Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
dv_chaser
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 1345
Lid sinds: 30 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 februari 2010, 17:59 uur | Bericht #76847
Misschien leuk om een moppen topic te hebben
Even lachen tijdens de koffie

Begin ik wel. Deze kreeg mijn vader over de email, vond hem echt grappig

Komt een Belg bij een Nederlandse onderdelen winkel en ziet iets liggen waarvan hij niet weet wat dat is.
Hij vraagt aan een medewerker: "Wat is dat?" Waarop de medewerker antwoord: "Dat is een thermosfles."
De Belg vraagt waar het voor dient. Dus de medewerker zegt: "Alles wat je er warm instopt blijft warm en alles wat je er koud instopt blijft koud."
Maar dat is hartstikke handig, zegt de Belg. "Ik neem er één!"

De volgende dag komt de Belg op zijn werk.
Zijn collega's vragen: "Wat heb jij nou weer meegenomen?"
"Nou, " zegt hij, "Alles wat je er warm instopt blijft lekker warm en alles wat ik er koud in doe, blijft mooi koud."
"Oh", zegt één van zijn collega's, "en wat heb je meegenomen dan?"

"Twee koffie en een cornetto "


hihi


(Ik weet dat er hier een aantal Belgische vrienden zijn op het forum: Het is maar een grapje hé? ) | Gewijzigd: 12 februari 2010, 19:27 uur, door dv_chaser
Klapper
Lid
Woonplaats: vlissingen
Berichten: 1071
Lid sinds: 2 jan. 2010
12 februari 2010, 18:40 uur | Bericht #74182



(Ik weet dat er hier een aantal Belgische vrienden zijn op het forum: Het is maar een grapje hé? )


Waarom vertellen Nederlanders zo graag Belgenmoppen?
Omdat ze zo goedkoop zijn | Gewijzigd: 12 februari 2010, 18:42 uur, door Klapper
you are a god amongst insects
Waarom deze advertentie?
Joey
Lid
Woonplaats: Den Ham Overijssel
Berichten: 565
Lid sinds: 11 apr. 2009
12 februari 2010, 18:52 uur | Bericht #72576
Heb een heel arsenaal aan moppen, maar ik ben bang dat ik deze hier niet kan vertonen
Ze zijn nogal.. vul maar in ( nee niet racistisch )
mdb
Lid
Woonplaats: rijswijk (z-h)
Berichten: 301
Lid sinds: 27 jul. 2006
12 februari 2010, 19:05 uur | Bericht #72240

Stront
Twee Belgen treffen op straat een bruine hoop aan. "Wat zou dat nou toch wezen?" vraagt de eerste. De tweede antwoordt: "Het zou stront kunnen zijn, maar ik weet het niet zeker." Zegt de eerste: "Laten we dat onderzoeken." Hij bukt, steekt een vinger in de hoop en proeft. "Ja hoor," zegt hij. "Het is stront." Zegt de tweede: "Gelukkig dan maar dat we er niet in trapten."
mdb
Lid
Woonplaats: rijswijk (z-h)
Berichten: 301
Lid sinds: 27 jul. 2006
12 februari 2010, 19:19 uur | Bericht #72049

Half horen
Er komt een patient bij de dokter en zegt dokter ik hoor maar half aa zegt de dokter dat zullen we eens testen de dokter zegt 66 de patient zegt 33.
dv_chaser
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 1345
Lid sinds: 30 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 februari 2010, 19:26 uur | Bericht #71684
Citaat van mdb, vrijdag 12 februari 2010, 19:19 uur Half horen
Er komt een patient bij de dokter en zegt dokter ik hoor maar half aa zegt de dokter dat zullen we eens testen de dokter zegt 66 de patient zegt 33.


Er komt een patient bij de dokter en zegt : "dokter ik hoor maar half. " Aah zegt de dokter, dat zullen we eens testen. De dokter zegt 66, de patient zegt 33.


leest wat beter met leestekens
ik dacht namelijk dat hij zei: ik hoor maar half aa .
Joey
Lid
Woonplaats: Den Ham Overijssel
Berichten: 565
Lid sinds: 11 apr. 2009
12 februari 2010, 19:38 uur | Bericht #71110
Toch maar een paar dan

Komt een meisje bij der moeder, omdat ze net haar op der doos heeft.. zegt ze "mama, wat is dat?" Waarop de moeder zegt "euh.. dat is een aapje" Het meisje helemaal blij, en sprint naar boven naar der zus der slaapkamer.. "Zus kijk!, ik heb een aapje!" Waarop de zus antwoordt, "Ja dat weet ik, die van mij vreet al bananen"


Komt een man bij de dokter, helemaal in paniek en schreeuwend van de pijn zegt ie " Dokter, ik ben gegrepen door een krokodil!" Waarop de dokter antwoord: "jaahaa, dat doen ze!"


Komt een jongen weer van z'n vriendin, alleen hij is iets aan de late kant. Hij stapt de kamer binnen en ziet zijn vader zitten met een boos gezicht. Vader: "Waar kom jij zo laat vandaan?" Zegt de jongen: "Van mijn vriendin"
"Je hebt toch geen rare dingen gedaan he?" zegt de vader, "kom eens hier en laat me je vingers eens ruiken" De jongen stapt op z'n vader af, waarop zijn vader de vingers grijpt en er aan ruikt. "Zie je wel!, ik wist het!.. naar boven jij, Schiet op!" De jongen loopt teleurgesteld naar boven. Halverwege de trap zegt zijn vader: "Jongen kom nog eens even hier!".. "Waarom?" zegt de jongen.. waarop de vader antwoord, "Laat me nog eens één keer ruiken"


Komt een man weer van het café, zo dronken als een toeter.. Hij kruipt bij zijn vrouw in bed en zegt "Schat je gelooft het nooit, maar ik heb vanavond op een Gouden WC gezeten!" Waarop de vrouw antwoord: "jaja dat zal wel, je bent zo ver heen dat je je van alles inbeeld" "nee nee" zegt de man, "ik heb echt op een Gouden WC gezeten"
"We spreken elkaar morgenvroeg wel weer, als je nuchter bent" zegt de vrouw.
De volgende ochtend komt de man uit bed, zijn vrouw zit al aan tafel. Dan zegt zijn vrouw "wat had je gister nu met je Gouden WC?" Waarop de man antwoord "Jaahaa, ik heb vanacht op een Gouden WC gezeten" Als plotseling de bel van de voordeur gaat.
De vrouw doet de deur open, en meteen steekt en man zijn hoofd om het hoekje van de deur.
"HIER" zegt hij, "Daar heb je die vuile smeerlap wel, die mij vanacht op de Tuba heeft zitten schijten"

Wordt vervolgt?



aspire87
Lid
Woonplaats:
Berichten: 3
Lid sinds: 30 jan. 2010
12 februari 2010, 19:50 uur | Bericht #70018
Jantje zit in de klas en de juf doet een leuk raadspelletje met de kinderen. "Jongens en meisjes, het loopt in de wei en het is wit met zwart" Jantje: "een wit met zwart paard juf". "Ja", zegt juf, "dat kan ook, maar ik bedoel eigenlijk een koe". "Wie weet de volgende? het is zwart en het vliegt door de lucht". Jantje direkt weer "een merel". De juf zegt weer "Ja dat kan ook, maar ik bedoel eigenlijk een kraai". Jantje heeft het spel wel bekeken en stelt de juf voor dat hij het volgende raadsel mag bedenken. "Dat is goed Jantje" zegt juf. "Het gaat er hard en droog in, en komt er slap en nat weer uit". De juf krijgt een vuurrood hoofd en Jantje zegt "ja, dat kan ook maar ik bedoel eigenlijk kauwgom"
Basch
Lid
Woonplaats: Heemskerk
Berichten: 660
Lid sinds: 25 jul. 2006
12 februari 2010, 20:09 uur | Bericht #69101
Doe maar opnieuw, maar dan zonder Belgenmoppen of andere moppen met rasicme.

De regels:
"12. Wees respectvol naar elkaar. Beledigingen of discriminatie van welke aard dan ook, zijn niet toegestaan. Respecteer andere bezoekers. Bezoekers van alle leeftijden en niveaus lezen het forum en praten mee in de chat.

13. Racistische en/of discriminerende opmerkingen zijn verboden. Aanzet tot haat en opruiende taal worden niet getolereerd. Ook hier kunnen wij beslissen aangifte te doen bij de politie."
I hope I didn't brain my damage.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.843 topics, welke bij elkaar 448.337 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 266 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 266, lezen 13 mensen het topic "Berichtgeving Noord- en Zuidpool".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden