Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Elk, KS; Greenwood, KS; Wilson, KS; Woodson, KS.

7 May 2024 04:13:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Blaine, OK; Canadian, OK; Garfield, OK; Kingfisher, OK; Lincoln, OK; Logan, OK; Noble, OK; Oklahoma, OK; Payne, OK.

7 May 2024 04:13:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Laurens, SC.

7 May 2024 04:13:28

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Murray, MN; Pipestone, MN.

7 May 2024 04:13:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Montgomery, IA; Pottawattamie, IA; Shelby, IA.

7 May 2024 04:13:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brown, KS; Nemaha, KS.

7 May 2024 04:13:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kay, OK.

7 May 2024 04:13:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osage, OK; Pawnee, OK.

7 May 2024 04:13:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Harrison, IA; Pottawattamie, IA.

7 May 2024 04:13:27

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Chautauqua, KS; Elk, KS.

7 May 2024 04:13:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atchison, MO; Holt, MO.

7 May 2024 04:13:27

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Blaine, OK; Canadian, OK; Kingfisher, OK.

7 May 2024 04:13:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chautauqua, KS; Cowley, KS; Elk, KS.

7 May 2024 04:13:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Creek, OK; Osage, OK; Pawnee, OK.

7 May 2024 04:13:27

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lincoln, MN; Lyon, MN; Murray, MN; Pipestone, MN.

7 May 2024 04:13:27
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
27 februari 2010, 14:46 uur | Bericht #103181
Citaat van Maxim1110, zaterdag 27 februari 2010, 14:40 uur Die bak water valt wel mee, 20 mm is niet heel abnormaal. Het feit dat we windstoten tot 112 km/u krijgen in Z Limburg valt niet mee, want dat komt daar zo goed als niet voor
20 mm is niet heel abnormaal, maar zo vaak komt het nou ook weer niet voor. Kan me voorstellen dat mensen niet blij zijn met zo'n bak water. Maar ja, bak water blijft een relatief begrip.
Woonplaats: 's-Gravenzande
Berichten: 1684
Lid sinds: 11 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 februari 2010, 14:58 uur | Bericht #103183
Ziet er goed uit zeg
Groetjes Bjorn


Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Waarom deze advertentie?
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 februari 2010, 15:04 uur | Bericht #103185
Citaat van Twister, zaterdag 27 februari 2010, 14:46 uur 20 mm is niet heel abnormaal, maar zo vaak komt het nou ook weer niet voor. Kan me voorstellen dat mensen niet blij zijn met zo'n bak water. Maar ja, bak water blijft een relatief begrip.
Nee maar wat ik meer bedoelde was dat de wind extremer is dan de regen, en waarschijnlijk ook voor meer overlast zal zorgen. Karim geeft een HIGH RISK voor het ZO met stoten 110-120 en MDT voor de rest met stoten 80-100, volgens GFS zwaarste stoten toch echt in het hele oostelijk en zuidelijk gebied, minste op de wadden

Maar de regen is inderdaad aanzienlijk: optellen kwam tot 23 mm voor Eindhoven
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
27 februari 2010, 15:21 uur | Bericht #103194
Citaat van Maxim1110, zaterdag 27 februari 2010, 15:04 uur Nee maar wat ik meer bedoelde was dat de wind extremer is dan de regen, en waarschijnlijk ook voor meer overlast zal zorgen. Karim geeft een HIGH RISK voor het ZO met stoten 110-120 en MDT voor de rest met stoten 80-100, volgens GFS zwaarste stoten toch echt in het hele oostelijk en zuidelijk gebied, minste op de wadden

Maar de regen is inderdaad aanzienlijk: optellen kwam tot 23 mm voor Eindhoven

Oke! Wat de wind betreft zit jij wel goed daar denk ik zo. Als je er tenminste van houdt. Wel nog wat leuke foto's maken hoor!
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 februari 2010, 15:27 uur | Bericht #103195
Ja ik zal m'n best doen alleen is wind er moeilijk op te krijgen. Maar met windstoten van 100 km/u zullen er wel wat bomen sneuvelen hier dus daar zal ik wel foto's van gaan maken dan

Het KNMI is wel leuk trouwens, quote:
"Ook ons land krijgt zondag en in de nacht van zondag op maandag te maken met wind, zware windstoten en tientallen millimeters regen. Zie voor de actuele stand van zaken het overzicht van alle weerwaarschuwingen van het KNMI onder Verder Lezen."

Zware windstoten, en geen waarschuwing afgeven Ofja, lang niet genoeg
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
MarkNL
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 2121
Lid sinds: 8 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 februari 2010, 15:29 uur | Bericht #103196
Citaat van Maxim1110, zaterdag 27 februari 2010, 15:27 uur Ja ik zal m'n best doen alleen is wind er moeilijk op te krijgen.

Filmpjes maken . Dan zie je alles bewegen en hoor je het gebulder van de wind .
Marching ever onward to tomorrow!
Buffell
Lid
Woonplaats: Gendringen (za-zo) Nijmegen (zo.avond - vrijdag)
Berichten: 1325
Lid sinds: 25 mei. 2009
27 februari 2010, 15:31 uur | Bericht #103197
meteoalarm.nu geeft Nederland gewoon groen.
Denk dat het allemaal reuze gaat meevallen.
Het neerslag gebied ziet er ook niet zo heel indrukwekkend uit, wel uitgebreid.
Woonplaats: Oldambt(Oost Grunn)
Berichten: 1851
Lid sinds: 3 sep. 2008
27 februari 2010, 15:35 uur | Bericht #103198
;) | Gewijzigd: 27 februari 2010, 15:38 uur, door wiggelrode
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
Buffell
Lid
Woonplaats: Gendringen (za-zo) Nijmegen (zo.avond - vrijdag)
Berichten: 1325
Lid sinds: 25 mei. 2009
27 februari 2010, 15:38 uur | Bericht #103199
Citaat van wiggelrode, zaterdag 27 februari 2010, 15:35 uur ;)


Nee, ik raak er nog niet echt van onder de indruk, na alle verhalen en verwachtingen.
't Ziet er niet echt heel heftig uit.
Of ligt dat aan mij?
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 februari 2010, 15:42 uur | Bericht #103200
Citaat van Buffell, zaterdag 27 februari 2010, 15:31 uur meteoalarm.nu geeft Nederland gewoon groen.
Denk dat het allemaal reuze gaat meevallen.
Het neerslag gebied ziet er ook niet zo heel indrukwekkend uit, wel uitgebreid.

Ik denk niet dat meteoalarm groen is omdat het mee gaat vallen, maar omdat het KNMI faalt. Spanje verwacht windstoten tot 200 km/u en Frankrijk meldt al stoten tot 144 km/u!
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Buffell
Lid
Woonplaats: Gendringen (za-zo) Nijmegen (zo.avond - vrijdag)
Berichten: 1325
Lid sinds: 25 mei. 2009
27 februari 2010, 15:46 uur | Bericht #103201
Citaat van Maxim1110, zaterdag 27 februari 2010, 15:42 uur Ik denk niet dat meteoalarm groen is omdat het mee gaat vallen, maar omdat het KNMI faalt. Spanje verwacht windstoten tot 200 km/u en Frankrijk meldt al stoten tot 144 km/u!

Hoe langer die depressie bestaat, hoe erger hij afzwakt.
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
27 februari 2010, 15:50 uur | Bericht #103203
Citaat van Maxim1110, zaterdag 27 februari 2010, 15:27 uur Ja ik zal m'n best doen alleen is wind er moeilijk op te krijgen. Maar met windstoten van 100 km/u zullen er wel wat bomen sneuvelen hier dus daar zal ik wel foto's van gaan maken dan

Het KNMI is wel leuk trouwens, quote:
"Ook ons land krijgt zondag en in de nacht van zondag op maandag te maken met wind, zware windstoten en tientallen millimeters regen. Zie voor de actuele stand van zaken het overzicht van alle weerwaarschuwingen van het KNMI onder Verder Lezen."

Zware windstoten, en geen waarschuwing afgeven Ofja, lang niet genoeg

Haha, lol, nee geen foto van de wind, maar inderdaad de gevolgen ervan, maar wat MarkNL zegt, filmpje maken. Ook een goed plan want dan pak je natuurlijk dat heftige geluid mee!

Tja het KNMI is erg voorzichtig, alles op het allerlaatste moment. Ze hebben zo veel kritiek gehad de laatste jaren dat ze zich denk ik niet nog eens aan verkeerde waarschuwingen en alarmen willen wagen. Ze wachten dus tot op het allerlaatste moment. Het nadeel is dat dan iedereen wel weet dat het heftig weer is omdat je pruik van je kop waait!
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
27 februari 2010, 15:52 uur | Bericht #103204
Citaat van Maxim1110, zaterdag 27 februari 2010, 15:42 uur Ik denk niet dat meteoalarm groen is omdat het mee gaat vallen, maar omdat het KNMI faalt. Spanje verwacht windstoten tot 200 km/u en Frankrijk meldt al stoten tot 144 km/u!
Ik denk dat ook, volgens mij komt het nog wel uit op een ander kleurtje uiteindelijk...
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
27 februari 2010, 15:56 uur | Bericht #103206
Citaat van Buffell, zaterdag 27 februari 2010, 15:38 uur Nee, ik raak er nog niet echt van onder de indruk, na alle verhalen en verwachtingen.
't Ziet er niet echt heel heftig uit.
Of ligt dat aan mij?

Dat is moeilijk aan te geven of dat aan jou ligt. Het blijft natuurlijk een persoonlijke zaak van interpretaties van verwachtingen en waar iemand wel of niet van onder de indruk is. De kaarten liggen er en op basis van die info wordt morgen dat specifieke weer verwacht.

Persoonlijk vind ik het er wel heftig uitzien wat ik op de kaartjes voorbij zie komen. Maar ja, 'heftig' is natuurlijk ook relatief. Kortom, morgen zien we wel hoe het uiteindelijk uitpakt!
Buffell
Lid
Woonplaats: Gendringen (za-zo) Nijmegen (zo.avond - vrijdag)
Berichten: 1325
Lid sinds: 25 mei. 2009
27 februari 2010, 15:58 uur | Bericht #103207
Citaat van Twister, zaterdag 27 februari 2010, 15:56 uur Dat is moeilijk aan te geven of dat aan jou ligt. Het blijft natuurlijk een persoonlijke zaak van interpretaties van verwachtingen en waar iemand wel of niet van onder de indruk is. De kaarten liggen er en op basis van die info wordt morgen dat specifieke weer verwacht.

Persoonlijk vind ik het er wel heftig uitzien wat ik op de kaartjes voorbij zie komen. Maar ja, 'heftig' is natuurlijk ook relatief. Kortom, morgen zien we wel hoe het uiteindelijk uitpakt!



Maar wat mij dwars zit is dat er wel vaker 'geweldig' weer werd verwacht, aan de vooravond zelfs nog. En dan viel het reuze mee. Waarom zou het nu, omdat het toevallig geen sneeuw betreft, niet meevallen?
Tuurlijk, het gaat morgen wat harder waaien, en tuurlijk er gaan behoorlijk wat regen vallen. Maar ik denk niet dat het een bijzondere dag gaat worden, een enkel windstootje van 110 km/u, is geen weeralarm waard. Want ik denk niet dat het constant en continu windstoten van boven de 100 km/u zal geven.
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 februari 2010, 16:04 uur | Bericht #103208
Citaat van Buffell, zaterdag 27 februari 2010, 15:46 uur Hoe langer die depressie bestaat, hoe erger hij afzwakt.
Klopt boven land, maar aangezien ie daarna weer over zee trekt zal ie daar weer in kracht winnen


QUOTE(Buffell @ Feb 27 2010, 15:58) <{POST_SNAPBACK}>
Maar wat mij dwars zit is dat er wel vaker 'geweldig' weer werd verwacht, aan de vooravond zelfs nog. En dan viel het reuze mee. Waarom zou het nu, omdat het toevallig geen sneeuw betreft, niet meevallen?
Tuurlijk, het gaat morgen wat harder waaien, en tuurlijk er gaan behoorlijk wat regen vallen. Maar ik denk niet dat het een bijzondere dag gaat worden, een enkel windstootje van 110 km/u, is geen weeralarm waard. Want ik denk niet dat het constant en continu windstoten van boven de 100 km/u zal geven.

Omdat de consistentie in de modellen toch wel bijzonder groot is. En het is juist bijzonder omdat dit keer de zware windstoten in het binnenland voor gaan komen. De laatste keer dat we hier windstoten van 110 km/u hadden zal 18 januari 2007 geweest zijn. Zegmaar dat zoiets hier een keer in de 3 of 4 jaar voorkomt. Dan mag je het toch wel bijzonder noemen
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Takenu
Lid
Woonplaats: Leuven, Belgie
Berichten: 617
Lid sinds: 28 jan. 2010
27 februari 2010, 16:06 uur | Bericht #103209
Ik zie hier de hoge bewolking juist overkomen. Het is vandaag lekker weer geweest maar nu zie je het op hoogte langzaam steeds neveliger worden. Op de satelliet is goed te zien dat deze hoge bewolking inderdaad de voorbode is van de storm.

Foto van een half uurtje geleden (edit: kijkrichting is zuid): | Gewijzigd: 27 februari 2010, 16:08 uur, door Takenu
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
27 februari 2010, 16:07 uur | Bericht #103210
Citaat van Buffell, zaterdag 27 februari 2010, 15:58 uur Maar wat mij dwars zit is dat er wel vaker 'geweldig' weer werd verwacht, aan de vooravond zelfs nog. En dan viel het reuze mee. Waarom zou het nu, omdat het toevallig geen sneeuw betreft, niet meevallen?
Tuurlijk, het gaat morgen wat harder waaien, en tuurlijk er gaan behoorlijk wat regen vallen. Maar ik denk niet dat het een bijzondere dag gaat worden, een enkel windstootje van 110 km/u, is geen weeralarm waard. Want ik denk niet dat het constant en continu windstoten van boven de 100 km/u zal geven.

Ja het kan natuurlijk meevallen, maar het kan ook niet meevallen. Je kunt nu niet stellen dat het heel erg gaat worden, net zomin kan je nu al stellen dat het morgen mee gaat vallen. Het gaat nu weer over de verwachtingen op basis van beschikbare info. Op de dag zelf kan je pas bepalen of dit klopte of niet.

Verder denk ik dat er op een forum als deze natuurlijk ook een behoorlijke 'enthousiasme-factor' aanwezig is, waar weer-liefhebbers, die graag extreem weer zien, elkaar onbewust enthousiasmiseren waardoor misschien bij sommigen de verwachtingen hoger worden.

Om teleurstelling te voorkomen is het denk ik zaak om daar heel rationeel in te blijven. Het weer is aan de ene kant een beleving, dus een gevoelskwestie en aan de andere kant een wetenschap, deze twee zaken staan soms haaks op elkaar!

Harde wind is voor de één harder dan de ander. Terwijl harde wind op de schaal van Bft, gewoon windkracht 7 is, of iemand dat nou leuk vind of niet. Als jij een windstootje van 110 km/u uit de kaarten haalt dan is dat keiharde info en geen mening. Als jij dat tegen vind vallen, dan heb je het weer over een mening / beleving...
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 februari 2010, 16:28 uur | Bericht #103211
[quote name='Twister' date='Feb 27 2010, 16:07' post='117405']
Ja het kan natuurlijk meevallen, maar het kan ook niet meevallen. Je kunt nu niet stellen dat het heel erg gaat worden, net zomin kan je nu al stellen dat het morgen mee gaat vallen. Het gaat nu weer over de verwachtingen op basis van beschikbare info. Op de dag zelf kan je pas bepalen of dit klopte of niet.

Verder denk ik dat er op een forum als deze natuurlijk ook een behoorlijke 'enthousiasme-factor' aanwezig is, waar weer-liefhebbers, die graag extreem weer zien, elkaar onbewust enthousiasmiseren waardoor misschien bij sommigen de verwachtingen hoger worden.

Om teleurstelling te voorkomen is het denk ik zaak om daar heel rationeel in te blijven. Het weer is aan de ene kant een beleving,
Harde wind is voor de één harder dan de ander.

Henk55:Ik wil daar, uit eigen ervaring, nog aan toevoegen dat er al een behoorlijk belevings verschil op kan treden, of je een huisje op de begane grond hebt of, op de 6, 7, 11 etage zit. Die beleving is niet met elkaar te vergelijken. | Gewijzigd: 27 februari 2010, 16:29 uur, door henk55
mbouman
Lid
Woonplaats: Spijkenisse (ZW)
Berichten: 426
Lid sinds: 10 jun. 2007
27 februari 2010, 16:37 uur | Bericht #103213
Ligt het nu aan mij.... of komt deze depressie toch wat eerder dan gepland ???
Als ik zo de satelietbeelden bekijk, dan lijkt hij vannacht al te komen....of zie ik het helemaal verkeerd ???

Terug naar boven
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.857 topics, welke bij elkaar 448.376 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 57 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 57, lezen 2 mensen het topic "Onweerskans Maandag 26 mei 2014".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden