Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, FL; Leon, FL; Brooks, GA; Thomas, GA.

27 Mar 2024 11:14:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ben Hill, GA; Irwin, GA; Turner, GA.

27 Mar 2024 10:40:26
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Woonplaats: Not in Kansas Anymore
Berichten: 840
Lid sinds: 6 feb. 2009
30 april 2010, 18:42 uur | Bericht #115878
Het KNMI heeft zojuist een waarschuwing uitgegeven in verband met de kans op onweer morgen.

Deze waarschuwing houdt in dat er in elk geval een kleine kans is op bliksem bij de buien. De waarschuwing is voor alle provincies met uitzondering van het zuiden (Zeeland, Brabant, Limburg). Voor Zuid Holland geldt hij momenteel van 11.00 tot 15.00, voor Groningen van 11.00 tot 17.00 uur.

Daniel | Gewijzigd: 2 mei 2010, 20:23 uur, door talkyr86
Watch the weather change... Karma police, arrest this man, he talks in math...
Woonplaats: Tilburg Noord-Brabant
Berichten: 4127
Lid sinds: 16 jul. 2009
30 april 2010, 18:44 uur | Bericht #115879
Oh deze keer heb ik geen geluk.
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Not in Kansas Anymore
Berichten: 840
Lid sinds: 6 feb. 2009
30 april 2010, 18:47 uur | Bericht #115880
KNMI Guidance:

Met een westelijke stroming wordt koelere en vochtiger lucht aangevoerd en tegen zaterdag in de ochtend passeert een trog die nu nog tegen de kust van Cornwal en Wales ligt. ... Komende nacht zijn er dan brede opklaringen, maar tegen de ochtend neemt de bewolking op nadering van de Comma opnieuw toe. Tijdens passage van de Comma kans op Cb's. ... Morgen tegen de ochtend toenemende kans op buien. Hierbij is ook onweer mogelijk (indecs loopt op naar 30-40% kans en Boyden naar 96)

Hieronder de ECMWF kaart, de blauwe lijn is de trog (en valt dus ongeveer samen met de bovengenoemde waarschuwingen):

PL0112.gif
Watch the weather change... Karma police, arrest this man, he talks in math...
Woonplaats: Not in Kansas Anymore
Berichten: 840
Lid sinds: 6 feb. 2009
30 april 2010, 18:52 uur | Bericht #115882
Citaat van Weatherman, vrijdag 30 april 2010, 18:44 uur Oh deze keer heb ik geen geluk.

Tja, ik denk dat een goede les van afgelopen nacht is dat verwachtingen ook maar verwachtingen zijn en modellen ook maar berekeningen. En vooral: onweer blijft onweer, met een beetje kans op onweer ergens in de buurt is het al interessant genoeg om te volgen want er hangt heel veel af van kleine details die op het laatst nog kunnen veranderen.

Zie NOS Teletekst bijvoorbeeld nu, op pagina 703 staat: morgen vooral in de ochtend buien. Op pagina 713: Zaterdagmiddag vallen er buien met kans op onweer.

Hoe kan dat? Eenvoudig, het weerbericht op 703 wordt gemaakt door Weeronline, de waarschuwingen op 713 zijn van het KNMI.

Daniel
Watch the weather change... Karma police, arrest this man, he talks in math...
Woonplaats: Tilburg Noord-Brabant
Berichten: 4127
Lid sinds: 16 jul. 2009
30 april 2010, 18:55 uur | Bericht #115883
Citaat van KnightDoppler, vrijdag 30 april 2010, 17:52 uur Zie NOS Teletekst bijvoorbeeld nu, op pagina 703 staat: morgen vooral in de ochtend buien. Op pagina 713: Zaterdagmiddag vallen er buien met kans op onweer.

Hoe kan dat? Eenvoudig, het weerbericht op 703 wordt gemaakt door Weeronline, de waarschuwingen op 713 zijn van het KNMI.

Daniel


Apart ja, we wachten wel af.
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Woonplaats: Not in Kansas Anymore
Berichten: 840
Lid sinds: 6 feb. 2009
30 april 2010, 18:56 uur | Bericht #115885
En GFS... die komt qua potentiele onstabiliteit juist met een plaatje dat gunstig lijkt voor het zuid oosten in de avond...:

DE_capellsdls_111.png

Watch the weather change... Karma police, arrest this man, he talks in math...
Woonplaats: Tilburg Noord-Brabant
Berichten: 4127
Lid sinds: 16 jul. 2009
30 april 2010, 19:01 uur | Bericht #115886
Heel die spanning is niet goed voor een mens.
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 april 2010, 19:15 uur | Bericht #115888
Nou daar ben ik weer, zou mooi zijn morgen. Ben vanmiddag geland op Eindhoven Airport na een heerlijk weekje Rome. Hoor dat ik wel wat gemist heb maar dat maakt me helemaal niks uit: ik heb dinsdag in Pompeii/Napels en woensdag in Rome ook schitterende foto's kunnen maken, inclusief asperatus! Ben benieuwd morgen
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Woonplaats: Tilburg Noord-Brabant
Berichten: 4127
Lid sinds: 16 jul. 2009
30 april 2010, 19:20 uur | Bericht #115891
Citaat van Maxim1110, vrijdag 30 april 2010, 18:15 uur Nou daar ben ik weer, zou mooi zijn morgen. Ben vanmiddag geland op Eindhoven Airport na een heerlijk weekje Rome. Hoor dat ik wel wat gemist heb maar dat maakt me helemaal niks uit: ik heb dinsdag in Pompeii/Napels en woensdag in Rome ook schitterende foto's kunnen maken, inclusief asperatus! Ben benieuwd morgen

He maxim ik miste je al hier.
Welkom terug
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
laska119
Lid
Woonplaats: Dordrecht (ZH)
Berichten: 547
Lid sinds: 29 apr. 2010
30 april 2010, 19:31 uur | Bericht #115897
Nou hopelijk wordt het morgen weer wat.
Heb er nu al weer zin in.
Zondag is er ook een kleine kans, maar de cape bevind zich dan net tegen zuid belgië aan.
Limburg maakt waarschijnlijk dan wel kans.
Maar laten we het maar afwachten. Eerst maar eens zien wat het morgen wordt. | Gewijzigd: 30 april 2010, 20:03 uur, door laska119
extreme weather
Woonplaats: Venray * Limburg *
Berichten: 726
Lid sinds: 18 dec. 2009
30 april 2010, 19:35 uur | Bericht #115899
Heerlijk om weer een onweerskansentopic te lezen!
Ben benieuwd, kijk nu alweer uit naar 1 mei haha!

Ow ja, Welcome back Maxim !
If you want to see the sunshine, you have to weather the storm!
Skroei
Lid
Woonplaats: Jelsum / THV vliegbasis LWD
Berichten: 561
Lid sinds: 31 mei. 2008
30 april 2010, 20:29 uur | Bericht #115914
Tsja mag niet klagen,maar doe t toch
Heb liever zo'n mooie cel die gister overtrok in de avond uren/ nacht, dan onweer bij daglicht..
Maar goed, misschien indrukwekkende wolkjes morgen .. wie weet.
Ik had afgelopen nacht alleen nattigheid; 1.2 mm en totaal geen onweer.
Blij dat dit forum/deze site er is, onweer wordt veel serieuzer genomen, een mooi voorbeeld was gister.
Weinig tot niemand besteedde er aandacht aan in de verwachting, ja op t laatste moment toen t onweer al zichtbaar Zeeland introk, stond er opeens op NOS TT 703 : "buien met onweer ", ja zo kan ikt ook.
T weerbericht wat ik op TV had gezien meldde alleen in Zeeland een klap onweer, verders NIETS!
Volgde het -onweer kansen topic- vanaf t begin en wat zagen we gisteravond?? Juist... dat men (KNMI / weeronline etc.) de kansen zwaar hadden onderschat ...
Hulde voor Jan + collega's van deze site en degene die kaartjes en/of verwachtingen leveren aan deze site !
\Op naar meer van dit soort mooie onweeravonden/ nachten en dan graag ook in omg. Leeuwarden | Gewijzigd: 30 april 2010, 20:30 uur, door Skroei
Thunder & Lightning... irresistible.
Woonplaats: nijverdal overijssel
Berichten: 783
Lid sinds: 2 apr. 2010
30 april 2010, 20:32 uur | Bericht #115915
morgen weer kansen

ik verwacht er eerlijk gezegt niet al te veel van
de shear ziet er wel redelijk uit en de buien uit engeland zagen er vandaag ook goed uit

knmi geeft voor elke provincie waarschuwing met uitzondering van zeleland

;) waarschuwing_land_1.png


Woonplaats: Tilburg Noord-Brabant
Berichten: 4127
Lid sinds: 16 jul. 2009
30 april 2010, 20:40 uur | Bericht #115919
Nou we zitten weer in de race.
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Woonplaats: nijverdal overijssel
Berichten: 783
Lid sinds: 2 apr. 2010
30 april 2010, 20:43 uur | Bericht #115920
dat doen we zeker weet alleen niet of we hem winnen
Woonplaats: Tilburg Noord-Brabant
Berichten: 4127
Lid sinds: 16 jul. 2009
30 april 2010, 20:47 uur | Bericht #115922
Citaat van onweerliefhebber86, vrijdag 30 april 2010, 18:43 uur dat doen we zeker weet alleen niet of we hem winnen
De tijd zal het leren.
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
onweeer
Lid
Woonplaats: heeten
Berichten: 1066
Lid sinds: 22 nov. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 april 2010, 20:47 uur | Bericht #115924
ik hoorde dat het oosten de meeste kans had, daar heb ik mooi wel geluk mee
Onweer spotten natuurlijk ;)Sneeuw is BAD
laska119
Lid
Woonplaats: Dordrecht (ZH)
Berichten: 547
Lid sinds: 29 apr. 2010
30 april 2010, 21:22 uur | Bericht #115932
Ik hoorde net in de reclame van De nieuwe uri van Piet Paulisma dat het morgen droog blijft met wat bewolking.
Maar ik heb hem al nooit echt gelooft qua weerberichten.
Afwachten maar.
extreme weather
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
30 april 2010, 21:36 uur | Bericht #115938
Citaat van KnightDoppler, vrijdag 30 april 2010, 18:52 uur Hoe kan dat? Eenvoudig, het weerbericht op 703 wordt gemaakt door Weeronline, de waarschuwingen op 713 zijn van het KNMI.
En tot niet al te lang terug werd 703 nog gedaan door Infoplaza.nl van Marco Verhoef, zo ook toen nog het weerbericht bij het NOS journaal
Woonplaats: Not in Kansas Anymore
Berichten: 840
Lid sinds: 6 feb. 2009
30 april 2010, 21:52 uur | Bericht #115949
Laatste KNMI Guidance:

Modellenbeoordeling.

SYNOPTISCHE SITUATIE:
Een komma boven Engeland beweegt O-NO en beweegt in de ochtend met de kern ten noorden van ons land naar de Duitse Bocht. De bijbehorende hoogtetrog volgt iets later en ligt om 12 UTC over het westen van het land om dan vervolgens rond 15 UTC het land weer de verlaten. De aangevoerde lucht is van polaire oorsprong. Aan de voorzijde van de hoogtetrog is er duidelijk sprake van een PVA-maximum. T500 bij de hoogtetrog is in het noorden van het land -28 C, in het zuiden -22 C. In de middag beweegt vanuit het westen een zwakke rug over het land. In de middag ontwikkelt boven Ierland een lagedrukgebied dat morgen rond middernacht boven Zuid-Engeland en Noord-Frankrijk aankomt.

...

BEWOLKING:
Nabij de komma veel bewolking met lokaal een CB. Morgen aan het begin van de ochtend mogelijk turbulentiestratus tussen de 500-1000 vt, zie progtemps en tijd-hoogte diagrammen. In de loop van de ochtend en eerste helft van de middag ontwikkeling van CB's. De progtemps laten duidelijk een onstabiele opbouw zien waarbij door convectie van de grond als vorming van CB's mogelijk is. Geholpen door PVA aan de voorzijde van de hoogtetrog kunnen de CB's morgen toppen bereiken tussen de FL200 en FL250.

NEERSLAG:
Vannacht in het noordelijk kustgebied een enkele bui. Morgen in de loop van de dag ontwikkeling van buien die vergezeld kunnen gaan van onweer en mogelijk ook hagel. Grootste kans daarop in de noordelijke helft van het land omdat daar de koudste lucht in de bovenlucht zit. De Boyden-index ligt morgenmiddag rond de 96, INDECS komt met percentage rond de 30%.

...

-------------------

Let vooral op die T500 die ze noemen, in het noorden 6 graden lager dan in het zuiden, wat dus inhoudt dat de Lifted Index bij gelijke temperatuur aan de grond in het noorden 6 lager zal zijn.

Daniel
Watch the weather change... Karma police, arrest this man, he talks in math...
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.840 topics, welke bij elkaar 448.333 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 80 mensen aan het browsen op het forum. 5 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 80, lezen 9 mensen het topic "Berichtgeving aardbevingen Noord Nederland ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden