Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Iberia, LA; St. Martin, LA; St. Mary, LA.

29 Apr 2024 14:28:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Karnes, TX; Wilson, TX.

29 Apr 2024 14:22:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calcasieu, LA; Cameron, LA; Jefferson Davis, LA.

29 Apr 2024 13:08:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Galveston, TX.

29 Apr 2024 12:32:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chambers, TX; Galveston, TX.

29 Apr 2024 12:30:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brazoria, TX; Galveston, TX.

29 Apr 2024 12:10:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, TX.

29 Apr 2024 12:10:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Karnes, TX; Wilson, TX.

29 Apr 2024 11:55:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calcasieu, LA; Cameron, LA; Jefferson Davis, LA.

29 Apr 2024 11:51:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chambers, TX; Liberty, TX.

29 Apr 2024 11:42:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chambers, TX; Harris, TX.

29 Apr 2024 11:37:12

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Calcasieu, LA; Cameron, LA; Orange, TX.

29 Apr 2024 11:26:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calcasieu, LA; Cameron, LA; Orange, TX.

29 Apr 2024 11:20:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calcasieu, LA; Newton, TX; Orange, TX.

29 Apr 2024 11:16:50

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Harris, TX.

29 Apr 2024 11:14:11
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
4 maart 2010, 17:08 uur | Bericht #104791
Hooikoortsklachten barsten los

Door de koude en lange winter komt de natuur wat later op gang dan gewoonlijk. Daardoor is ook het hooikoortsseizoen vertraagd. Maar sinds enkele dagen barsten de klachten los, meldde donderdag Allergieradar, een samenwerkingsverband van de Wageningen Universiteit en het Leids Universitair Medisch Centrum. Boosdoeners zijn de hazelaar en de els, die beide met katjes bloeien. De katjes verspreiden veel pollen, waar allergiepatiënten over het algemeen erg gevoelig voor zijn.

Meestal treden de hooikoortsklachten door deze bomen voor het eerst in februari op, maar de bloei van de hazelaar en de els is iets vertraagd, aldus de deskundigen van Allergieradar. Zij verwachten wel dat de bloei explosief zal zijn, zodra het een paar dagen droog en zonnig blijft. De komende weken kunnen hooikoortspatiënten daardoor veel last hebben van niezen, tranende ogen en verstopte neuzen.

Ambrosia
De wetenschappers vrezen ook dat de sterk allergene ambrosia in de zomer veel klachten gaat geven. Ambrosiazaad zit in vogelvoer. Er is deze winter veel gevoederd wegens de aanhoudende vorst en sneeuw. Aangezien ambrosia zich razendsnel verspreidt, zal de overlast groot zijn, denken de geleerden. Ambrosia komt uit Noord-Amerika en duikt pas sinds enkele jaren in Nederland op, maar is niet meer uit te roeien. 10 tot 20 procent van de hooikoortspatiënten heeft last van ambrosia.

© ANP
Woonplaats: Raalte/Overijssel
Berichten: 1034
Lid sinds: 16 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 maart 2010, 18:37 uur | Bericht #104803
klopt het barst al los als ik nu naar buiten ga moet ik hard hoesten en als ik weer na binnen ga dan is het weg
allways in the mood for some thunder and lightningTwitter Stevenwesselink

Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel
Waarom deze advertentie?
Sanwa
Lid
Woonplaats: winkel
Berichten: 5550
Lid sinds: 3 jul. 2009
4 maart 2010, 19:03 uur | Bericht #104806
Klopt, heb ontstoken ogen en bij-, en voorhoofdsholte ontsteking. ben blij als er eens een keer een medicijn komt wat echt goed werkt??
iemand tips.
groeten marieke
Bekijk het van de zonnige kant, de meeste regen valt naast je.
anirnith
Lid
Woonplaats:
Berichten: 817
Lid sinds: 9 jun. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 maart 2010, 19:07 uur | Bericht #104808
nah jaaaa.. ik dacht vanmorgen nog zal ik een pilletje nemen of niet... ach nee zo snel zal het toch niet gaan... een uurtje buiten en mn neus zat dicht, mn ogen traanden en ik loop de hele dag al te niezen... zo snel gaat het wel dus...

morgen m'n eerste pilletje van dit jaar dan maar....
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 maart 2010, 19:09 uur | Bericht #104809
Hmm heb er nog niet veel last van, maar dat zal wel komen als de grassen beginnen...
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
arjens
Lid
Woonplaats:
Berichten: 281
Lid sinds: 24 mei. 2009
5 maart 2010, 00:16 uur | Bericht #104884
Liever mijn hooikoorts dan sneeuw en koude! Ik kan niet wachten tot ik mijn pilletjes weer moet nemen!!
Woonplaats:
Berichten: 2279
Lid sinds: 28 mei. 2009
5 maart 2010, 09:19 uur | Bericht #104907
Hier ook al last...waarschijnlijk van de hazelaars die in bloei staan. Niezen en ogen die 's morgens helemaal dicht geplakt zitten. Bah!
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
5 maart 2010, 09:34 uur | Bericht #104910
Ik heb er ook alweer behoorlijke last van, meeste irritante is verstopte neus eigenlijk ivm slapen. Ik dacht dat het zo'n vaart niet zou lopen met de hooikoorts vanwege koude en sneeuw, maar het is duidelijk al aan de gang. Hatsjoe, snif...

Maar ja, aan de andere kant ook wel weer een goed teken; 'het voorjaar begint op te bloeien'!
MarkNL
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 2121
Lid sinds: 8 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 maart 2010, 14:33 uur | Bericht #104977
Hmmm, wellicht heb ik daarom al een tijdje last van ontstoken neusslijmvlies, terwijl ik verder geen verkoudheid klachten of iets dergelijks heb. Best apart aangezien voor mij normaal het gedoe begint rond mei met de grassen... | Gewijzigd: 5 maart 2010, 14:33 uur, door MarkNL
Marching ever onward to tomorrow!
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
5 maart 2010, 15:27 uur | Bericht #105000
Citaat van MarkNL, vrijdag 5 maart 2010, 14:33 uur Hmmm, wellicht heb ik daarom al een tijdje last van ontstoken neusslijmvlies, terwijl ik verder geen verkoudheid klachten of iets dergelijks heb. Best apart aangezien voor mij normaal het gedoe begint rond mei met de grassen...
Datzelfde heb ik ook zo. Heb vanochtend de doktert nog even gebeld voor een herhalingsreceptje 'xyzal' die ik normaal ergens in april en mei haal. De assistente zei dat er al veel mensen waren geweest met hooikoortsklachten. Zoals het bericht boven al aangeeft barst het idd een beetje los.
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
11 maart 2010, 19:11 uur | Bericht #106286
ik had er verdorie ook al last van vandaag
op de fiets van school naar huis heb ik echt de hele tijd zitten niezen jeukende ogen en een loopneus
Krelisje
Lid
Woonplaats: Puttershoek
Berichten: 166
Lid sinds: 25 mei. 2009
11 maart 2010, 20:36 uur | Bericht #106309
Citaat van sanwa78, donderdag 4 maart 2010, 19:03 uur Klopt, heb ontstoken ogen en bij-, en voorhoofdsholte ontsteking. ben blij als er eens een keer een medicijn komt wat echt goed werkt??
iemand tips.
groeten marieke


Klinkt misschien stom maar gewoon extra water drinken op een dag? Heb een boek, Water, het goedkoopste medicijn pas gelezen. Een aanrader. In mijn directe omgeving heeft het iig flink effect. Mijn eigen moeder heeft flink last van benauwdheid en heeft hiervoor ook een pufding. Althans, had ze, nu heeft ze die niet meer nodig. Zodra ze een beetje benauwd heeft gelijk drinken en het gaat zo over. Ik las in het boek dat hooikoorts een teken is van problemen in de vochthuishouding. Wellicht kan dit je helpen. Zeg niet dat dit het antwoord is, maar voor wat ik zelf heb ervaren kan het zeker helpen.
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
11 maart 2010, 23:04 uur | Bericht #106344
Citaat van Krelisje, donderdag 11 maart 2010, 20:36 uur Klinkt misschien stom maar gewoon extra water drinken op een dag? Heb een boek, Water, het goedkoopste medicijn pas gelezen. Een aanrader. In mijn directe omgeving heeft het iig flink effect. Mijn eigen moeder heeft flink last van benauwdheid en heeft hiervoor ook een pufding. Althans, had ze, nu heeft ze die niet meer nodig. Zodra ze een beetje benauwd heeft gelijk drinken en het gaat zo over. Ik las in het boek dat hooikoorts een teken is van problemen in de vochthuishouding. Wellicht kan dit je helpen. Zeg niet dat dit het antwoord is, maar voor wat ik zelf heb ervaren kan het zeker helpen.
Vind het niet stom klinken hoor, wel goed dat je hier ook even op wijst. Veel mensen schijnen idd te weinig water binnen te krijgen en dat kan allerlei problemen geven. Dus altijd goed om hier even naar te kijken! Hatsjoe!
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
11 maart 2010, 23:58 uur | Bericht #106355
Ik zal het dit jaar ook iedere dag plaatsen (mits er hooikoortsverwachtingen zijn)
Woonplaats: Venray * Limburg *
Berichten: 726
Lid sinds: 18 dec. 2009
12 maart 2010, 09:16 uur | Bericht #106382
ff terug in de tijd, haha:

Ik ben in december 2009 , tijdens kerst / oud en nieuw! precies 4 weken ziek geweest,
verkouden/niezen, keelpyn, pijn op de borst met hoesten,
hoestbuien waar ik niet vanaf kwam, verstopte neus, waardoor ik weinig adem kreeg, en gewoon gaan werken. (werkte toendertijd nog in een discotheek, met Mexicaanse griep in omgaan)
Dokter: Je hebt een bacterie infectie!
Kuurtje gekregen!
En je zult het niet geloven, kuurtje heeft amper gewerkt?.
(verkoudheid en de pijn op de borst met hoesten, en de hoestbuien bleven.)
Uiteindelijk kreeg ik ook nog fikse rugpijn! (waarom? geen flauw idee :S)
Het was pas eind januari / begin februari weg,

Maar ik ben ál die tijd (nu nog steeds) verkouden geweest.
Nu ga ik dus na buiten, 1 stap, en mijn neus begint al weer te lopen, ogen tranen als ik op de fiets stap, niezen.
Maar ik heb nooit last gehad van hooikoorts!
Mijn broer daarin tegen wel, die krijgt er nog ontzettend rode ogen bij.
(waarschijnlijk door het tranen?) Nogal wiedes eng | Gewijzigd: 12 maart 2010, 09:23 uur, door AddictedStar
If you want to see the sunshine, you have to weather the storm!
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
12 maart 2010, 13:13 uur | Bericht #106414
Citaat van Wendy, vrijdag 12 maart 2010, 9:16 uur ff terug in de tijd, haha: (...)

beterschap
en dat de zomer nu maar snel zal komen
oh nee, dan is hooikoorts natuurlijk een spelbreker | Gewijzigd: 13 maart 2010, 12:08 uur, door MarkNL
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.855 topics, welke bij elkaar 448.367 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.581 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 121 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 121, lezen 3 mensen het topic "Foto's/Video's onweer en extreem weer".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden