Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garfield, OK.

27 Apr 2024 18:19:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beckham, OK; Custer, OK; Dewey, OK; Ellis, OK; Roger Mills, OK.

27 Apr 2024 18:19:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garfield, OK; Grant, OK.

27 Apr 2024 18:12:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Blaine, OK; Dewey, OK; Major, OK; Woods, OK; Woodward, OK.

27 Apr 2024 18:05:20

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Garfield, OK.

27 Apr 2024 18:03:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Major, OK.

27 Apr 2024 17:57:03

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Dewey, OK.

27 Apr 2024 17:57:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alfalfa, OK; Garfield, OK; Major, OK.

27 Apr 2024 17:57:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Collingsworth, TX; Donley, TX; Gray, TX; Wheeler, TX.

27 Apr 2024 17:53:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ellis, OK; Roger Mills, OK.

27 Apr 2024 17:53:06

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Custer, OK; Dewey, OK; Roger Mills, OK.

27 Apr 2024 17:46:43

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Garfield, OK; Major, OK.

27 Apr 2024 17:46:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Custer, OK; Dewey, OK; Ellis, OK; Roger Mills, OK.

27 Apr 2024 17:26:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Collingsworth, TX; Hemphill, TX; Wheeler, TX.

27 Apr 2024 17:26:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Collingsworth, TX; Wheeler, TX.

27 Apr 2024 17:26:08
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
2 februari 2010, 13:16 uur | Bericht #93719
Vervalste klimaatgegevens zijn opgezet spel van sceptici

Net voor de start van de klimaatconferentie in Kopenhagen zorgden enkele uitgelekte e-mails tussen klimaatwetenschappers voor heisa. De wetenschappers zouden geknoeid hebben met gegevens om de klimaatverandering te bewijzen. Dat blijkt nu een leugen te zijn die sceptici zelf de wereld rondstuurden. Het is al enkele maanden oorlog tussen de 'believers' en de non-believers' van de klimaatverandering. De oorzaak was een uitgelekte e-mail van een wetenschapper die zou bewijzen dat er geknoeid werd met de gegevens om te verdoezelen dat de temperatuur eigenlijk gedaald zou zijn. Wie de bewuste mails gelezen heeft, vraagt zich af hoe de wereldpers in deze val kon trappen.



Sarah Palin
Volgens The Guardian hebben de meeste journalisten de e-mails gewoon niet gelezen. Het meest besproken zinnetje van de 'climategate' gaat over "Mike's Nature trick"..."to hide the decline". Voor Sarah Palin was dat voldoende om de wetenschappers zwaar te veroordelen. Uiteindelijk trad de Republikeinse senator James Inhofe, die al jaren een strijd voert tegen de klimaatwetenschap, Palin bij. Op de klimaattop concludeerde hij zomaar dat de wetenschappers zonder twijfel "de afname van de temperatuur" wilden verbergen.

Ringen van bomen
Dat blijken nonsens te zijn. De bewuste e-mail van professor Phil Jones dateert al van 1999 en tien jaar geleden was er helemaal geen sprake van een afkoeling. De afname in kwestie had te maken met de relatie tussen de temperatuur en de ringen van bomen. Beiden gaan historisch hand in hand, maar halverwege vorige eeuw is die band om een onbekende reden verbroken. Het trucje was niets meer dan een manier, bedacht door professor Mike Mann, om dit probleem in rekening te brengen.

Afkoeling
De reden waarom de mails verkeerd geïnterpreteerd werden, is een populair gegeven uit een andere mail. Deze was afkomstig van een andere wetenschapper, Kevin Trenberth. Die had het over het feit dat wetenschappers niet kunnen verklaren waarom de temperatuur de voorbije tien jaar plots minder lijkt te stijgen. Hij had het dan vooral over 2008, een koeler jaar in vergelijking met andere jaren. Daarmee wilde hij helemaal niet zeggen dat wetenschappers die gegevens moesten verbergen om een mogelijk afkoeling te verzwijgen. Hij schreef dat de wetenschap beter moest doen en dit probleem niet zonder meer mocht toeschrijven aan natuurlijke mechanismen.

Tussen de bewuste e-mails ligt een periode van liefst tien jaar. Zo werden nog wel meer woorden uit de e-mails verdraaid in het voordeel van de ontkenners. De eerlijkheid gebiedt ons dan ook heel duidelijk het verdict bekend te maken: de klimaatwetenschappers zijn onschuldig.

Bron Hln | Gewijzigd: 25 april 2017, 10:07 uur, door Joyce.s
Invicta
Lid
Woonplaats: Amsterdam
Berichten: 268
Lid sinds: 19 sep. 2007
4 februari 2010, 23:38 uur | Bericht #95214
Jan, weet je ook wie de auteur is van dit stuk?
Waarom deze advertentie?
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
5 februari 2010, 00:09 uur | Bericht #95225
Citaat van Invicta, donderdag 4 februari 2010, 23:38 uur Jan, weet je ook wie de auteur is van dit stuk?

Ja dat is Hln. Dat staat eronder
Invicta
Lid
Woonplaats: Amsterdam
Berichten: 268
Lid sinds: 19 sep. 2007
5 februari 2010, 00:13 uur | Bericht #95229
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, vrijdag 5 februari 2010, 0:09 uur Ja dat is Hln. Dat staat eronder

Hln=Het Laatste Nieuws. Da`s een courant (om met de heer Putto te spreken) Ik bedoelde eigenlijk wie het geschreven had. Ben inmiddels zelf op onderzoek uit gegaan maar kom niet verder dan een paar initialen onder het stuk.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
5 februari 2010, 00:19 uur | Bericht #95231
Citaat van Invicta, vrijdag 5 februari 2010, 0:13 uur Hln=Het Laatste Nieuws. Da`s een courant (om met de heer Putto te spreken) Ik bedoelde eigenlijk wie het geschreven had. Ben inmiddels zelf op onderzoek uit gegaan maar kom niet verder dan een paar initialen onder het stuk.

Ik zou het niet weten wie het geschreven heeft. Misschien even contact opnemen met Hln maar of dat veel zal uithalen weet ik niet. Ik krijg ook nooit geen antwoord van hun als ik vragen heb.
santona
Lid
Woonplaats: Terneuzen
Berichten: 347
Lid sinds: 29 jan. 2010
5 februari 2010, 00:41 uur | Bericht #95236
Tja het klimaat verandert altijd. Vooral de zon heeft veel invloed op het klimaat maar daar hoor je in de rapporten van het IPCC bijna niets over.

De mens krijgt de schuld van de opwarming en het wordt gezien als globaal probleem. Waarom? Energiebelastingen omhoog gooien en de populatie steeds meer te laten geloven in global governance.

Terrordreiging (veiligheid (lees: overheidscontrole) boven persoonlijke vrijheid) en angst voor pandemien dient daar ook aan bij te dragen.

Ik trap er niet in deze gehypte propaganda, jullie hopelijk ook niet.

Begrijp wel dat ik de mensheid milieuvervuilers vindt en dat binnen ieder soeverein land regels en wetten gemaakt moeten worden om de vervuiling aan te pakken. C02 belasting is je reinste kolder de bijdrage van de mens aan de opwarming is naar mijn menig zeer zeer gering.

Talloze wetenschappers denken er hetzelfde over als ik, ik ben ook door hun bevindingen en conclusies zo gaan denken. Jammer dat hun geluid vaak uit de pers gehouden wordt.

Goedenacht
Laat die historische winter maar komen...
santona
Lid
Woonplaats: Terneuzen
Berichten: 347
Lid sinds: 29 jan. 2010
5 februari 2010, 00:48 uur | Bericht #95237
Tevens baseren overheden hun beleid grotendeels op rapporten van het IPCC. Het IPCC heeft een monopoly op staatsadvies. Overheden maken dus geen afweging op basis van meerdere bronnen wat zelfs bij het houden van een spreekbeurt op de basisschool verplicht is...

Bijv.
Al zouden de strooizoutinkoper zich een paar dagen geleden alleen wenden tot de KNMI pluim zouden ze geen haast maken met inkopen van zout. Als ze alle pluimen op een rij van verschillende instanties hadden vergeleken dan zouden de inkopers geweten hebben dat de kans aanwezig was dat het weer flink ging vriezen.

Zo zie je maar, info uit 1 bron is niet gewenst en al helemaal niet te gebruiken als referentiekader.
Laat die historische winter maar komen...
Invicta
Lid
Woonplaats: Amsterdam
Berichten: 268
Lid sinds: 19 sep. 2007
6 februari 2010, 16:39 uur | Bericht #95821
Het staat buiten kijf dat wij als mensen wat netter om moeten gaan met het milieu. Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen, ook ik erger me dood aan de openbare vuilnisbelten bij bv de MacDonalds, zwerfvuil langs de kusten, in de duingebieden, langs snelwegen enz.

Dat neemt niet weg dat de rol die het IPCC rapport aan de mens toeschrijft voor wat betreft het opwarmen van de aarde mijns inziens zwaar overtrokken is. Ik geloof nog steeds dat er een cyclus is van opwarming en verkoeling die door de aarde zelf gereguleerd wordt, zonder dat de mens daar enige invloed op heeft.
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1726
Lid sinds: 8 nov. 2009
6 februari 2010, 19:22 uur | Bericht #95886
Minder zorgen door discussie klimaatrapport

Nederlanders maken zich minder zorgen over de opwarming van de aarde sinds het VN-klimaatrapport van het IPCC ter discussie is komen te staan. Dat blijkt uit een enquête van Peil.nl die zaterdag bekend werd gemaakt.



De groep die zich zorgen zegt te maken, slonk vergeleken met een peiling in december van 63 naar 48 procent. Aan de enquête deden ruim twaalfhonderd mensen mee. Ook het aantal mensen dat denkt dat de opwarming samenhangt met activiteiten van de mens, kromp: van 69 naar 62 procent. Verder denkt bijna de helft van de mensen (48 procent) dat de fouten in het rapport ''niet per ongeluk'' zijn gemaakt.

Bron: Nu.nl | Gewijzigd: 25 april 2017, 10:07 uur, door Joyce.s
Invicta
Lid
Woonplaats: Amsterdam
Berichten: 268
Lid sinds: 19 sep. 2007
10 februari 2010, 11:29 uur | Bericht #97291
Woonplaats: Vught
Berichten: 32
Lid sinds: 6 jan. 2010
10 februari 2010, 12:08 uur | Bericht #97312
Er klopt m.i. maar erg weinig van het rapport. Daarom hebben meer dan 30.000 klimaat wetenschappers ook een rechtszaak aangespannen tegen het IPCC. Het IPCC is niks anders dan een politiek VN orgaan, die feiten verdraait of achterwegen laat (niet vergeten dat ze vrijwel geen gehoor hebben gegeven aan de Freedom of Information Act , het vrijgeven van de informatie waar hun hun bevindingen op baseren). En dat is een absolute doodzonde in de wetenschap. Geen peer-review toestaan op jou gegevens is echt hele erge slechte wetenschap. En sommige stukken waren gebaseerd op scripties van studenten !

Dat neemt niet weg dat we niet voorzichtig met de aarde moeten zijn, maar om de mensheid (lees: de bevolking) nu de stuipen op het lijf te jagen dat zij verantwoordelijk zijn voor een proces dat al bezig is sinds het ontstaan van de aarde gaat me te ver. En daar bovenop nog het geld dat we er aan verslinden. De 16 grootste schepen van de wereld, vervuilen net zo erg als alle auto's op de wereld tesamen.

Nee.....dit IPCC rapport en orgaan is een puur politiek orgaan in het leven geroepen om politieke beslissingen erdoor te drukken. En als dat moet door ons voor te liegen dan moet dat maar.

Althans...zo zie ik het.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 152 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 152, lezen 6 mensen het topic "Berichtgeving Noord- en Zuidpool".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden