Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Veldhoven, Noord Brabant, Nederland :-)
Berichten: 204
Lid sinds: 26 jun. 2009
6 april 2010, 19:51 uur | Bericht #111620
Hallo mede bliksemfreaks,

Het seizoen komt er weer aan en het begint alweer lekker te kriebelen. Toch zit ik met een dilemma over locaties die ik (en andere) kunnen gebruiken om te fotograferen.

Mijn vragen zijn:
- Wat zijn goede locaties om foto's te maken? Liefst met een skyline van een stad...
- Zijn ze gemakkelijk bereikbaar met auto of te voet?
- Niet onbelangrijk, is het veilig?

Welke locatie gebruik jezelf?

Heeft er iemand tips in de omgeving van Eindhoven?

Groeten,

Jons
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 april 2010, 20:57 uur | Bericht #111641
Ik woon zelf ook in Eindhoven, en ik ben afgelopen winter wat rond gaan neuzen naar locaties. Aantal tips:

-Viaduct over kanaal Eindhoven-Helmond: prachtig uitzicht over het centrum. Google StreetView link:
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=51....=12,283,,0,2.46

-Heigebied bij knooppunt Leenderheide. Nadeel is dat je er niet met de auto kunt komen en dat je dus wat gevoelig bent voor inslag. Google Maps link:
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=51....mp;t=h&z=15

-Eindhoven Airport. Makkelijker als je in Veldhoven woont, zowel de spottersplek als het terras kunnen goed zijn. Nadeel bij het terras is wel dat het 's nachts dicht kan zijn en dat er een wand van plexiglas voor is. Spottersplek is dan weer vrij open, maar daar kun je eventueel in je auto blijven zitten als je die hebt.

-Viaduct bij MMC Veldhoven/knooppunt De Hogt. Ook best aardige locatie, met de auto ook bereikbaar. Google StreetView link:
http://maps.google.com/ie=UTF8&ll=51.4...,247.09,,0,5.92

-Parkeergarage in het centrum (naast mediamarkt/piazza). Ben hier nog niet geweest om te kijken of het geschikt is, maar het dak is open en vrij hoog dus het lijkt me een goede locatie, ga hier zelf ook eens kijken. Link:
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=51....357.51,,0,-7.41
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Waarom deze advertentie?
klapkiesz
Lid
Woonplaats: Giessenburg
Berichten: 166
Lid sinds: 9 mei. 2009
6 april 2010, 21:19 uur | Bericht #111647
ik weet mechien ook nog wel een goede site voor heel veel goede pleken
www.vogelkijkhut.nl
staan 100 derden op met foto s informatie routebeschrijving
vaak in de poldermet mooie vergezichten
deze hutten zijn altijd toegankelijk
dus je ken er zo in
Mr C
Lid
Woonplaats:
Berichten: 98
Lid sinds: 22 jul. 2009
6 april 2010, 21:31 uur | Bericht #111651
vlakbij een onweersbui lijkt me handig
Woonplaats: Veldhoven, Noord Brabant, Nederland :-)
Berichten: 204
Lid sinds: 26 jun. 2009
6 april 2010, 21:37 uur | Bericht #111652
Citaat van Maxim1110, dinsdag 6 april 2010, 20:57 uur Ik woon zelf ook in Eindhoven, en ik ben afgelopen winter wat rond gaan neuzen naar locaties. Aantal tips:

-Viaduct over kanaal Eindhoven-Helmond: prachtig uitzicht over het centrum. Google StreetView link:
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=51....=12,283,,0,2.46

-Heigebied bij knooppunt Leenderheide. Nadeel is dat je er niet met de auto kunt komen en dat je dus wat gevoelig bent voor inslag. Google Maps link:
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=51....mp;t=h&z=15

-Eindhoven Airport. Makkelijker als je in Veldhoven woont, zowel de spottersplek als het terras kunnen goed zijn. Nadeel bij het terras is wel dat het 's nachts dicht kan zijn en dat er een wand van plexiglas voor is. Spottersplek is dan weer vrij open, maar daar kun je eventueel in je auto blijven zitten als je die hebt.

-Viaduct bij MMC Veldhoven/knooppunt De Hogt. Ook best aardige locatie, met de auto ook bereikbaar. Google StreetView link:
http://maps.google.com/ie=UTF8&ll=51.4...,247.09,,0,5.92

-Parkeergarage in het centrum (naast mediamarkt/piazza). Ben hier nog niet geweest om te kijken of het geschikt is, maar het dak is open en vrij hoog dus het lijkt me een goede locatie, ga hier zelf ook eens kijken. Link:
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=51....357.51,,0,-7.41


Hee Maxim, absoluut waardevolle informatie die je me geeft! Mijn dank daarvoor.

Zelf zat ik ook te denken om een beetje brutaal ergens op een gallerij van een hoge flat te gaan staan. Maar zou dit liever doen bij mensen die open doen voor me...hahaha.

Ook een leuke lokatie lijkt me bij de weilanden in Steensel kijkend richting eersel. Kun je lekker makkelijk met de auto komen.
Woonplaats: Veldhoven, Noord Brabant, Nederland :-)
Berichten: 204
Lid sinds: 26 jun. 2009
6 april 2010, 21:38 uur | Bericht #111653
Citaat van riesz, dinsdag 6 april 2010, 21:19 uur ik weet mechien ook nog wel een goede site voor heel veel goede pleken
www.vogelkijkhut.nl
staan 100 derden op met foto s informatie routebeschrijving
vaak in de poldermet mooie vergezichten
deze hutten zijn altijd toegankelijk
dus je ken er zo in


Ook een goede tip maar zit dan weer een beetje te denken aan de veiligheid.... of zijn ze tegenwoordig uitgerust met bliksemafleider?
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 april 2010, 23:11 uur | Bericht #111664
Citaat van Impreza, dinsdag 6 april 2010, 21:19 uur In de omgeving Eindhoven kan ik je helaas niet mee helpen. Ik kan je wel de tip geven je camera mee te nemen tijdens een mooi onweer seizoen en je komt toevallig in de buurt van Vlissingen (Zeeland).

Vertel:................
De Rithemsedijk ?
Of de boulevard in Vlissingen ? Bij Michieltje!
Of boven op de Langejan in Middelburg?
Of strand dishoek?
Of......?
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 962
Lid sinds: 6 dec. 2009
6 april 2010, 23:23 uur | Bericht #111665
Afsluitdijk Enkhuizen Lelystad


Woonplaats: Veldhoven, Noord Brabant, Nederland :-)
Berichten: 204
Lid sinds: 26 jun. 2009
7 april 2010, 09:27 uur | Bericht #111699
Citaat van Impreza, dinsdag 6 april 2010, 22:19 uur In de omgeving Eindhoven kan ik je helaas niet mee helpen. Ik kan je wel de tip geven je camera mee te nemen tijdens een mooi onweer seizoen en je komt toevallig in de buurt van Vlissingen (Zeeland).

Is goed! Kom ik daarna een bakkie doen bij je!
Markezey
Lid
Woonplaats:
Berichten: 533
Lid sinds: 3 jul. 2008
7 april 2010, 11:31 uur | Bericht #111713
Ik denk dat je zoiets kan bepalen aan de hand van de richting en locatie van de onweersbui
pietjelol
Lid
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 1511
Lid sinds: 6 apr. 2009
7 april 2010, 18:25 uur | Bericht #111787
is een goeie plek afsluitdijk zelf al een paar keer geweest dus als je langs komt

Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.843 topics, welke bij elkaar 448.337 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 276 mensen aan het browsen op het forum. 4 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 276, lezen 14 mensen het topic "Berichtgeving Noord- en Zuidpool".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden