Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Jefferson, NE; Saline, NE.

23 Apr 2024 07:21:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gage, NE; Pawnee, NE.

23 Apr 2024 07:00:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; Garfield, MT; McCone, MT; Prairie, MT; Valley, MT.

23 Apr 2024 01:11:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

23 Apr 2024 00:17:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garfield, MT; McCone, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 23:03:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Daniels, MT; McCone, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 23:03:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; Garfield, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT; Valley, MT.

22 Apr 2024 21:33:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, MT; McCone, MT; Richland, MT; Roosevelt, MT.

22 Apr 2024 21:04:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

22 Apr 2024 07:46:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

22 Apr 2024 07:46:26

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

22 Apr 2024 05:00:00
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Woonplaats: Maastricht
Berichten: 464
Lid sinds: 5 jul. 2009
28 april 2010, 20:19 uur | Bericht #115154
Citaat van arjanbruggink, woensdag 28 april 2010, 17:49 uur Dan word het racen richting oost denk ik maar. Of anders maar ff DLD in.
En GraphicNizor, je bent eigenlijks wel rap in oost vanaf Zwollywood (mits je natuurlijk eigen vervoer hebt).
Kun je eventueel daar plaatjes knappen als het in NO weinig wordt.


ja en dan fietsen naar dld? zou willen dat ik dat zo ff kon, helaas wil het kwa vervoer nog niet lukken, het is even hopen dat mn ander teamlid joey kan... en anders heb ik gewoon pech gehad..
Never stop Chasing --> www.xtremechasing.nl
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
28 april 2010, 20:31 uur | Bericht #115155
Severe Weather Outlook Benelux


Tussen een uitgestrekt maar vlak hogedrukgebied over C-E-Europa en een trog over de Oceaan wordt met een SW hoogtestroming warme lucht aangevoerd met een T850 rond +10° vannacht en morgenvroeg over België. Belangrijk voor ons is de onstabiele golf die actueel west van Bretagne aanwezig. Deze golf wordt getriggerd aan de voorzijde van een scherpe trog in de hoogte op de barocliene zone aldaar. Ook de rechter ingang van een anticyclonale jetstreak speelt hierbij een rol. Vlak daarvoor ontwikkelt zich boven land de komende 12h een CONV.LINE/thermische trog welke zondag 18z over onze regio verwacht wordt.

Het frontaal systeem zelf en dus ook de golf volgt onmiddellijk op de trog maar het lijkt er op dat de CONV.LINE de activiteit van het front overneemt en overgaat in een koufront. Hoe dan ook lijkt het erop dat er een groot deel van de dag weinig zal gebeuren, toch zeker tot wanneer de trog aankomt. Daarvoor lijkt de luchtmassa te droog en is de triggering te zwak.

De kansen op enkele onweersbuien wordt reëler in de avond wanneer de trog over de regio trekt en ook tussen de trog en de frontale golf blijven de onweerkansen aanwezig. Vlak voor de golf wordt immers de meest onstabiele lucht naar het noordoosten getrokken, met duidelijke WAA op 850 hPa en snel opklimmende TE850 waarden rond 45°. Vooral in de avond en daarop volgende nacht kunnen er enkele onweersbuien vallen. De intensiteit hiervan lijkt mee te vallen door een binnen de perken blijvende windshear. De SRH01 loopt op naar zo'n 100 m²/s² en de BRN shear klimt naar een 50 m²/s². De 03 shear haalt zo'n 15 m/s. Samen met een niet al te hoge latente onstabiliteit (CAPE rond 600, Showalter Index rond 0 en een SB-LI rond -2) geeft dat maar beperkte kansen op veel organisatie. Daarom dus slechts een SLGT RISK.

Severe Weather Outlook Benelux
Waarom deze advertentie?
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
28 april 2010, 21:06 uur | Bericht #115156
Hier de neerslagkaart van Hirlam.....

Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
28 april 2010, 21:13 uur | Bericht #115157
Morgen wordt een warme dag met temperaturen tot 25°C. Vanaf de latere namiddag zullen zich boven Noord-West Frankrijk buien gaan vormen. Deze kunnen onweerachtig van aard zijn. De (onweers)buien trekken dan zo Vlaanderen in. Eerst komen West- en Oost-Vlaanderen aan de beurt, later ook het centrum en het oosten van België en Nederland. Gezien de hoge DLS waarden is een supercell zeker niet uitgesloten! Tijdens dergelijke onweders is er ook kans op middelgrote hagel (ø2 - 5cm). Er is ook kans op randverschijnselen, en zelfs een eventuele windhoos is niet helemaal uitgesloten. De grootste kans daarop is voor het Westen van België en ZW van Nederland. De buien trekken tijdens de avond en nacht verder naar het NO. Er is vrij veel dynamiek en de onweders kunnen een matige tot plaatselijk hoge bliksemactiviteit hebben.

BOV verwachting
Woonplaats: nijverdal overijssel
Berichten: 783
Lid sinds: 2 apr. 2010
28 april 2010, 21:13 uur | Bericht #115158
ik heb er zo'n zin aan

ik las ook iets over mogelijke hoosverschijnselen is dat ook voor het oosten???
Woonplaats: Tilburg Noord-Brabant
Berichten: 4127
Lid sinds: 16 jul. 2009
28 april 2010, 21:22 uur | Bericht #115160
Hoge bliksem activiteit wow.
Wordt steeds spannender.
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Woonplaats: Rijen
Berichten: 496
Lid sinds: 12 dec. 2009
28 april 2010, 21:45 uur | Bericht #115161
come to mama
Kan haast niet wachten Zal morgen wel druk zijn hiero
Boxer
Lid
Woonplaats: Breukelen (ut)
Berichten: 950
Lid sinds: 14 aug. 2006
28 april 2010, 21:51 uur | Bericht #115162
Ben benieuwd wat estofex gaat melden straks (morgen ochtend)
Als je niet meer durft te zeggen wat je meent, zal je al snel niet meer menen wat je zegt!
Woonplaats: Breda
Berichten: 608
Lid sinds: 31 mrt. 2010
28 april 2010, 21:54 uur | Bericht #115163
me auto staat al chase klaar, morgenavond chasen!!!!
Bekijk ook eens mijn website
SniperEye
Lid
Woonplaats: NL Midden Limburg
Berichten: 1292
Lid sinds: 25 mei. 2009
28 april 2010, 22:01 uur | Bericht #115165
Citaat van Boxer, woensdag 28 april 2010, 19:51 uur Ben benieuwd wat estofex gaat melden straks (morgen ochtend)

Ik schat in dat dit genoeg is voor fase 1, tenminste, als de situatie blijft zoals die is nu.
Woonplaats: Veldhoven, Noord Brabant, Nederland :-)
Berichten: 204
Lid sinds: 26 jun. 2009
28 april 2010, 22:20 uur | Bericht #115169
Klinkt veelbelovend allemaal. Ik heb "toestemming" van de vrouw...hahahaha..... dus ik ga stormtjesen. Heb er zin in. Dadelijk alle batterijen opladen en geheugenkaartjes leegmaken.

Morgen de radars in de gaten houden en een tjees-plan bedenken.....

jballe
Lid
Woonplaats: Putten
Berichten: 79
Lid sinds: 25 aug. 2009
28 april 2010, 22:27 uur | Bericht #115170
Ben heel benieuwd!
Woonplaats: Smilde, Drenthe
Berichten: 1662
Lid sinds: 21 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 april 2010, 22:31 uur | Bericht #115171
Citaat van GraphicNizor, woensdag 28 april 2010, 20:19 uur ja en dan fietsen naar dld? zou willen dat ik dat zo ff kon, helaas wil het kwa vervoer nog niet lukken, het is even hopen dat mn ander teamlid joey kan... en anders heb ik gewoon pech gehad..
Dat was een stukkie over mezelf Als het nodig is, ga ik zelf de grens over.
Is jammer dat je niet over eigen vervoer beschikt.


Ik heb me spulletjes ook al klaar liggen. Ga morgenavond met me broer op pad. Ik denk dat het voor ons het oosten des lands gaat worden en desnoods, als het nodig is, dat we DLD in gaan. | Gewijzigd: 28 april 2010, 22:35 uur, door arjanbruggink
Woonplaats: Not in Kansas Anymore
Berichten: 840
Lid sinds: 6 feb. 2009
28 april 2010, 22:33 uur | Bericht #115172
Ik verwacht geen Level 1, hooguit een 50% kans op onweer voor Limburg, maar we gaan het zien (en vooral wat er morgen echt komt )

KNMI geeft ook aan dat de voeding van de buien op hoogte zit, door gebrek aan vocht aan de grond. Hoge bliksemactiviteit... ik laat me graag verrassen

Edit: net nog even GFS bekeken, in vergelijking met GFS vind ik het KNMI weer erg voorzichtig...

Daniel | Gewijzigd: 28 april 2010, 22:39 uur, door KnightDoppler
Watch the weather change... Karma police, arrest this man, he talks in math...
Matt
Lid
Woonplaats:
Berichten: 26
Lid sinds: 11 apr. 2009
28 april 2010, 22:43 uur | Bericht #115175
KNMI:

Morgen schijnt de zon nog een groot gedeelte van de dag al is er wel sluierbewolking aanwezig. In de loop van de middag wordt in het westen de bewolking geleidelijk dikker. Aan het eind van de middag en avond komt er vanuit het zuidwesten buiige regen met daarbij ook een kleine kans op onweer. De temperatuur loopt flink op, naar 23 graden langs de westkust tot lokaal 29 graden in het oosten en zuidoosten. De wind is zuidwestelijk en overwegend matig, kracht 3 tot 4. Vanuit het westen draait de wind in de loop van middag naar westelijke richtingen waardoor het daar dan afkoelt.
Uitgifte: 28/04/2010 18.57 uur LT

Da's lang geleden dat ik hier ben geweest
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
28 april 2010, 22:43 uur | Bericht #115176
In ieders geval hoeven we voor 17.00 uur geen onweer te verwachten
Woonplaats: Smilde, Drenthe
Berichten: 1662
Lid sinds: 21 apr. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 april 2010, 22:49 uur | Bericht #115177
Maar goed, even voor mijn duidelijkheid. De grootste kansen zijn weggelegd voor het O en ZO van NL??
Of zijn de kansen al weer kleiner geworden m.b.t. onweer e.d.??
Voor mij ist ff belangrijk welke regio ik op ga zoeken, want wil met me broer op pad morgen.
Ben zodoende al een beetje aan het uitzoeken welke kant ik op ga. Want als het NO weinig word.....
SniperEye
Lid
Woonplaats: NL Midden Limburg
Berichten: 1292
Lid sinds: 25 mei. 2009
28 april 2010, 22:58 uur | Bericht #115179
Op TV hadden ze het over onweer in het ZW. Blijft denk ik een beetje nowcasten morgen om de exacte plekken te zien. Sat24 is my guest
mbouman
Lid
Woonplaats: Spijkenisse (ZW)
Berichten: 426
Lid sinds: 10 jun. 2007
28 april 2010, 23:14 uur | Bericht #115183
Zo als het er tot nu toe uit ziet volgens de kaarten, gaat de meeste neerslag en onweer in het zuid westen beginnen, en trekt dan richting het oosten.
Ben erg benieuwd ofdat dit nog gaat veranderen, aangezien de temp. in het oosten hoger ligt (29 graden), dan in het westen met zo'n 23 graden, lijkt mij de meeste kans liggend op het oosten, maar toch zoals ik het bekijk heeft dit keer het zuidwesten meer kans op zwaar weer, dan normaal gesproken het oosten....

Nou ja oost west, thuis best zullen we maar zeggen.....
morgen weten we het antwoord, en wordt het weer eens een gezellig avondje chatten, en zelfs misschien wel chasen...
ga er nu nog maar een nachtje over slapen.....


Maar goed, lange tijd even offline geweest, maar heb o-o weer gevonden hoor....
gr. Marcel.
Alain.d
Lid
Woonplaats: Koningsbosch
Berichten: 376
Lid sinds: 5 jul. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
28 april 2010, 23:43 uur | Bericht #115185
Citaat van mbouman, woensdag 28 april 2010, 22:14 uur Zo als het er tot nu toe uit ziet volgens de kaarten, gaat de meeste neerslag en onweer in het zuid westen beginnen, en trekt dan richting het oosten.
Ben erg benieuwd ofdat dit nog gaat veranderen, aangezien de temp. in het oosten hoger ligt (29 graden), dan in het westen met zo'n 23 graden, lijkt mij de meeste kans liggend op het oosten, maar toch zoals ik het bekijk heeft dit keer het zuidwesten meer kans op zwaar weer, dan normaal gesproken het oosten....

Nou ja oost west, thuis best zullen we maar zeggen.....
morgen weten we het antwoord, en wordt het weer eens een gezellig avondje chatten, en zelfs misschien wel chasen...
ga er nu nog maar een nachtje over slapen.....


Maar goed, lange tijd even offline geweest, maar heb o-o weer gevonden hoor....
gr. Marcel.



29 graden lijkt me erg veel maar het kan toch, hopen dat morgenvroeg meer duidelijkheid is over de intensietijd, van de neerslag en uiteraard het onweer Gr Alain
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.359 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 105 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 105, lezen 1 mensen het topic "Definitieve OnweerOnline wedstrijd scorelijst 2016".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden