Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Morgan, CO; Washington, CO.

25 Apr 2024 23:07:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Custer, SD; Fall River, SD.

25 Apr 2024 23:07:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Custer, SD.

25 Apr 2024 22:43:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kit Carson, CO; Sherman, KS.

25 Apr 2024 22:43:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 21:13:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, KS; Osage, KS.

25 Apr 2024 21:08:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Converse, WY; Niobrara, WY.

25 Apr 2024 20:36:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 20:07:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Morris, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 19:59:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 18:59:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS.

25 Apr 2024 18:33:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Mitchell, KS; Osborne, KS.

25 Apr 2024 16:54:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:44:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS; Republic, KS.

25 Apr 2024 15:29:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Perry, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:29:40
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4
erik
Lid
Woonplaats: Purmerend
Berichten: 1055
Lid sinds: 26 jul. 2006
26 mei 2010, 13:09 uur | Bericht #120138
Mwoah,had er uiteindelijk 2 fout,die van de ondergrondse aardbevingcentrum (volgens mij bijna iedereen de mist in ) en die vraag over de grootte van de hagelkorrels.(Ben daar nog steeds niet zo zeker van de juistheid van het antwoord van Jan aangezien ik dit vond op kennislink:"De afmetingen van echte hagelstenen zijn meestal groter dan 5 mm. De maximale grootte van één enkele gevormde hagelsteen bedraagt omstreeks 10 á 12 cm.")
Hagelstenen met afmetingen van 50mm noemt men al eieren dus leek mij de 5-25mm het meest logisch maar goed,ik ben een tikkie eigenwijs

Overigens leuk dit soort quizjes Jan,mag best nog wel eens vaker
Takenu
Lid
Woonplaats: Leuven, Belgie
Berichten: 617
Lid sinds: 28 jan. 2010
26 mei 2010, 13:34 uur | Bericht #120140
Citaat van Dennis Veninga, vrijdag 9 april 2010, 8:07 uur bron wikipedia:
"Het dodental liep op tot ongeveer 290.000 slachtoffers in de kuststreken van de landen Sri Lanka, Indonesië, India, Thailand, Myanmar, Bangladesh, Maleisië, de Maldiven, de Seychellen en de Andaman-eilanden. Vooral het noordelijke puntje van Sumatra werd zeer zwaar getroffen. 60% van de stad Banda Atjeh werd door de tsunami verwoest en alleen hier al vielen meer dan 200 000 doden. "


Bron Engelse wikipedia:
According to the U.S. Geological Survey a total of 227,898 people died (bewijs)

Dit zijn de officiële statistieken, dit is wat telt. Waar de NL wiki die resultaten vandaan haalt, weet ik niet. Bovenstaande cijfer (meestal in de vorm 'ongeveer 230.000') is wat overal gebruikt wordt.

2 fout voor mij. Maar eigenlijk 1, want in een van de gevallen ben ik het er niet mee eens...
8-B is ook goed. In Amerika heten orkanen ook tropical cyclones (is daar een verzamelnaam voor orkanen+tropische stormen), kijk maar: het National Hurricane Center heeft het op de voorpagina ook over 'Tropical cyclone activity'. Dat de naam 'hurricane' ook gebruikt wordt voor de sterkere tropical cyclones, doet dan niet ter zake.

En in het geval van hagel (13) heb ik inderdaad gewoon fout gegokt. Gelukkig niet heel erg fout
Waarom deze advertentie?
Pascalll
Lid
Woonplaats: Oirsbeek(ZuidLimburg)
Berichten: 440
Lid sinds: 25 mei. 2010
26 mei 2010, 14:58 uur | Bericht #120154
Even mijn weerkennis testen. Ben pas 13 jaar dus hier en daar kunnen eventueel wat fouten zitten!


Vraag 1: Wat is bliksem?
D: Antwoord A, B en C zijn alledrie goed.

Vraag 2: Hoe ontstaat donder?
B: Doordat een bliksemschicht met zeer hoge snelheid door de atmosfeer gaat.

Vraag 3: Je ziet de bliksem en het duurt nog 6 seconden voordat je de donder hoort. Hoever is het onweer nog van je verwijderd?
A: 2 kilometer

Vraag 4: Je bent buiten en er nadert onweer. Wat moet je niet doen?
D: Schuilen in een kajuitboot van metaal.

Vraag 5: Welk van onderstaande soorten bliksem bestaat niet?
B: Rollende bliksem

Vraag 6: Wat is 'weerlicht'?
B: Weerlicht zie je wel, maar hoor je niet.

Vraag 7: Hoe noemt met de plek waar een aardbeving ondergronds ontstaat?
C: Epicentrum ( Heb ik het laatst ook op school over gehad.. Vandaar dat ik dit weet !

Vraag 8: In welk land noemen ze een orkaan een “tropical cyclone?
E: Geen idee.

Vraag 9: In welk jaar kwam de vulkaan “Vesuvius" in Italië het laatst tot uitbarsting?
D: 1944 ( Hier heb ik 't nou over met de school. Pompeii etc. )

Vraag 10: Hoeveel doden vielen er ten gevolge van de tsunami op 26 december 2004?
B: Ongeveer 175.000 mensen

Vraag 11: In welk jaar was de grote watersnoodramp in Nederland?
D: 1953 ( Goh. Jaar geleden nog gehad op school, en pas nog "de storm" gekeken. )

Vraag 12: Er bestaan twee soorten hagel: korrelhagel en hagel (harde hagel). Hoe groot is korrelhagel?
E: Geen idee.

Vraag 13: Er bestaan twee soorten hagel: korrelhagel en hagel (harde hagel). Hoe groot is een deeltje hagel?
E: Geen idee.

Vraag 14: Hoe ontstaat hagel?
D: Een hagelsteen ontstaat als een regendruppel door heel koude lucht naar beneden valt en bevriest.

Vraag 15: Een hagelsteen bestaat vaak uit meerdere laagjes. Hoe komen die laagjes daar?
E: Geen idee.

Vraag 16: Met welke snelheid raakt een hagelsteen met een grootte van 8 cm de aarde?
B: Met een gemiddelde snelheid van 140 km/uur.

Zoals je dus ziet zijn een paar vragen gegokt, en een paar vragen die ik gewoon niet wist | Gewijzigd: 26 mei 2010, 20:08 uur, door talkyr86
Wijsheid overwint niet. Blijf aandacht houden bij het weer.Bekijk www.pascalsoomers.webnode.com voor een weer site met een locatie voor Oirsbeek!
Woonplaats: Middelburg
Berichten: 832
Lid sinds: 18 dec. 2009
26 mei 2010, 15:02 uur | Bericht #120166
nou, zonder af te kijken en zonder hulpmiddelen.....

Ben benieuwd hoe goed mijn algemene kennis is | Gewijzigd: 26 mei 2010, 20:08 uur, door talkyr86
Woonplaats: Middelburg
Berichten: 832
Lid sinds: 18 dec. 2009
26 mei 2010, 15:05 uur | Bericht #120172
haha, veel fout dus
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 mei 2010, 15:34 uur | Bericht #120181
Pff 7 fout

nja goed, ik vind het wel interessant, maar echt heel veel kennis heb ik er nog niet van blijkbaar
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Terug naar boven
1 2 3 4
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 258 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 258, lezen 2 mensen het topic "Berichtgeving uitbarsting vulkaan Cumbre Vieja, Spanje".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden