Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX.

3 May 2024 00:28:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fulton, IL; Peoria, IL; Schuyler, IL.

3 May 2024 00:28:10

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Barton, MO; Jasper, MO.

3 May 2024 00:27:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Will, IL.

3 May 2024 00:27:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor King, TX.

3 May 2024 00:02:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lagrange, IN; Noble, IN.

2 May 2024 23:55:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Knox, IL; Peoria, IL.

2 May 2024 23:54:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fulton, IL.

2 May 2024 23:50:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Elkhart, IN; Lagrange, IN; Noble, IN.

2 May 2024 23:46:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Runnels, TX; Taylor, TX.

2 May 2024 23:46:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Arecibo, PR; Barceloneta, PR; Manati, PR; Vega Alta, PR; Vega Baja, PR.

2 May 2024 23:45:18

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Barton, MO.

2 May 2024 23:44:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fulton, IL; Schuyler, IL.

2 May 2024 23:38:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Runnels, TX.

2 May 2024 23:38:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McDonough, IL.

2 May 2024 23:36:15
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4
Murphy
Lid
Woonplaats: Heerenveen
Berichten: 561
Lid sinds: 25 mei. 2009
2 februari 2010, 10:20 uur | Bericht #93598
Topidee! Heb normaal altijd wel een laptopje in de buurt maar ik was dit weekend in Amsterdam en dan kijk ik toch graag effe op O-O ... ik heb wel zo'n unlimited-internet abonnementje maar de site is toch inderdaad vrij zwaar en groot voor een mobieltje. Ik heb het trouwens over gewone mobieltjes en niet over HypeFoons he, die zou je de toegang gelijk moeten ontzeggen:
CODE
if(device=="apple") {
URL.redirect("www.tupperware.com")
}


Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 februari 2010, 10:28 uur | Bericht #93606
Citaat van Murphy, dinsdag 2 februari 2010, 10:20 uur Topidee! Heb normaal altijd wel een laptopje in de buurt maar ik was dit weekend in Amsterdam en dan kijk ik toch graag effe op O-O ... ik heb wel zo'n unlimited-internet abonnementje maar de site is toch inderdaad vrij zwaar en groot voor een mobieltje. Ik heb het trouwens over gewone mobieltjes en niet over HypeFoons he, die zou je de toegang gelijk moeten ontzeggen:
CODE
if(device=="apple") {
URL.redirect("www.tupperware.com")
}




Hahahaha LOL, ik ken diverse mensen die over zijn gestapt van de I Phone naar Android, ze willen nooit meer anders...
De buienradar app. is erg goed en snel! | Gewijzigd: 2 februari 2010, 10:29 uur, door Romani
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Waarom deze advertentie?
Basch
Lid
Woonplaats: Heemskerk
Berichten: 660
Lid sinds: 25 jul. 2006
2 februari 2010, 11:01 uur | Bericht #93633
Ik zie ook veel reacties m.b.t. een iPhone of Android app. In eerste instantie wil ik een mobiele versie van de site gaan ontwikkelen. Zodra dat staat, ga ik proberen om een Android app te bouwen. Het maken van een iPhone app gaat me niet lukken, omdat ik geen zin heb om veel geld te doneren aan Apple om uberhaupt te mogen ontwikkelen, ik geen iPhone heb, geen Mac heb en iPhone het toch gaat verliezen van Android.

Maar mijn eerste Android app zal niet veel meer zijn dan een "Hello World!" app. Zodra ik het een beetje onder de knie heb, ga ik wel wat gruwelijks bedenken.
I hope I didn't brain my damage.
Murphy
Lid
Woonplaats: Heerenveen
Berichten: 561
Lid sinds: 25 mei. 2009
2 februari 2010, 11:39 uur | Bericht #93644
Citaat van Basch, dinsdag 2 februari 2010, 11:01 uur ...omdat ik geen zin heb om veel geld te doneren aan Apple om uberhaupt te mogen ontwikkelen, ik geen iPhone heb, geen Mac heb en iPhone het toch gaat verliezen van Android...

Kijk eens Appelslaafjes!! Een man met visie en gezond verstand!! Amen.
luci
Lid
Woonplaats: Delft
Berichten: 421
Lid sinds: 26 jul. 2006
2 februari 2010, 11:42 uur | Bericht #93645
Geweldig!!
Brisk
Lid
Woonplaats: Arnhem (zuid) - Gelderland
Berichten: 1237
Lid sinds: 22 dec. 2009
2 februari 2010, 12:35 uur | Bericht #93680
Citaat van Basch, dinsdag 2 februari 2010, 11:01 uur Ik zie ook veel reacties m.b.t. een iPhone of Android app. In eerste instantie wil ik een mobiele versie van de site gaan ontwikkelen. Zodra dat staat, ga ik proberen om een Android app te bouwen. Het maken van een iPhone app gaat me niet lukken, omdat ik geen zin heb om veel geld te doneren aan Apple om uberhaupt te mogen ontwikkelen, ik geen iPhone heb, geen Mac heb en iPhone het toch gaat verliezen van Android.

Maar mijn eerste Android app zal niet veel meer zijn dan een "Hello World!" app. Zodra ik het een beetje onder de knie heb, ga ik wel wat gruwelijks bedenken.



Ik ben voor! Graag zelfs.


En voor alle apple haters, wacht maar dat de iPAD NANO er is:
:D

| Gewijzigd: 2 februari 2010, 12:41 uur, door Brisk
Tyshane's: O-O's (What the f*ck is?) winterwoordenboek!
harmenst
Lid
Woonplaats: Lichtenvoorde
Berichten: 301
Lid sinds: 25 mei. 2009
2 februari 2010, 16:28 uur | Bericht #93857
Zeker goed idee, in bezit van Android hier.
Jason
Lid
Woonplaats: Gorinchem
Berichten: 145
Lid sinds: 14 mei. 2009
2 februari 2010, 17:29 uur | Bericht #93915
zou reuze handig zijn
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
2 februari 2010, 18:20 uur | Bericht #93976
Momenteel vind mijn telefoon het niet leuk als ik op o-o wil kijken. (Het kan natuurlijk aan mij liggen... nieuwe telefoon... verkeerde knopjes aantikken enz )
Dus voor mij zou een mobiele versie meer dan welkom zijn!
Every cloud has a silver lining
Simon
Lid
Woonplaats: Elburg
Berichten: 145
Lid sinds: 25 aug. 2006
2 februari 2010, 19:02 uur | Bericht #94017
Helemaal toppie. Altijd en overal o-o!!!!
Markezey
Lid
Woonplaats:
Berichten: 533
Lid sinds: 3 jul. 2008
2 februari 2010, 19:57 uur | Bericht #94063
Ik heb een half jaartje terug met oog op het weer ook een telefoon met internet abbonnament gekocht, ik vind dat de o-o site evengoed heel snel geladen is, maar een mobiele versie is zeker praktischer.
Ik vind het een heel goed id!
Woonplaats: Hoogkarspel Noord-Holland NNW
Berichten: 278
Lid sinds: 2 jan. 2010
2 februari 2010, 21:58 uur | Bericht #94207
Ja handig!
Voetbal is mijn passie, Ajax is mijn club.
remkie
Lid
Woonplaats: Swifterbant
Berichten: 124
Lid sinds: 25 mei. 2009
2 februari 2010, 23:21 uur | Bericht #94276
gaaf idee zat er welleens aan te denken om te vragen of het er nog kwam.
laden van normale sites duurt gewoon langer dan mobiele sites dus ik zeg doen
jballe
Lid
Woonplaats: Putten
Berichten: 79
Lid sinds: 25 aug. 2009
3 februari 2010, 00:51 uur | Bericht #94306
Wat een belachelijk reacties hier allemaal zeg. Misschien kunnen alle mensen die geen iPhone kunnen betalen even stoppen met reageren, begrijp niet wat dit voor achterlijk iPhone bash-topic aan het worden is. Wat helemaal nergens op slaat is dat mensen hier ineens Google Android en iPhone OS 3.0 met elkaar gaan vergelijken. Het gaat hier om een mobiele versie van onweer-online (dus gewoon in de browser), niet om een App, en al helemaal niet welke telefoon/besturingssysteem beter is.

Voor mij hoeft een mobiele versie niet per se, mijn heerlijke iPhone 3GS geeft de website goed weer en ik denk dat er beter gewerkt kan worden aan andere zaken. Bijvoorbeeld het design van de website, nu Onweer-Online onwijs gegroeid is en nog steeds aan het groeien is kan de website ook wel een update gebruiken. Vind het nu namelijk niet zo professioneel overkomen en soms ook ietwat onoverzichtelijk en omslachtig.

PS.
Nogmaals voor de iPhone bashers: het iPhone OS 3.0 heeft z'n voordelen en Google Android heeft zo z'n voordelen. Het komt vooral neer op persoonlijke voorkeur en dat een van de twee beter zou zijn vind ik een nogal absurdistische maar bovenal kortzichtige uitspraak
Sietse
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1772
Lid sinds: 10 sep. 2008
3 februari 2010, 08:53 uur | Bericht #94340
Citaat van jballe, woensdag 3 februari 2010, 0:51 uur Voor mij hoeft een mobiele versie niet per se, mijn heerlijke iPhone 3GS geeft de website goed weer en ik denk dat er beter gewerkt kan worden aan andere zaken. Bijvoorbeeld het design van de website, nu Onweer-Online onwijs gegroeid is en nog steeds aan het groeien is kan de website ook wel een update gebruiken. Vind het nu namelijk niet zo professioneel overkomen en soms ook ietwat onoverzichtelijk en omslachtig.

Offtopic:
Hoezo dat dan?
“There is no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.”Mijn Weerblog
Basch
Lid
Woonplaats: Heemskerk
Berichten: 660
Lid sinds: 25 jul. 2006
3 februari 2010, 09:19 uur | Bericht #94359
Citaat van jballe, woensdag 3 februari 2010, 0:51 uur ...en ik denk dat er beter gewerkt kan worden aan andere zaken. Bijvoorbeeld het design van de website, nu Onweer-Online onwijs gegroeid is en nog steeds aan het groeien is kan de website ook wel een update gebruiken. Vind het nu namelijk niet zo professioneel overkomen en soms ook ietwat onoverzichtelijk en omslachtig.

Een paar loze kreten als "onoverzichtelijk" en "omslachtig" is natuurlijk niet echt kritiek waar we wat mee kunnen. Graag ontvang ik meer input m.b.t. tot deze 2 kreten en jouw mening en inzicht in hoe we deze punten dan kunnen gaan verbeteren. Ook zou het je sieren wanneer je een website noemt, welke jij hebt gebouwd, welke wel overzichtelijk en niet omslachtig is.

Recent heb ik een professioneel ontwerper gevraagd eens kritisch te kijken naar het ontwerp en de gebruikersvriendelijkheid van onweer-online.nl. Hij zat werkelijk met zijn handen in zijn haar en had vrijwel niets aan te merken. Juist daarom ben ik benieuwd naar jouw punten, omdat jij stelt wel het e.e.a. te willen en kunnen verbeteren.

De lijst met punten welke ik wil aanpassen en bouwen voor onweer-online.nl, wordt met de dag groter. Het team achter onweer-online.nl heeft zo ontzettend veel mooie en goede ideeen, welke ik allemaal het liefst vandaag nog zou willen bouwen. Helaas moet ook ik het met een enkel vrij avondje doen en werk ik rustig de todo-lijst af. Het volgende grote punt op deze lijst is dus de mobiele versie. Dit is mijns inziens een mooie doorontwikkeling, welke veel meerwaarde biedt aan onweer-online.nl. Als ik naar bovenstaande poll kijk, lijkt 80% van de leden het met mij eens te zijn.

Graag hoor ik van je.
I hope I didn't brain my damage.
Woonplaats: Vlijmen
Berichten: 43
Lid sinds: 17 dec. 2009
3 februari 2010, 09:55 uur | Bericht #94366
Citaat van darkshadow, dinsdag 2 februari 2010, 0:17 uur Basch wat denk je van het systeem dat ze ook op tweakers.net hebben doorgevoerd? Grades ipv 1 mobiele site? http://tweakers.net/plan/476/tweakers-punt...ersteuning.html

Mij lijkt dat namelijk fijner dan een site van max 240px aangezien ik hier een touch hd heb met een resolutie van 800x480. Op die mobiele stylesheet kun je dan al die kaarten op de voorpagina weglaten en zo mooi de site voor veel mesne toegankelijk maken.


Basch ik zag hier geen reactie op en was benieuwd wat je van dit idee vind.
Woonplaats: Bilthoven
Berichten: 315
Lid sinds: 19 aug. 2006
3 februari 2010, 10:10 uur | Bericht #94372
ik vind het een super idee om een mobiele versie van onweeronline te hebben op mijn werk geen toegang tot internet, en dus heb ik een telefoon met internet...
Basch
Lid
Woonplaats: Heemskerk
Berichten: 660
Lid sinds: 25 jul. 2006
3 februari 2010, 10:13 uur | Bericht #94375
Citaat van darkshadow, woensdag 3 februari 2010, 9:55 uur Basch ik zag hier geen reactie op en was benieuwd wat je van dit idee vind.

Ja, dat is uiteraard een leuk idee. Eerst wil ik de gewone mobiele versie bouwen en daarna wil ik het customizable maken, dus gadgets en andere mogelijkheden tot aanpassen. Maar stap voor stap, want zoals ik al zei, ik heb slechts beperkt de tijd.

I hope I didn't brain my damage.
Wolkje7
Lid
Woonplaats: Velp (Gelderland)
Berichten: 1534
Lid sinds: 24 mrt. 2008
3 februari 2010, 15:03 uur | Bericht #94464
Ik mis de optie: nee dat vind ik onzin. Het is bovendien erg duur om op je mobiel te gaan internetten. Ook vind ik het onoverzichtelijk. Bovendien vind ik het, zoals ik dit bericht begon, onzin. Ik kan thuis voor de computer zitten.
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4


Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)


Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Terug naar boven
1 2 3 4
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.855 topics, welke bij elkaar 448.375 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 80 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 80, lezen 3 mensen het topic "Onweer en op zolder slapen".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden