Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, FL; Leon, FL; Brooks, GA; Thomas, GA.

27 Mar 2024 11:14:35
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
22 januari 2010, 19:41 uur | Bericht #83898
Astronauten twitteren nu live vanuit ISS

Twitteren vanuit het Internationaal Ruimtestation (ISS) is niet nieuw, zij het vrij recent in de geschiedenis van de ruimtevaart. Nieuw is echter dat astronauten nu zonder tussenkomst van personeel op de grond boodschappen op hun Twitterdienst kunnen zetten.



Zowat 350 km boven de Aarde, beschikken de opvarenden van het ISS al over e-mail, internettelefonie en beperkte videoconferentiemogelijkheden. Om hun isolement nog meer te doorbreken, hebben ze deze week een software-upgrade gekregen waardoor ze persoonlijk toegang krijgen tot het internet.

Twitteren zal nu rechtstreeks kunnen, waar de astronauten voordien een e-mail naar een team op de grond stuurden. Het personeel zette dan de boodschap op de Twitteraccount van de betrokkene. De eerste om ervan gebruik te maken was de Amerikaan T.J. Creamer (astro_TJ), die meteen twitterde dat hij de eerste live-twitteraar vanuit de ruimte was.

Wanneer de spacemeccano actief communiceert met de grond via zeer snelle Ku-bandsatellietverbindingen, krijgen de bemanningsleden van het ISS via een computer op de grond toegang tot het internet. Zij kunnen het scherm van die computer zien via een laptop aan boord en met de pc op de grond communiceren via hun toetsenbord.

Bron: HLN | Gewijzigd: 12 juni 2017, 16:19 uur, door Joyce.s
Woonplaats: ijmuiden, noord holland
Berichten: 1257
Lid sinds: 30 jan. 2008
22 januari 2010, 20:34 uur | Bericht #83925
zo jammer he dat Twiiter, je ziet gewoon dat het een vieze infectie is!
bekijk mijn website, klikje hier... Canon eos: Canon EF:1DmkIIN - 17-40 f4 L1DmkIII - 24-105 f4 L IS5DmkII - 100mm f2.8 L IS40D - 70-200 f2.8 L ISCanon 580 EX II x3 Cactuc v4
Waarom deze advertentie?
killarbee
Lid
Woonplaats: Sint Annaparochie
Berichten: 152
Lid sinds: 7 jun. 2007
23 januari 2010, 17:40 uur | Bericht #84343
Citaat van Erwin Kats, vrijdag 22 januari 2010, 20:34 uur zo jammer he dat Twiiter, je ziet gewoon dat het een vieze infectie is!

Nu kan ik een heeeeuwl verhaal afsteken ... maar ik ben dat niet met je eens, het is een prachtig (nieuws) medium.
Kriebels
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
23 januari 2010, 20:14 uur | Bericht #84471
Citaat van killarbee, zaterdag 23 januari 2010, 17:40 uur Nu kan ik een heeeeuwl verhaal afsteken ... maar ik ben dat niet met je eens, het is een prachtig (nieuws) medium.
mee eens!
Woonplaats:
Berichten: 59
Lid sinds: 26 okt. 2009
25 januari 2010, 11:11 uur | Bericht #85635
ik las dit op de telegraaf ik wilde eigenlijk niet aan twitteren beginnen want vond het maar niks
toen ik als ruimtevaart gek las dat je met astronout kan twitteren ben ik toch maar aan het twitteren geslagen
en ik vind het nog leuk ook
ik heb inmiddels al heel wat astronouten gevonden
elke dag kijk ik nu even op twitter

liefs Elvira
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
6 februari 2010, 17:02 uur | Bericht #95835
NASA nodigt ons uit te twitteren naar astronauten

Sinds kort hebben astronauten rechtstreeks toegang tot het internet en kunnen ze dus via Twitter bijvoorbeeld berichten vanuit de ruimte sturen. NASA nodigt nu ook het publiek uit het omgekeerde te doen: stel uw vragen aan de astronauten via Twitter.



Ruimtevaarder Mike Massimino, die geregeld twitterde van hierboven, zal de komende dagen via het controlecentrum in Houston in Texas vragen doorspelen aan de bemanning van de Endeavor. Tijdens een live vraag-antwoord-sessie die op 11 februari om 3u24 's morgens (9u24 onze tijd) begint zullen de vragen beantwoord worden. Je kan alles ook volgen op het web of op de NASA-televisie. Het adres van Massimino op Twitter is: @Astro_Mike.

De Endeavor vertrekt normaal gezien morgen al op ruimtemissie naar het ISS, waar ook astronauten Timothy 'TJ' Creamer (@Astro_TJ) en Soichi Noguchi (@Astro_Soichi) fervente twitteraars zijn. Deze laatste gebruikte de miniblogsite ook voor het verzenden van unieke foto's van de Aarde vanuit de ruimte, zoals een zicht op de Kilimanjaro, de Fujiberg en andere bezienswaardigheden.

Creamer vuurde twee weken geleden de eerste échte 'tweet' op ons af vanuit de ruimte via een persoonlijke internetconnectie in het ISS. Massimino, die meevloog met de Atlantis in mei, twitterde toen ook al vanuit de ruimte maar had daarbij assistentie nodig van de grond om zijn boodschap te verzenden. Eerdere tweets werden in werkelijheid via e-mail gestuurd naar de Aarde, waarna grondpersoneel de berichten postte op de persoonlijke Twitteraccounts van de astronauten.

Bron: HLN | Gewijzigd: 12 juni 2017, 16:19 uur, door Joyce.s
Kimmey
Lid
Woonplaats: Wageningen
Berichten: 987
Lid sinds: 8 jun. 2007
7 februari 2010, 10:57 uur | Bericht #95997
Twitter is zo handig.. niks geen infectie aan.. kwestie van de juiste mensen op twitter hebben
ruk
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 1694
Lid sinds: 10 jun. 2007
7 februari 2010, 11:58 uur | Bericht #96014
twitter ..???? als ik die stukjes in de spits of metro lees denk ik zo van ....wat moet je hier nou mee ???
compleet nutteloze info, wat intereseert het mij nou inhemelsnaam dat iemand is vergeten z'n vuilniszak buiten te zetten ofzo !?!?
heb het twitteren ff geprobeerd omdat er hier op 0-0 aan werd gedaan, maar had toen binnen afzienbare tijd heeeeel veeeel 'vriendinnen' erbij !!! je weet wel..polen , rusland enzo.

heb het er met de nodige moeite af kenne gooien en komt er bij nooit meer op!!!

ieder z'n ding!!

Ruk.
één ding is zeker, er is ALTIJD WEER!!!!
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.841 topics, welke bij elkaar 448.334 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 174 mensen aan het browsen op het forum. 4 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 174, lezen 9 mensen het topic "Berichtgeving aardbevingen Noord Nederland ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden