Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Woonplaats: Emmen, Drenthe
Berichten: 164
Lid sinds: 5 jan. 2010
22 januari 2010, 14:10 uur | Bericht #83750
Goedemiddag allemaal.

Sneeuw?? Woon ik nou toevalling in het Noord-Oosten.

Jan!!! hoe hoog schat je de kansen in dat we hier in Drenthe een pak sneeuw krijgen? Of zal het meer uitlopen op regen. | Gewijzigd: 22 januari 2010, 14:10 uur, door emmen-online
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 962
Lid sinds: 6 dec. 2009
22 januari 2010, 14:10 uur | Bericht #83751
sjonge jonge...

als straks de run laat zien dat t hele land met kou te maken gaat krijgen,gaan jullie dan ook zo tekeer?

Relax,niemand weet precies wat er komt..relax
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Tilburg Noord-Brabant
Berichten: 4127
Lid sinds: 16 jul. 2009
22 januari 2010, 14:10 uur | Bericht #83752
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, vrijdag 22 januari 2010, 13:34 uur

Vind het niet zo mooi filmpje
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Anko
Lid
Woonplaats:
Berichten: 407
Lid sinds: 19 dec. 2009
22 januari 2010, 14:14 uur | Bericht #83753
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, vrijdag 22 januari 2010, 12:01 uur Klagen
Ik hoor vele malen mensen klagen dat we een slechte winter hebben en dat vind ik onterecht. Hieronder ziet u een grafiekje van de maand januari. De gemiddelde temperatuur van januari is -0.5. Normaal zijn die, of beter gezegd, is de temperatuur 2.8. Zoals het nu ervoor staat verloopt januari 3.3 graden te koud!!


Ik vermoed zelfs dat dit de voorbode is voor de aankomende jaren waar we strengere winters krijgen, gelijk aan de jaren 40 vorige eeuw. En dat die de aankomende 20 jaar aanblijven voor ze weer afzwakken.
Waarschijnlijk dat we volgend jaar wederom zon kwakkelwinter krijgen als dit jaar, die vroeger komt (begin november), maar weer met korte, heftige vries- en neerslag periodes. De daarop volgende jaren worden dan flinke winters met langere strenge vorstperiode.

Dit is allemaal onderbuik gevoelens, niks wetenschappelijks aan. Maar als ik zo de berichten lees over hoe onze zon het weer beïnvloed, de wetenschappelijke discussies erover bekijk, zie wat de afgelopen jaren aan beeld gaf, begin ik er steeds meer in te geloven.

Dus al met al vermoed ik dat winter 2011/2012 weer een ouderwetse Elfstedentocht gereden kan worden waarbij we dan ook spreken over een echt dik pak ijs.

Tot zover mijn nergens op gebaseerde voorspelling.
Woonplaats: Oldambt(Oost Grunn)
Berichten: 1851
Lid sinds: 3 sep. 2008
22 januari 2010, 14:18 uur | Bericht #83754
Citaat van 4 seizoentje, vrijdag 22 januari 2010, 13:49 uur koud he!!!!!


Echt wel het lijkt wel siberie koude Brrrrrrrrr.
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
Woonplaats: Rijen
Berichten: 496
Lid sinds: 12 dec. 2009
22 januari 2010, 14:46 uur | Bericht #83757
hallo allemaal

het zal mij benieuwen of de kou het gaat redden!
Ik heb al een lieveheers beestje gezien en dat geeft mij toch zoiets van he het voorjaar is niet ver weg
En wat mij betreft mag het voorjaar komen.
Vandaag hier schitterend weer! flink wat zon en +7,5 doet echt voorjaarsachtig aan ook
Dus spannend allemaal,maar ik denk dat het klaar is met de winter en als hij nog terug keert is het maar voor een korte periode!
wanneer komt het lente forum er
Woonplaats: Oldambt(Oost Grunn)
Berichten: 1851
Lid sinds: 3 sep. 2008
22 januari 2010, 14:54 uur | Bericht #83760
Weekend overlast door sneeuw
Sneeuw zal dit weekend in een groot deel van ons land voor overlast zorgen. Dit geldt met name vanaf zaterdagavond in het noorden, oosten deels in het midden en zuidoosten. Het westen en zuidwesten hebben de hogere temperaturen met regen. Hiermee lijkt de winter een nieuwe koude periode in te luiden. Volgende week verwacht ik een aantal nachten met matige tot strenge vorst.


Volgende week winter!
Dit weekend staat in het teken van de strijd tussen zachte- en koude vrieslucht. Vanavond gaat het in het westen al regenen en daar vriest het niet. In het noordoosten, waar het deze vrijdag met bijna 5 graden vorst begon vriest het 3 graden. Ook elders in het noorden licht vorst. Morgen en ook zondag duurt de strijd tussen de twee luchtsoorten voort. In de noordelijke helft van het land valt zowel op zaterdag als ook op zondag van tijd tot tijd sneeuw bij temperaturen rond- en in de nacht iets onder nul. daar kan tot zondag later op de dag tussen de 4- en 8 cm sneeuw vallen. Gewoon een pak sneeuw dus! Het midden en zuiden hebben vooral regen bij temperaturen boven nul.

De strijd tussen de kou en zachte lucht is vooral een strijd ook tussen een hogedrukgebied boven Scandinavië en een depressie boven Frankrijk. Later op zondag zal het hogedrukgebied meer en meer kou ons land in blazen met een stevige oost tot noordoostenwind. Hoewel niet alle computermodellen het met elkaar eens zijn ga ik uit van winst voor het Scandinavische hogedrukgebied. In de nacht naar maandag komt heel het land in de vrieskou terecht met lichte en in het noorden en oosten misschien wel matige vorst. Na het weekend zorgt het Scandinavische hoog er voor dat er steeds koudere vrieslucht ons land binnen sijpelt. Dit alles onder regie van een ijskoude oost tot noordoostenwind. In de nachten vriest het tussen de 5- en 9 graden, lokaal misschien wel een keer strenge vorst. Ook overdag blijft het vriezen en het blijft tot ver in de week waarschijnlijk wel droog. Kortom: ik verwacht volop winter volgende week met in het noorden dit weekend eerst sneeuw en gladheid.

P.P
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
Woonplaats: Tilburg Noord-Brabant
Berichten: 4127
Lid sinds: 16 jul. 2009
22 januari 2010, 15:03 uur | Bericht #83763
Citaat van wiggelrode, vrijdag 22 januari 2010, 14:54 uur Weekend overlast door sneeuw
Sneeuw zal dit weekend in een groot deel van ons land voor overlast zorgen. Dit geldt met name vanaf zaterdagavond in het noorden, oosten deels in het midden en zuidoosten. Het westen en zuidwesten hebben de hogere temperaturen met regen. Hiermee lijkt de winter een nieuwe koude periode in te luiden. Volgende week verwacht ik een aantal nachten met matige tot strenge vorst.

Volgende week winter!
Morgen en ook zondag duurt de strijd tussen de twee luchtsoorten voort. In de noordelijke helft van het land valt zowel op zaterdag als ook op zondag van tijd tot tijd sneeuw bij temperaturen rond- en in de nacht iets onder nul. daar kan tot zondag later op de dag tussen de 4- en 8 cm sneeuw vallen. Gewoon een pak sneeuw dus! Het midden en zuiden hebben vooral regen bij temperaturen boven nul.
P.P


hij zegt 2 hele verschillende dingen
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Woonplaats: stiens
Berichten: 371
Lid sinds: 19 jan. 2010
22 januari 2010, 15:06 uur | Bericht #83765
maakt niet uit t klinkt erg positief hahahahahaha
rundfunk
Lid
Woonplaats:
Berichten: 58
Lid sinds: 22 jan. 2010
22 januari 2010, 15:10 uur | Bericht #83769

Ach zo zie je maar weer hoe onbetrouwbaar modellen zijn ;p
als je de pluimen bekijkt van 7 a 10 dagen geleden. zie je dat de voorspellende waarde voor verder dan 2 dagen vooruit zeer klein is gebleken.
toch verbaast het me dat de transport kou zo duidelijk aanwezig is in het noorden maar niet verder wil doordringen.
toch wel erg balen want met wat lichte vorst snachts was het hier in het midden vh land toch nog prima schaatsen geweest..

..eenuh kwakkelperiodes van een week of 2 zijn ook normaal in een koude winter (bv 1985). er kan nog van alles gebeuren
neem bv 1956 .. 2 maanden mild winter weer en toen kwam een extreem koude feb!

mischien nu meer op historische gegevens vertouwen..(is een hoge druk gebied die zich tegen de klok in uitbreid niet standvastiger?)


Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1726
Lid sinds: 8 nov. 2009
22 januari 2010, 15:11 uur | Bericht #83771
Nou, de kou komt er wel, heb er alle vertrouwen in. Is gewoon een ZEER lastige situatie voor de weermodellen
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
22 januari 2010, 15:15 uur | Bericht #83773
Hier even een stukje van weer.nl wat ook te lezen is in het nieuws gedeelte.

QUOTE
Dit weekend ligt Nederland op de grens tussen zachte lucht boven het zuiden van Europa en koude lucht over Scandinavië en Oost-Europa. Op de scheidingslijn komt veel bewolking voor en valt er ook neerslag. Wat voor neerslag dat wordt is op dit moment nog absoluut niet duidelijk. Het uiterste noorden en noordoosten van het land maakt de grootste kans op (smeltende) sneeuw omdat de koude lucht hier al grotendeels aanwezig is. In het zuidwesten valt regen en het gebied daar tussen is een twijfelgeval. Terwijl het ene computermodel aangeeft dat ook provincies als Zuid-Holland, Utrecht en Gelderland met regen te maken krijgen, zijn er ook berekeningen die de regen in vrijwel geheel Nederland laten transformeren in sneeuw. Waarschijnlijk zal het net als vorige week zaterdag een spannende situatie worden wat betreft sneeuw en de daarbij behorende gladheid.


Verwachting voor zaterdagavond laat volgens de berekeningen van het Engelse UKMO model. In een groot deel van het land valt sneeuw (rode symbolen). In Zeeland valt regen (groene symbolen) en in het uiterste noordoosten is het nog net droog.


Kortom wat ik al eerder aangaf is dat we met dezelfde situatie temaken gaan krijgen als vorige week
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1726
Lid sinds: 8 nov. 2009
22 januari 2010, 15:17 uur | Bericht #83774
Zo, beters. UKMO zit vaak wel goed met zijn neerslag verwachtingen toch Jan???
Woonplaats: Middelburg
Berichten: 832
Lid sinds: 18 dec. 2009
22 januari 2010, 15:20 uur | Bericht #83776
Ik mag nie vloeken, dus doe ik het ook niet.... maar als ik zeg: Zuidwesten.... dan klinkt dat al bijna als een vloek...
Woonplaats: Tilburg Noord-Brabant
Berichten: 4127
Lid sinds: 16 jul. 2009
22 januari 2010, 15:22 uur | Bericht #83777
Citaat van zorba, vrijdag 22 januari 2010, 15:17 uur Niet normaal de verschillen in temperatuur in zo'n klein landje. Noord(oosten) ricxhting -4, hier een temperatuur van ongeveer 6 graden. Gewoon 10 graden verschil! Wel weer jammer dat het hier gaat regenen, heb nu wel genoeg regen gehad!!

Wintergevoel is hier ver te zoeken, lijkt wel lente!


Hier is het geen 6 graden stuk kouder als gister merk je meteen
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1726
Lid sinds: 8 nov. 2009
22 januari 2010, 15:23 uur | Bericht #83778
Grote onzekerheid voor wat betreft de temperaturen, maar wat ik net al zei, ik heb er nog steeds alle vertrouwen in dat de kou gewoon komt

Weerplaza houd het aanhoudend zacht:


Foreca gaat gewoon voor kou:


Meteo Consult gaat ook voor de koudere versie:
mattmaxx
Lid
Woonplaats: Hoorn NH
Berichten: 181
Lid sinds: 21 dec. 2009
22 januari 2010, 15:23 uur | Bericht #83779
Noord-Holland?


Ik zou bij de heren en dames weermannen, professional of amateur, toch om wat extra aandacht willen vragen voor het 'schiereiland' Noord-Holland. Ik heb het Jan weleens gevraagd, en hij, en volgens mij alle anderen, rekenen Noord Holland tot het 'Westen'. Maar zeker deze winter volgt NH niet het patroon van 'West' Nederland. Qua sneeuwval en temperatuur valt het, en zeker de Kop van Noord-Holland, beter te vergelijken met het 'echte' Noorden. Maar toch ook weer niet altijd. Invloed van het IJsselmeer (al een paar keer sneeuwbuienbreker geweest) en de Noordzee (vaak als eerste de plek waar buien vanuit NO binnenkwamen) lijken erg belangrijk. Iemand die hier iets over kan of wil zeggen? Bijvoorbeeld in het licht van de neerslag van komend weekend?
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
22 januari 2010, 15:27 uur | Bericht #83780
Citaat van mattmaxx, vrijdag 22 januari 2010, 15:23 uur Noord-Holland?


Ik zou bij de heren en dames weermannen, professional of amateur, toch om wat extra aandacht willen vragen voor het 'schiereiland' Noord-Holland. Ik heb het Jan weleens gevraagd, en hij, en volgens mij alle anderen, rekenen Noord Holland tot het 'Westen'. Maar zeker deze winter volgt NH niet het patroon van 'West' Nederland. Qua sneeuwval en temperatuur valt het, en zeker de Kop van Noord-Holland, beter te vergelijken met het 'echte' Noorden. Maar toch ook weer niet altijd. Invloed van het IJsselmeer (al een paar keer sneeuwbuienbreker geweest) en de Noordzee (vaak als eerste de plek waar buien vanuit NO binnenkwamen) lijken erg belangrijk. Iemand die hier iets over kan of wil zeggen? Bijvoorbeeld in het licht van de neerslag van komend weekend?


Euh ik heb destijds gezegd noordwesten. Ook heb ik gezegd dat ik de uiterste extremen vermeld in mijn weerbericht en daar staat vaak genoeg het noordwesten bij. Is het niet met temperaturen dan wel met neerslag.
Woonplaats: stiens
Berichten: 371
Lid sinds: 19 jan. 2010
22 januari 2010, 15:28 uur | Bericht #83782
Citaat van Stephan88, vrijdag 22 januari 2010, 15:23 uur Grote onzekerheid voor wat betreft de temperaturen, maar wat ik net al zei, ik heb er nog steeds alle vertrouwen in dat de kou gewoon komt

Weerplaza houd het aanhoudend zacht:


Foreca gaat gewoon voor kou:


Meteo Consult gaat ook voor de koudere versie:



ik ga met je mee voor de koude versie

Mijn oma zei vroeger 9 dagen sneeuw wordt altijd gevolgd door 9 weken vorst en 9 dagen met een sneeuwdek hebben ze zeker gehad maar die 9 weken vorst nog niet | Gewijzigd: 22 januari 2010, 15:29 uur, door civiccoupe
Woonplaats: Tilburg Noord-Brabant
Berichten: 4127
Lid sinds: 16 jul. 2009
22 januari 2010, 15:35 uur | Bericht #83784
Ik weet het niet hoor met die sneeuw.
Noorden heeft alweer geluk.
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.842 topics, welke bij elkaar 448.334 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 204 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 204, lezen 12 mensen het topic "Berichtgeving Noord- en Zuidpool".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden