Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Woonplaats: Hengelo overijssel
Berichten: 312
Lid sinds: 26 jun. 2009
1 februari 2010, 17:46 uur | Bericht #93007
Gaat de sneeuw hier in twente niet over in regen en sneeuwd het gewoon de hele dag? Of gaat het hier ook regenen?
En die 15 cm wat pietje zei is dat dan ook voor hier in twente?
Alvast bedank!
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 februari 2010, 17:46 uur | Bericht #93008
wiggelrode

maak daar is foto's van die restanten!
wil ik wel ff zien!

Btw heel stil hier op het forum
Ik hoor trouwens niks over het zuiden daar ligt een flinke bui geeft die nog veel sneeuw daar?

morgen word dus veel sneeuw volgens neerslag filmpje! En ook leuk is dat de Knmi guidance dit onderstreept (sneeuw,regen daarna weer sneeuw)

Ik denk dat we weer een heuse bak krijgen.
tzal toch geweldig zijn als de boel weer stagneert en dat nederland compleet een chaos word
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Waarom deze advertentie?
jones
Lid
Woonplaats: Baal (Tremelo, Belgie)
Berichten: 1864
Lid sinds: 26 jul. 2008
1 februari 2010, 17:46 uur | Bericht #93009
wow weet niet waar die medewerker van het KMI met zn gedachten zat toen hij dit schreef:

Hieronder vindt U de klimatologische overzichten van de voorbije maanden:

* Jauary 2010
* December 2009
* November 2009
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
Buffell
Lid
Woonplaats: Gendringen (za-zo) Nijmegen (zo.avond - vrijdag)
Berichten: 1325
Lid sinds: 25 mei. 2009
1 februari 2010, 17:48 uur | Bericht #93012
Jan, iedereen bericht over sneeuw overgaand in regen, geleidelijk in heel het land, m.u.v. van het oosten en noordoosten.

Mijn ervaring is vaak dat als het eenmaal sneeuwt, het ook blijft sneeuwen, en als het eenmaal regent blijft het regen.
Verwacht jij ook dat in het grootste deel van het land meer regen zal vallen? Of bestaat er nog hoop dat het wel een allemaal sneeuw zou kunnen zijn. Het weer kan rare dingen doen, en de berichtgeving is in veel gevallen vaag. Dus daar maak ik uit op dat het onzeker is, en er zomaar vanalles kan gebeuren. Daarbij komt nog dat ik veel weerstations (KNMI, MeteoConsult, PP) voorzichtig vind als het op sneeuw aankomt. Het is altijd 'hier en daar wat lichte sneeuw', 'af en toe sneeuw', 'enkele sneeuwbuien'. En 7 van de 10 keer wordt het dan toch een flink pak sneeuw, terwijl ze zelf '3 tot 5' cm verwachten in veel gevallen. Maar in de lente, zomer en herfst is men bij de bekende weerstations wel zeker, en kloppen de voorspellingen vaak wel. Waarom in de winter dan niet?

Kan ik hier in Breda nog hopen, of is dat hopen tegen beter weten in?


Trouwens, ik vind de Europese buienradar nog weinig indrukwekkend.

Momenteel 1.2 graden in Breda, bijna geen sneeuw meer, alleen nog een beetje wittige drab op het gras e.d.
Woonplaats: Oldambt(Oost Grunn)
Berichten: 1851
Lid sinds: 3 sep. 2008
1 februari 2010, 17:48 uur | Bericht #93013
Citaat van henk55, maandag 1 februari 2010, 17:35 uur Kunnen die citaten van PP niet op houden op o-o?
Als ik dat lees, hoor ik het hem zeggen, met z'n stemmetje, en zie zijn bewegingen brrrrrr.



Ach ja zo ken ik er ook wel een paar. als je die moet weren kun je het beter over iets anders gaan hebben. P.P Heeft zich zelf ook niet gemaakt. trouwens niemand.

Het weer op o-o is landelijk en daar hoort het noorden ook bij. en P.P Heeft het voor ons noorden beter als menige andere commerciele media. die het over regen hebben in marrokko .
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
aliasneo
Lid
Woonplaats: Purmerend
Berichten: 68
Lid sinds: 24 jan. 2010
1 februari 2010, 17:55 uur | Bericht #93019
Citaat van jones, maandag 1 februari 2010, 17:46 uur wow weet niet waar die medewerker van het KMI met zn gedachten zat toen hij dit schreef:

Hieronder vindt U de klimatologische overzichten van de voorbije maanden:

* Jauary 2010
* December 2009
* November 2009


spelfouten zijn menselijk hoor..
Woonplaats: Oldambt(Oost Grunn)
Berichten: 1851
Lid sinds: 3 sep. 2008
1 februari 2010, 17:55 uur | Bericht #93020
Citaat van weerfreakje, maandag 1 februari 2010, 17:46 uur wiggelrode

maak daar is foto's van die restanten!
wil ik wel ff zien!



Bij deze dan vers van de pers.

Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 februari 2010, 17:56 uur | Bericht #93021
Citaat van Buffell, maandag 1 februari 2010, 17:48 uur Jan, iedereen bericht over sneeuw overgaand in regen, geleidelijk in heel het land, m.u.v. van het oosten en noordoosten.

Mijn ervaring is vaak dat als het eenmaal sneeuwt, het ook blijft sneeuwen, en als het eenmaal regent blijft het regen.
Verwacht jij ook dat in het grootste deel van het land meer regen zal vallen? Of bestaat er nog hoop dat het wel een allemaal sneeuw zou kunnen zijn. Het weer kan rare dingen doen, en de berichtgeving is in veel gevallen vaag. Dus daar maak ik uit op dat het onzeker is, en er zomaar vanalles kan gebeuren. Daarbij komt nog dat ik veel weerstations (KNMI, MeteoConsult, PP) voorzichtig vind als het op sneeuw aankomt. Het is altijd 'hier en daar wat lichte sneeuw', 'af en toe sneeuw', 'enkele sneeuwbuien'. En 7 van de 10 keer wordt het dan toch een flink pak sneeuw, terwijl ze zelf '3 tot 5' cm verwachten in veel gevallen. Maar in de lente, zomer en herfst is men bij de bekende weerstations wel zeker, en kloppen de voorspellingen vaak wel. Waarom in de winter dan niet?

Kan ik hier in Breda nog hopen, of is dat hopen tegen beter weten in?


Trouwens, ik vind de Europese buienradar nog weinig indrukwekkend

Momenteel 1.2 graden in Breda, bijna geen sneeuw meer, alleen nog een beetje wittige drab op het gras e.d.


Ik denk dat dat onder andere komt doordat sneeuw lastig te voorspellen is. ook waar en hoeveel precies.
Met name omdat kleine schommelingen in de temperatuur een hoop veranderen.
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 februari 2010, 17:57 uur | Bericht #93023
Nice wiggelrode

die hopen blijven nog wel een paar weken liggen
morgen word dat weer bijgevuld Lol
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Woonplaats: Oldambt(Oost Grunn)
Berichten: 1851
Lid sinds: 3 sep. 2008
1 februari 2010, 17:59 uur | Bericht #93026
Citaat van weerfreakje, maandag 1 februari 2010, 17:57 uur Nice wiggelrode

die hopen blijven nog wel een paar weken liggen
morgen word dat weer bijgevuld Lol



Ik zij al hopen dat die hopen voor de zomer weg zijn.
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
1 februari 2010, 17:59 uur | Bericht #93027
Citaat van wiggelrode, maandag 1 februari 2010, 17:40 uur Op den duur raak je er gewoon en dan 10 of 20 cm meer merk je toch niet meer ondanks dat hier nog sneeuw ligt van december. Als dit zo door gaat moet ik wel de grofvuil dienst voor de zomer bellen of ze het willen ophalen want tenslotte is het niet van mij En heb geen zin om van het zomer te zitten BBQ tussen restanten sneeuw bulten. van 1.20mtr.

Lol, mochten we een global cooling cq ijstijd krijgen, dan ben jij alvast voorbereid! wiggel-eskimo!

Zodeju, wat een sneeuwbulten! Mocht het weer een enorm warme zomer worden, dan is een bult sneeuw in de tuin niet verkeerd hoor! Lekker cool!
Woonplaats: Kerkrade
Berichten: 111
Lid sinds: 26 mei. 2008
1 februari 2010, 18:02 uur | Bericht #93029
Vandaag zaten we precies op de aanvoerlijn van de sneeuwbuien
Rond half 5 vanmiddag was het heel heftig met minimaal zicht
Lang geleden dat ik zo veel sneeuwbuien op een dag gezien heb.
Feel the thunder!!!
Woonplaats: Oldambt(Oost Grunn)
Berichten: 1851
Lid sinds: 3 sep. 2008
1 februari 2010, 18:03 uur | Bericht #93032
Citaat van Twister, maandag 1 februari 2010, 17:59 uur Lol, mochten we een global cooling cq ijstijd krijgen, dan ben jij alvast voorbereid! wiggel-eskimo!

P.s. Mocht het weer een enorm warme zomer worden, dan is een bult sneeuw in de tuin niet verkeerd hoor! Lekker cool!



Zomers in een iglo of verhuren een gat in de markt maar om drankjes te koelen in de zomer ideaal.

Ja Ja zo krijg je bijnamen Wiggel Eskimo.
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
1 februari 2010, 18:04 uur | Bericht #93035
hier even een meteogrammetje van midden friesland

gfs_midden_frl.png

de Temp is wederom zakkende
Picobyte
Lid
Woonplaats: Stadskanaal/Kopstukken
Berichten: 694
Lid sinds: 31 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 februari 2010, 18:08 uur | Bericht #93041
Die Sneeuwduinen van een paar weken terug liggen ook hier in Kopstukken nog overal duidelijk aanwezig te zijn.
Als ik er aan denk en tijd heb overdag zal ik er effe wat foto's van schieten.

Bliksem is gewoon gratis random stroom.Die donder krijg je er extragratis nog bij.
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
1 februari 2010, 18:11 uur | Bericht #93043
Als ik die sneeuwkaartjes van het WRF model bekijk op de eerste pagina dan zouden we in België morgen toch nog sneeuw mogen verwachten? Op de radio hadden ze het over sneeuw in het westen en die zou overgaan in regen in het centrum van het land.

Dus helemaal niet wat die kaartjes aangeven. Jan wat denk jij?
Buffell
Lid
Woonplaats: Gendringen (za-zo) Nijmegen (zo.avond - vrijdag)
Berichten: 1325
Lid sinds: 25 mei. 2009
1 februari 2010, 18:11 uur | Bericht #93045
Ik keek even voor de gein op het discussietopic deel 1.
Wat grappig om te zien dat het 'zomaar even een initiatiefje' was van Jan, en kijk tot wat een groot succes dat is geworden. 16 delen, landelijke bekendheid (Sp!ts interview, meerdere malen de frontpage van Geenstijl.nl gehaald) leuk om te zien.

Voor mij een unieke winter, ik zag zonet even een kaartje over het Hellmann getal verspreid over Nederland. In delen van het oosten en noorden zitten ze al over de 100! Voor mij, in mijn 18 jaartjes pas, de 'strengste' winter tot nu toe, ik vind het heerlijk!

Maar vanmiddag begonnen de lentekriebels ook wel weer te komen, studentes bij ons op school die dan de zomer in hun bol krijgen met rokjes en jurkjes maar ook lekker in het raam zitten met het zonnetje erbij, en dan langzaam aan weer naar de stevige onweersbuien met wateroverlast e.d. Iets zegt me dat 2010 een bijzonder weerjaar gaat worden!

Maar eerst deze winter nog even 'afmaken' in de goeie zin van 't woord. Hopen dat er alsnog een oostelijke stroming op gang komt, en er transportkou op gang komt, met overdag temperaturen ver onder het vriespunt, en daarbij hopelijk nog altijd de stille stiekeme hoop op 'n Elfstedentocht.

En dan krijgen we daarna niet te vergeten de wereldberoemde, althans in Nederland, , Maartse buien, die kunnen ook rare dingen doen. Het zou niet de eerste keer zijn dat er in Maart nog een aantal sneeuw- en ijsdagen bijgaan komen.

Ik heb er zelfs stiekem overwogen om een meteorologische studie te gaan doen. Maar kan dat wel op HBO niveau met een EM2 profiel op HAVO? Weet iemand dat toevallig?
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
1 februari 2010, 18:11 uur | Bericht #93046
Citaat van wiggelrode, maandag 1 februari 2010, 18:03 uur Zomers in een iglo of verhuren een gat in de markt maar om drankjes te koelen in de zomer ideaal.

Ja Ja zo krijg je bijnamen Wiggel Eskimo.


Lol, lekker in de tuin in het zonnetje, bbq aan, bult sneeuw ernaast... ideaal. Prik je zo je drankje erin; lekker cool, niks meer aan doen, behalve dan chillen...
---
On topic, Het koelt weer snel af, kacheltje maar weer eens aan doen. Als ik overdag thuis ben staat het standaard uit en op ongeveer 14 graden, maar dat wordt nu toch wat fris!
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 februari 2010, 18:12 uur | Bericht #93047
etienne hoeveel ligt er bij jou nu?

Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Woonplaats: Voorhout (Z-H)
Berichten: 1407
Lid sinds: 31 mei. 2008
1 februari 2010, 18:15 uur | Bericht #93050
Ze verwachten morgen eerst (natte (westen)) sneeuw en daarna OVERAL regen, dan draait de wind weer naar noordwest en komt er weer koudere lucht binnen, neerslag krijgt dan weer een winters karakter... ofwel rommeltje
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 1032 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 1032, lezen 2 mensen het topic "Onweerskans 17/18 mei 2017".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden