Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Liberty, TX; Montgomery, TX; San Jacinto, TX.

2 May 2024 14:10:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Harris, TX; Liberty, TX; Montgomery, TX; Polk, TX; San Jacinto, TX.

2 May 2024 14:08:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Liberty, TX.

2 May 2024 14:01:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hardin, TX.

2 May 2024 13:48:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hardin, TX; Tyler, TX.

2 May 2024 13:39:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Liberty, TX; Polk, TX; San Jacinto, TX.

2 May 2024 13:27:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, TX; Newton, TX; Orange, TX.

2 May 2024 13:18:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Liberty, TX; Montgomery, TX; San Jacinto, TX.

2 May 2024 13:06:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Montgomery, TX; San Jacinto, TX; Walker, TX.

2 May 2024 12:41:52

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jasper, TX; Jefferson, TX; Newton, TX; Orange, TX.

2 May 2024 12:40:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hardin, TX.

2 May 2024 12:06:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carter, OK; Garvin, OK; Grady, OK; McClain, OK; Murray, OK; Stephens, OK.

2 May 2024 11:57:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Caddo, OK; Grady, OK.

2 May 2024 11:57:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Russell, KS.

2 May 2024 11:57:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Blanco, TX; Gillespie, TX.

2 May 2024 11:57:26
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
dv_chaser
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 1345
Lid sinds: 30 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 februari 2010, 13:23 uur | Bericht #95382
Citaat van Amarpilot, vrijdag 5 februari 2010, 3:34 uur Nu niet ''te' enthousiast worden. De foto hierboven is genomen met 500 mm hè en een Nikon D90. Ik weet alleen helaas te weinig af van Olympus. Maar ik weet gewoon wel dat goed glas echt de investering waard is. Dat was de boodschap die ik wou overbrengen.

ja precies.
Nou ja, misschien dat ik later ook kan overschakelen naar Nikon
Want ik had even een heleboel foto's van vliegtuigen gekeken die op je profiel staan bij jetphotos.
Echt heel mooi.
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 februari 2010, 17:54 uur | Bericht #95462
Kijk,dit is nu een voorbeeld van leden van 0-0, die een ander lid voort helpt, en dat is mij al vaker opgevallen op deze site!
Door fam. omstandigheden moest ik prioriteiten stellen.
Maar je ziet, je hebt je antwoord van andere leden al gekregen.
Ik heb daar niets aan toe te voegen.
70mm-300mm, ga er voor sparen! bijkomend voordeel is dat je die lens als allrounder kunt gebruiken,.
Dus minder wisselingen van lens, dit voorkomt stof op de censor.
Groet Henk.
Waarom deze advertentie?
dv_chaser
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 1345
Lid sinds: 30 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 februari 2010, 19:34 uur | Bericht #95498
Citaat van henk55, vrijdag 5 februari 2010, 17:54 uur Kijk,dit is nu een voorbeeld van leden van 0-0, die een ander lid voort helpt, en dat is mij al vaker opgevallen op deze site!
Door fam. omstandigheden moest ik prioriteiten stellen.
Maar je ziet, je hebt je antwoord van andere leden al gekregen.
Ik heb daar niets aan toe te voegen.
70mm-300mm, ga er voor sparen! bijkomend voordeel is dat je die lens als allrounder kunt gebruiken,.
Dus minder wisselingen van lens, dit voorkomt stof op de censor.
Groet Henk.


Precies, ik ben er hartstikke blij mee
Ik kan me nu ook veel beter concentreren op lenzen.
Al vraag ik me nog wel 1 ding af, kan ik alleen maar lenzen gebruiken die voor de olympus bedoeld zijn, of kan ik ook van andere merken gebruiken. Want ben er al een paar tegengekomen waar grote prijsverschil in zitten.

QUOTE(Gekke Leo @ Feb 5 2010, 19:04) <{POST_SNAPBACK}>
Wow die foto!!! Geweldig zeg! Kom ik aan met me 70-300


Nu word ik wat minder enthousiast dat ik aan het sparen ben voor de 70-300 haha
Nee grapje Volgens mij is de 70-300 genoeg voor mijn doeleinden.
Ik denk dat ik bijvoorbeeld met die lens iemand kan zien zitten in de flat van 5 hoog en 100/130 meter afstand, of niet
Amarpilot
Lid
Woonplaats: Cockpit
Berichten: 377
Lid sinds: 1 nov. 2006
5 februari 2010, 20:04 uur | Bericht #95512
Citaat van Dennis Veninga, vrijdag 5 februari 2010, 19:34 uur Precies, ik ben er hartstikke blij mee
Ik kan me nu ook veel beter concentreren op lenzen.
Al vraag ik me nog wel 1 ding af, kan ik alleen maar lenzen gebruiken die voor de olympus bedoeld zijn, of kan ik ook van andere merken gebruiken. Want ben er al een paar tegengekomen waar grote prijsverschil in zitten.


Nee, alleen lenzen die specifiek voor de Olympus gemaakt zijn.

*edit*

ik vergeet wel iets, Sigma en Tamron maken lensen voor Olympus. Ik zou vooral ook naar Sigma kijken. Het zijn er niet veel, maar ze hebben wel wat. En ik heb even snel gekeken en eigenlijk zijn het dure lensen. Maar wel erg goed glas. Zoals de 70-200 F2.8 (semi profi zowat dus misschien overkill) Of de 50-500 mm. Dus infeite wat ik heb..maar het zit wel aardig boven je budget. Maar het ''kan'' wel

QUOTE
Nu word ik wat minder enthousiast dat ik aan het sparen ben voor de 70-300 haha
Nee grapje Volgens mij is de 70-300 genoeg voor mijn doeleinden.
Ik denk dat ik bijvoorbeeld met die lens iemand kan zien zitten in de flat van 5 hoog en 100/130 meter afstand, of niet


Dat moet lukken. | Gewijzigd: 5 februari 2010, 20:09 uur, door Amarpilot
2 x PH-BXA| BXB |BXC| 2 x BXD | BXE | BXF | BXG | BXR | BXN | OFB | BDT | BGB | BGD | BTD| BPB | 2x BXS | KZH ------------------Turkish Airlines: 2 x TC-JRC (Jumpseat flight) | 2 x photoshoot flight with PH-KMR | AF A380 2 x F-HPJB------------------Other flights: Korean Air: HL7538 & HL7539 | 2 x Martinair MD11: PH-MCT | 2 X KLM 743 PH-BUW | 1 x Air Anatolia A300 TC-GTA |1 x Air Anatolia 738 TC-ANL | 2 x Air Holland 734 |------------------Total number of flights: 36.
dv_chaser
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 1345
Lid sinds: 30 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 februari 2010, 20:49 uur | Bericht #95533
Citaat van Amarpilot, vrijdag 5 februari 2010, 20:04 uur Of de 50-500 mm. Dus infeite wat ik heb..maar het zit wel aardig boven je budget. Maar het ''kan'' wel

Goedkoopste is 705 euro (incl. verzendkosten dan)

Ik ga toch even wat lager
dv_chaser
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 1345
Lid sinds: 30 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 februari 2010, 21:16 uur | Bericht #95549
Citaat van Gekke Leo, vrijdag 5 februari 2010, 21:05 uur Haha maar dan heb je wel wat in huis

dat wel
Binnen een maand heb ik me rijbewijs (denk ik ) , dan koop ik eerst maar even een auto.
Dan kan ik altijd even verder kijken qua budget
Ro75
Lid
Woonplaats: De Bilt
Berichten: 79
Lid sinds: 25 jun. 2009
5 februari 2010, 21:22 uur | Bericht #95555
Hoi!!

Ik ben zelf ook een beetje van de plaatjesschieterij, maar gebruik geen Olympus, maar Canon..
Al een hoop lenzen geprobeert, maar er gaat niks boven een lichtgevoelige lens, vooral als je gaat inzoomen.
Na een hoop sparen eindelijk een Canon 70-200 IS 2.8 aangeschaft en je herkent je body (Canon 40D) niet meer terug!!
Goed glaswerk kost geld, erg goed glaswerk kost een rib uit je lijf..
Onweerstaanbaar
dv_chaser
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 1345
Lid sinds: 30 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 februari 2010, 01:18 uur | Bericht #95605
Citaat van Ro75, vrijdag 5 februari 2010, 21:22 uur Hoi!!

Ik ben zelf ook een beetje van de plaatjesschieterij, maar gebruik geen Olympus, maar Canon..
Al een hoop lenzen geprobeert, maar er gaat niks boven een lichtgevoelige lens, vooral als je gaat inzoomen.
Na een hoop sparen eindelijk een Canon 70-200 IS 2.8 aangeschaft en je herkent je body (Canon 40D) niet meer terug!!
Goed glaswerk kost geld, erg goed glaswerk kost een rib uit je lijf..


Die Canon 40D kost ook niet niks. Bijna 1000 euro + dat je nog geen lens erbij krijgt geleverd.
Dan kan ik beter bij de Olympus blijven, en daar een goeie lens voor kopen.
Ben ik toch wat voordeliger uit.
Woonplaats: ijmuiden, noord holland
Berichten: 1257
Lid sinds: 30 jan. 2008
6 februari 2010, 02:20 uur | Bericht #95613
Citaat van Dennis Veninga, zaterdag 6 februari 2010, 1:18 uur Die Canon 40D kost ook niet niks. Bijna 1000 euro + dat je nog geen lens erbij krijgt geleverd.
Dan kan ik beter bij de Olympus blijven, en daar een goeie lens voor kopen.
Ben ik toch wat voordeliger uit.



1000 lange na niet, hijs zowiezo niet meer nieuw te koop ( ofja, word niet meer geleverd voor zover ik weet )
en 2dehands kost ie rond 450/550 euro voor de body, en soms heb je voor 550 zelfs met grip en 2 accus.

ik heb mijne 1,5 jaar geleden nieuw gekocht voor nog geen 700 euro.

ik vind jammer dat iedereen over de mm's praat van de lens, je hebt bij canon in iedergeval 3 voorkomende chip grotes.

*andere merken hebben ook andere factoren*

1,6 crop ( o.a. de xxxD en xxD series ( als 500D en 40D)
1,3 crop ( de 1D serie)
1 ( 5D, 1Ds (wat full frame betekent)

de ''crop'' betekent de factor die je bij je lens moet optellen om op je uiteindelijke lens brandpunt te komen.

voorbeeldje.

1,6 x 300mm = 480mm
1,3 x 300mm = 390mm
1 x 300mm = 300mm

betekent dat als je een camera hebt met een 1,6 chip vergroot je uiteindelijk meer als met een full frame.
van jouw camera weet ik de specs niet, heb ik in iedergeval nog niet naar gekeken.

waar wil je de telelens voor gebruiken trouwens?
vogeltjes?
vliegtuigen?
sport?

bekijk mijn website, klikje hier... Canon eos: Canon EF:1DmkIIN - 17-40 f4 L1DmkIII - 24-105 f4 L IS5DmkII - 100mm f2.8 L IS40D - 70-200 f2.8 L ISCanon 580 EX II x3 Cactuc v4
dv_chaser
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 1345
Lid sinds: 30 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 februari 2010, 03:03 uur | Bericht #95615
ik maak graag foto's van de volgende dingen:

- objecten van zeer dichtbij, dat je echt alle details ziet, dat kan ook best prima met wat ik nu heb, maar mag altijd beter!
- objecten van ver weg dichtbij halen wat ook scherp blijft. De lens die ik nu heb, gaat niet echt ver 14-42mm.
- de lucht, denk aan blauwe hemels, zonsondergang, wolken.
- panorama
- onweer en zware neerslag. Bijvoorbeeld als het veel sneeuwt, probeer ik dat vast te leggen op foto, maar dat beweegt dan zo snel dat de sneeuw bijna niet te zien is.
- personen, heb ik ook een andere cameraatje voor liggen, dus dat is het probleem niet

dus eigenlijk waar ik echt naar opzoek ben is:
-objecten van ver weg dichtbij halen, als ik objecten van 300 meter al dichtbij kan halen, maar wel dat het mooi scherp blijft
-snelle objecten normaal fotograferen, bijvoorbeeld als auto's snel rijden en je maakt een foto, zie je een beetje een veeg van de auto waar die heeft gereden , snap je?
-een goeie lens die ook best goed voor 's avonds is, als ik een foto probeer te maken in het donker, zijn de foto's vaak heel wazig, omdat de focus zich niet goed bijstelt.
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 februari 2010, 06:13 uur | Bericht #95625
OK, Dennis.
Wat je hierboven omschrijft als je wensen op fotografie gebied, heb je met de aanschaf van een 70-300 mm lens in huis.
1)Je wilt objecten van dichtbij fotograveren: of je koopt een 70-300 mm met macrofunctie, of je koop op den duur een close-up filter (een soort vergrootglas voor je standaard lens 14-42 mm) zijn er in diverse sterkte's 1, 2, 3 en 4 dioptrie, nr 3 niet kopen 1+2=3! ( hoe hoger het getal, hoe groter de vergroting.)
In een later stadium kun je eens gaan denken aan een macrolens.
2) De nog te kopen 70-300 mm.
3) Zie 2.
4) Met jou standaard lens 14-42 mm kun je goed panorama foto's maken. Hoe lager het f getal hoe breeder de foto.
5) Snelle objecten:Hierbij zul je de camera instelling moeten leren (jou camera -Olympus E 600- is nog maar ruim 2 maanden op de Nederlandse markt), en ik weet uit eigen ervaring dat je, na 2 maanden foto's schieten nog geen 10% van alle mogelijkheden die op je camera zitten, kent!
Dus een snel rijdende auto/crossmotor fotograferen houd in, dat je je camera instelling daar op aan moet passen,snelle sluitertijd, een gemiddeld diafragma, en de camera mee trekken (mee bewegen) met het object wat je wil fotograveren.
6)70-300 mm, ongeveer op stand 100 mm is een pracht potretlens.
7) Omdat er 's avond's en 's nachts weinig licht is, gaat de scherpstel censor 'zoeken', en levert vaak wazige foto's op, als je nu de scherpstel censor uitschakeld en zelf handmatig scherp gaat stellen kun je scherpere foto's maken, maar wat ook van belang is is de sluitertijd,als de camera bv.1 seconde nodig heeft om een foto te maken, krijg je te maken met bewegingsonscherpte, gebruik dan een statief, ik kan nog scherpe foto's maken uit de hand bij een sluitertijd van 20/100 sec doorgaans kun je beter een statief gebruiken als je onder de 60/100 sec komt.
TIP; oefenen, oefenen, oefenen.............niet met 12 foto's thuiskomen maar met 120, als je er dan 50% weg moet doen heb je er bij 120 nog 60 over en bij 12 maar 6.

Denk wel goed na..... ik lees nu al dat je op den duur een andere merk camera aan wilt schaffen, alle lensen van een bepaald merk hebben een eigen aansluiting voor op de camera en er zijn er maar een beperkt aantal wat op elkaar aansluit.
Dus bij het aanschaffen van een ander merk camera zul je ook je lensen moeten vervangen.
Dus bezin eer gij begint.
Groet Henk. | Gewijzigd: 6 februari 2010, 07:08 uur, door henk55
Chantal.E
Lid
Woonplaats: Utrecht
Berichten: 22
Lid sinds: 28 jun. 2009
6 februari 2010, 10:21 uur | Bericht #95659
Ik kwam laatst deze site tegen http://www.tamron.com/lenses/learning_cent...-comparison.php
t Is een tool waar je Tamron lenzen mee kunt vergelijken aan de hand van hetzelfde plaatje. Je kunt kiezen welke lens je wilt zien en dan in/uitzoomen om te zien wat het effect is op je beeld.
Ik vond het zelf wel handig, ben ook nog maar een beginner en op deze manier kreeg ik een iets beter idee over wat een bepaald aantal mm's kan.
Woonplaats: Ede
Berichten: 22
Lid sinds: 20 jan. 2010
6 februari 2010, 10:36 uur | Bericht #95671
Citaat van Dennis Veninga, donderdag 4 februari 2010, 13:34 uur max 200 eigenlijk, heel misschien later 250.

Misschien ook al gedacht aan 2de hands? Op marktplaats en dergelijke worden lenzen ook veelvuldig aangeboden. Denk met een beetje kennis dat je daar de juiste ook kan vinden voor een schappelijke prijs.

Heb op deze manier in het verleden een goeie lens gekocht voor een minolta. Toe ik over ging op digitaal (Canon EOS). Heb ik de spullen weer verkocht via marktplaats.
S6 | Gewijzigd: 6 februari 2010, 10:38 uur, door Marceldebos
52º 1' 0" N 5º 38' 55" O
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 februari 2010, 13:13 uur | Bericht #95725
Citaat van Marcel de Bos, zaterdag 6 februari 2010, 10:36 uur Misschien ook al gedacht aan 2de hands? Op marktplaats en dergelijke worden lenzen ook veelvuldig aangeboden. Denk met een beetje kennis dat je daar de juiste ook kan vinden voor een schappelijke prijs.

Heb op deze manier in het verleden een goeie lens gekocht voor een minolta. Toe ik over ging op digitaal (Canon EOS). Heb ik de spullen weer verkocht via marktplaats.
S6


Ja, dat kan ook, maar....!je kunt aan de buitenkant van een lens slijtage sporen zien, maar wat als die lens nu een keer gevallen is? Zit het glas in die kokker nog op de juiste plaats? Kun je dat zien? Nee.Ik ben daar huiverig voor.
De mensen van goedewil niet te na gesproken. Maar je hebt altijd kaf onder het koren !
Kijk anders eens op fotoapp.website's: fotokonijnenberg, cameranu, enz, die hebben vaak een occasion of demo afdeling, daar word de lens eerst optisch gekeurd voordat die de verkoop in gaat.
Op een van die website's ( heb even voor je gekeken )kwam ik een ocasion tegen van Olympus zuiko digital ED 40-150 mm voor €159.-
terwijl die nieuw bij hen €239.- kost, scheelt toch weer 80 euri.
dv_chaser
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 1345
Lid sinds: 30 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 februari 2010, 15:20 uur | Bericht #95795
hey henk, echt bedankt voor je uitgebreide uitleg!

Ik weet niet echt wat ik moet antwoorden , zoveel
Maar ga er van uit dat ik hier echt blij mee ben.

Ik kwam er ook achter dat de E600 nog niet eens zolang op de markt is, en na 1 maand al kan weten welke functies er allemaal opzitten. Wat dat betreft heb ik de vraag inderdaad te snel gesteld.

Ik ga ook geen 2de hands lens kopen, want ik had er al een paar gezien met slijtage.
Je kan dan beter een lens in de winkel kopen voor 50 euro meer, plus dat je dan ook nog garantie hebt!

Ik ga nog even een paar keer goed doorlezen wat je hebt zojuist heb gezegd.
Best interessant en duidelijk
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 februari 2010, 15:27 uur | Bericht #95798
als je nog vragen hebt stel ze gerust.
PS, vind het leuk om met mijn 35 jaar ervaring in de spiegelreflex-fotografie, beginners op weg te helpen!
Groet Henk. | Gewijzigd: 6 februari 2010, 15:31 uur, door henk55
dv_chaser
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 1345
Lid sinds: 30 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 februari 2010, 14:40 uur | Bericht #96326
Citaat van henk55, zaterdag 6 februari 2010, 15:27 uur als je nog vragen hebt stel ze gerust.
PS, vind het leuk om met mijn 35 jaar ervaring in de spiegelreflex-fotografie, beginners op weg te helpen!
Groet Henk.


Kreeg een mailtje terug van Olympus:

Dear Dennis,
>
> All 4/3 lenses will fit the camera. Please visit
> http://www.olympus.nl/consumer/dslr.htm for a comprehensive list of
> cameras, lenses, flashes and accessories.


Hoe weet ik wat 4 of 3 lensen zijn?
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 februari 2010, 15:05 uur | Bericht #96339
Citaat van Dennis Veninga, maandag 8 februari 2010, 13:40 uur Kreeg een mailtje terug van Olympus:

Dear Dennis,
>
> All 4/3 lenses will fit the camera.


Hoe weet ik wat 4 of 3 lensen zijn?


Dennis,
Four thirds is de officiele naam van de lensvatting van Olympus. ( ik meen van af 2009?)
Als jij, jou lens van de camerabody afhaald, zie je een metalen ring.( zowel aan de camera als aan de achterkant van de lens )
Deze metalen ringen noemen ze een lensvatting.
Op jou Olympus camerabody, past geen lens van Sony of ander merk.
Jou lens heeft ook een vatting die past op jou camera en niet op andere merken camera's.
Dus voor het gemak noemt Olympus dat dus de four thirds vatting.
Koop je nu een lens van Tamron/Sigma, moeten die een four thirds vatting hebben anders past de lens niet op jou camera.
Elk merk kan zo zijn eigen vatting hebben.Sony heeft bv. een a-mount vatting voor de sony alpha serie.
Groet Henk. | Gewijzigd: 8 februari 2010, 15:21 uur, door henk55
dv_chaser
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 1345
Lid sinds: 30 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 februari 2010, 20:43 uur | Bericht #96457
oke bedankt !
evert
Lid
Woonplaats: Oldenzaal
Berichten: 99
Lid sinds: 26 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 februari 2010, 21:29 uur | Bericht #96479
Het 4/3 systeem van Olympus bestaat al sinds 2005
uitleg hiervan kun je vinden op: http://www.olympus.nl/consumer/dslr_7045.htm

Een overzicht van alle lenzen die passen op jouw 600 camera staat op:
http://wrotniak.com/photo/43/lenses.html

Niet alleen Olympus maakt lenzen voor 4/3 standaard maar ook Leica en Sigma.

grt evert
Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.855 topics, welke bij elkaar 448.371 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.582 leden.
Het nieuwste lid is Debduvi.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 76 mensen aan het browsen op het forum. 4 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 76, lezen 25 mensen het topic "Algemeen onweerskansentopic 2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden