: Emmeloord
Berichten: 872
Lid sinds: 8 jul. 2009
20 januari 2010, 12:48 uur | Bericht #83130
Citaat van Krelisje, woensdag 20 januari 2010, 12:42 uur En jawel, een 6,1 weer in Haiti. Waarom rommelt het zo in die omgeving?
<Balk mode on>Tis wat met die 6jes cultuur van de aarde..<Balk mode off>. wacht maar als Yellowstone (Hellowstone) tot leven komt met een 12.0 !! Dan denderen hier de kopjes in de kast en mag je hopen dat er geen tsunami komt.

Maar wel triest voor de area daar, je zult nog maar overlevende zijn onder het puin en dan alsnog geplet worden door een naschok. | Gewijzigd: 20 januari 2010, 12:59 uur, door PolderPS
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
Loezje
Lid
Woonplaats: Ter Apel / Musselkanaal
Berichten: 424
Lid sinds: 9 jun. 2007
20 januari 2010, 14:15 uur | Bericht #83153
Citaat van Imrich, woensdag 20 januari 2010, 11:29 uur Ik ken die kalender niet en ik weet ook niet waar de verhalen op gebaseerd zijn. Wel weet ik dat de Maja bepaald niet achterlijk waren en hun tijd ver voor uit waren. Zo ik al aan gaf kwam de kennis uit overleveringen maar hoe de kalender tot stand kwam?

Misschien was 2012 wel per ongeluk om dat ze niet genoeg kennis hadden om verder te rekenen. Misschien is de maker van de kalender wel overleden voor hij verder kon met 2013. Het rare is dat ik nooit ergens heb gelezen dat in de kalender staat dat de wereld vergaat. Het enige wat maar voor de hand ligt is dat iemand gedacht moet hebben dat het einde van de wereld het einde van de kalender zou betekenen en dan hoeft het niet moeilijk te zijn om sluitend bewijs te vinden. Als je het maar overtuigend brengt gelooft heel de wereld je neem als voor beeld daar van maar het IPCC.



er zijn wel tekeningen en geschreven inscripties gevonden over de ondergang in 2012 door de Maja"s
Ik geloof zelfs aan het einde van de kalender
Zal het eens na vragen
Loezje
Lid
Woonplaats: Ter Apel / Musselkanaal
Berichten: 424
Lid sinds: 9 jun. 2007
20 januari 2010, 14:17 uur | Bericht #83155
Citaat van Imrich, woensdag 20 januari 2010, 10:14 uur Ik denk (weet het bijna wel zeker) dat de Maja net als indianen dichter tot de natuur leven en door schade en schande wijzer geworden hun ervaringen door gaven aan de volgende generatie. Wij weten onder tussen dat er el nino bestaat de Maja wist dat niet maar ze wisten wel dat er periodiek en verandering in het klimaat plaats vond. Zo kun je nog wel even door aan.

Het is net als met indianen en hun geneeskrachtige kruiden en andere overleving technieken het werd generatie op generatie door gegeven. Wij zijn de meeste van die wijsheden lang geleden kwijt geraakt en er zijn nog maar en klein aantal stammen in de wereld die deze kunst van overleven nog bezitten. Jammer maar zo gaat dat kennelijk.


volgens mij waren de Maja's indianen.
ruk
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 1694
Lid sinds: 10 jun. 2007
20 januari 2010, 17:19 uur | Bericht #83198
2012 ???? was toch een rekenfoutje gemaakt , moest toch 2110 zijn ofzo ???

enne ben geen maja kenner , maar die lui zijn wel zelf van de aardbol verdwenen !!!
weet iemand hoe en hadden ze dit zelf ook voorspelt ???

Ruk.
één ding is zeker, er is ALTIJD WEER!!!!
astritos
Lid
Woonplaats: koudekerke (walcheren)
Berichten: 1397
Lid sinds: 1 jul. 2008
21 januari 2010, 14:16 uur | Bericht #83410
Vind het ook aardig veel rommelen daar in amerika, hoop ook dat het geen voortekenen zijn voor iets heftigers!
2012: 0 noemenswaardige onweersdagen
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
CGS
Lid
Woonplaats:
Berichten: 5
Lid sinds: 2 jun. 2008
21 januari 2010, 15:12 uur | Bericht #83429
ik denk dat california next is qua aardbeving
Wolkje7
Lid
Woonplaats: Velp (Gelderland)
Berichten: 1534
Lid sinds: 24 mrt. 2008
21 januari 2010, 19:23 uur | Bericht #83513
Vind het ook wel opvallend. Zouden al die aarbevingen daar in die streken geen connectie hebben met dat broeiende ding onder Yellowstone Park? Vind het allemaal wel erg opvallend, zoveel en ook geregeld heftige aardbevingen daar.
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4


Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)


Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 209 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 209, lezen 2 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 14".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden