Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alexander, IL; Johnson, IL; Pulaski, IL; Union, IL.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Phelps, MO; Pulaski, MO.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Attala, MS; Leake, MS; Madison, MS.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Greene, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scott, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO; Warren, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Miller, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pike, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Greene, IL.

19 Apr 2024 08:34:21
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 962
Lid sinds: 6 dec. 2009
10 februari 2010, 20:53 uur | Bericht #97702
Citaat van pako, woensdag 10 februari 2010, 20:52 uur we hebben toch genoeg gehad, dit is de eerste keer dat wij de lul zijn deze winter


wij zijn de lul niet hoor...ben ook zeer tevreden met deze winter...maar mag toch wel vragen waar de sneeuw ligt pako
Nopie
Lid
Woonplaats: Boskoop (ZH)
Berichten: 344
Lid sinds: 19 dec. 2009
10 februari 2010, 20:54 uur | Bericht #97703
Die buien op de noordzee zouden tientallen cm opgeleverd kunnen hebben hier.
GFS - ECMWF
Waarom deze advertentie?
Micky
Lid
Woonplaats: Zoeterwoude, ZH
Berichten: 499
Lid sinds: 6 jan. 2010
10 februari 2010, 20:55 uur | Bericht #97704
Citaat van Dennis Veninga, woensdag 10 februari 2010, 20:47 uur ben best benieuwd wat dit 'ding' gaat doen
Er komt namelijk al wel wat beweging in.


Volgens mij komen die buien ook daaruit die we steeds uit het noord-oosten krijgen.


Heb even met pijltjes gezet hoe de 'bui' draait. (al kun je het zelf bekijken op sat24 )

Ik wou het eens proberen Maar het zal wel niet kloppen wat ik zeg

Op Duitse buienradars zie je dat dit gebied oplost ruim voordat het de NL grens bereikt....helaas!
WAAR IS DE WIND ALS HET NIET WAAIT?
dv_chaser
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 1345
Lid sinds: 30 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 februari 2010, 20:56 uur | Bericht #97705
Citaat van Gekke Leo, woensdag 10 februari 2010, 20:52 uur Gaat wel rete traag op die satelietbeelden.

klopt, zat vanmiddag nog niet echt beweging in, maar die andere bui die erin zit, begint er wat tegen aan te 'duwen' .

@supercell: www.niederschlagsradar.de
volgens mij wel , maar ik kan het inderdaad ook goed mis hebben


Edit: ah oke, nou helaas
| Gewijzigd: 10 februari 2010, 20:57 uur, door dv_chaser
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
10 februari 2010, 20:57 uur | Bericht #97707
jpipe.php.gif
pako
Lid
Woonplaats: Hoogwoud (NH)
Berichten: 97
Lid sinds: 23 jan. 2010
10 februari 2010, 20:57 uur | Bericht #97708
Citaat van Wintergek, woensdag 10 februari 2010, 20:53 uur wij zijn de lul niet hoor...ben ook zeer tevreden met deze winter...maar mag toch wel vragen waar de sneeuw ligt pako

ja tuurlijk mag dat, en als het niet mag.
dan doe je het toch gewoon

p.s hier ligt geen sneeuw
mosw
Lid
Woonplaats: Elst/Best (door de week, overdag)
Berichten: 542
Lid sinds: 22 dec. 2009
10 februari 2010, 20:58 uur | Bericht #97709
Ja, nu ook in het zuidwesten, in alle glorie. Ook vandaag weer, met toenemend snijdende noordooster, vorst, en afwisselend lichte/matige sneeuwbuien. In fantastisch schone koude put lucht, heledere luchten afgewisseld met dreigende (lage) wolkenpartijen.

En het gaat nog wel even door. Want mi is de Uitvoer redelijk opgeschoven in handhaving wellicht zelfs wel de rest van deze maand, van het koude, tot zeer koude winterweer. Waarbij ondanks de schoonheid van het weerbeeld, vandaag toch wel weer een schaatsilussie in rook is opgegaan. Grote gebieden, vooral in het W/Z, moeten het qua ijsvorming van het heden hebben, en die zin is de sneeuw en flinke wind de zoveelste droomverstoorder deze winter.

Of zou het dan toch nog later......
Iets wat ik tot nu, hier in het ZW....., constant als hoop deze winter tot nu heb gehad. En eerlijk gezegd gaat die gedachte nog steeds door 't hoofd, ondanks de voortschrijdende kalender. Want vorstig blijft het tot en met weekend, met grote zekerheid. Daarna lijken we door lagedruk dat vanuit het noorden ten westen langs trekt, een wisselvalligere en, vooral in de kustgebieden bij aanlandige aanvoer (tijdelijk begin volgend week?) ook minder koude fase door te maken. Tegelijk echter blijft de luchtdruk boven het zuiden van Scandinavie, deze optie is opnieuw en krachtig terug in de Uitvoer, vrij hoog. Samen met permanente krachtige hogedruk boven Groenland, met ondersteuning van afzakkend Poolhoog, wordt de koude lagedruk volgende week uiteindelijk zuidwaarts/westwaarts weg geduwd.

Opvallend gegeven mi de laatste dagen in de Uitvoer is het gegeven dat op lange termijn, zo vanaf 3e decade, de trend verschijnt dat er zeer koude bovenlucht opnieuw zuidwaarts gaat afzakken. Het koude tot zeer koude winterweer krijgt daarom mi toenemende kansen zich ook die decade te handhaven cq weer te versterken.

Te verwachten weersontwikelingen
Tot morgen middag hebben we te maken met een (koude)laag dat oostwaarts zich verder zuidelijk verplaatst. Daarna handhaving van de noordoostelijke stroming, door hogedruk ten noorden/noordoosten, en lagedruk ten zuidoosten.
Tegen het weekend door kern H nabij zelfs vorm van stabilisering. Volgende week dan passage ten westen lagedruk. Weerbeeld wordt wisselvalliger, vnl sneeuw in het binnenland, winterse buien aan de kust. Slechts tijdelijk zal stroming aan de bodem echter aanlandig (ZW/NW) zijn, meestentijds komt de wind volgende week uit O/Z richtingen. Mogelijk tegen volgend weekend toenemende invloed van hogedruk ten N/NO en nadien stabieler en weer kouder.

Te verwachten weerbeeld
Komende nacht en morgen, afwisselend droge perioden en sneeuwval. Morgen afnemend in intensiteit en in de middag meest droog. NO wind 4-7 Bft en Tmin -7/-3 C en Tmax -2/+2 C.

Vrijdag, en weekend: droog, zonnige perioden afnemende NNO wind en Tmin gem -10/-5 C en Tmax -2/+2 C.

Vanaf begin volgende week: toenemende kans op sneeuwbuien, aan de kust ook hagel en regen. Tmin -7/-2 C en Tmax -1/3 C.

Tegen volgend weekend mogelijk stabiliserend en weer kouder.

Mvg, Ronald.

Auteur: Ronald de Wildt | Opgesteld 2010-02-10 20:49:28
Woonplaats:
Berichten: 195
Lid sinds: 29 dec. 2009
10 februari 2010, 20:59 uur | Bericht #97711
Citaat van Dennis Veninga, woensdag 10 februari 2010, 20:47 uur ben best benieuwd wat dit 'ding' gaat doen
Er komt namelijk al wel wat beweging in.
http://www.sat24.nl/de

Volgens mij komen die buien ook daaruit die we steeds uit het noord-oosten krijgen.

*plaatje*

Heb even met pijltjes gezet hoe de 'bui' draait. (al kun je het zelf bekijken op sat24 )

Ik wou het eens proberen Maar het zal wel niet kloppen wat ik zeg


Dat zou een heel mooie ontwikkeling zijn aangezien het hier toch wel om een Comma gaat.

Ik zelf zie het niet zover komen. Ik denk dat het grootste gedeelte tegen wordt gehouden door de vierduizenders in de Alpen. En mocht het hier overheen komen, dan is het nog een lange, lange weg naar Nederland. | Gewijzigd: 10 februari 2010, 21:00 uur, door Verwijderde_gebruiker_03
Kalle1979
Lid
Woonplaats: Heerlen
Berichten: 242
Lid sinds: 13 dec. 2009
10 februari 2010, 21:00 uur | Bericht #97713
Citaat van Baszert, woensdag 10 februari 2010, 19:47 uur Net de hond uitgelaten, wat ziet dat er mooi uit op het ijs, bultjes met sneeuw en dat er dan sneeuw overheen stuift! En het sneeuwt natuurlijk nog steeds, wel glad, ging net met de scooter maar net goed!

Laat jij je hond met je scooter uit????

Hier momenteel droog en -5,2 graden...
de MUG
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 490
Lid sinds: 25 jan. 2010
10 februari 2010, 21:00 uur | Bericht #97714
Ik wil mijn jubileumpost vieren met een leuk plaatje vandaar deze ( thanks to google translate want zo goed is mijn Frans nu ook weer niet)

1 vraagje maar: gaat die grote jongen bovenin ons schampen of breekt hij in 2 naar Engeland en Denemarken?fotootje.gif
mosw
Lid
Woonplaats: Elst/Best (door de week, overdag)
Berichten: 542
Lid sinds: 22 dec. 2009
10 februari 2010, 21:01 uur | Bericht #97710
Citaat van CvHof, woensdag 10 februari 2010, 20:59 uur Dat zou een heel mooie ontwikkeling zijn aangezien het hier toch wel om een Comma gaat.

Ik zelf zie het niet zover komen. Ik denk dat het grootste gedeelte tegen wordt gehouden door de vierduizenders in de Alpen. En mocht het hier overheen komen, dan is het nog een lange, lange weg naar Nederland.

Lijkt er niet door te komen wordt tegengehouden door de hoge druk ten Westen van ons. (ten westen van Britse eilanden) | Gewijzigd: 10 februari 2010, 21:03 uur, door mosw
dv_chaser
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 1345
Lid sinds: 30 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 februari 2010, 21:06 uur | Bericht #97716
ik heb me best gedaan, voor de 1ste keer
jones
Lid
Woonplaats: Baal (Tremelo, Belgie)
Berichten: 1864
Lid sinds: 26 jul. 2008
10 februari 2010, 21:06 uur | Bericht #97717
GFS berekent voor dat afzakkend lagedrukgebied erg koude bovenluchten, dan kan het bij enkele graden boven 0 nog sneeuwen
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
Han
Lid
Woonplaats: Ermelo
Berichten: 816
Lid sinds: 8 feb. 2007
10 februari 2010, 21:07 uur | Bericht #97718
Citaat van mosje, woensdag 10 februari 2010, 20:58 uur <knip>

Te verwachten weerbeeld
Komende nacht en morgen, afwisselend droge perioden en sneeuwval. Morgen afnemend in intensiteit en in de middag meest droog. NO wind 4-7 Bft en Tmin -7/-3 C en Tmax -2/+2 C.

Vrijdag, en weekend: droog, zonnige perioden afnemende NNO wind en Tmin gem -10/-5 C en Tmax -2/+2 C.

Vanaf begin volgende week: toenemende kans op sneeuwbuien, aan de kust ook hagel en regen. Tmin -7/-2 C en Tmax -1/3 C.

Tegen volgend weekend mogelijk stabiliserend en weer kouder.

Mvg, Ronald.

Auteur: Ronald de Wildt | Opgesteld 2010-02-10 20:49:28


Ik ga mee in de verwachting van Ronald.
Gisterenavond had hij al gelijk en wilde ik het niet geloven, nu wel.
Laat het KNMI maar zitten.
Het sneeuwde hier net nog steeds, en er ligt zeker wel 5cm. Slecht voor het ijs. Helaas.
Woonplaats: stiens
Berichten: 371
Lid sinds: 19 jan. 2010
10 februari 2010, 21:11 uur | Bericht #97720
stiens meld dikke sneeuwvlokken die mooi draaien om het huis met een sterke wind in een klein tijdsbestek toch een cm of 3 gevallen
Woonplaats: Hoogkarspel Noord-Holland NNW
Berichten: 278
Lid sinds: 2 jan. 2010
10 februari 2010, 21:11 uur | Bericht #97721
Citaat van Han, woensdag 10 februari 2010, 21:07 uur Ik ga mee in de verwachting van Ronald.
Gisterenavond had hij al gelijk en wilde ik het niet geloven, nu wel.
Laat het KNMI maar zitten.
Het sneeuwde hier net nog steeds, en er ligt zeker wel 5cm. Slecht voor het ijs. Helaas.


Dat zou erg mooi wezen(=natuurlijk zijn)! Vooral die laatste zin van Ronald.. | Gewijzigd: 10 februari 2010, 21:13 uur, door Jack Hoogland
Voetbal is mijn passie, Ajax is mijn club.
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 februari 2010, 21:14 uur | Bericht #97723
Citaat van Han, woensdag 10 februari 2010, 20:34 uur Ik schaam me diep voor mijn bericht van gisterenavond.
Er is helemaal niets van terecht gekomen.
Er is vandaag behoorlijk wat sneeuw gevallen, en dat was niet verwacht.
Pas gisterenavond waren en een aantal forumleden die wel sneeuw zagen aankomen.

Er ligt hier nu zeker 3-4 cm en dat kun je niet weinig noemen. Bovendien ligt er niet alleen hier (Ermelo) sneeuw maar op veel meer plaatsen in het land.
Een lokale sneeuwbui kun je dit dus ook niet noemen.

Mijn "weersverwachting" was o.a. gebaseerd op de berichten en kaarten van het KNMI aangevuld met korte termijn pluimen. Geheel onjuist.
Ik zal het KNMI voortaan negeren. Ik ben er mooi ingestonken moet ik toegeven. Dom.

Kijk, dit vindt ik nog eens een sportieve reactie! Er zijn er heel wat die hier nog eens wat van zouden kunnen leren Niemand kan het weer perfect voorspellen, maar later eerlijk toegeven dat je ernaast zat doen er veel niet


QUOTE(Dennis Veninga @ Feb 10 2010, 20:47) <{POST_SNAPBACK}>
ben best benieuwd wat dit 'ding' gaat doen
Er komt namelijk al wel wat beweging in.
http://www.sat24.nl/de

Volgens mij komen die buien ook daaruit die we steeds uit het noord-oosten krijgen.


Heb even met pijltjes gezet hoe de 'bui' draait. (al kun je het zelf bekijken op sat24 )

Ik wou het eens proberen Maar het zal wel niet kloppen wat ik zeg

Ik heb er ook mijn twijfels over, maar het zou zeker mooi zijn
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Woonplaats:
Berichten: 4905
Lid sinds: 16 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 februari 2010, 21:16 uur | Bericht #97724
[quote name='de MUG' date='Feb 10 2010, 21:00' post='111158']
Ik wil mijn jubileumpost vieren met een leuk plaatje vandaar deze ( thanks to google translate want zo goed is mijn Frans nu ook weer niet)

1 vraagje maar: gaat die grote jongen bovenin ons schampen of breekt hij in 2 naar Engeland en Denemarken

De kans bestaat dat beide nederland niet bereiken door elkaars tegendruk - maar wel een zeer koude NO wind voor ons
zwoof
Lid
Woonplaats: Rijssen (Twente)
Berichten: 2015
Lid sinds: 8 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 februari 2010, 21:19 uur | Bericht #97725
Positief verhaal hoor van Ronald. Toch wel jammer van die dooidip. Hopen dat die morgen ook nog weg-voorspeld word en vrolijk doorwinteren tot het eind van de maand.
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
Woonplaats:
Berichten: 4905
Lid sinds: 16 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 februari 2010, 21:24 uur | Bericht #97727
WeerDirect:

Tijdens het weekend blijven we in een koud weertype met wolkenvelden en af en toe zon, een enkele sneeuwbui en middagtemperaturen rond of iets onder het vriespunt bij een zwakke tot matige noordoostenwind. In de nachten is bij opklaringen op veel plaatsen matige vorst mogelijk, boven een sneeuwdek kan het hier en daar zelfs (net) streng gaan vriezen. Het winterweer wordt door een klassieke winterse drukverdeling met hogedruk boven Scandinavië en de Noorse Zee en lagedruk boven de Middelandse Zee en de Alpen veroorzaakt, tussen beide druksystemen wordt met een noordoostelijke stroming koude vrieslucht aangevoerd. Daar waar weinig of geen sneeuw op het ijs ligt zal nogmaal schaatsen mogelijk zijn, misschien kan er zelfs nog een enkele toertocht gereden worden.

Volgende week geleidelijk zachter

Volgende week lijkt er langzaam maar zeker verandering in de atmosfeer te komen. Het weersbepalende hogedrukgebied boven de Noorse Zee zwakt af en trekt zich naar Groenland terug, op de Atlantische Oceaan beginnen depressies warm te draaien terwijl een nieuw polair lagedrukgebied via Scandinavië komt afzakken. Dit resulteerd vanaf midden volgende week in toenemende neerslagkansen en geleidelijk wat zachtere temperaturen. Of dit het begin van het einde van deze winter is of dat de kou toch nog een keer terugkomt valt nog niet te zeggen, maar eind februari wordt de kans op ijsdagen door de dagelijks krachtiger wordende zon snel kleiner. Het zou dus best eens kunnen dat het natuurijs-seizoen 2009/2010 vanaf midden volgende week in het grootste deel van het land definitief voorbij is.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.359 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 219 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 219, lezen 2 mensen het topic "Oproep: Herfstfoto's voor header".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden