Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 21:13:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, KS; Osage, KS.

25 Apr 2024 21:08:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Converse, WY; Niobrara, WY.

25 Apr 2024 20:36:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 20:07:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lyon, KS; Morris, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 19:59:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS; Wabaunsee, KS.

25 Apr 2024 18:59:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Riley, KS.

25 Apr 2024 18:33:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Mitchell, KS; Osborne, KS.

25 Apr 2024 16:54:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:44:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS; Republic, KS.

25 Apr 2024 15:29:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Perry, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:29:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS.

25 Apr 2024 15:10:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conway, AR; Perry, AR; Pope, AR.

25 Apr 2024 15:10:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS.

25 Apr 2024 14:46:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conway, AR; Perry, AR; Pope, AR; Yell, AR.

25 Apr 2024 14:46:01
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Sietse
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1772
Lid sinds: 10 sep. 2008
1 april 2010, 13:38 uur | Bericht #110312
Onweerverwachting 1 & 2 april

Even een korte update. Hoewel de kansen op tornado's niet heel groot zijn, plaatsen we toch nog even een update, je weet maar nooit.

Vooral donderdagnacht en vrijdag is de kans op severe weather het grootste. Er wordt koude lucht vanuit het noordwesten en warme, vochtige lucht uit de Golf van Mexico aangevoerd. Donderdagavond zullen de eerste buien gaan ontstaan tussen Abilene (Texas) en Wichita (Kansas). De buien verplaatsen zich gedurende de nacht op vrijdag en op vrijdag zelf naar het oosten.

Het grootste gevaar bij deze buien zijn de zware windstoten en hagel, hoewel een tornado niet uitgesloten is (kans hierop is klein, maar aanwezig).



Donderdag:
day1otlk_1200.gif

Vrijdag:
day2otlk_0600.gif

Afbeeldingen: spc.noaa.gov en Accuweather


“There is no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.”Mijn Weerblog
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
1 april 2010, 13:45 uur | Bericht #110314
Verwacht voor morgen wel een update naar MDT

day2probotlk_0600_any.gif
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Alblasserwaard
Berichten: 867
Lid sinds: 8 mei. 2009
1 april 2010, 14:12 uur | Bericht #110321
Ik ben er vrij zeker van dat we morgen enkele tornado's zullen zien, maar ik geloof niet direct in een upgrade naar een MDT Risk. De verwachting is dat het morgen flink bewolkt zal zijn, waardoor de temperaturen relatief lager uitvallen en dat zorgt, in combinatie met de luchtvochtigheid die nog steeds niet lekker mee wil komen, voor een flinke verkleining van de severe kansen...

Voor een upgrade naar een MDT Risk zou er in de aankomende modellen sowieso iets aan de luchtvochtigheid moeten veranderen. SPC zal rond 20:00 uur weer updaten. Ik kijk er alvast naar uit en ik hoop dat Jan gelijk krijgt!

Stay Tuned voor updates!

"Sunshine is delicious, rain is refreshing, wind braces us up and snow is exhilarating. There is really no such thing as bad weather, only different kinds of good weather."-John Ruskin
Woonplaats: Alblasserwaard
Berichten: 867
Lid sinds: 8 mei. 2009
1 april 2010, 22:23 uur | Bericht #110413
Update

Het SPC blijft voorlopig bij de Slight Risk. Er word nog altijd een beperkte luchtvochtigheid voorspeld, in combinatie met een sterke inversie. SPC houdt het voorlopig op 1 á 2 tornado's. De grootste kansen hiervoor liggen in Noord-Oost Texas Morgenochtend weer een nieuwe update!
"Sunshine is delicious, rain is refreshing, wind braces us up and snow is exhilarating. There is really no such thing as bad weather, only different kinds of good weather."-John Ruskin
Stenne
Lid
Woonplaats: Dorst
Berichten: 84
Lid sinds: 8 jun. 2009
2 april 2010, 12:27 uur | Bericht #110529
Kan iemand mij vertellen wanneer ik dit in de gaten moet gaan houden? rond welk tijdstip is dat bij ons?

BVD!
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
2 april 2010, 12:32 uur | Bericht #110530
Bij ons bedoel je mee; "In Nederland"? Dat is niet de insteek van dit topic naar ik begrijp. Het gaat in dit topic juist om extreme weersverschijnselen in de USA...

Edit/ Bovenstaande antwoord van mij is niet correct. Ik had je vraag verkeerd begrepen!
Woonplaats: leeuwarden
Berichten: 770
Lid sinds: 16 feb. 2010
2 april 2010, 12:43 uur | Bericht #110534
http://www.severestudios.com/cgi-bin/playe...ock&uid=151
hier kun je het volgen als hijgaat chasen
maar nu is er bij duncan in de buurt ook al een goede bui
moet je maar op radar klikken en dan beetje uitzoomen;P
Woonplaats: Alblasserwaard
Berichten: 867
Lid sinds: 8 mei. 2009
2 april 2010, 13:00 uur | Bericht #110541
Citaat van Stenne, vrijdag 2 april 2010, 12:27 uur Kan iemand mij vertellen wanneer ik dit in de gaten moet gaan houden? rond welk tijdstip is dat bij ons?

BVD!


Dat verschilt per situatie. Het tijdsverschil met het westen van de VS is 12 uur, waar het verschil met het Oosten slechts 5 uur is. Als er in het midden van de VS rond 17:00 severe weather word voorspeld, dan hoef je hier pas rond 23:00 uur naar de radars te gaan kijken.

Het beste is om dit topic in de gaten te houden. Zodra er iets gebeurd dan wordt dat vrij direct gemeld

Momenteel geldt er overigens een Severe Thunderstorm warning in delen van Oklahoma, dit vanwege de doorkomst van een squalline. In Oklahoma is het momenteel 5:00 uur in de ochtend

svrtstmwarning2april2010.png | Gewijzigd: 2 april 2010, 13:05 uur, door Narmolanya
"Sunshine is delicious, rain is refreshing, wind braces us up and snow is exhilarating. There is really no such thing as bad weather, only different kinds of good weather."-John Ruskin
Stenne
Lid
Woonplaats: Dorst
Berichten: 84
Lid sinds: 8 jun. 2009
2 april 2010, 15:34 uur | Bericht #110580
Citaat van Narmolanya, vrijdag 2 april 2010, 12:00 uur Dat verschilt per situatie. Het tijdsverschil met het westen van de VS is 12 uur, waar het verschil met het Oosten slechts 5 uur is. Als er in het midden van de VS rond 17:00 severe weather word voorspeld, dan hoef je hier pas rond 23:00 uur naar de radars te gaan kijken.

Het beste is om dit topic in de gaten te houden. Zodra er iets gebeurd dan wordt dat vrij direct gemeld

Momenteel geldt er overigens een Severe Thunderstorm warning in delen van Oklahoma, dit vanwege de doorkomst van een squalline. In Oklahoma is het momenteel 5:00 uur in de ochtend

dankje Ik volg deze topics over severe weather altijd graag, maar meestal gebeurt er iets als ik er niet ben, dus vroeg me af waneer ik thuis moest blijven | Gewijzigd: 2 april 2010, 15:38 uur, door Narmolanya
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 402 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 402, lezen 9 mensen het topic "Berichtgeving aardbevingen Noord Nederland ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden