oftopic: tentamenweek voorbij dus kan ik weer forummennnn
Ik ben geen Jan, maar reageer ff op je vraag wat die 2 pluimen betekenen.
Bovenste laat de neerslag in millimeter per 6 uur zien, en de 2e laat de wind in meter per seconde zien
En of er geschaatst wordt op het IJsselmeer!: (video is geplaatst 23 Januari)
Inmiddels lijkt het hier ook echt serieus koud te worden! --9,3 graden maar liefst. Gevoelstemperatuur zal rond de --13 liggen. Op het koudste punt afgelopen nacht (was rond 8 uur vanmorgen) was het hier --11, maar ik krijg het gevoel dat we hier ruim onder gaan duiken vannacht! | Gewijzigd: 26 januari 2010, 22:52 uur, door Verwijderde_gebruiker_03
oftopic: tentamenweek voorbij dus kan ik weer forummennnn
ff zoeken op het forum levert je dit resultaat op
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=15536
Wij zeiden sneeuw voor morgen en de rest van de collega's heeft het over regen. Morgen zullen we het zien.
Nu de vraag : Hoe kan het dat Jan het meestal bij het rechte eind heeft bij de voorspellingen?
Ik neem aan dat elk weerstation een objectieve voorspelling maakt gebaseerd op de gegevens die op dat moment voor handen zijn. Ook neem ik aan dat Jan, net als de grote stations, toegang heeft tot dezelfde gegevens.
Waar zit het verschil in interpretatie van de gegevens in.
Kortom : wie heeft goede argumenten om onze sceptische collega's te overtuigen dat Jan het meestal goed heeft.
(Het argument , kijk maar hij heeft gewoon altijd gelijk, hebben we al geprobeerd en werkte niet)
Wij werken in de buurt van apeldoorn en hopen op een weeralarm. Er is bij ons een protocol dat aangeeft dat wij naar huis mogen als er een weeralarm wordt aangegeven. De aangescherpte criteria bij deze alarmen werken dus niet ons voordeel.
@ jan : Werkt jou vrouw bij de telegraaf (= geenstijl, spits) Je duikt daar ook overal op
Ga door met dit geweldige forum. Graag in de zomer ook met uitgebreide windverwachting.....
JAN INTERPEERT DE GEGEVENS BETER DAN AL DIE ANDERE FLAPDROLLEN!!
Heb daarover laatst een topic over geopend. Ik hoop dat je hier alle antwoorden vind:
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=15536
Oke wat grappig.. het is hier windkracht 0.. Geen Wind dus.
Maar waarschijnlijk toch iets geweest wat em naa N heeft gezet.
Afgelopen nacht duurde het tot 1:45u voor het -10 °C was.
Het minimum van afgelopen nacht was trouwens -11,2 °C, het laagste minimum van deze winter (tot nu toe).
Het is hier nog steeds behoorlijk helder, de rood-oranje planeet Mars (op 29 januari in oppositie) is erg goed te zien, en de maan (op 30 januari volle maan) verlicht de besneeuwde omgevingen. Een goed moment voor een avondwandeling.
Kan dit nog invloed hebben op het temperatuurverloop verder deze nacht?
Jazeker, de verwachting is dat de wind langzaam op steeds meer plaatsen naar het ZW zal gaan draaien. Hiermee zal de vorst ook behoorlijk getemperd worden, vooral in het westen | Gewijzigd: 26 januari 2010, 22:57 uur, door stephanvanloon
Enfin, morgen sneeuw en regen, laat maar komen ben toch de gehele dag vrij.. en die kou periode wat er aan lijkt te komen in Februari lijkt me vet.. schaatsen hiernaast was echt aardig oldschool
Winter 2010 discussietopic deel 12