Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Morgan, CO; Washington, CO.

25 Apr 2024 23:07:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Custer, SD; Fall River, SD.

25 Apr 2024 23:07:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Custer, SD.

25 Apr 2024 22:43:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kit Carson, CO; Sherman, KS.

25 Apr 2024 22:43:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 21:13:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, KS; Osage, KS.

25 Apr 2024 21:08:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Converse, WY; Niobrara, WY.

25 Apr 2024 20:36:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 20:07:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Morris, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 19:59:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 18:59:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS.

25 Apr 2024 18:33:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Mitchell, KS; Osborne, KS.

25 Apr 2024 16:54:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:44:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS; Republic, KS.

25 Apr 2024 15:29:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Perry, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:29:40
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
zwoof
Lid
Woonplaats: Rijssen (Twente)
Berichten: 2015
Lid sinds: 8 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 februari 2010, 12:44 uur | Bericht #82108
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, vrijdag 12 februari 2010, 12:37 uur Zeker met zo'n eng ding ten noordoosten van ons.....

Dus ook nog kans dat finale overgespeeld wordt Haha
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
12 februari 2010, 12:45 uur | Bericht #82109
Citaat van WimB, vrijdag 12 februari 2010, 11:25 uur Waarom zou het KMI een lesje moeten leren, de avond voordat Vlaanderen plat lag heeft Frank Deboosere duidelijk gezegd dat het ging sneeuwen en dat tijdens de ochtendspits, gisteren nog gezien bij de laatste show. Hij waarschuwde dat de ochtendspits gevaarlijk ging zijn.
Ik weet niet wie er uit de lucht kwam vallen omdat er sneeuw lag, maar die had duidelijk geen weerbericht gezien

Heb de Laatste show gisteren niet gezien. Toch wel vreemd dat hij zich woensdag op de radio probeerde te verantwoorden over het incident. Hij had het op de radio over "onverwacht". Enfin het is gebeurd en daarmee gedaan. Iedereen zal wel een beetje schuldig zijn zeker?
Het toppunt vond ik toch wel dat toen er al meer dan 900 km fille was ze de mensen opriepen om thuis te blijven.
Waarom deze advertentie?
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
12 februari 2010, 12:47 uur | Bericht #82110
:D Daar teken ik voor! Alles lossen en gedaan.
Takenu
Lid
Woonplaats: Leuven, Belgie
Berichten: 617
Lid sinds: 28 jan. 2010
12 februari 2010, 12:53 uur | Bericht #82111
Wat het KNMI betreft: Ik snap sowieso niks van hoe die mensen hun voorspellingen maken. Tabel zegt: Tmax voor woensdag is 3/6 graden. Pluim waarop dat gebaseerd is heeft leden zitten tussen 0/3 graden, en verder nergens. Ik weet niet wat voor software die tabel genereert, maar zie het commentaar in de ECMWF-verwachting voor 'aanpassingen in de tabel': Geen. Waar die tabel vandaan komt weet ik dus niet, maar het lijkt nauwelijks nog op de pluim richting het einde van de meerdaagse voorspelling. Ofwel ze vinden het niet nodig om consistent te zijn de informatie die ze beschikbaar stellen, of ze hebben het gewoon niet door.

Iemand die mij kan zeggen of er een goede reden is om deze schijnbaar tegenstrijdige resultaten toch te verenigen?
Takietaak
Lid
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Berichten: 50
Lid sinds: 26 jan. 2010
12 februari 2010, 12:53 uur | Bericht #81304
Kom maar op met die sneeuwzooi.... Lachen toch ? 15 cm lol !
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
12 februari 2010, 12:58 uur | Bericht #81305
Een pak van 10 a 15 cm zou zeker welkom zijn, maar dan ook echt de chaos variant. Niet elke dag een klein beetje erbij.
gurpo
Lid
Woonplaats: vlaardingen
Berichten: 37
Lid sinds: 13 jan. 2010
12 februari 2010, 12:58 uur | Bericht #81306
weerbericht van knmi....


Verwachting komende 5 dagen
zaterdag 13 februari tot en met woensdag 17 februari 2010
Over het algemeen bewolkt en droog. Na het weekeinde kleine kans op wat regen of sneeuw. In de nachten nog lichte tot matige vorst, maar overdag temperaturen die geleidelijk oplopen naar enkele graden boven nul.
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
12 februari 2010, 12:59 uur | Bericht #81328
Citaat van Takenu, vrijdag 12 februari 2010, 12:53 uur Wat het KNMI betreft: Ik snap sowieso niks van hoe die mensen hun voorspellingen maken. Tabel zegt: Tmax voor woensdag is 3/6 graden. Pluim waarop dat gebaseerd is heeft leden zitten tussen 0/3 graden, en verder nergens. Ik weet niet wat voor software die tabel genereert, maar zie het commentaar in de ECMWF-verwachting voor 'aanpassingen in de tabel': Geen. Waar die tabel vandaan komt weet ik dus niet, maar het lijkt nauwelijks nog op de pluim richting het einde van de meerdaagse voorspelling. Ofwel ze vinden het niet nodig om consistent te zijn de informatie die ze beschikbaar stellen, of ze hebben het gewoon niet door.

Iemand die mij kan zeggen of er een goede reden is om deze schijnbaar tegenstrijdige resultaten toch te verenigen?


Dat viel mij ook al op; geen idee waarom, of hoe, ze tot die conclusies komen uiteindelijk...
PolderPS
Lid
Woonplaats: Emmeloord
Berichten: 872
Lid sinds: 8 jul. 2009
12 februari 2010, 13:21 uur | Bericht #79828
Total choas, ja spreekt me op zich wel aan, hoop uiteraard dat er geen slachtoffers door vallen.

ik verwacht dat dinsdag ochtend, nadat het in de vroege ochtend totaal onverwacht intens is gaan sneeuwen omstreeks 07:30 waneer 75% van de forenzen al op de weg (vast) staat er een extreemweer waarschuwing komt met als advies eerst het nieuws te horen/kijken om te zien of je niet beter later kunt vertrekken.

woensdagavond weer een spoeddebat met Camiel omdat er weer chaos was er te laat of niet gestrooid is, vrachtauto's die van de weg gleden (zoutgate), en waarom KNMI niet waarschuwde, verder oneerlijk dat wij wel sneeuw kregen en Vancouver niet, beter plannen etc etc etc

Koning winter kom er maar in
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
WimBaens
Lid
Woonplaats: Molenbeersel (N-O Belgisch Limburg)
Berichten: 1452
Lid sinds: 16 dec. 2009
12 februari 2010, 13:26 uur | Bericht #79829
Citaat van Isabelle, vrijdag 12 februari 2010, 12:45 uur Heb de Laatste show gisteren niet gezien. Toch wel vreemd dat hij zich woensdag op de radio probeerde te verantwoorden over het incident. Hij had het op de radio over "onverwacht". Enfin het is gebeurd en daarmee gedaan. Iedereen zal wel een beetje schuldig zijn zeker?
Het toppunt vond ik toch wel dat toen er al meer dan 900 km fille was ze de mensen opriepen om thuis te blijven.


Ja iedereen was boos op hem, wat kan hij eraan doen dat de sneeuw 50km verder inwaarts viel, op het moment dat hij het weerbericht zegt kan dat nog veranderen. Sneeuw is zowieso moeilijk te voorspellen, in elk land zitten ze er wel genoeg naast. Kijk maar in Nederland, sneeuw voorspellen voor het zuiden en dan valt het met bakken in het noorden.
Op dat moment dat de sneeuw viel hadden ze melding moeten geven dat men beter thuis blijft.
Wie weet dinsdag fileleed deel 2
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 februari 2010, 13:27 uur | Bericht #81283
Citaat van PolderPS, vrijdag 12 februari 2010, 12:21 uur Total choas, ja spreekt me op zich wel aan, hoop uiteraard dat er geen slachtoffers door vallen.

woensdagavond weer een spoeddebat met Camiel omdat er weer chaos was er te laat of niet gestrooid is,
Koning winter kom er maar in


Waarmee moeten ze dan strooien? met 'Camiel confettie' overgehouden van het carnaval?
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
12 februari 2010, 13:31 uur | Bericht #81282
Citaat van WimB, vrijdag 12 februari 2010, 13:26 uur Ja iedereen was boos op hem, wat kan hij eraan doen dat de sneeuw 50km verder inwaarts viel, op het moment dat hij het weerbericht zegt kan dat nog veranderen. Sneeuw is zowieso moeilijk te voorspellen, in elk land zitten ze er wel genoeg naast. Kijk maar in Nederland, sneeuw voorspellen voor het zuiden en dan valt het met bakken in het noorden.
Op dat moment dat de sneeuw viel hadden ze melding moeten geven dat men beter thuis blijft.
Wie weet dinsdag fileleed deel 2


Mja het probleem is dat ze gewoon WRF niet hebben gekeken en hun alleen maar gek lopen te kijken op het Europees model. Hier waren er zelf kaarten geplaatst dat er flink sneeuw kon gaan vallen.
Buffell
Lid
Woonplaats: Gendringen (za-zo) Nijmegen (zo.avond - vrijdag)
Berichten: 1325
Lid sinds: 25 mei. 2009
12 februari 2010, 13:35 uur | Bericht #81278
Hmm, als ik de pluimen voor maandag/dinsdag/woensdag bekijk, moet de neerslagvorm geen probleem zijn, sneeuw namelijk.
Want de pluimen blijven zelfs onder nul aangeven, dus als er neerslag komt, is het sneeuw.
De vraag is alleen OF het komt, en als het komt, komt er dan echt 15 centimeter? Sneeuw is zo lastig te voorspellen en de kleinste verschuivingen kunnen al grote veranderingen teweeg brengen.
Het is eigenlijk niet eens zo heel ver weg meer, 3 en een halve dag maar, dus ik denk dat actuele runs steeds betrouwbaarder worden.

Het WRF laat trouwens wel wat zien, al is het niet veel;
index.php.png | Gewijzigd: 12 februari 2010, 13:37 uur, door Buffell
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 februari 2010, 13:40 uur | Bericht #81275
Citaat van Stephan88, vrijdag 12 februari 2010, 12:41 uur Jan, kun jij me vertellen welke temperaturen daar bij die kleuren horen
Als ik het me goed herinner van de legenda die hier gister stond zou het gele zo rond de -45 moeten zijn Let wel op, het zijn geen temperaturen op 2 meter he
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
WimBaens
Lid
Woonplaats: Molenbeersel (N-O Belgisch Limburg)
Berichten: 1452
Lid sinds: 16 dec. 2009
12 februari 2010, 13:43 uur | Bericht #81274
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, vrijdag 12 februari 2010, 13:31 uur Mja het probleem is dat ze gewoon WRF niet hebben gekeken en hun alleen maar gek lopen te kijken op het Europees model. Hier waren er zelf kaarten geplaatst dat er flink sneeuw kon gaan vallen.

Ja alleen had hij wel een waarschuwing gegeven voor een zware en gevaarlijke spits hier in België, alleen heeft niemand daar naar geluisterd met de gevolgen die iedereen wel kent.
Maar de voorspellingen die hij geeft kloppen meestal wel, alleen op lange termijn moet je niet kijken.
Want momenteel staan er op het KMI nog te warme temperaturen voor sneeuw, tegen het weekend kan dit wel veranderen.
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
12 februari 2010, 14:10 uur | Bericht #81272
Soms vind ik het ook wel een beetje jammer, als je ziet hoe fanatiek mensen de weer-instanties & weermannen en -vrouwen bekritiseren, als de weersverwachting anders uit heeft gepakt. Natuurlijk zou het fijn zijn als het klopt, maar buiten het feit om dat het geen voorspellingen en waarheden zijn, maar verwachtingen, is er ook nog zo iets als een eigen verantwoordelijkheid.

Het weerbericht volgens is prima, maar zie het als een richtlijn, ben je niet zeker van je zaak dan zijn er tegenwoordig zoveel mogelijkheden om zelfstandig, bijvoorbeeld via internet, te kijken naar wat andere instanties erover te melden hebben, je kan radars volgen en zelf een beetje de kaarten bekijken om een weloverwogen keuze te maken.

Als het weer dan anders uitpakt, ja balen, maar zo is het weer, niet te voorspellen; hoogstens te verwachten. Maar het is zo makkelijk om dan de schuld neer te leggen bij de weer-instanties, alsof zij het weer maken.
jewaitit
Lid
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 422
Lid sinds: 25 mei. 2009
12 februari 2010, 14:54 uur | Bericht #81087
Van mij mag er dinsdag ff 1 meter sneeuw gaan vallen als finale van de winter! Daarna mag het voorjaar worden!!
ferry86
Lid
Woonplaats: Dordrecht
Berichten: 184
Lid sinds: 8 dec. 2009
12 februari 2010, 15:01 uur | Bericht #81083
Citaat van jewaitit, vrijdag 12 februari 2010, 14:54 uur Van mij mag er dinsdag ff 1 meter sneeuw gaan vallen als finale van de winter! Daarna mag het voorjaar worden!!

En dan 's avonds de voordeur niet meer open krijgen zeker

| Gewijzigd: 12 februari 2010, 15:08 uur, door ferry86
astritos
Lid
Woonplaats: koudekerke (walcheren)
Berichten: 1397
Lid sinds: 1 jul. 2008
12 februari 2010, 15:01 uur | Bericht #81067
Jan, wat zijn de sneeuwvoorspellingen voor zeeland de komende dagen??
Is belangrijk, moet eigenlijk op pad met trailer en paard..
2012: 0 noemenswaardige onweersdagen
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
12 februari 2010, 15:10 uur | Bericht #81066
Effe snel tssdr: de zon is terug van de partij! In de kassen is het heerlijk 26°C
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 383 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 383, lezen 13 mensen het topic "Berichtgeving Noord- en Zuidpool".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden