Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atkinson, GA; Clinch, GA; Echols, GA; Ware, GA.

14 May 2024 12:56:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Columbia, FL; Hamilton, FL; Suwannee, FL; Clinch, GA; Echols, GA.

14 May 2024 12:34:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Berrien, GA; Brooks, GA; Colquitt, GA; Cook, GA; Lanier, GA; Lowndes, GA.

14 May 2024 12:34:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, FL; Madison, FL; Berrien, GA; Brooks, GA; Colquitt, GA; Cook, GA; Lanier, GA; Lowndes, GA; Thomas, GA.

14 May 2024 12:04:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, FL; Gulf, FL; Holmes, FL; Jackson, FL; Liberty, FL; Washington, FL.

14 May 2024 11:19:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bay, FL; Calhoun, FL; Gulf, FL; Holmes, FL; Jackson, FL; Liberty, FL; Washington, FL.

14 May 2024 10:54:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Baldwin, AL; Mobile, AL.

14 May 2024 07:32:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Medina, TX; Uvalde, TX; Zavala, TX.

14 May 2024 07:32:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Uvalde, TX; Zavala, TX.

14 May 2024 07:32:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kinney, TX; Uvalde, TX.

14 May 2024 07:32:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Medina, TX.

14 May 2024 07:32:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Baldwin, AL; Escambia, AL; Escambia, FL; Santa Rosa, FL.

14 May 2024 07:32:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Washington, AL; Greene, MS; Wayne, MS.

14 May 2024 06:37:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Orleans, LA; St. Tammany, LA; Hancock, MS.

14 May 2024 04:19:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cameron, TX.

14 May 2024 03:47:01
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
helamako
Lid
Woonplaats: Uithuizen (noord-groningen)
Berichten: 45
Lid sinds: 5 jan. 2010
26 januari 2010, 22:47 uur | Bericht #86879
Afgelopen nacht en ook vandaag was het enorm koud in Nederland er was gelukkig geen neerslag maar veel zon in de nacht vroor het op veel plaatsen streng en overdag bleef het ook matig vriezen op veel plaatsen. Met de stevige wind lagen de gevoelstemperaturen soms onder de -15 graden Celcius. Toch vallen deze temperaturen in het niets vergeleken bij China waar het maar liefst 45 graden vriest en veel slachtoffers door het barre winterweer zijn gevallen..

Het wordt woensdag en donderdag zeer slecht weer in Scandinavië en het midden van Europa. Het gaat zwaar sneeuwen en soms ook nog eens hard waaien meldt weerplaza.

In diverse regio’s zal er sprake zijn van sneeuwjacht en de vorming van sneeuwduinen en mogelijk komt in een enkele kustregio zelfs tot een sneeuwstorm. Het slechte weer gaat ervoor zorgen dat een groot deel van het verkeer tijdelijk stil komt te liggen inclusief het vliegverkeer. De diverse nationale weerdiensten hebben inmiddels waarschuwingen voor extreem weer uitgegeven.

Weerplaza verwacht het volgende scenario. In Noorwegen storm het dinsdag langs de westkust. De kust richting de Noordkaap kan zelfs enige tijd een zeer zware storm hebben, windkracht 11. Daarbij valt er in dit dunbevolkte gebied van Noorwegen een dik pak sneeuw, op sommige plaatsen meer dan 1 meter. De frontale storing die dit slechte weer veroorzaakt, trekt woensdag via het midden en zuiden van Noorwegen naar Zweden en Denemarken. Overal zal sprake zijn van zware sneeuwval en kan er 20 tot 40 cm sneeuw vallen. Daarbij waait het stevig zodat zich sneeuwduinen vormen.

Woensdag later in de middag en avond breidt de sneeuwval zich over het noorden van Duitsland en Polen uit en donderdag bereikt de sneeuw het zuiden van Duitsland, Tsjechië en de Alpen. In Duitsland en Polen zal ongeveer 5 tot 20 cm sneeuw vallen, opnieuw in combinatie met windkracht 5 tot 6. Ook in deze landen moet het verkeer rekening houden met grote problemen op de weg en de vorming van sneeuwduinen.

In Nederland krijgen we ook met dezelfde frontale storing te maken. Bij ons zijn de gevolgen echter nog onzeker. In de loop van woensdagmiddag valt de eerste neerslag in het noorden, maar de temperatuur begint ook op te lopen tot boven het vriespunt. Er kan dus zowel regen als sneeuw vallen. Naarmate de neerslag verder het land intrekt, wordt de kans op sneeuw steeds groter. In het binnenland kan er tot 5 cm sneeuw vallen, in het oosten en zuidoosten mogelijk nog meer. Verder valt de regen op een bodem waar de vorst nog in zit. Zodra de regenval stopt, kunnen de wegen snel opvriezen en ook op die manier zeer glad worden. Ook bij ons levert de dooiaanval dus zeer waarschijnlijk problemen op.

Het is raadzaam om de weerberichten goed te volgen. Nederland bevindt zich aan de rand van zeer slecht weer en hoe alles precies gaat verlopen is nu nog niet zeker.


Bericht las ik net op PP forum... ben benieuwd wat het voor NL daadwerkelijk gaat brengen...
Woonplaats: Voorhout (Z-H)
Berichten: 1407
Lid sinds: 31 mei. 2008
26 januari 2010, 22:47 uur | Bericht #86880
Citaat van zorba, dinsdag 26 januari 2010, 21:57 uur Kanonnen, zo'n pluim is om in te lijsten!
Kanonnen zaten er niet in hoor, alleen mutsen en jassen
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1726
Lid sinds: 8 nov. 2009
26 januari 2010, 22:47 uur | Bericht #86881
Citaat van Weerturk, dinsdag 26 januari 2010, 22:43 uur Jan hoe de laatste pluim met temperatuur snap ik wel maar die eerste twee pluimen snap ik niet, kun je een kleine uitleg geven? En kun je tips geven hoe ik ze zelf kan interpeteren(hoef ik het niet nogmaals aan jouw te vragen),

oftopic: tentamenweek voorbij dus kan ik weer forummennnn


Ik ben geen Jan, maar reageer ff op je vraag wat die 2 pluimen betekenen.

Bovenste laat de neerslag in millimeter per 6 uur zien, en de 2e laat de wind in meter per seconde zien
Woonplaats:
Berichten: 195
Lid sinds: 29 dec. 2009
26 januari 2010, 22:48 uur | Bericht #86882
Citaat van zorba, dinsdag 26 januari 2010, 22:35 uur 8| er wordt geschaatst op t ijsselmeer?!! Vind je het gek dat het daar zo koud is rond dat gebied!

En of er geschaatst wordt op het IJsselmeer!: (video is geplaatst 23 Januari)



Inmiddels lijkt het hier ook echt serieus koud te worden! --9,3 graden maar liefst. Gevoelstemperatuur zal rond de --13 liggen. Op het koudste punt afgelopen nacht (was rond 8 uur vanmorgen) was het hier --11, maar ik krijg het gevoel dat we hier ruim onder gaan duiken vannacht! | Gewijzigd: 26 januari 2010, 22:52 uur, door Verwijderde_gebruiker_03
Woonplaats: stiens
Berichten: 371
Lid sinds: 19 jan. 2010
26 januari 2010, 22:48 uur | Bericht #86883
Citaat van Weerturk, dinsdag 26 januari 2010, 22:43 uur Jan hoe de laatste pluim met temperatuur snap ik wel maar die eerste twee pluimen snap ik niet, kun je een kleine uitleg geven? En kun je tips geven hoe ik ze zelf kan interpeteren(hoef ik het niet nogmaals aan jouw te vragen),

oftopic: tentamenweek voorbij dus kan ik weer forummennnn



ff zoeken op het forum levert je dit resultaat op
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=15536
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 962
Lid sinds: 6 dec. 2009
26 januari 2010, 22:48 uur | Bericht #86884
Citaat van jaapsurf, dinsdag 26 januari 2010, 21:45 uur Samen met mijn collega Hans volgen wij dit forum op de voet. Bij het ochtend sigaretje bespreken wij de laatste voorspellingen van dit forum. Wij gebruiken natuurlijk ook alle (professionele) weertermen. Dit tot grote hilariteit van onze collega's. Dit geeft ook voer tot verhitte discussies met de mensen die alleen het weer volgen via de "grote" weerstations.
Wij zeiden sneeuw voor morgen en de rest van de collega's heeft het over regen. Morgen zullen we het zien.

Nu de vraag : Hoe kan het dat Jan het meestal bij het rechte eind heeft bij de voorspellingen?
Ik neem aan dat elk weerstation een objectieve voorspelling maakt gebaseerd op de gegevens die op dat moment voor handen zijn. Ook neem ik aan dat Jan, net als de grote stations, toegang heeft tot dezelfde gegevens.
Waar zit het verschil in interpretatie van de gegevens in.

Kortom : wie heeft goede argumenten om onze sceptische collega's te overtuigen dat Jan het meestal goed heeft.
(Het argument , kijk maar hij heeft gewoon altijd gelijk, hebben we al geprobeerd en werkte niet)

Wij werken in de buurt van apeldoorn en hopen op een weeralarm. Er is bij ons een protocol dat aangeeft dat wij naar huis mogen als er een weeralarm wordt aangegeven. De aangescherpte criteria bij deze alarmen werken dus niet ons voordeel.

@ jan : Werkt jou vrouw bij de telegraaf (= geenstijl, spits) Je duikt daar ook overal op

Ga door met dit geweldige forum. Graag in de zomer ook met uitgebreide windverwachting.....




JAN INTERPEERT DE GEGEVENS BETER DAN AL DIE ANDERE FLAPDROLLEN!!
Woonplaats: stiens
Berichten: 371
Lid sinds: 19 jan. 2010
26 januari 2010, 22:49 uur | Bericht #86885
Citaat van Hooizolder, dinsdag 26 januari 2010, 22:47 uur Wind gedraaid naar N
Temp -8,7



haha bij mij was hij een uurtje terug gedraait naar NW nu zit hij al een tijdje uit het NO te blazen
de MUG
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 490
Lid sinds: 25 jan. 2010
26 januari 2010, 22:49 uur | Bericht #86886
Weet iemand waar ik oude weerkaarten kan vinden? Bijvoorbeeld die van januari/februari 1956?

Dat was die rare 11 stedentocht zonder winnaar op 14 februari
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
26 januari 2010, 22:50 uur | Bericht #86887
Citaat van Weerturk, dinsdag 26 januari 2010, 22:43 uur Jan hoe de laatste pluim met temperatuur snap ik wel maar die eerste twee pluimen snap ik niet, kun je een kleine uitleg geven? En kun je tips geven hoe ik ze zelf kan interpeteren(hoef ik het niet nogmaals aan jouw te vragen),

Heb daarover laatst een topic over geopend. Ik hoop dat je hier alle antwoorden vind:

http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=15536
Woonplaats:
Berichten: 195
Lid sinds: 29 dec. 2009
26 januari 2010, 22:50 uur | Bericht #86888
(bericht mag weg, foutje van mij) | Gewijzigd: 26 januari 2010, 22:52 uur, door Verwijderde_gebruiker_03
Buffell
Lid
Woonplaats: Gendringen (za-zo) Nijmegen (zo.avond - vrijdag)
Berichten: 1325
Lid sinds: 25 mei. 2009
26 januari 2010, 22:51 uur | Bericht #86891
Citaat van Wintergek, dinsdag 26 januari 2010, 22:48 uur JAN INTERPEERT DE GEGEVENS BETER DAN AL DIE ANDERE FLAPDROLLEN!!

Mijn interpretatie is dat je Caps Lock aan staat....

No offense
Weerturk
Lid
Woonplaats: Rilland(zeeland)
Berichten: 105
Lid sinds: 9 jan. 2010
26 januari 2010, 22:51 uur | Bericht #86892
Dankjewel mannen, volgens mij komt er morgen in Zeeland dan ook sneeuw.. we gaan zien..
Brisk
Lid
Woonplaats: Arnhem (zuid) - Gelderland
Berichten: 1237
Lid sinds: 22 dec. 2009
26 januari 2010, 22:51 uur | Bericht #86893
Citaat van Wintergek, dinsdag 26 januari 2010, 22:48 uur JAN INTERPEERT DE GEGEVENS BETER DAN AL DIE ANDERE FLAPDROLLEN!!


Tyshane's: O-O's (What the f*ck is?) winterwoordenboek!
jewaitit
Lid
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 422
Lid sinds: 25 mei. 2009
26 januari 2010, 22:51 uur | Bericht #86894
wajoo! had niet verw8 al die reacties op mijn fototjes

maare die pluimen zien er SUPER uit!!!
Woonplaats: Drachten
Berichten: 423
Lid sinds: 5 jan. 2010
26 januari 2010, 22:51 uur | Bericht #86895
Citaat van civiccoupe, dinsdag 26 januari 2010, 22:49 uur haha bij mij was hij een uurtje terug gedraait naar NW nu zit hij al een tijdje uit het NO te blazen
Oke wat grappig.. het is hier windkracht 0.. Geen Wind dus.
Maar waarschijnlijk toch iets geweest wat em naa N heeft gezet.
Woonplaats:
Berichten: 195
Lid sinds: 29 dec. 2009
26 januari 2010, 22:55 uur | Bericht #86889
Wind is in het noorden al aan het draaien lijkt het:



Kan dit nog invloed hebben op het temperatuurverloop verder deze nacht?
Martian
Lid
Woonplaats: Gaasterland, Friesland
Berichten: 194
Lid sinds: 4 jan. 2010
26 januari 2010, 22:55 uur | Bericht #86890
Hier in Balk was het zojuist om 22:25u -10 °C.
Afgelopen nacht duurde het tot 1:45u voor het -10 °C was.

Het minimum van afgelopen nacht was trouwens -11,2 °C, het laagste minimum van deze winter (tot nu toe).

Het is hier nog steeds behoorlijk helder, de rood-oranje planeet Mars (op 29 januari in oppositie) is erg goed te zien, en de maan (op 30 januari volle maan) verlicht de besneeuwde omgevingen. Een goed moment voor een avondwandeling.
Mijn website: http://www.wintergek.nl/
Woonplaats: Drachten
Berichten: 423
Lid sinds: 5 jan. 2010
26 januari 2010, 22:56 uur | Bericht #86896
ja ik kan het hier ook merken
temps dalen niet meer.
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 962
Lid sinds: 6 dec. 2009
26 januari 2010, 22:56 uur | Bericht #86897
OK OK OK..IK ZIE T DE CAPSLOCK STAAT AAN.


Zo beter?hehe komt door de kou heb ik dikke vingers...hier op dit moment -14.1
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1726
Lid sinds: 8 nov. 2009
26 januari 2010, 22:57 uur | Bericht #86898
Citaat van CvHof, dinsdag 26 januari 2010, 22:55 uur Wind is in het noorden al aan het draaien lijkt het:

Kan dit nog invloed hebben op het temperatuurverloop verder deze nacht?


Jazeker, de verwachting is dat de wind langzaam op steeds meer plaatsen naar het ZW zal gaan draaien. Hiermee zal de vorst ook behoorlijk getemperd worden, vooral in het westen | Gewijzigd: 26 januari 2010, 22:57 uur, door stephanvanloon
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.858 topics, welke bij elkaar 448.380 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 73 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 73, lezen 6 mensen het topic "Winter 2010/2011 discussietopic deel 14".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden