Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cooke, TX; Grayson, TX; Montague, TX.

5 Jun 2024 08:17:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cook, IL; DuPage, IL.

5 Jun 2024 07:09:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, OK.

5 Jun 2024 07:09:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Muskogee, OK; Sequoyah, OK.

5 Jun 2024 07:09:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cook, IL; DuPage, IL; Will, IL.

5 Jun 2024 06:47:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carter, OK; Jefferson, OK; Murray, OK; Stephens, OK.

5 Jun 2024 06:33:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Muskogee, OK; Sequoyah, OK; Wagoner, OK.

5 Jun 2024 06:33:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Payne, OK.

5 Jun 2024 06:33:50

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Carter, OK; Garvin, OK; Stephens, OK.

5 Jun 2024 06:24:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Comanche, OK; Cotton, OK; Stephens, OK.

5 Jun 2024 06:09:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Noble, OK; Payne, OK.

5 Jun 2024 06:09:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forrest, MS; Jones, MS.

5 Jun 2024 02:38:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Greenwood, KS.

5 Jun 2024 02:38:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor George, MS; Greene, MS; Perry, MS; Stone, MS.

5 Jun 2024 02:38:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clarke, MS; Jasper, MS.

5 Jun 2024 02:38:24
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Maastricht
Berichten: 464
Lid sinds: 5 jul. 2009
1 mei 2010, 00:35 uur | Bericht #115981
Wat een chase, ofja, eigenlijk een verslag.
Dit filmje heeft heel veel zwarte stukken erbij zitten maar de audio is oh zo belangrijk tussen de lichtshow door

FILM STAAT ONDERIN DEZE PLAKAAT TEXT!

De eerste keer op deze plek was nutteloos helaas, want de eerste bui zag ik 3 weerlichten en toen was het een stilte.
Een totale nutteloze 3 uur was het niet, ik had Yvje_91 aan de foon, en ddj en ik waren gezellig aan het nippen van het bier, want hij had een koelkast in zijn auto ( LOL )
Stevenoverijssel belde me al op van kerel de buien sterven uit recht voor je neus
Een beetje ge-ergerd pakte ik alles weer in en ging naar huis.
Rond een uur of 1 werd het spannend een dikke bui kwam over belgie aanzetten en ik weet nog dat ik zei: wedden dat dit een grote buienlijn word, en waarempel, van zeeland tot limburg breed, ging het met een rotgang over nl heen

br30april.jpg

Uiteindelijk ben ik naar mijn plek vertrokken om dan TOCH maar te gaan kijken wat er ook gebeurd
De wind was al aangesterkt, maar de volle maan stond er nog.
na binnen een minuut of 10 alles opgezet te hebben ( mobiele weerstation, tent en cameras) keek ik om, de maan was verdwenen en je voelde letterlijk de warmte van de grond opstijgen.
Klopte ook wel want de temperatuur was 5 graden gestegen binnen die 10 minuten.
Stevenoverijssel belde me nog een keer op of ik wat kon zien al, waarop ik hem moest telleurstellen.
en vervolgens heb ik gezegd, of eigenlijk geschreeuwd of meneertje Thor nou eens godverdomme met zijn hamer wilde toeslaan.
Met dat gezegd te hebben en steven in een schaterlach uitbarste, was het meteen raak!!!
3 flitsen achtereen achter de bomen, dus ik heb steven maar gesommeerd op te hangen want nou was het werktijd,
ik pak de camera en meteen de eerste dikke vette oranje rode bolt raakte de boerderij waar ik zon klein kilometertje vandaan stond.
Ik heb zo ongeveer een half uurtje kunnen filmen, zonder dat je nat werd of de takken om je oren sloegen, lekker filmen van de zijkant.
Tot er een crawler boven mijn hoofd verscheen de wind tot 30 km/u aansterkte en ik de regen op mijn hoofd kreeg
Ik was nog geen minuut in de tent, en de hell van thor met zijn hamer had het gemunt op mij!
Met andere woorden kijk uit wat je wenst.
bliksem en donder vlogen om mijn oren, en vroeg me af wat ik in hemelsnaam hier aan t doen was, tent werd zowat uit elkaar gereten toen er ook nog een hagelstorm dr overheen ging en de windmeter 90km/u aangaf en ik hem met een bliksemschicht omver zag gaan, mobiele weerstation wijlen, beyond repair.

Het einde was nog niet in zicht, want ik had de tent immers vast, 4 van de 10 haringen waren uit de grond getrokken en toen ik mijn cameras wilde opbergen voor de regen die inmiddels door de tent ging was het weg tent!!!
met dat dat gebeurde zakte de wind, regen hield op en het bliksemde in de verte

Helaas is ook mijn spiksplinternieuwe canon dood, kaput en doet niets meer
Het enige wat hij nog deed is laten zien dat hij zich reflashed heeft, dus zo goed als alles is van mijn kaart weg,
mijn eerste oranje bliksemfoto weg, en alleen het laatste gedeelte van het onweer stond nog op de kaart
vandaar dit stukje...
ode aan mijn kanon.. ode aan de weergoden.
want voor mij was dit de beste chase ever!!! en ondanks dat ik hem een klein beetje kneep zou ik het zo weer doen

ook duidelijk te horen op de video.
Morgen naar DLD hopend op onweer, en dan chasen met het hele team weer, wat het toch een heel stuk leuker maakt als alleen
Veel kijkplezier, en laat weten wat jullie er van vonden!

Gr Graphicnizor, Team G.O.T.


( nog even geduld voor hd, youtube is m aan t bewerken) | Gewijzigd: 1 mei 2010, 01:21 uur, door GraphicNizor
Never stop Chasing --> www.xtremechasing.nl
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
Estoque
Lid
Woonplaats: Broekhuizen (Meppel)
Berichten: 534
Lid sinds: 13 feb. 2010
1 mei 2010, 02:10 uur | Bericht #115991
Ik heb het zitten lezen en het filmpje braaf bekeken.

En tjonge, wat klonk dat spannend zoals je het beschreef!
Wel jammer dat je camera is overleden.
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: 's-Gravenzande
Berichten: 1684
Lid sinds: 11 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 mei 2010, 02:33 uur | Bericht #115992
Mooie opname.

Wat vindt ik er verder van? Ik ben heel eerlijk: De muziek mag wat gedempt worden en tevens vindt ik het gepraat in de video enigsinds storend, ik zeg met onweer altijd ik laat de natuur praten voor mij.
Groetjes Bjorn


Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Woonplaats: Maastricht
Berichten: 464
Lid sinds: 5 jul. 2009
1 mei 2010, 10:17 uur | Bericht #116011
Citaat van BjornOnweer, zaterdag 1 mei 2010, 0:33 uur Mooie opname.

Wat vindt ik er verder van? Ik ben heel eerlijk: De muziek mag wat gedempt worden en tevens vindt ik het gepraat in de video enigsinds storend, ik zeg met onweer altijd ik laat de natuur praten voor mij.


dat gepraat kan ik niets aan doen, dan ben ik gewoon hyperdepieper dus dat gaat nooit uit mijn film, zelfde als reed timmer, dies ook nooit stil

audio dat klopt wel, volgende keer even rekening mee houden
Never stop Chasing --> www.xtremechasing.nl
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
Woonplaats: zwolle
Berichten: 226
Lid sinds: 22 jun. 2008
1 mei 2010, 12:32 uur | Bericht #116046
Mooi filmpje weer graphic! ging goed tekeer he!
groetjes sandra
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 mei 2010, 13:05 uur | Bericht #116049
De audio is iets te overheersend zoals al eerder vermeld maar past perfect onder de beelden.
Kun je mij ook de titel geven?
Groet Henk55.
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
1 mei 2010, 14:04 uur | Bericht #116064
Gewoon heerlijk om naar te kijken, mooi gedaan GN
Keesjovic
Lid
Woonplaats: Zoetermeer
Berichten: 235
Lid sinds: 20 jul. 2007
1 mei 2010, 14:23 uur | Bericht #116068
Ik vind je videos best grappig, maar ik stoor me wel aan je taalgebruik!
Ook in je tekst een volle vloek, misschien dat je daar wat aan kunt doen, want je gaat wel wat ver vind ik!
Ik bedoel ik ben er van overtuigd dat je het ook in andere bewoordingen krachtig kunt vertalen.
Het spijt mij dat ik er over zeur, maar ik heb vanwege je gevloek, het videootje uitgezet terwijl ik er toch geamuseerd naar zat te kijken!
Veel plezier verders!

Groetjes Kees
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 mei 2010, 14:24 uur | Bericht #116069
toen zat ik lekker droog in de kroeg

mooie opnames
met vriendelijke groet,

Marcel
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
1 mei 2010, 14:36 uur | Bericht #116076
Lekker enthousiast filmpje, maar niet echt een chase inderdaad. Meer een uh, ja hoe noem je dat eigenlijk als je niet chaed maar op een plekkie wacht tot het onweer overkomt?! Maakt niet uit, mooie flitsen, lekkere hagel/regen en typische GN-enthousiasme. Leuk!

Gevloek is me niet echt opgevallen, maar op zich een goed punt, als je een breder publiek wil (blijven) aanspreken. Verder zou ik wel er door heen blijven babbelen als ik jou was want dat is nou eenmaal jouw stijl.

Wat ik niet begreep in het verslag is waar DJJ was gebleven. Die is dus niet meegegaan? Zo zijn jullie nog aan het biernippen en een paar uur later is hij uit het verhaal. Kon hij niet? Naar huis gegaan? Op zich dus jammer dat jullie niet met de auto daadwerkelijk hebben kunnen chasen.

Balen dat je camera stuk is gegaan trouwens, naja succes met de volgende chase!
MarkNL
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 2121
Lid sinds: 8 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 mei 2010, 15:41 uur | Bericht #116095
Leuk verslag, wat is er precies kapot aan je weerstation nu?
Marching ever onward to tomorrow!
Woonplaats: Maastricht
Berichten: 464
Lid sinds: 5 jul. 2009
1 mei 2010, 18:38 uur | Bericht #116140
Citaat van MarkNL, zaterdag 1 mei 2010, 13:41 uur Leuk verslag, wat is er precies kapot aan je weerstation nu?

DDj is rond 10 uur wer naar huis gegaan,m zijn vrouwtje zat om hem te wachten, rond een uur of 12 ben ik ook naar huis gegaan om daarna rond 1 uur weer terug te gaan.
mijn weerstation geeft niets meer aan, en de cups van de windmeter zijn kapot gebroken, die zijn nog wel te vervangen maar de rest ( zoals ontvanger) niet

bedankt voor alle positieve replies, ook zal ik het schuttingtaal wat meer achterwege laten, daar heb je nu eenmaal gelijk in, maar ja enthausiasme eh
Never stop Chasing --> www.xtremechasing.nl
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
Woonplaats: Assen
Berichten: 233
Lid sinds: 7 aug. 2008
1 mei 2010, 18:55 uur | Bericht #116144
Graphic,

Leuke film. persoonlijk vind ik het commentaar juist geweldig. Dit is de emotie van jou, en hoort bij je maniet van filmen, als men daar niet tegen kan, kijk lekker niet.

Ik zeg door naar de volgende ronde!

ErwinPhiAssen
Sense and Simplicity
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
1 mei 2010, 18:56 uur | Bericht #116145
Dus je camera, je weerstation en windmetercups kapot en je tent weggewaaid! D*mn, dat wordt een dure hobby zo.
Woonplaats: Maastricht
Berichten: 464
Lid sinds: 5 jul. 2009
1 mei 2010, 20:07 uur | Bericht #116060
Citaat van Twister, zaterdag 1 mei 2010, 16:56 uur Dus je camera, je weerstation en windmetercups kapot en je tent weggewaaid! D*mn, dat wordt een dure hobby zo.
kun je wel zeggen ja, misschien dat de camera nog te repareren is, weerstation weet ik nog niet, maar dat zien we dan wel. en ach, onweer is mijn leven, naast mn prachtvrouwtje dan
Never stop Chasing --> www.xtremechasing.nl
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1726
Lid sinds: 8 nov. 2009
2 mei 2010, 00:16 uur | Bericht #116195
Mooi hoor
buldog
Lid
Woonplaats: schoten
Berichten: 346
Lid sinds: 26 mei. 2009
18 mei 2010, 01:14 uur | Bericht #118572
voila dat is grapic je gaat daar mee in op vloeken moet kunne op zo'n moment niks op tegge
Website KMI NATURE IS UNPREDICTABLE/LIGHTING AND THUNDER IS ON HIS WAY :)
Woonplaats: Uster, Zwitserland
Berichten: 700
Lid sinds: 10 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 mei 2010, 08:36 uur | Bericht #118586
Opnieuw een onmiskend originele clip graphic, en de muziek past idd zeer goed bij een "late" canon. Tof gedaan..
https://twitter.com/#!/mherp
Woonplaats: Maastricht
Berichten: 464
Lid sinds: 5 jul. 2009
21 mei 2010, 07:44 uur | Bericht #119094
Citaat van henk55, zaterdag 1 mei 2010, 12:05 uur De audio is iets te overheersend zoals al eerder vermeld maar past perfect onder de beelden.
Kun je mij ook de titel geven?
Groet Henk55.


zoals gewoonlijk ist hans zimmer, maar welke plaat t ook alweer was, geen idee. volgende keer toch even opschrijven
Never stop Chasing --> www.xtremechasing.nl
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.860 topics, welke bij elkaar 448.385 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.586 leden.
Het nieuwste lid is ericjanssen@bjoc.be.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 49 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 49, lezen 3 mensen het topic " Lente discussietopic 2021".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden