Typefoutje sproten
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Nah ik ga ook voor sneeuw,ik denk dat er deze week een vlaag koude lucht uit het noorden over ons heen gaat trekken.
Koude lucht heeft meer massa, de warme lucht vanaf de oceaan draait er omheen of gaat er boven langs.
850 HPA vlak is goed hoor, althans voor het noorden dan. De 0 graden grens ligt pal over Nederland. Dus kans is zeker aanwezig
Voor sneeuw is het toch het beste om een temp van -5 /-10 te hebben op 850 hPa...
Mooi had vandaag gewoon lente in de ardennen! Omgeving dinant. Daar wwas 14 graden, half bewolkt. Heb lekker in het zonnetje gezeten!
Aan de koude kant van het front, dat de scheidingslijn vormt tussen zachtere lucht ten Z/O en koudere lucht ten W/N van ons gebied. En die scheiding liep vandaag, aan de hand van de passage van een storing over het midden van het land. Leidde vandaag, zoals vaker met grote thermische verschillen, tot grote hoeveelheden neerslag, vnl regen. Hoeveelheden algemeen tussen 10-15 mm, regionaal nog meer. Daarnaast vandaag ook opvallende temperatuur verschillen, met vanmiddag zachtere lucht in het M/O/W met 5-7 C, en zachte lucht in het uiterste zuiden, met in Zuid Limburg vanmiddag nota bene 13 C plaatselijk. Tegelijkertijd in grote gebieden in het NW/NO slechts enkele graden boven nul, op de Wadden slechts een maximum van +1 C.
Omdat systeem inmiddels ten noordoosten van ons land is gekomen, stroomt de koudere lucht in een N/O aanvoer weer uit over het gehele land het komend etmaal. Aan het eind van de verwachtingsperiode komen we onder invloed van een nieuwe kern van lagedruk dat vanuit het Biskaye gebied noordoostwaarts richting Noordzeegebied komt opgestoomd.
Weerbeeld:
Komende avond en nacht: langzaam naar het O/Z wegtrekkende neerslag, toenemend in de vorm van sneeuw, later ook enkele opklaringen vanuit het NW. Overal naar N/O draaiende wind, 3-5 Bft en Tmin -2/+3 C, de hoogste waarden in het ZO.
Dinsdag: vooral eerst nog zonnige perioden, vooral in het N/O, elders meer wolkenvelden en later op de dag vanuit het zuiden toenemende kans op neerslag, vooral eerst in de vorm van sneeuw. Meest O wind, 3-6 Bft en Tmax 1-4 C.
Opnieuw grote temp, tegenstellingen waarschijnlijk.
Want het algmene weerpatroon blijft onveranderd deze periode. Steeds weer lagedruk dat vanuit het ZW naar ons gebied komt opgestoomd, met hoofdkern echter meest ten westen blijvend, en met de continue neiging tot afsplitsing, waarbij de kleinere kernen een vrij zuidelijke koers blijven houden. Het L systeem dat op het einde van morgen naderbij zal komen, beheerst ons weer ook woensdag en donderdag nog, omdat het proces waarschijnlijk veel trager zal verlopen dan vandaag.
Weerbeeld:
Woensdag: meest bewolkt en periodiek neerslag, vooral in het N ook winters van karakter. O/Z wind 3-6 Bft en Tmin -2/+2 C en Tmax 2-6 C.
Donderdag: opnieuw een bewolkte dag met kans op -veel- neerslag, in het N waarschijnlijk vooral eerstnog steeds met een winters karakter. Tmin 0/4 C en Tmax 4-9 C.
Koudere trend wordt duidelijker
Want het ritme van "op en af" wordt vooral vrijdag en deels zaterdag nog aangehangen. Dus lagedruk, eerst ten ZW overheersend, en daarna juist op een positie ten NO. Beide dagen daarom waarschijnlijk aanhoudend wisselvallig, met continue grote temperatuur verschillen tussen N en Z. Uitvoer vandaag, itt tot eerdere runs, laat ook dan splitsing van L zien, met passage van kern vrij zuidelijk. De kans dat het gehele land tijdelijk in de zachtere lucht zal komen, lijkt daarom ook kleiner dan eerst werd ingeschat.
Is het patroon de laatste dagen, en ook de komende dagen, vooral gebaseerd op ZW lagedruk, tegen komend weekend zin we de dominerende kernen van L weer verder westwaarts op de oceaan zich vestigen. En wordt opnieuw, eigenlijk heel verrassend, een zuidelijke koers van lagedruk voorzien. Verrassend omdat er op de kaarten vooruit geen teken van flinke hogedrukopbouw ten N/NO wordt voorzien die periode.
Door continentale stroming aan het oppervlak en tevens koudere bovenlucht, gaan de temperaturen daarom komend weekend in het gehele land weer aan een daling beginnen, met Tmax 5 C en Tmin -2/+2 C. De kans op sneeuw wordt in het hele land weer groter.
Maart lijkt een koude 1e decade te gaan krijgen. Trend van hoogterug vorming ten W/ZW en drukstijgingen aan de bodem ten NW/NO wordt mi duidelijker de laatste runs. Afhankelijk van de exacte positie van hogedruk gaan we dan naar iets (=W/NW positie H met W/N aanvoer) of duidelijk.(= N/NO positie van H met N/O aanvoer) te koud weer voor de tijd van het jaar. Wel lijkt door de toenemende H invloed het weerbeeld geleidelijk te gaan stabiliseren.
Mvg, Ronald.
Oordeel zelf maar: http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=115987
Zei ik vanmorgen al niet zo iets??? Denk dat ik maar ga solliciteren als waarzegger
Overigens heeft het hier nagenoeg de gehele dag geregend en liep de temp op tot 7.0C en er is 9,2 mm regen gevallen.
Nu is het hier afgekoeld tot 3,8C en miezert het nog steeds.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography