Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Brian
Lid
Woonplaats: Lelystad
Berichten: 1348
Lid sinds: 17 mei. 2008
10 mei 2010, 06:39 uur | Bericht #117249
Citaat van Joey, zondag 9 mei 2010, 20:25 uur Ruk als je het over kneiter hard hebt, moet je deze ff checken



Lolll!
Check out the light show:)
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
10 mei 2010, 10:24 uur | Bericht #117268
:D wow dude echt stoer die straaljager
Waarom deze advertentie?
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 mei 2010, 00:59 uur | Bericht #117389
Citaat van TheWalker, maandag 10 mei 2010, 10:24 uur :D wow dude echt stoer die straaljager


Deze nog niet gezien zeker Da's pas het echte werk!



En hier nog twee aardige flinke jongens....



| Gewijzigd: 11 mei 2010, 01:07 uur, door Romani
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
PaytDelft
Lid
Woonplaats: Delft
Berichten: 578
Lid sinds: 28 jul. 2008
11 mei 2010, 03:49 uur | Bericht #117401
Een T-Rex is een mooie heli, maar niet echt een beginners copter. Het is nogal een high performance ding, en als je er schade mee maakt (gaat onherroepelijk talloze keren gebeuren), dan kan dat al snel aardig in de papieren lopen, omdat de onderdelen er niet echt goedkoop voor zijn.

Je kunt denk ik beter beginnen met een fixed pitch heli zoals een walkera 4#1

http://www.rcvliegshop.eu/product_info.php...roducts_id=2203

Voor een relatief prikkie heb je dan een heerlijke starterscopter met een set reserveonderdelen (die je nodig gaat hebben). Ik ben er zelf ook mee begonnen, en vind het nog steeds een erg leuke copter. Als je hem eenmaal een beetje goed getuned hebt, dan hovert hij met handen los . Hij heeft 4 kanalen, en je kan dus alle kanten oop, alleen heb je geen negatieve pitch (want is fixed pitch).

Als je die copter eenmaal goed onder de knie hebt dan is de tijd gekomen om naar de volgende copter te stappen, wellicht je T-Rex.. maar dan nog zou ik hem nog niet in de extreme 3d programma's gooien, maar een beetje relaxed beginnen. Variable Pitch is een stuk directer (en dus minder forgiving) dan FP (regelt stuwkracht met throttle ipv VP).

Nog een tip: vlieg zeker in het begin alleen indoor. Deze categorie van helies is erg gevoelig voor het minste zuchtje wind, en dan dwarrelt de boel alle kanten op. Als je daar nog niet aan gewend bent, dan betekent dat steeds weer een crash. Zoek dus een indoor club op.

Oefenen met een sim is inderdaad ook een goed idee. Mijn ervaring is dat RealFlight een aardig eind in de buurt komt qua realisme, maar ook met Aerofly kom je een aardig eind

Enniewee, veel geluk ermee

http://www.youtube.com/watch?v=BMC6lnRKQMc...feature=related

| Gewijzigd: 11 mei 2010, 03:58 uur, door PaytDelft
DrizzleChaser Extraordinaire
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 mei 2010, 13:30 uur | Bericht #117458
Daar heeft Payt69 wel een goed punt
Ik wilde je (voor) pret niet vergallen, maar kijk uit dat je niet te snel teveel wilt, en blijf realistisch.
Anders gaat het alleen maar tegenvallen,en erg duur worden.
Als de vliegclub achter je staat, begrijp ik niet dat ze uit hun ervaring je hier niet op wijzen als beginner.
Ik zou mijn keuze heroverwegen tot een wat makkelijker te vliegen instap model.
Coax en fixed pitch heli's zijn dé oefen/instapmodellen bij uitstek!
Daarna kan je altijd nog hogerop. Bovendien kun je beter en goedkoper ervaren of dit is wat je écht wilt.

PS: Vat de kritiek niet verkeerd op, ik wil je enthousiasme natuurlijk niet de grond in boren, maar je vroeg zelf om tips
De lol is er namelijk snel af als er elke keer een heftig aantal euro's naar beneden komt,
en je staat te stuntelen met een TE overmaats model voor je "kunnen" die constant met zijn neus in het grasveld klapt...
Ik vergelijk het altijd met autorijden....Iemand die net koud een week zijn rijbewijs heeft, moet je ook niet in een Ferrari zetten | Gewijzigd: 11 mei 2010, 17:51 uur, door Romani
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Joey
Lid
Woonplaats: Den Ham Overijssel
Berichten: 565
Lid sinds: 11 apr. 2009
12 mei 2010, 17:41 uur | Bericht #117688
Citaat van Romani, dinsdag 11 mei 2010, 13:30 uur Als de vliegclub achter je staat, begrijp ik niet dat ze uit hun ervaring je hier niet op wijzen als beginner.

Ok ik vind wat payt zegt idd wel iets hebben, maar...
Ik heb zelf al heli gevlogen met een dubbelrotor en dat ging prima.
En ik heb verscheidene kleinere heli's thuis staan, waar ik regelmatig mee vlieg.
de heli die ik koop is overigens 2ehands, vliegklaar en er zit een doos vol onderdelen bij voor een spotprijs
dus mocht het misgaan, de onderdelen heb ik al, en is veel plug & play
Daar heb ik direct aangedacht!
Op de website www.hobbyking.com staan verschrikkelijk veel modelbouw onderdelen voor een spotprijs dus mocht er eens iets mis gaan, en heb ik het niet op voorraad, dan haal ik hier mijn spullen weg.

Wat Romani zei: (zie quote) Ze hebben met juist gezegd eerst met deze te vliegen of zelfs de grotere versie de T-rex 600 omdat deze veel stabieler is..
De zender die ik gebruik is te koppelen doormiddel van een simpel audiokabeltje op een zelfde zender..
de instructeur staat naast mij tijdens mijn eerst vluchten en mocht er iets gebeuren dan kan hij gelijk ingrijpen!

Qua wind zijn alle heli's wel gevoelig, en indoor vliegen lijkt me geen goed idee tijdens de eerste vluchten, want de wanden staan dichterbij dan je denkt

In ieder geval bedankt voor dit "positieve" kritiek, en ik vat het ook niet verkeerd op, want jullie bedoelen het goed | Gewijzigd: 12 mei 2010, 20:54 uur, door Joey
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
13 mei 2010, 09:21 uur | Bericht #117746
Oké, da's al wat meer achtergrond info
Dan zal het wel lukken!
Hou ons op de hoogte van de vorderingen en je eventuele aankopen! Vindt ik wel leuk om te volgen!

Ben ondertussen druk doende met mijn E-Sky Big Lama, heerlijk vliegt dit model!
Gisteren even buiten geweest ermee, maar valt geheel niet tegen.
| Gewijzigd: 13 mei 2010, 11:00 uur, door Romani
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
PaytDelft
Lid
Woonplaats: Delft
Berichten: 578
Lid sinds: 28 jul. 2008
13 mei 2010, 17:44 uur | Bericht #117793
Ok Joey, ik denk dat je je wel gaat redden Maar vergeet niet dat een dubbelrotor een heel ander verhaal is dan een VP heli als een T-Rex. Dubbelrotor helies zijn automatisch stabiel, en zijn veel simpeler om mee te vliegen dan 'normale' helicopters, die eerder de neiging hebben om alle kanten op te gaan. Je moet ze constrant corrigeren, een beetje alsof je aan het balanceren bent op een bal.

Maar ok.. begin rustig aan.. het is een erg leuke en uitdagende hobby waar je steeds verder in kunt gaan
DrizzleChaser Extraordinaire
Joey
Lid
Woonplaats: Den Ham Overijssel
Berichten: 565
Lid sinds: 11 apr. 2009
13 mei 2010, 19:58 uur | Bericht #117803
Ik zal jullie op de hoogte houden!
Zaterdag is bij de club een modelvliegshow, en ik moet er foto's gaan maken!
Als er spectaculaire modellen staan zal ik wel een aantal foto's posten!

@ Payt!
Ik weet wat je bedoelt! Het is gewoon een kussen van lucht waar je op vliegt, en de heli heeft steeds de neiging om daar vanaf te vallen!
Maar de gyro's die op de hekrotor zitten en in de shaft, maken alles al wat makkelijker en ik hoef minder te corrigeren!
+ dat ik een trainingslandingsgestel heb!
De eerste vluchten die ik ga maken, zullen eerst een paar hopjes zijn, waarbij ik circa zo'n 15 - 30 cm van de grond zit!
Dat kan niet echt veel schade aanrichten, of ik moet het wel heel erg bont maken (A)

martYn
Lid
Woonplaats: Woerden
Berichten: 294
Lid sinds: 26 jul. 2006
13 mei 2010, 21:04 uur | Bericht #117814
Wat een apparaat inderdaad zeg , niet normaal!
PaytDelft
Lid
Woonplaats: Delft
Berichten: 578
Lid sinds: 28 jul. 2008
14 mei 2010, 16:07 uur | Bericht #117904
Citaat van Joey, donderdag 13 mei 2010, 19:58 uur Ik zal jullie op de hoogte houden!
Zaterdag is bij de club een modelvliegshow, en ik moet er foto's gaan maken!
Als er spectaculaire modellen staan zal ik wel een aantal foto's posten!

@ Payt!
Ik weet wat je bedoelt! Het is gewoon een kussen van lucht waar je op vliegt, en de heli heeft steeds de neiging om daar vanaf te vallen!
Maar de gyro's die op de hekrotor zitten en in de shaft, maken alles al wat makkelijker en ik hoef minder te corrigeren!
+ dat ik een trainingslandingsgestel heb!
De eerste vluchten die ik ga maken, zullen eerst een paar hopjes zijn, waarbij ik circa zo'n 15 - 30 cm van de grond zit!
Dat kan niet echt veel schade aanrichten, of ik moet het wel heel erg bont maken (A)


Ik zou er wel ff een trainingskruis onder monteren eerst, anders kan een beweging met je collectief de verkeerde kant op je al gelijk een rotor kosten

http://www.youtube.com/watch?v=H-7PL31G-aQ
DrizzleChaser Extraordinaire
Joey
Lid
Woonplaats: Den Ham Overijssel
Berichten: 565
Lid sinds: 11 apr. 2009
14 mei 2010, 16:49 uur | Bericht #117916
Citaat van Payt69, vrijdag 14 mei 2010, 16:07 uur Ik zou er wel ff een trainingskruis onder monteren eerst, anders kan een beweging met je collectief de verkeerde kant op je al gelijk een rotor kosten

http://www.youtube.com/watch?v=H-7PL31G-aQ


Die heb ik en die ga ik ook vast wel gebruiken bij de eerste keren
De controls gaat geen probleem zijn hoor, ik neem de exacte controls van een collega heli vlieger over

thanks voor de tip
PaytDelft
Lid
Woonplaats: Delft
Berichten: 578
Lid sinds: 28 jul. 2008
14 mei 2010, 20:21 uur | Bericht #117943
Citaat van Joey, vrijdag 14 mei 2010, 16:49 uur Die heb ik en die ga ik ook vast wel gebruiken bij de eerste keren
De controls gaat geen probleem zijn hoor, ik neem de exacte controls van een collega heli vlieger over

thanks voor de tip

OK dan! ben benieuwd hoe het je vergaat.. kan een verslavende hobby zijn! Misschien moet ik mijn heli's ook maar weer eens van zolder halen

Ik heb vanmiddag maar weer eens met Aerofly zitten rotzooien.. hier is het resultaat:



En als we het toch over hobbies hebben: deze homemade videos combineren mijn muziek-maak hobby met iets wat ik ook erg leuk vind: luchtvaart en vliegen, in dit geval flightsim:



| Gewijzigd: 14 mei 2010, 20:24 uur, door PaytDelft
DrizzleChaser Extraordinaire
Joey
Lid
Woonplaats: Den Ham Overijssel
Berichten: 565
Lid sinds: 11 apr. 2009
14 mei 2010, 20:51 uur | Bericht #117946
Woh! doe je goed zeg
Heb een probleempje met mijn Game Commander kwam ik vndaag achter
Mijn rol/nick stick doet raar, als ik rol rechts doe, gaat ie "nick up" vast houden...
m.a.w. als ik naar rechts rol, gaat ie tegelijkertijd ook achterover, en dat houdt ie dan vast?

Dus echt oefenen met de Game Commander zit er niet meer in, kan niet wachten tot mijn nieuwe zender binnen is en dan koppel ik die wel aan AeroFly

PaytDelft
Lid
Woonplaats: Delft
Berichten: 578
Lid sinds: 28 jul. 2008
14 mei 2010, 22:05 uur | Bericht #117948
Citaat van Joey, vrijdag 14 mei 2010, 20:51 uur Woh! doe je goed zeg
Heb een probleempje met mijn Game Commander kwam ik vndaag achter
Mijn rol/nick stick doet raar, als ik rol rechts doe, gaat ie "nick up" vast houden...
m.a.w. als ik naar rechts rol, gaat ie tegelijkertijd ook achterover, en dat houdt ie dan vast?

Dus echt oefenen met de Game Commander zit er niet meer in, kan niet wachten tot mijn nieuwe zender binnen is en dan koppel ik die wel aan AeroFly


Hmm je kan je game commander even open schroeven en kijken of alles mechanisch gezien nog OK zit van binnen. maar voor je dat doet kan jeook nog even in de game controller instellingen kijken van windows, en weillicht opnieuw calibreren. Ik heb al jaren een game commander, en soms moet je van binnen even wat fixen, maar verder blijft hij het OK doen . Alleen moest ik wel e.e.a. omdraaien, omdat ik zo'n eigenwijs ben die gas/ailerons rechts heeft en rudder/elevator links.. en als je daar eenmaal aan gewend bent dan is het zo goed als onmogelijk om dat nog te veranderen. Wat dat betreft raad ik je dan ook aan om je gelijk maar aan de in heli-cirkels geldende conventies te houden
DrizzleChaser Extraordinaire
Joey
Lid
Woonplaats: Den Ham Overijssel
Berichten: 565
Lid sinds: 11 apr. 2009
15 mei 2010, 21:03 uur | Bericht #118097
Whoe vndaag was de modelvliegshow en geloof me, er waren shitterende exemplaren te zien!
Dit is ff een greep uit het aantal modellen..
Totaal waren er ongeveer 65 modellen!

IMG_1959.jpg


Turbine heli 1 van de 3
IMG_1972.jpg

IMG_1975.jpg

IMG_1994.jpg


Yak 55M 1,8m
IMG_2005.jpg

IMG_2025.jpg


Cap 232 2,04m
IMG_2030.jpg

IMG_2041.jpg


Sukhoi 1,54m
IMG_2042.jpg


Sbach 2,7m
IMG_2071.jpg

IMG_2092.jpg


Crashes horen erbij
IMG_2158.jpg

IMG_2173.jpg


F9F Panther Turbine Jet
IMG_2185.jpg

IMG_2208.jpg


HK450 heli (T-rex 450 kloon) met nieuwe fuselage
IMG_2225.jpg

Helaas gecrashed door hevige zij wind waardoor de heli in een rol kwam en omsloeg
IMG_2235.jpg


Hercules (elektro)
IMG_2241.jpg


Hoogtepunt van de dag een Katana van maar liefs 3,1m!
IMG_2252.jpg

In hover met smoke
IMG_2280.jpg

IMG_2286.jpg

IMG_2291.jpg


Helaas kon onze grote favoriet (showvlieger) John Van Gastel niet komen omdat hij gisteren is opgenomen in het ziekenhuis vanwege een ongeval met karten!

Het goede nieuws is, dat ik een Align T-rex 450 size heli heb gekocht + zender | Gewijzigd: 15 mei 2010, 21:16 uur, door Joey
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
15 mei 2010, 21:20 uur | Bericht #118098
Lijkt me een mooie hobby maar ook erg duur. Zal niets voor mij zijn iig, ik laat ze maar al te graag crashen
Joey
Lid
Woonplaats: Den Ham Overijssel
Berichten: 565
Lid sinds: 11 apr. 2009
15 mei 2010, 21:47 uur | Bericht #118100
Het IS een mooie hobby en idd ook erg duur..
Het is ook maar net wat je er voor over hebt
De kisten en heli's die ik hier op de plaat heb staan varieren tussen 400 een 20,000 euro
Het is maar net hoe groot je portefeuille is

Ik heb er zelf iig veel lol aan, maar ik wil het niet te bont maken
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
16 mei 2010, 14:47 uur | Bericht #118207
Echt leuk om al die foto's te zien
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
16 mei 2010, 14:50 uur | Bericht #118209
Ach je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.
Ik hou het bij deze heli die ik nu heb.
Veel lol, weinig kosten
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 725 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 725, lezen 2 mensen het topic "Onweerskansen 11 juni".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden