Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:44:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS; Republic, KS.

25 Apr 2024 15:29:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Perry, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:29:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS.

25 Apr 2024 15:10:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conway, AR; Perry, AR; Pope, AR.

25 Apr 2024 15:10:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS.

25 Apr 2024 14:46:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conway, AR; Perry, AR; Pope, AR; Yell, AR.

25 Apr 2024 14:46:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Smith, KS; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:46:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, KS; Smith, KS; Franklin, NE; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:25:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, KS; Smith, KS; Franklin, NE; Harlan, NE; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:12:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS.

25 Apr 2024 14:08:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS; Osborne, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 13:44:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osborne, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 13:10:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osborne, KS; Phillips, KS; Rooks, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 12:33:33

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

25 Apr 2024 08:00:01
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5
w3ssen
Lid
Woonplaats: Heelsum, Gld.
Berichten: 25
Lid sinds: 25 mei. 2009
2 juni 2010, 18:00 uur | Bericht #122152
Zo, even een recap van de verwachting tot nu toe:

De verwachting voor de maand MEI is compleet niet uitgekomen.

Tot juni. | Gewijzigd: 2 juni 2010, 18:00 uur, door w3ssen
Woonplaats: Workum
Berichten: 611
Lid sinds: 2 jun. 2010
2 juni 2010, 18:16 uur | Bericht #122162
Ik hoop dat waar is want er word volgens jan aardig wat onweer verwacht.
Waarom deze advertentie?
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
2 juni 2010, 18:40 uur | Bericht #122175
Citaat van w3ssen, woensdag 2 juni 2010, 18:00 uur Zo, even een recap van de verwachting tot nu toe:

De verwachting voor de maand MEI is compleet niet uitgekomen.

Tot juni.

als je anders niets te melden hebt als alleen maar kritiek..... mag je van mij juni ook overslaan.....
tot juli !
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 juni 2010, 18:53 uur | Bericht #122181
Citaat van supercell, woensdag 2 juni 2010, 18:40 uur als je anders niets te melden hebt als alleen maar kritiek..... mag je van mij juni ook overslaan.....
tot juli !

Misschien een idee als ie juli en augustus ook overslaat
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
w3ssen
Lid
Woonplaats: Heelsum, Gld.
Berichten: 25
Lid sinds: 25 mei. 2009
3 juni 2010, 21:02 uur | Bericht #122492
nee, jullie voegen veel toe...

Er is een verwachting gemaakt en als die wel was uitgekomen dan had iedereen hier vol lof erover gepraat en complimentjes gegeven... nu klopt het zoals zo vaak niet en mag er niets gezegd worden. Raar...
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
3 juni 2010, 22:09 uur | Bericht #122433
Citaat van w3ssen, donderdag 3 juni 2010, 21:02 uur nee, jullie voegen veel toe...

Er is een verwachting gemaakt en als die wel was uitgekomen dan had iedereen hier vol lof erover gepraat en complimentjes gegeven... nu klopt het zoals zo vaak niet en mag er niets gezegd worden. Raar...


Het is en blijft een verwachting ook al komt hij uit of niet. Als je het stukje goed hebt gelezen, dan heb je ook duidelijk gelezen waarop ik die verwachting heb opgemaakt!! Vervolgens wil ik jou ook even mededelen dat een deel van mei totaal WEL is uitgekomen. Natte sneeuw is er gevallen en ook de nachtvorst is voorgekomen. Volgende keer graag wel even alles goed lezen voordat je antwoord geeft. O ja, tot slot.... het betreft ook nog eens een zomerverwachting en geen lente

QUOTE
Al met al lijkt het mij een goed jaar te worden voor ons. Dit laat onverlet dat dit "slechts" een verwachting is en er geen enkele zekerheid is (al hoop ik stiekum van wel).
channiej
Lid
Woonplaats: Wijchen
Berichten: 242
Lid sinds: 2 okt. 2008
17 juni 2010, 08:50 uur | Bericht #127297
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, maandag 15 maart 2010, 13:35 uur Zomerverwachting 2010


Laten we eerst naar mei kijken, alvorens we verder gaan met de zomer. Na een slechte maand april zullen we in de maand mei meer te maken gaan krijgen met temperaturen die zo ongeveer rond de 20 graden gaan liggen. Mei zal naar alle waarschijnlijkheid redelijk droog gaan verlopen en de zon zal zich van zijn goede kant laten zien. We kunnen net zoals de winter grote verschillen gaan zien in het land. Ook nachtvorst bestaat nog tot de mogelijkheden maar dan vooral in het binnenland. In de laatste week van mei is het mogelijk dat we de zomerse temperatuur van 25 graden gaan halen. Er zullen geregeld (fikse) buien gaan voorkomen die gepaard zullen gaan met onweer.

Gaan we verder met de maand juni: De eerste twee weken van juni lijken aardig te gaan verlopen met temperaturen die zo rond de 20 graden liggen en misschien ook nog wel wat hoger. Maar de derde week van juni zal slecht gaan verlopen. We kunnen te maken gaan krijgen met veel neerslag, dat op kan gaan lopen tot ongeveer 50 millimeter en lokaal zelfs nog wel meer. Flinke onweersbuien vanuit het zuiden behoren tot de mogelijkheden. De temperatuur in de derde week van juni zal ongeveer rond de 15 graden liggen. De vierde week van juni zullen we herstel gaan zien in de temperaturen en ook is het mogelijk dat we de eerste dertiger gaan halen.

©onweer-online. Dit bericht mag overgenomen worden na toestemming.


Nou Jan, me complimenten hoor! Zowel mei als juni kloppen tot nu toe Aankomend weekend (3e week van Juni idd 15 graden Alleen het onweer is nergens te vinden, op 2 dagen na dan! | Gewijzigd: 17 juni 2010, 08:51 uur, door channiej
Onweersdagen 2011: 66 juni; 28/29 juni; 21 en 23 augustus, 26 augustus, 3/4 september
jones
Lid
Woonplaats: Baal (Tremelo, Belgie)
Berichten: 1864
Lid sinds: 26 jul. 2008
17 juni 2010, 20:09 uur | Bericht #127375
volgens mij wordt juni de koudste & augustus de warmste en droogste maand deze zomer juli zit er tussenin maar zal ook niet te nat verlopen
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
Takenu
Lid
Woonplaats: Leuven, Belgie
Berichten: 617
Lid sinds: 28 jan. 2010
17 juni 2010, 22:23 uur | Bericht #127405
Citaat van channiej, donderdag 17 juni 2010, 8:50 uur Nou Jan, me complimenten hoor! Zowel mei als juni kloppen tot nu toe Aankomend weekend (3e week van Juni idd 15 graden Alleen het onweer is nergens te vinden, op 2 dagen na dan!

Laten we het niet overdrijven, mei was niet droger dan gemiddeld en minder zonnig dan gemiddeld. Verder wordt er met geen woord gerept over het feit dat mei de koudste sinds 1991 is. Wat juni betreft, het lijkt erop dat de derde week van juni (vrijwel) droog gaat verlopen. Kijkend naar de pluim van het KNMI misschien 5 mm, maar daar blijft het dan ook bij. In elk geval lijkt er totaal geen sprake van '50mm neerslag'.

Verwachtingen maken over meerdere maanden is een zeer ingewikkelde tak van wetenschap die nog maar in de kinderschoenen staat. Er is meer onbekend dan bekend. Ik stel het zeer op prijs om op Onweer-Online op de hoogte te blijven van de laatste technieken, maar ik denk dat het wat overdreven zou zijn om de voorspelling als 'zeer nauwkeurig' te bestempelen. Dergelijke voorspellingen zijn zo ingewikkeld dat organisaties als het KNMI zich er vooralsnog niet aan wagen.

Men dient zich ook te realiseren dat een van de bronnen, de World Climate Service, een nogal onbekend instituut is waar ik online vrijwel niets over heb kunnen vinden. Dit komt waarschijnlijk de betrouwbaarheid ook niet ten goede.

Dit gezegd hebbende, wil ik benadrukken geen kritiek te willen leveren op O-O of de verwachters. Ik stel jullie inspanningen zeer op prijs en wil slechts mijn kijk op de zaak presenteren, zonder aanzien des persoons.
Takenu
Lid
Woonplaats: Leuven, Belgie
Berichten: 617
Lid sinds: 28 jan. 2010
18 juni 2010, 00:58 uur | Bericht #127423
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, donderdag 17 juni 2010, 22:32 uur Kan jij dat niet vinden? Je kan er zelfs een account krijgen van enkele dagen. Meteo Consult zit daar ook en halen ook hun verwachtingen daar vandaan De verwachting s geschreven doordat ik zoveel aanvraag daarvoor kreeg maar er staat ook onderaan: "Dit laat onverlet dat dit "slechts" een verwachting is en er geen enkele zekerheid is (al hoop ik stiekum van wel)."

Hier linkje voor je: http://www.worldclimateservice.com/


Ik ben het met je eens dat het inderdaad "slechts" een verwachting is, dit merkte ik zojuist ook al op. Zoals ik al zei, voorspellingen voor een week zijn al ingewikkeld, en daar voorbij wordt het al vrij snel veel moeilijker.

Verder heb ik de website van de WCS wel degelijk kunnen vinden, maar ik was vooral op zoek naar onafhankelijke partijen die het over WCS hadden. Meestal is de beoordeling van serieuze bronnen (zoals kranten, maar ook klimatologische organisaties, of gewoon het KNMI/NOAA/CPC/...) een goede maatstaf om een idee te krijgen van de betrouwbaarheid van een instituut. Met name naar de werkwijze was ik benieuwd. Naar nu blijkt (ik had wellicht beter moeten zoeken) is daar inderdaad wel degelijk iets over te vinden. Helaas blijft alles nogal beperkt, er zijn misschien een tiental websites te vinden die iets opmerken, maar veel nemen het van elkaar over of melden eenvoudigweg dat er ergens een bedrijfje is dat dit of dat gezegd heeft, zonder verdere uitleg.

- hier is een presentatie met wat feitjes links en rechts. Helaas geen details. Ze noemen de seasonal forecasts van ECMWF/NCEP maar leggen niet uit wat ze anders doen of wat het verschil is. Alleen maar dat ze 'empirisch wat extra onzekerheid wegwerken' maar wat ze dan precies doen, vermelden ze niet. Helaas blijkt uit dit document niet wat het KNMI er van vindt. Blijkbaar heeft John Dutton, eigenaar van WCS, een keer een presentatie gegeven over zijn bedrijf.

- WCS blijkt een joint venture tussen PrescientWeather Ltd. en MeteoGroup (waar ook MeteoConsult bij hoort). PrescientWeather Ltd. is een klein bedrijfje onder leiding van ene John Dutton. Of het een eenmansbedrijf is, weet ik niet, maar ik kan niets vinden over anderen die meewerken. Wat MeteoGroup betreft, ik vermoed dat zij slechts financiers zijn, want ik kan niet echt iets vinden waar hun aandeel uit blijkt.

- Ook hieruit blijkt dat WCS inderdaad ECMWF-resultaten gebruikt als input voor hun berekeningen. Ze merken wel op dat ze de voorspellingen met enige voorzichtigheid bekijken. Helaas wordt ook hier niet duidelijk wat WCS dan wel doet met de ECMWF-voorspellingen. Het meest opmerkelijk is dat grote instituten als het ECMWF en NCEP zich niet aan gedetailleerde seizoensvoorspellingen wagen, terwijl WCS dit wel doet. Ik ben erg benieuwd wat maakt dat zij denken te kunnen wat niemand anders kan. Het is daarom ook jammer dat er zo weinig over te vinden is.

Ik twijfel dan ook zeker niet aan de goede bedoelingen van WCS. Ik ben echter van nature nogal skeptisch / kritisch en ik ben dan ook zeer nieuwsgierig naar hun (blijkbaar revolutionaire) werkwijze.
Woonplaats: Workum
Berichten: 611
Lid sinds: 2 jun. 2010
25 juni 2010, 19:27 uur | Bericht #128641
Flink warme zomer
Volgens mijn zomervoorspelling wordt het een flink warme zomer. De meteorologische zomer is 1 juni begonnen en duurt tot en met 31 augustus. De eerder opgemaakte voorlopige zomerverwachting maakt nu plaats voor de definitieve voorspelling.

Over het algemeen zal deze zomer wam tot te warm verlopen. Het wordt een zomer met een of mogelijk twee hittegolven, maar het wordt ook een zomer met een geregeld wat wisselend weertype samen met kans op stevige regen- en onweersbuien. Een zomer met gemiddeld veel stranddagen.

Juni is al begonnen met zomerweer en zal dat verruilen voor een wisselend weertype, maar wel een weertype met gemiddeld blijvend warm weer. In juni zullen wij al regelmatig boven de 25 graden uitkomen. Ik verwacht ook een paar dagen met (plaatselijk) 30 graden. Natuurlijk zijn er een aantal koelere dagen. In het tweede deel van de maand kan een lange periode met stabiel en zonnig zomerweer voorkomen. De maand brengt te veel zon en te warm weer. Het kan weleens regionaal een natte maand worden door een aantal fikse buien.

De maanden juli en augustus zullen te warm zijn. Deze kennen soms zware buien en enkele inzinkingen met veel wind die van korte duur zijn. Hittegolf 1 en mogelijk hittegolf 2 verwacht ik deze maanden.

Alvast een zomergroet van mij.
Klapper
Lid
Woonplaats: vlissingen
Berichten: 1071
Lid sinds: 2 jan. 2010
25 juni 2010, 19:32 uur | Bericht #128643
en waar baseer je dat op ?
als ik zo je weerbericht lees
kan het vriezen het kan dooien het kan regenen het kan niet regenen ??
you are a god amongst insects
Woonplaats:
Berichten: 195
Lid sinds: 29 dec. 2009
25 juni 2010, 19:42 uur | Bericht #128645
Deze voorspelling is dermate algemeen dat het voor ongeveer iedere zomer geldt.
Woonplaats: Workum
Berichten: 611
Lid sinds: 2 jun. 2010
25 juni 2010, 19:55 uur | Bericht #128653
Citaat van klapper, zaterdag 26 juni 2010, 1:32 uur en waar baseer je dat op ?
als ik zo je weerbericht lees
kan het vriezen het kan dooien het kan regenen het kan niet regenen ??



ik heb hem alleen geplaatst voor de laatste dagen van deze maand en voor juli en augustus.
Klapper
Lid
Woonplaats: vlissingen
Berichten: 1071
Lid sinds: 2 jan. 2010
25 juni 2010, 20:41 uur | Bericht #128669
Citaat van 2000, vrijdag 25 juni 2010, 19:55 uur ik heb hem alleen geplaatst voor de laatste dagen van deze maand en voor juli en augustus.

ja dat zag ik maar k bedoel je hebt een voorspelling gegeven en dan vraag ik me af waar baseer je dat op
heb je dat van andere weersvoorspellers afgekeken heb je zelf pluimen gelezen heb je je computer berekeningen laten maken ???
want die voorspelling die je nu gaf is nou niet echt nauwkeurig het is vanalles wat en dat zal het uiteindelijk ook wel worden.
ik bedoel dit trouwens niet als kritiek hoor !!
dus ga vooral door met voorspellen ??
het enigste wat ik me afvraag hoe komt iedereen aan die voorspellingen ???
you are a god amongst insects
luci
Lid
Woonplaats: Delft
Berichten: 421
Lid sinds: 26 jul. 2006
25 juni 2010, 20:50 uur | Bericht #128672
Glazen Bol !!!!
Dat zijn voorspellingen.
Ik voorspel dat we een herfst krijgen.
Nee alle gekheid 2000 is volgens mij 12 jaar toch 2000 en leest en neemt het over
en zet het op OnweerOnline.
Of het is een leerling van Jan.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
6 juli 2010, 15:02 uur | Bericht #132232
Citaat van w3ssen, woensdag 2 juni 2010, 18:00 uur Zo, even een recap van de verwachting tot nu toe:

De verwachting voor de maand MEI is compleet niet uitgekomen.

Tot juni.


Het is al juli hoor
w3ssen
Lid
Woonplaats: Heelsum, Gld.
Berichten: 25
Lid sinds: 25 mei. 2009
8 juli 2010, 10:11 uur | Bericht #132666
Ja Jan,

Ik zat vandeweek nog te denken; moet even een berichtje doen over dit topic ivm de verwachting van juni die - moet ik toegeven- aardig klopte!

Maar omdat je zit te vissen naar een compliment geef ik je die niet - wie vraagt wordt overgeslagen!

Juli komt ook aardig in de buurt zo te zien.

Tot eind van de maand!

w3ssen
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
8 juli 2010, 10:13 uur | Bericht #132667
Citaat van w3ssen, donderdag 8 juli 2010, 9:11 uur Ja Jan,

Ik zat vandeweek nog te denken; moet even een berichtje doen over dit topic ivm de verwachting van juni die - moet ik toegeven- aardig klopte!

Maar omdat je zit te vissen naar een compliment geef ik je die niet - wie vraagt wordt overgeslagen!

Juli komt ook aardig in de buurt zo te zien.

Tot eind van de maand!

w3ssen


LOL! kom je er nu pas achter ! @jan is helderziend hoor
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
8 juli 2010, 10:26 uur | Bericht #132678
Citaat van w3ssen, donderdag 8 juli 2010, 10:11 uur Maar omdat je zit te vissen naar een compliment geef ik je die niet

Hoef ik ook niet te hebben maar het viel me op dat je bij mei er snel bij was en nu angstaanvallig stil bleef
Terug naar boven
1 2 3 4 5
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 299 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 299, lezen 3 mensen het topic "Estofex Level 3 forecasts".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden